فشار نمایندگان حامی محمدرضا خاتمی بر قوه قضائیه

گروه سیاسی الف،   3980501035

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با اشاره به امضا نامه‌ای از سوی نمایندگان به قوه قضائیه در حمایت از محمدرضا خاتمی گفت: این افراد به دنبال آن هستند که دستگاه قضایی را تحت فشار قرار دهند.

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اقدام تعدادی از نمایندگان مجلس برای جمع‌آوری امضا با هدف فشار به قوه قضائیه جهت لغو مجازات محمدرضا خاتمی، گفت: تأثیرات فتنه سال 88 بیشتر از جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: فتنه سال 88 در زمانی شکل گرفت که ایران در اوج قدرت بود چرا که در آن ایام از نظر توانمندی نیروهای مسلح و اتحاد و انسجام بین دولت و ملت در بالاترین مرتبه قرار داشتیم ضمن اینکه رئیس جمهور آمریکا هم در مکاتباتی که با ایران انجام داده بود اعلام کرد که خواسته‌های ایران را می‌پذیرد و در مجموع بعد از حضور 40 میلیونی ایرانیان در پای صندوق‌های رأی اتحاد و انسجام بالایی را نشان می‌داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: متأسفانه جعبه‌های سیاه فتنه 88 هنوز باز نشده است و اگر این جعبه باز شود بعید می‌دانم نماینده مجلس و یا حامیان فتنه‌گران جسارت و جرأت دفاع از معترضین را داشته باشند.

آصفری گفت: دستگاه قضایی، شورای عالی امنیت ملی و دیگر مجامع‌های مسئول جعبه سیاه فتنه 88 را برای مردم باز نکردند و ای کاش این موضوع به صورت روشن مشخص می‌‌شد که قرار بود چه اتفاقات و چه کارهایی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند. 

وی افزود: مهمترین تلاش فتنه 88 به دنبال تضعیف وحدت ملت ایران بود که متأسفانه تا حدودی هم موفق بودند ضمن اینکه آشوب‌های خیابانی که به وجود آمد و خسارات فراوانی را به بیت‌المال وارد کرد منجر به پایه‌های تحریم فعلی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: اگر هم اکنون شاهد تحریم‌های ظالمانه اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران هستیم متأثر از فتنه سال 88 است و متأسفانه فتنه‌گران با چراغ سبز نشان دادن به غربی‌ها به آنها گرا دادند تا این تحریم‌ها افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: در دوران ریاست جمهوری ترامپ شاهد هستیم که برخی افرادی که در اردوکشی خیابانی در ایران حضور داشتند و درخواست تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی را داشتند در این تحریم‌ها و اعمال فشار بر ملت شریک هستند. 

آصفری تصریح کرد: باید در دادگاه محمدرضا خاتمی بخشی از جعبه سیاه سال 88 به مردم گفته می‌شد و ابعاد متعدد آن مطرح می‌شد تا شاهد آن نباشیم که تعدادی از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به قوه قضائیه به دنبال دخالت در کارهای این قوه هستند در حالی که طبق قانون اساسی تفکیک قوا وجود دارد و هیچ قوه‌ای نمی‌تواند استقلال قوه دیگر را زیر سؤال ببرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصری کرد: به نظر می‌رسد که برخی نمایندگان مجلس با هدف فشار به قوه قضائیه جهت لغو مجازات محمدرضا خاتمی به دنبال این موضوع هستند که در جامعه شرایطی را به وجود آورند که هر کسی جرمی انجام داد و اقدامی علیه امنیت ملی زد و به نظام جمهوری اسلامی تهمتی زد از حمایت برخی جریانات سیاسی برخوردار شده و دستگاه قضایی را تحت فشار قرار دهند.

وی گفت: امیدوارم قوه قضائیه به این موارد توجه نکنند و باید پشت پرده افرادی که به دنبال امضای نامه حمایتی از محمدرضا خاتمی و اعمال فشار به قوه قضائیه هستند افشا شده و نقش آنها در فتنه 88 روشن شود. 

آصفری گفت: نمایندگانی که نامه حمایت از محمدرضا خاتمی را امضا کردند آیا دلسوز وی هستند یا اینکه به دنبال موج‌سواری در این باره بوده و از این موضوع واهمه دارند که دستگاه قضایی فردا روزی به دنبال آنها آمده و نقش‌شان را در فتنه 88 بررسی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: ابعاد منفی و تأثیرات فراوانی که فتنه 88  بر ایران گذاشته شده است باید هر چه سریع‌تر از سوی شورای عالی امنیت ملی و رسانه‌ها اعلام شود. 

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز فشار بر ملت ایران زیاد شده است متأثر از فتنه 88 است و مردمی که امروز فشارها را تحمل می‌کنند به دلیل اقدامات فتنه‌انگیزان و حامیان آنها در سال 88 بوده است. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین