گلایه عارف از اداره شورای سیاست‌گذاری توسط نزدیکان خاتمی

گروه سیاسی الف،   3980427099

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال سرلیستی موسوی لاری برای انتخابات مجلس گفت:‌ موسوی‌لاری روحیه‌ای محافظه‌کارانه دارد و بعید است تمایلی به پرچم‌داری اصلاح‌طلبان در انتخابات داشته باشد.

گلایه عارف از اداره شورای سیاست‌گذاری توسط نزدیکان خاتمی

علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اظهارنظر روزهای گذشته حسین مرعشی که از احتمال تاسیس جبهه‌ای به موازات شورای سیاست‌گذاری در جریان اصلاحات خبر داده بود، گفت: نظر حزب کارگزاران  به هیچ وجه این نیست که جبهه‌ای در تقابل با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ایجاد شود. 

وی افزود: شاید چنین اظهاراتی با این هدف بیان شده باشد که فشارهایی را به سران شورای سیاست‌گذاری وارد آوردند  تا آنها مجاب به اعمال  تغییراتی  در ساختار این شورا شوند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به این گمانه‌زنی که در جلسات گذشته شورا سیاست‌‌گذاری گویا  اعضا  برای سرلیستی عارف در انتخابات آتی مجلس به توافق نرسیده‌اند تصریح کرد: آقای عارف اخیرا درباره اینکه شورای سیاست‌گذاری از سوی اصلاح‌طلبان در حال لطمه خوردن است، ابراز ناراحتی کرده است. 

نمازی ادامه داد: فارغ از این ابراز گلایه‌ها، من معتقدم  اگر آقای عارف می‌خواهد با مجموعه شورا همانند روزهایی که این شورا از انسجام قابل قبولی برخوردار بود کار کند، باید  از برخی انتظارات خود عدول کرده و بپذیرد که شورای سیاست‌گذاری با محوریت آقای خاتمی به کار خود ادامه دهد. 

**گلایه عارف از اداره شورای سیاست‌گذاری توسط نزدیکان خاتمی

وی در واکنش به این مطلب که یکی از بزرگترین انتقاداتی که به شورای سیاست‌گذاری وارد می‌شود این است که اتفاقا این شورا با محوریت نزدیکان رئیس دولت اصلاحات اداره می‌شود، گفت: بله،این مطلب درست است ولی به هر حال آقای عارف انتظار دارد که نقشش در شورای سیاست‌گذاری بیش از امروز باشد و خلاصه ایشان از موقعیت کنونی‌اش در شورا راضی نیست. 

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تاکید کرد: به اعتقاد من اصلاح‌طلبان باید از  تعارفات مرسوم  در شورا عبور کرده و ساختار شورا با انتخاباتی آزاد و رقابتی ساماندهی شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر آقای عارف بار دیگر به عنوان سرلیست انتخاب شود،‌ این مسئله نشان می‌دهد که شورای سیاست‌گذاری بار دیگر درگیر تعارفات بیهوده شده و در صورت موفقیت لیست ارائه شده در انتخابات نیز نباید از نمایندگان اصلاح‌طلب راه‌یافته به مجلس، انتظاری بالاتر از نمایندگان کنونی  فراکسیون امید داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره دورهمی هفته‌های اخیر گروهی از وزرای ادوار با محوریت و هماهنگی عارف و اینکه برخی‌ها تشکیل چنین جلساتی را  به  منزله تلاش عارف برای ایجاد تشکلی متفاوت با شورای سیاست‌گذاری قلمداد می‌‌کنند،گفت: اطلاعی از برنامه‌های آقای عارف ندارم. ولی به ایشان توصیه می‌کنم که در پی چنین اقداماتی نباشد.

نمازی ادامه داد: آقای عارف از یک اوج محبوبیت به وضعیت کنونی رسیده است. ایشان در سال 92 پس از اینکه به توصیه بزرگان جریان اصلاحات به نفع آقای روحانی از کاندیداتوری انصراف داد، از محبوبیت زیادی نزد اصلاح‌طلبان برخوردار شد. همین مسئله نیز موجب شد که در اوج محبوبیت ریاست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به او واگذار شود. ولی عملکرد غیر قابل دفاع فراکسیون امید مجلس با ریاست ایشان و متعاقب آن عملکرد ضعیف شورای سیاست‌گذاری در سالهای اخیر موجب شده تا ایشان به سمت تاسیس یک جبهه حرکت کند که من فکر نمی‌کنم چنین کاری مورد استقبال گروه‌های مختلف جریان اصلاحات قرار گیرد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین