اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال

گروه اجتماعی الف،   3980429145

به گفته وزیر ارتباطات تا پایان سال ۱۳۹۸، مدارس باید به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در مراسم امضا تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش با موضوع هوشمندسازی مدارس که در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار شد، با بیان اینکه جزو مهمی از ایران هوشمند، کاربران هوشمند و ملت هستند، اظهار کرد: ملت هوشمند در مدارس آموزش می‌بینند. این موضوع در ماده ۶۸ سند توسعه مورد بررسی قرار گرفته است. لایه زیرساخت این هوشمندسازی بر عهده وزارت ارتباطات است که موظف شده تا پایان سال ۱۳۹۸، مدارس را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند.

وی ادامه داد: اتصال در مدارس شهری با کمتر از ۲۰ هزار جمعیت رایگان است، اما برای هوشمندسازی مدارس در مناطق شهری باید هزینه شود که برای آن‌ها اعتبارات بودجه‌ای اجرایی و تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است. موضوع دوم، لایه خدمات مدرسه هوشمند است؛ آموزش هوشمند، مکانیزم حضور و غیاب، ارزیابی دانش‌آموزان باید در این فرآیندها مدیریت شود. ما این مسوولیت را به بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها سپردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه موضوع سوم تجهیزات است، افزود: مدارس باید به تجهیزات از جمله رایانه و برد مجهز شود، امکاناتی که ظرفیت استفاده از فناوری را در مدارس فراهم می‌کند. این موضوع در تفاهم‌نامه برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

آذری‌جهرمی تامین محتوا را مهم‌ترین بخش هوشمندسازی دانست و گفت: موضوع مهم‌تر محتواست که دوره‌های ارائه‌شده در نظام آموزش یه صورت کلی در وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد؛ البته محتوا جزئی از تفاهم امروز نیست اما باید مورد توجه قرار گیرد زیرا مسوولیت اصلی تولید محتوا بر عهده وزارت آموزش و پرورش است که امیدواریم گامی برای تربیت ایران هوشمند باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاخیر در هوشمندسازی مدارس بیان کرد: تاکنون موضوع این موضوع به صورت قانون مطرح نبوده و اولین بار در سند ششم توسعه، هوشمندسازی مدارس به وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش تکلیف شده است. البته تفاهم امروز برای هوشمندسازی مدارس نیست زیرا این موضوع وظیفه قانونی ماست، این تفاهم برای تقسیم مسوولیت ملی و ضمانت اجرایی این قانون است تا با رفع مشکلات مربوط به بودجه، اجرایی شود.البته سایر نهادهای فرهنگی نیز وظیفه فعالیت در این حوزه را دارند اما در قانون برنامه توسعه وظایفی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

آذری جهرمی با اشاره به محدودیت استفاده از گوشی تلفن همراه در مدارس بیان کرد: این موضوع تنها در ایران نیست و بسیاری از کشورها این محدودیت را دارند. البته اینکه مدارس تجهیزات الکترونیکی ندارند، دلیلی برای استفاده از موبایل نمی‌شود و هوشمندسازی مدارس باید در فرآیندهای مختلف اجرایی شود و تنها آوردن مظاهر تکنولوژی مدارس را هوشمند نمی‌کند و با یک کامپیوتر و موبایل مدارس هوشمند شود.

اعلام آخرین وضعیت ساماندهی گوشی‌ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کمیته رجیستری به موضوع ساماندهی گوشی وارد شده و رگولاتوری باید آخرین وضعیت را اعلام کند.

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس در نمایشگاه الکامپ گفت: امروز درخواست همه مردم حتی در مناطق محروم سرعت بالای اینترنت است. به همین دلیل اگرچه تعرفه‌گذاری برای مشترکان کم‌مصرف انجام شده اما بسته‌هایی که قیمت پایین‌تر دارد، سرعتش هم پایین است و باعث نارضایتی می‌شود. به همین دلیل تلاش ما این است که با حفظ قیمت، سرعت و کیفیت اینترنت را بالاتر ببریم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بازار گوشی موبایل و تصمیم وزارت ارتباطات برای ساماندهی این بازار گفت: بحث سفارش گوشی از طریق این کمیته رجیستری در حال پیگیری است. این کمیته با وزارت صمت و سایر دستگاه‌ها به صورت مرتب جلساتی را می‌گذارد تا وضعیت بازار گوشی به ثبات برسد که در نهایت رگولاتوری باید آخرین وضعیت را اعلام کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین