ترامپ: آمریکا می‌توانست افغانستان را از زمین محو کند

گروه جهان الف،   3980501048

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد، کشورش می‌تواند "در عرض چند روز افغانستان را از صحنه زمین محو کند" اما او به جایش تصمیم گرفته نیروهای آمریکایی را بعد از حدود دو دهه جنگیدن در این کشور از آنجا خارج سازد.

ترامپ: آمریکا می‌توانست افغانستان را از زمین محو کند

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در دفتر کاخ سفید بعد از دیدارش با عمران خان نخست وزیر  پاکستان، درباره جنگ افغانستان گفت: اگر ما می خواستیم که در جنگ در افغانستان بجنگیم و پیروز شویم، کاری می‌کردم که تنها در عرض یک هفته در این جنگ پیروز شویم. من اما قدم به این مسیر نگذاشتم چون نخواستم ۱۰ میلیون نفر را به کشتن دهم.

بازدید عمران خان از کاخ سفید در حالی اتفاق افتاده که آمریکا و پاکستان در تلاش برای منعقد کردن توافق صلحی برای افغانستان بوده‌اند که از طریق آن آمریکا بتواند به روند کاستن از سطح حضور سربازانش در افغانستان ادامه دهد؛ کشوری که آمریکا در آن از زمان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تا کنون با گروه‌های شبه‌نظامی جنگیده و نزدیک به ۱۴۰۰۰ سرباز آمریکایی در حال حاضر در افغانستان مستقر هستند.

ترامپ در این صحبتهایش با خبرنگاران که در کنار عمران خان ایراد کرد گفت، خواستار آن است که پاکستان به "خلاص کردن" آمریکا از طولانی‌ترین جنگ تاریخش کمک کند.

او اظهار داشت: من برنامه‌هایی برای افغانستان دارم که در صورت اراده ما برای پیروز شدن در جنگ در این کشور، می‌تواند افغانستان را از صحنه زمین محو کند و به کلی این کشور را نابود کند و در عرض ۱۰ روز به افغانستان پایان دهد. من اما نمی‌خواهم قدم در این مسیر بگذارم.

به گزارش دیلی بیست، وی با مباهات کردن به این که دولتش موجب انداختن بزرگترین بمب غیرهسته‌ای آمریکا در سال ۲۰۱۷ به روی افغانستان شد گفت: این بار در صورت قدم نگذاشتن در این مسیر بسیار موفق خواهم شد.

او تاکید کرد: من فقط نمی‌خواهم ۱۰ میلیون نفر را به کشتن دهم. از نظر شما منطقی نیست؟ من نمی‌خواهم ۱۰ میلیون نفر را بکشم.

عمران خان در اظهاراتش تاکید کرد: ما در مقطع فعلی از هر زمانی به یک توافق صلح برای افغانستان نزدیکتر هستیم.

او اظهار امیدواری کرد که طالبان به زودی شروع به مذاکره با دولت افغانستان کند.

ترامپ در ادامه صحبتهایش با خبرنگاران اظهار کرد، قصدی برای آنکه ایراد شهادت رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره احتمال تبانی میان کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ترامپ با روسیه، در روز چهارشنبه در کنگره آمریکا را تماشا کند ندارد اما در ادامه اذعان کرد که شاید مقداری از آن را تماشا کند.

او خاطر نشان کرد: شاید مقدار کمی از این جلسه را ببینم اما قصد ندارم کل صحبتهای مولر را تماشا کنم چون دیگر بیش از حد به این موضوع پرداخته شده است. ما مرتکب هیچ تبانی یا ممانعت از اجرای عدالت نشدیم و اصلا هیچ کاری انجام ندادیم.

ترامپ در عین حال از نحوه عکس‌العمل دولتش به توفان سال ۲۰۱۷ در منطقه پورتو ریکو دفاع کرده و رهبران فعلی این جزیره را "فاسد و بی‌کفایت" خواند. او ادعا کرد: من بهترین اتفاقی هستم که پورتوریکو تا کنون تجربه کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که مذاکراتش با کنگره درباره موضوع بودجه به خوبی به پیش می‌رود. قانونگذاران آمریکایی در تلاش هستند تا در روزهای آتی به توافقی با دولت ترامپ در خصوص مساله بودجه و موضوع افزایش سقف بدهی دست پیدا کنند.

وی افزود: این خیلی مهم است که ما به ارتشمان اهمیت بدهیم. ارتش ما داشت بی‌جان می‌شد اما ما سال گذشته جان دوباره‌ای به آن دادیم.

ترامپ در این صحبتهایش این که جنگ در افغانستان انقدر به طول انجامیده را "خنده‌دار" خواند.

رئیس جمهور آمریکا با پرسشی درباره مساله اعتراضات اخیر در هنگ کنگ مواجه شد و پاسخ داد: شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در قبال تظاهرات در هنگ کنگ مسئولانه رفتار کرده است.

او تصریح کرد: چین اگر که می‌خواست می‌توانست جلوی آنها را بگیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین