ژنرالي جوان در قلب خط دفاع یونتوس

گروه ورزشی الف،   3980427048
ژنرالي جوان در قلب خط دفاع یونتوس

با رفتن ماسيميليانو آلگري، مربي‌اي كه پنج قهرماني پياپي را براي يوونتوس به ارمغان آورد، دوره‌‌اي مهم در تاريخ يوونتوس به پايان رسيد. پس از پنج سال موفقيت‌آميز با متخصص ايتاليايي، هيات مديره تصميم گرفت كه باشگاه در مسير متفاوتي قرار بگيرد. در ايتاليا همه جام‌ها را درو كردند، اما به نظر مي‌رسد چند فصل ناكامي در ليگ قهرمانان مهم‌تر بود و به تغيير سرمربي منجر شد.

انتخاب مائوريتسيو ساري سوالات زيادي ايجاد كرد: رويكرد تاكتيكي تيم چه خواهد بود؟ چگونه فلسفه «ساري بال» را اجرا خواهد كرد؟ و آيا ساري براي نگه داشتن يوونتوس در سطح بالاي فوتبال مناسب است؟ يكي از استعدادهايي كه درباره آينده‌اش بحث‌هاي زيادي وجود دارد، به تازگي به يوونتوس پيوسته است. به عنوان كاپيتان آژاكس شگفتي‌هايي خلق كرده و نقش مهمي در فصل منجر به قهرماني اين تيم داشته است.

دليخت نشان داده كه چه توانايي‌هايي دارد و ممكن است جانشين مناسبي براي جورجيو كيليني يا لئوناردو بونوچي باشد، دو بازيكني كه به پايان دوران بازي خود نزديك مي‌شوند. اين دو چهره‌هاي شاخص موفقيت دفاعي يوونتوس هستند و تيم بايد جست‌وجويش براي يافتن جانشينان آنها را آغاز كند تا اين گذار به آرامي و با موفقيت طي شود. اما واقعا چگونه اين مدافع وسط هلندي مي‌تواند روي عملكرد تيمش تاثير بگذارد و با هم‌تيمي‌هايش هماهنگ شود؟ اين آناليز تاكتيكي نگاهي مي‌اندازد به اينكه ساري چگونه مي‌تواند از نقاط قوت دليخت استفاده و عملكرد قدرتمندانه خودش را تضمين كند.

ذهنيت و تطبيق‌پذيري

دليخت براي هم‌تيمي‌هايش يك رهبر بود و قدرت تصميم‌گيري بالايي از خود به نمايش گذاشت كه باعث شد نظر همگان به سوي او جلب و به بازيكن محبوب هواداران تبديل شود. در چند سال گذشته كيليني 34 ساله رهبر يوونتوس بوده و يكي از دلايل نمايش درخشان دفاعي يوونتوس بوده است. حضورش به ‌شدت مهم است، اما به احتمال زياد آخرين فصل‌هاي خودش را سپري مي‌كند. آلگري با امتحان كردن خطوط دفاعي متعدد در فصل گذشته، اين گذار را آغاز كرده بود. به دليل جدايي آندره‌آ بارتزالي، ساري احتمالا نمي‌تواند هم دايم بازيكنان را بچرخاند و هم خط دفاعي مستحكمي داشته باشد. به نظر مي‌رسد دليخت تنها گزينه واقع‌گرايانه براي جايگزيني بارتزالي و كيليني در آينده است، چرا كه همان ذهنيت قدرتمند را از خود نشان مي‌دهد.

تاثير دفاعي

دليخت با اينكه مدافع مياني است، نقشش بسيار گسترده‌تر و متنوع‌تر است. اين بازيكن جوان توانايي بي‌نظيري در پيدا كردن تعادل در بازي‌اش از خود به نمايش گذاشته است. نه تنها به خط دفاعي آژاكس استحكام مي‌بخشيد، بلكه به كارهاي هجومي تيم هم كمك مي‌كرد. جاگيري‌اش در سطح بالايي قرار دارد و نه تنها به سرعت به كار دفاع باز مي‌گردد، از جاگيري هم‌تيمي‌هايش هم آگاه است و زماني كه در پست‌شان قرار ندارند، جاي آنها را پر مي‌كند.

اين ويژگي در بازي‌هاي مراحل حذفي يوونتوس بسيار مفيد است، چون بونوچي و كيليني اغلب خسته مي‌شوند كه به اشتباهات فردي منجر مي‌شود. اين حمايت مضاعف از دليخت مي‌تواند به بستن فضاهاي خالي گذاشته ‌شده كمك كند. دليخت اجازه مي‌دهد دفاع با دو مدافع صورت بگيرد. در اينجا بعد از اينكه تاتنهام توپ بلندي را ارسال كرده، عمق را پوشش مي‌دهد، در واقع توانسته جلوي حمله خطرناك را بگيرد.

اين بازيكن هلندي در بازپس‌گيري توپ و حركت آن به جلوي زمين نقش مهمي دارد. با داشتن آمار 11.67 در بازپس‌گيري توپ در طول نود دقيقه بازي، او قادر است زماني كه تيم تحت فشار است سرعت بازي را كنترل كند و آن را پايين بياورد.

توانايي او در پس گرفتن توپ در محوطه جريمه با كمترين برخورد توانايي تكل‌زني دليخت را نشان مي‌دهد و مثال خوبي است براي اينكه چطور بدون خطر دادن پنالتي توپ را پس بگيريم. قد بلند او نيز در بازي‌اش كليدي است، به خصوص زماني كه در ضربات ايستگاهي در دفاع قرار مي‌گيرد. با قد 1.89 متر، اغلب حريفانش را شكست مي‌دهد و نبردهاي هوايي را مي‌برد.

ويژگي‌هاي هجومي

دليخت از لحاظ آمار پاس يكي از بهترين‌ها در ليگ برتر هلند است؛ فصل گذشته متوسط آمار پاس او 91.6درصد بود كه باعث مي‌شود كاملا مناسب يوونتوس باشد، به خصوص اين را به خاطر داشته باشيد كه ساري فوتبال مالكانه را ترجيح مي‌دهد. دليخت مي‌تواند همان كمكي باشد كه پيانيچ به آن نياز دارد. جاگيري هوشمندانه او و توانايي پاسكاري‌اش ممكن است به پيانيچ اجازه دهد به جاي اينكه بيشتر اوقات يك هافبك دفاعي باشد، بيشتر در حمله شركت كند. او با پاس‌هاي بلند و مهارت بالاي پاس دادن به هافبك‌ها كمك مي‌كند.

چگونه از او استفاده كنيم: 3-5-2 و 2-3-1-4

پيش‌بيني تركيب اصلي ساري سخت است. اما چند تركيب‌ وجود دارد كه در آن مي‌توان به خوبي از دليخت استفاده كرد.در هر دو تركيب 3-5-2 و 2-3-1-4 مي‌تواند به‌طور يكساني مفيد باشد. يوونتوس با استفاده از سه مدافع بهترين توانايي‌اش را به نمايش نگذاشته است، اما با وجود اين بازيكن 19 ساله در تركيب، اين مساله مي‌تواند تغيير كند.

منبع: اعتماد

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین