رسانه‌های جهان درباره توقیف نفتکش انگلیسی چه گفتند؟

گروه ترجمه الف،   3980429131 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت. برگزیده ای از پوشش خبری این رویداد را به انتخاب گروه ترجمه «الف» بخوانید.

رسانه‌های جهان درباره توقیف نفتکش انگلیسی چه گفتند؟



بی بی سی:

اقدام ایران در توقیف نفت کش، نگرانی "عمیق" انگلیس. 

دولت انگلیس گفت از اقدام "غیرقابل قبول" ایران در توقیف یک فروند نفت کش با پرچم انگلیس در خیلج فارس، "عمیقا نگران" است.

 

سی ان ان:

بریتانیا قول داد آزاد نکردن نفت کش، برای ایران "عواقب جدی" درپی خواهد داشت. جرمی هانت وزیر خارجه ی انگلیسی گفت:" این گونه توقیف ها غیرقابل قبول است. ضروری است که آزادی کشتی رانی حفظ شده و تمام کشتی ها بتوانند در امنیت و آزادی در منطقه رفت و آمد کنند."

 

نیویورک تایمز:

اقدام ایران در توقیف نفت کش انگلیسی، تنش در خلیج فارس را تشدید کرده است. افزایش تنش ها در منطقه بین ایران و غرب، نگرانی درگیری نظامی را برانگیخته است، گرچه هر دو طرف ظاهرا به دنبال زمینه ای برای مذاکره هستند.

 

 

فاکس نیوز:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک تانکر انگلیسی را در تنگه ی هرمز توقیف کرد و یک کشتی دیگر با به مدت کوتاه در اختیار گرفت. این اقدام به تشدید تنش های جدید بین تهران و غرب دامن زده است.

 

گاردین:

ایران دو نفت کش را که یک فروند آن در انگلیس و دیگری در لیبریا ثبت شده اند، در تنگه هرمز توقیف کرده است. این اقدام به تشدید بسیار زیاد تنش همزمان با  تقابل رو به وخامت در خلیج (فارس) انجامیده است. "ایران در مسیری خطرناک گام نهاده است."

 

 

ای بی سی:

شبه نظامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک نفت کش با پرچم انگلیس و یک فروند کشتی نفتی دیگر با پرچم لیبریا را در حالی که از تنگه ی هرمز عبور می کردند، توقیف کرد. این امر ظاهرا به تشدید مجدد تنش بین تهران و کشورهای غربی منجر شده است.

 

فایننشال تایمز:

به دنبال اقدام ایران در توقیف دو فروند نفت کش در تنگه ی هرمز، قیمت نفت اواخر ساعات جمعه افزایش یافت. این اقدام باعث نگرانی از افزایش تنش در خاورمیانه شده است.

 

رویترز:

ایران می گوید نفت کش انگلیسی که به "علائم هشدار" بی توجهی کرده بود، به بندر عباس منتقل شده است.

 

New 18 (در هند)

در میان 23 ملوان کشتی انگلیسی روبده شده در تنگه ی هرمز، 18 نفر از جمله کاپیتان کشتی هندی هستند.دولت می گوید با ایران در تماس است. به گزارش فرانس پرس، بقیه ی خدمه ی کشتی اتباع فیلیپین، لتونی و روسیه هستند.

 

آسوشیتد پرس:

کارشناسان امور دفاعی و خاورمیانه می گویند اقدام ایران در توقیف کشتی انگلیسی، ظاهرا حساب شده، و اقدامی "تلافی جویانه" بوده و بعید است به خصومت بین ایران و آمریکا دامن بزند.

 

دیلی میل:

فرمانده ی سابق نیروی دریایی سلطنتی انگلیس می گوید عجیب است که نفت کش انگلیسی، بدون اسکورت از تنگه ی هرمز عبور می کرده است. ما می دانستیم که ایرانی ها تلاش می کنند تا چند روز، دست به چنین اقدامی خواهند زد.

 

واشنگتن اگزمینر:

رئیس سازمان اطلاعاتی ارتش آمریکا می گوید ایران به رغم توقیف یک نفت کش انگلیسی در تنگه ی هرمز، به دنبال جنگ با آمریکا نیست. ژنرال اشلی افزود: ایران، روسیه و چین به دنبال جنگ نیستند زیرا می دانند نتایج این جنگ برای "همگی دهشتناک" خواهد بود.

 

لوس آنجلس تایمز:

کارشناسان می گویند، مقامات ایرانی تلاش می کنند به آمریکا و متحدانش ثابت کنند که جمهوری اسلامی قادر است با سیاست دولت ترامپ در اعمال "فشار حداکثری" مقابله کنند. ایران در حال ارسال این پیام است که می تواند آب های بین المللی را نه فقط برای آمریکا، که برای تجارت بین الملل ناامن کند.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۱۰۶۴۳۱۶:۲۵:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۲۹
اگر دیگ خلیج فارس برای ما نجوشد برای هیچ کس دیگر هم نباید بجوشد
ناشناس۱۰۱۰۷۰۹۱۶:۵۱:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲۹
مردم دنیا در چه درجه ای از حماقت قرار دارن که هیچکس از این رسانه ها نمیپرسه چرا در زمان توقیف نفتکش ایرانی هیچ اعتراضی نکردین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۰۱۰۸۶۵۱۸:۱۱:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۲۹
هیچ کس دلش برای ما نمی سوزه اگ. خلیج فارس برای ما ناامنه بایدبرای انها هم همینطور باشه اینان حرف منطق نمی فهمندباید زور باشه مثل خودشان اینجاست که باید قد ر تمندباشیم تزپظر موشک وصلاح نظامی خود کفاه باشیم تا تا عزت ما حفظ شود از برادران نیروهای دریایی وهوایی وزمینی ارتش وسپاه متشکریم دستمریزاد ای شیران وودلیران ایران .
ناشناس۱۰۱۱۱۹۶۲۱:۵۸:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۲۹
این هندی ها اخبارشونم عینه فیلمهاشونه.
یعقوب آروند ـ رشت۱۰۱۱۴۰۷۰۰:۴۷:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۳۰
آنچه که بنظر می آید این است که این رفتارهای انگلیس نوعی امتحان برای سنجش میزان واکنش ایران بوده یا اینکه خواسته خود شیرینی بکنه برای آمریکا . ولی احتمال سوم را هم نباید نادیده گرفت و آن احتمال این است که این گروه غربی و عربی چون بخوبی متوجه شده اند که اگر آمریکا با ایران درگیر شود و شکست بخورد که -احتمالش بالاست- نه آبرویی برایش خواهد ماند و نه اقتدار و اعتبار سیاسی و مالی و از ابر قدرتی نزول خواهد نمود و اگر عربستان را هم درگیر ایران کنند هم چاه های نفت و تردد کشتی ها را از دست داده و هم عربستان را برای همیشه از دست خواهند رفت بنابر این انگلیس که ادعای نظامی گری بعد از آمریکا را دارد داوطلب شده تا کمی اقدامات اولیه نظامی گری داشته باشد تا شاید ایران را بترسانند و اگر هم شکست خورد دمش را گذاشته کولش در خواهد رفت و اینطوری لااقل خطر بزرگی شیر بی یال وکوپال ابرقدرت مآب آمریکا را تهدیدنخواهد کرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین