ظریف در سازمان ملل: مردم ما در برابر وحشیانه‌ترین تروریسم اقتصادی قرار گرفته اند

گروه جهان الف،   3980426200 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مردم ما در برابر وحشیانه‌ترین تروریسم اقتصادی قرار گرفته‌اند که به منظور دستیابی به اغراض نامشروع سیاسی، به صورت عامدانه، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

ظریف در سازمان ملل: مردم ما در برابر وحشیانه‌ترین تروریسم اقتصادی قرار گرفته اند

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امشب در نشست وزرای نشست مجمع عالیرتبه سیاسی در خصوص توسعه پایدار در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل طی سخنانی عنوان کرد: بررسی پیرامون موضوع اصلی اجلاس سال جاری مجمع عالیرتبه سیاسی یعنی «توانمندسازی مردم و تضمین مشارکت و برابری» در می یابیم که گزارش دبیرکل سازمان ملل بر کندی پیشرفت در بسیاری از حوزه ها اذعان داشته و تصریح می کند که "آسیب پذیرترین افراد و کشورها، کماکان بیشترین رنج را متحمل می شوند و واکنش جهانی در این خصوص تاکنون به میزان لازم، بلندپروازانه نبوده است. " ما با دبیرکل سازمان ملل متحد در این خصوص که "بی عدالتی میان کشورها به میزان نگران کننده ای بالاست" و " توسعه بدون اینکه عادلانه و فراگیر باشد، توسعه نیست" موافقیم.

ظریف بیان کرد: در واقع باید پذیرفت که این شرایط ناشی از آن است که جهان توسعه یافته، سهم خود را ازجمله در رابطه با انتقال فناوری، ظرفیت سازی و مساعدت مالی ادا نکرده است.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به رغم موانع عظیمی که به دلیل تحمیل تحریم های یکجانبه ی غیرقانونی با آن مواجه بوده، با تلاش بی وقفه براساس اصول و اولویت های ملی خود، به پیشرفت های قابل توجهی در توانمندسازی و ایجاد برابری میان افراد دست یافته است:  
۳۷ درصد از اعضای هیئت علمی و ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه ها و نیز ۳۷ درصد از پزشکان کشور را در حال حاضر، زنان تشکیل می دهند. در سطوح تصمیم گیری، انتصاب بانوان، افزایشی ۶۰ درصدی را نشان می دهد و قرار است تا سال ۲۰۲۰، ۳۰ درصد مجموع تصمیم گیران ملی را زنان تشکیل دهند.  

وی خاطرنشان کرد: در اجرای "برنامه ی جامع ملی کم کربن"، توانسته ایم از میزان برنامه ریزی شده برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای به زیر ۴ درصد نسبت به سناریوی پایه (BAU) پیشی بگیریم.  

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: پایان دادن به معضل بیسوادی و ارائه تحصیلات عمومی رایگان به تحقق کامل خود رسیده است و نرخ باسوادی میان ایرانیان در حال حاضر، ۹۷ درصد جمعیت کشور می باشد. به طور میانگین ۱۵ درصد درآمد خانوار در حال حاضر در حوزه آموزش هزینه می شود. امروز آموزش های موثری برای گروه های آسیب پذیر جامعه و نیز جوامع روستایی و زندانیان ارائه می‌شود. فرصت های آموزشی حتی به مهاجران و پناهندگان نیز اختصاص یافته و در حال حاضر تنها نزدیک به ۴۰۰ هزار دانش آموز افغانستانی در مدارس کشور نام نویسی  شده اند.  

وی گفت: تلاش های ما در ایران با چالش های جدی روبروست. چالش‌هایی مانند بلایای طبیعی، فرسایش زمین، بیابان زایی و کمبود آب. تهدیدات و ناامنی های منطقه ای ناشی از تروریسم مورد حمایت خارجی، افراطی گری و خشونت، تلاش های ما را مختل می‌کند. مردم ما در برابر وحشیانه‌ترین تروریسم اقتصادی قرار گرفته اند که به منظور دستیابی به اغراض نامشروع سیاسی، به صورت عامدانه، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.  

ظریف عنوان کرد: تحریم‌های غیرقانونی با تاثیرات فرامرزی که توسط آمریکا و در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بر ایران تحمیل شده، بزرگترین تهدید در دستیابی ایران و بسیاری از همسایگان آن به اهداف توسعه  پایدار است. 
 
وی افزود: در چنین شرایطی، تعهد مجدد به چندجانبه گرایی و همبستگی جهانی به شدت مورد نیاز است. علاوه بر ضرویات دیگر، جهان توسعه یافته باید تعهدات خود مبنی بر کمک به ایجاد بستری مناسب برای رشد اقتصادی مستمر و توسعه ی پایدار همه ی کشورها، مناطق و نهایتا سراسر جهان را مورد تجدید نظر قرار دهد.             

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۰۶۶۳۶۲۱:۱۰:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۲۶
پس چرا مذاکره نمی کنید؟؟؟ ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین