تحريم صداوسيما به دليل گاندو؛ دولت كوتاه آمد يا تغيير تاكتيك داد؟

گروه سیاسی الف،   3980426194 ۱۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

در حالی که تصور می شد با پایان پخش سریال گاندو حرف و حدیث‌ها درباره آن نیز پایان پذیرد اما روز چهارشنبه با انتشار اخباری درباره تحریم مالی صدا و سیما توسط دولت این ماجرا وارد فاز تازه ای شد و علیرغم درز اخباری درباره دستور صریح رییس جمهور به سازمان برنامه و بودجه درباره ایجاد محدودیت در تخصیص بودجه صدا وسیما سخنگوی دولت و مشاور رییس جمهور در عقب‌نشینی آشکاری سخن از رفع مشکلات در این زمینه راندند.

تحريم صداوسيما به دليل گاندو؛ دولت كوتاه آمد يا تغيير تاكتيك داد؟

به گزارش الف، در نامه‌ای که به تاریخ ۱۹ تیر ماه به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده، آمده است بودجه صدا و سیما از این پس باید بر اساس تائید دو نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صدا و سیما پرداخت شود. 

این در حالی است که تخصیص بودجه صدا و سیما در حیطه وظایف شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما نیست و همین امر باعث واکنش بلافاصله برخی از اعضای این شورا شد. سید احسان قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد که این مساله را به طور جدی پیگیری می کند.



تشکیل شورای نظارت بر صدا و سیما به اصل 175 قانون اساسی برمی گردد. در انتهای این ماده آمده است: شورایی‏ مرکب‏ از نمایندگان‏ رئیس‏ جمهور و رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ و مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ (هر کدام‏ دو نفر) نظارت‏ بر این‏ سازمان‏ خواهند داشت‏.

در حال حاضر ترکیب شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما متشکل از حجت الاسلام والمسلمين غلامحسین محسنی اژه ای و محمد جواد اردشير لاریجانی( نمایندگان قوه قضائیه)، غلامرضا کاتب و سید احسان قاضی زاده هاشمی(نمایندگان قوه مقننه)، حسام الدین آشنا و علی جنتی(نمایندگان قوه مجریه) می باشد.

‌بر اساس ماده ۳ نحوه اجرای اصل ۱۷۵ قانون اساسی،  شورای نظارت که مسئولیت نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد وظایف زیر را انجام خواهد داد:

۱ – نظارت بر حسن انجام کلیه امور سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و تذکرات لازم در مورد تخلفات و انحرافات جهت اصلاح‌امور مذکور.

۲ – نظارت بر سیاستهای اجرایی که در نظر است در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به مرحله اجراء دربیاید و اعلام نظر اصلاحی‌شورا به رییس سازمان.

۳ – نظارت بر حسن اجراء قوانین مربوطه در سازمان صدا و سیما.

۴ – نظارت بر ایجاد و یا انحلال هر بخش، واحد شعبه و دفاتر و نمایندگی در سازمان.

۵ – نظارت بر انعقاد قراردادها و خریدهای داخلی و خارجی سازمان.

۶ – نظارت بر سایر اموری که سازمان طبق قانون بر عهده دارد و انجام می‌دهد.

۷ – گزارش منظم و مستمر از جریان امور در سازمان به مقام معظم رهبری و قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران.


قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با فارس نیز گفت: نباید رسانه ملی را به خاطر انتقادات و طرح مسائل تحت فشار قرار داد و با اقداماتی نظیر قطع بودجه و امثال این موارد جلوی انتقاد را گرفت.

اما دامنه انتقادات به تصمیم اخیر دولت محدود به این عضو شورای نظارت نماند.

احمدامیرآبادی فراهانی، عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به ایجاد محدودیت برای صداوسیما در پی پخش سریال گاندو با انتشار  توییتی نوشت:  آیا دستور صفر کردن بودجه قانونی رسانه ملی به بهانه پخش سریالی که به ذائقه دولت خوش نیامده بدعت نیست؟

آیا قانونیه دولت بودجه دستگاه را سلیقه‌ای دستکاری نماید؟! گفتند پیغام دادند حله. اما جمله رئیس: "آقای نوبخت تقصیر شماست که به صدا و سیما پول می‌دهید" چی‌میشه ؟!!

جواد افشار کارگردان سریال گاندو نیز درباره تحریم مالی صداوسیما گفت: اگر قرار است کسی تحریم شود ما هستیم نه افرادی که هیچ نقشی نداشتند. ما راضی به این نیستیم که خانواده بزرگ تلویزیون محدود شوند و این هم یکی از ترفندهای نفوذ است که می ‌خواهند ما را مقابل دیگران قرار دهند. گرچه بارها صداوسیما تحریم شده و فکر نمی‌کنم این تحریم موثر باشد. حاضرم تا آخر عمرم تحریم شوم و در خانه بمانم اما دوستانم در صداوسیما تحریم نشوند.

عقب نشینی یا تاکتیک؟

صراحت و دستور  بی سابقه درباره بودجه صداو سیما باعث شد چهارشنبه شب علی ربیعی سخنگوی دولت و حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور به اخبار  منتشر شده در این زمینه  واکنش نشان دهند و با عقب نشینی از صراحت موجود در نامه یاد شده سخن از «برطرف کردن مشکلات» موجود در این باره برانند.

در پیام‌ توییتری روز چهارشنبه علی ربیعی سخنگوی دولت آمده است: در فضای سیاست زده غیر اخلاقی، این بار پرداخت بودجه صدا و سیما از سوی ⁧‫دولت‬⁩ را به مسائل پیش پا افتاده مرتبط کرده‌اند. دولت، بودجه رسانه ملی‬⁩ را با همه محدودیت‌های خود فراهم می‌کند و هرگز حقوق و دستمزد کارکنان خدوم و زحمت‌کش این دستگاه مهم را فدای سوگیری‌های معدودی نمی‌کند. در طی مذاکره با آقای پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه مشخص شد هنوز بودجه تعداد زیادی از دستگاه‌ها تخصیص نیافته است و تا پایان ماه تخصیص همه دستگاه‌ها از جمله صدا و سیما صادر خواهد شد. در ضمن بودجه‌ریزی عملیاتی و تخصیص مبتنی بر عملکرد شامل همه دستگاه‌ها می‌شود.

حسام الدین آشنا عضو شورای نظارت بر صدا و سیما نیز در توییتی نوشت: ‬در جلسه اخیر شورای نظارت، مسائل مربوط به هزینه‌ها و درآمدها اعم از آگهی‌های تجاری، برنامه‌های حمایتی و مشارکتی صدا و سیما با تفصیل و صراحت مورد بحث قرار گرفت. ‌گزارش معاون سازمان حکایت از مشکلات جدی در مسیر پایدارسازی درآمدها داشت.تعامل شورا، سازمان و دولت مشکلات را برطرف می‌کند.

هر چند تاکنون صدا و سیما واکنشی به این موضوع نشان نداده است، اما برخی رسانه ها از خروج 3 باره عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما از جلسه دولت خبرداده بوده اند که در هر سه بار نیز وی با تلفن همراه خود تماس گرفت. هنوز مشخص نیست آیا این اتفاق به ماجرای انتقاد دولت از پخش سریال گاندو و قطع بودجه سازمان صدا و سیما ارتباط دارد یا خیر اما در روزهای آینده مشخص خواهد شد که آیا دولت در پی اجرا کردن تحریم مالی سازمان صداو سیما بخاطر پخش گاندو است و این عقب نشینی نوعی تاکتیک برای اجرای بی دردسر دستور یاد شده است یا به دلیل انتقادات وارده و مبنای قانونی نداشتن تحریم مذکور، حقیقتا از آن منصرف شده است.

سریال گاندو و ماجرای جیسون رضائیان

سریال گاندو؛ یک مجموعه اکشن-جاسوسی بود که اولین قسمت آن 15 خرداد ماه و آخرین قسمت آن 17 تیرماه از شبکه سوم سیما پخش شد. در سریال گاندو، مایکل هاشمیان به عنوان یک روزنامه نگار ایرانی- آمریکایی سوژه اصلی داستان است. شخصیت هاشمیان، بر اساس پرونده جیسون رضائیان، جاسوس ایرانی-آمریکایی نوشته شده و بخشی هایی از این سریال در کشور ترکیه و چین تصویربرداری شده است.

جیسیون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست بود که در 31 مرداد 1393 به جرم جاسوسی بازداشت شد اما در جرایان توافق هسته ای و در تاریخ 26 دی ماه سال 1394 از زندان آزاد شد و به آمریکا برگشت. بعدها دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که در زمان باراک اوباما یک میلیارد و 700 میلیون دلار از سوی آمریکا به ایران به صورت نقدی داده شده که براساس سریال گاندو این مبلغ در ازای آزادی جیسیون رضائیان پرداخته شده است.

بر اساس نظرسنجی های صدا و سیما، سریال گاندو در زمان پخس پربیننده ترین سریال تلویزیون بوده است. نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما نشان می دهد بیش از 89 درصد از مخاطبان این مجموعه تلویزیونی در حد «زیاد» از آن رضایت داشته اند و بیش از 73 درصد هم آن را درحد «زیاد» باور پذیر دانسته اند.

از نظر بیش از ۶۰ درصد از بینندگان، مهم‌ترین پیام مجموعه تلویزیونی «گاندو» نشان دادن قدرت نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی بوده است و حدود 79 درصد از آن‌ها هم معتقدند این مجموعه تلویزیونی در حد «زیاد» توانسته است مردم را با فعالیت نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی آشنا کند.

از بینندگان «گاندو» در خصوص دلایل تماشای این مجموعه تلویزیونی پرسیده شده است که 53 و 6 دهم درصد جذابیت موضوع و داستان مجموعه را عمده‌ترین دلیل خود اعلام کرده اند. همچنین 14 درصد از مخاطبان، واقعی بودن موضوع و 11 و نیم درصد هم سرگرمی و پرکردن وقت را عامل اصلی دیدن این مجموعه تلویزیونی دانسته اند.

موضع گیری انتقادی دولت درباره پخش سریال گاندو

 پخش سریال گاندو از شبکه سوم سیما موجب شد که موضع گیری های بسیاری درباره آن صورت گیرد. بیشتر واکنش ها از سوی مقامات دولتی انجام شد. در این باره می توان به مواضع توییتری حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه اشاره کرد. گفته می شود بدلیل مخالفت جدی دولت برخی دیالوگ های سریال تغییر نیز کرده است.

بدون شک پرکارترین عضو دولت که موضع گیری هایی بسیاری راجع به سریال انجام داد حسام الدین آشنا بود. آشنا که مواضع خود درباره گاندو را در توییتر منتشر می کرد در یکی از توییت ها نوشته بود: «١- دولت نه اجازه و نه پول دارد که سریال بسازد. ٢- صدا و سیما هم که پول ندارد سریال بسازد. ٣- ولی گویا جای دیگری هست که برای تضعیف نهاد دولت هم پول فراوان دارد، هم مجوزها و مشوق‌های لازم را دریافت کرده است و هم می‌تواند صدا و سیما را الزام به پخش کند. ۴- با گاندو، گنده نمی‌شوید».

این توییت ها موجب واکنش های بسیاری شد. در یکی از این واکنش ها محمود رضوی، تهیه کننده فیلم‌های «ماجرای نیمروز» ضمن موفق دانستن «گاندو» نوشت: «‏دکتر جان! تا جایی که من دیدم و به عنوان بیننده فهمیدم‌، ‎گاندو را واسه ‎گنده‌گی نساختن،چون اونها واسه گنده‌گی راه‌های بهتری بلدن. به نظرم گاندو ساخته شد تا مردم و مسئولین با هم بفهمن نباید ‎گاف بدن و به کشور ‎گند بزنن! در جذب و انتقال پیام به مردم که موفق بودن، مسئولین را نمیدانم!».

محمد جواد ظریف نیز 12 تیرماه در حاشیه جلسه هئیت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «فردی در سریال گاندو به شما شبیه و در نقش منفی است» گفت: من بحمدالله نگاه نمی‌کنم بنابراین نگران نیستم. وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به این سؤال که «این سریال را نگاه نمی‌کنید یا کلاً صدا و سیما را نگاه نمی‌کنید؟ »، نیز گفت: من کلاً تلویزیون را نگاه نمی‌کنم.

اما سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفته گذشته خود در پاسخ به سوالی درباره پخش سریال گاندو گفت: آنچه درباره وزارت خارجه و شخص وزیر و همکاران ما در این سریال نشان داده می‌شود خیلی با واقعیت منطبق نیست، هر چند ادعا کردند داستانشان واقعی است. فیلم به لحاظ جلوه‌های هنری فیلم بدی نیست، و من هم نگاه می‌کنم، ولی ای کاش تقوا در آن رعایت می‌شد.

مهم ترین و مفصل ترین واکنش اما به سریال توسط محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور دیروز صورت گرفت.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در رابطه با اینکه در جلسه هیات دولت شخصی مطرح کرده آقای ظریف از سریال گاندو عصبانی شده و آقای روحانی هم تصمیم گرفته اند بودجه صدا و سیما را کاهش دهند آیا این خبر صحت دارد، تصریح کرد: در جلسه هیات دولت همانند هر جلسه دیگری این آزادی مخصوصاً در بخش اول جلسه وجود دارد که وزیران براساس یک سری موضوعات، خبر، پیشنهاد و نظراتی را مطرح می کنند. آقای ظریف در رابطه با آنچه که وی به عنوان توهین به وزارت خارجه می‌دانسته صحبت هایی انجام داده و هر شخص دیگری هم اگر چنین موضوعی را به طور مثال توهین به هر دستگاه مثلاً دستگاه قضایی یا وزارت اطلاعات می‌دانسته ممکن بود چنین صحبت هایی را مطرح کند.

 وی بیان کرد: ولی اینکه این موضوع باعث کاهش بودجه صدا و سیما شده باشد، خیر چنین چیزی مطرح نبوده و بودجه صدا و سیما کاهش نیافته و طبق آن چیزی که مصوب شده انجام می شود.

رییس دفتر رییس جمهوری در ادامه اظهار داشت: بحث این است که بایستی نظارتی در خصوص بودجه ای که صدا و سیما داده می شود، انجام شود و این بودجه بایستی هزینه کارکنان و کارمندان این سازمان شود و آنها از این بودجه نفع ببرند. اگر صدا و سیما می خواهد برنامه ای علیه دولت یا علیه شکاف در داخل کشور یا دوقطبی شدن بشود، بودجه صرف این موضوعات شود، و این موضوع بیشتر درباره نظارت بر آن بودجه ای است که دولت می پردازد.

صحبت های واعظی در حالی است که قبلاً همان طور که آورده شد ظریف درباره سریال گفته بود نه تنها گاندو را ندیده بلکه اساساً تلویزیون نگاه نمی کند.

محمود واعظی هفته قبل نیز در حاشیه جلسه دولت درباره این سریال گفته بود: دولت حق دارد از این سریال شکایت کند. با وزارت خارجه‌ای که امروز در خط مقدم جبهه مقابله با دشمنان است در سریال گاندو برخورد بدی شده است و همچنین این اتفاق درباره وزارت اطلاعات کشور نیز افتاده است.

واعظی افزود: اینکه سریالی ساخته می‌شود مشکلی نیست اما خب وقتی نویسندش می‌گوید 80 درصدش تخیل است، این چه معنی می‌دهد؟...

این سخنان موجب شده بود مجتبی امینی، تهیه‌کننده سریال جوابیه‌ای را منتشر کند. در بخشی از این جوابیه آمده بود: جناب آقای واعظی؛ سریال «گاندو» توهم و تخیل نیست. سریال «گاندو» صدای در گلو مانده مردم ایران است. چه شد که دشمنان مردم و شبکه‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به محتوای سریال «گاندو» حمله کردند و شما هم حمله کردید؟ پاسخ یک گزینه بیشتر نیست؛ «گاندو» حقیقت و اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهان کشاند و کیست که نداند که نمایش حقیقت تلخ است و برخی را به شکایت وامی‌دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۰۷۷۸۸۱۳:۳۳:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۲۷
چرا باید مالیات مردم بره تو جیب صدا و سیما ؟ خودش به سودهی برسه یا جمع کنه بره
ناشناس۱۰۰۸۰۹۲۱۶:۱۵:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۲۷
با این هیاهو و تحریم‌ها و تهدیدها میخوان جلوی پخش مستند گاندو رو بگیرن _______ اینها همه نشون میده رسانه به رسالتش عمل کرده اینها همه نشون میده راه شهید آوینی‌ها ادامه داره
ناشناس۱۰۰۸۳۶۹۱۹:۱۸:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اصل فیلم رو که سانسور کردن . جلوی پخشش از بقیه شبکه ها رو هم گرفتن . دستور توقف ساخت قسمتهای بعدش رو هم دادن . اما جواب ندادن چی شده که سیا و بی بی سی و منافقین همونجور به این سریال حمله میکنن که این اقایون و دور و بری هاشون .
ناشناس۱۰۰۸۶۱۶۲۳:۳۱:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
هوای البانی چطور ؟
ناشناس۱۰۰۸۶۲۱۲۳:۳۴:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
یکی از کارهای مردمی روحانی، قطع بودجه صدا و سیما است.
جهرمی۱۰۰۸۹۲۷۰۸:۴۸:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۲۸
پس معلومه دولت فقط برای خودش اختیار داره اما برای حل مشکلات مردم بی اختیاره!!؟
ناشناس۱۰۰۸۲۰۶۱۷:۳۵:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
راست میگی پول مالیات مردم، پول نفت، پول گاز، پول خصوصی سازی و خیلی پولهای دیگر باید بره تو جیب نور چشمیها مثل دهها میلیارد دلار 4200 که با رانت رفت تو جیب همون نور چشمیها، نحوه خصوصی سازی هم که اصلا داستانیه برای خودش، که میشه 10000 سریال ساخت
ناشناس۱۰۰۸۲۱۹۱۷:۴۳:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۲۷
دولت روحانی یک فاجعست
ناشناس۱۰۰۸۴۰۶۱۹:۴۱:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۲۷
دیگه انقدرم شور نیست
ناشناس۱۰۰۸۷۵۱۰۱:۱۶:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۲۸
پس خبر نداری
ناشناس۱۰۰۸۵۵۸۲۲:۳۶:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۲۷
عمده مشکلات کشور ناشی از تحریم ها است.
ناشناس۱۰۰۸۷۵۳۰۱:۱۷:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۲۸
و تحریمها ناشی از جاسوسی بعضیا
ناشناس۱۰۰۹۳۹۳۲۰:۰۰:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۲۸
هیچ چیز بدتر از مسئولین بی‌کفایت نیست چه تحریم باشه چه نباشه مسئول بی‌عرضه توانایی کار مثبت نداره
ناشناس۱۰۰۸۲۸۰۱۸:۲۸:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۲۷
بهتر از این هستش که بره تو جیب خواص دولتیها
ناشناس۱۰۰۸۳۱۱۱۸:۵۰:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
ایران تنها جایی در دنیاست که وقتی یک گروهی جمع میشن و بخش اندکی از فساد و خیانت برخی مقامات و اطرافیانشون رو افشا میکنن ، مردم به جای تشکر و تشویق اونها شروع میکنن به چرت و پرت گفتن و بدگویی و تخریب
ناشناس۱۰۰۸۴۸۶۲۰:۵۸:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۲۷
چون موضع گیریمون تاکتیکی نه، استراتژیک
ناشناس۱۰۰۸۵۲۰۲۲:۰۰:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اخی تو هم دلت برای مردم سوخته ؟ نه عزیزم شماها دنبال قدرت هستید
ناشناس۱۰۰۸۷۵۴۰۱:۱۷:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۲۸
قدرت رو اونهایی میخوان که دستشون تو جیب مردمه
ناشناس۱۰۰۹۷۰۹۰۸:۴۵:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۲۹
آخی بمیرم برای شماها کهخ مظلوم هستید و اصلا دنبال قدرت نبوده و نیستید فقط معلوم نبود کی ها بودند که سالیان سال است وزیر و کیل و دبیر شوراهای مختلف وبده اند ولی نقش اپ.زیسیون را گرفته اند؟؟ کیا هستند وبودند که داد می زدند ما بلدیم و کلیدداریم الان آسمان و ریسمان می بافند و همه را مقصر می دانند جز عده ای رقاص و مطرب که دردشان رقصیدن تو خیابانهاست نه در د مردم
ناشناس۱۰۰۸۶۹۴۰۰:۳۷:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۲۸
شما رو چه به سریال سازی برید مثل ده نمکی اخراجی ها بسازید
ناشناس۱۰۰۸۳۱۳۱۸:۵۱:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۲۷
گاندو ساخته شد تا مردم بفهمن اموال اونها تو جیب چه افرادی میره ! بعد تو میای اینجا حرف بی معنی میزنی و به فکر تسویه حسابی ؟
ناشناس۱۰۰۸۳۵۴۱۹:۱۰:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۲۷
چون باید برای کشور کار کنه. خصوصی نیست که. باید مقابل رسانه های خارجی بعضا وایسه
حسین۱۰۰۸۳۹۵۱۹:۳۴:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۲۷
به همون دلیل ک مالیات مردم انگلیس میره تو جیب بی بی سی. خواهشا اینقدر سطحی نگر نباشید. این گفته شما محکم ترین دلیل برای دادن بودجه به صدا و سیماست تا بتونه با برنامه های خودش، سطح درک مردم جامعه رو بالا ببره.
ناشناس۱۰۰۸۹۵۶۰۹:۲۶:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۲۸
صدا و سیما حق داره هر سریال و برنامه ای بسازه ولی از اون طرف دولت هم حق داره یه شبکه تلوزیونی واسه خودش داشته باشه ، تا بتونه بی واسطه مطالبش رو به مردم منتقل کنه و قضاوت با مردم
ناشناس۱۰۰۹۳۹۲۱۹:۵۸:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۲۸
دلت میخواد مثل انگلستان بشیم که سالی چند میلیون تومن بابت ۵شبکه عمومی بی‌بی‌سی پرداخت کنیم؟
ناشناس۱۰۰۷۷۹۳۱۳:۳۵:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
صدا و سیما در جواب قطع بودجه مستندی از رانت های موجود در ایران سازد.
ناشناس۱۰۰۷۷۹۵۱۳:۳۵:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲۷
خوب کاری کرده. صدا وسیما به شدت غیر حرفه ای و مصداق بارز اتلاف منابع هست
ناشناس۱۰۰۸۲۹۸۱۸:۴۱:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اتلاف منابع آن هست که دولت به جای صرف وقت خود به حل مشکلات مردم ، وقت خود را صرف بستن دهانها بکند.
ناشناس۱۰۰۸۳۱۴۱۸:۵۱:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۷
حق شماها همین مسوولین و ژنها هستن تا دار و ندارتون بره تو جیب نوه هاشون و نتیجه هاشون
ناشناس۱۰۰۸۳۵۶۱۹:۱۲:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۲۷
این دیگه موتورش به روغن سوزی افتاده
ناشناس۱۰۰۷۸۰۵۱۳:۳۷:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
گاندو = تهمت به دولت منتخب مردم
ناشناس۱۰۰۸۰۸۳۱۶:۱۱:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۲۷
گاندو = مستند خیانت
ناشناس۱۰۰۸۰۸۵۱۶:۱۱:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
گاندو واقعیت گفت اگر تهمت بود تا الان پیگیری حقوقی میکردند
ناشناس۱۰۰۸۲۳۵۱۷:۵۰:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۲۷
دولت منتخبتون رو نقد هم نمیشه کرد.به خدا پناه میبرم از بستن دهان منتقدان
ناشناس۱۰۰۹۲۵۹۱۵:۴۹:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۲۸
چطور یه زمانی کوچکتربن انتقاد به دولت پاکدستتون حتی در حد یه کاریکاتور منجر میشد به تشکیل پرونده و دادگاه و مجازات؟؟
ناشناس۱۰۰۸۳۰۳۱۸:۴۴:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اساساً هر انتقادی به این دولت تهمته!!! حتی توزیع 18 میلیارد دلار بین خواص دولتیها هم تهمته!!!
ناشناس۱۰۰۸۳۱۷۱۸:۵۲:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۲۷
عجب دولت منتخبی !!!
ناشناس۱۰۰۸۳۱۸۱۸:۵۲:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۲۷
دولت آدامسها و جیسونها
ناشناس۱۰۰۸۳۵۹۱۹:۱۳:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
دولتتان حتی ارزش تهمت زدن ندارد
ناشناس۱۰۰۷۸۱۶۱۳:۴۱:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۲۷
این داستان نفوذ فقط برای خاموش کردن صدای مخالف
ناشناس۱۰۰۸۲۹۵۱۸:۳۷:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۲۷
به مخالفین و منتقدین تهمت نزن داداش ، درسته که ما از عملکرد مسئولین انتقاد داریم ولی هر گونه جاسوسی را بر خلاف منافع مردم و کشور میدانیم و اعتقاد داریم با هر گونه عوامل بیگانه با هر مسئولیتی باید بطور جدی برخورد شود
ناشناس۱۰۰۸۳۷۳۱۹:۲۲:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
جیسون رضاییان فتوشاپه
ناشناس۱۰۰۷۸۲۳۱۳:۴۳:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۲۷
این سریال از لحاظ فنی هم کلی ایراد داشت.
ناشناس۱۰۰۸۳۲۱۱۸:۵۳:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۲۷
آفرین . تنها ایراد مملکت الان همین ایراد فنی گاندو بوده . بقیه چیزها که عالیه
ناشناس۱۰۰۷۸۳۳۱۳:۴۹:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اقدام انقلابی دولت قابل تقدیر هست
ناشناس۱۰۰۷۸۴۷۱۳:۵۵:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۲۷
دولتی که جاسوسان را فراری می دهد که مبادا خودش زیر سوال برود فکر می کنید خیلی روراست هستش؟
ناشناس۱۰۰۸۳۲۵۱۸:۵۴:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۲۷
و حالا حتی اجازه نمیده مردم بدونن دقیقا چه خساراتی به مملکت زده
ناشناس۱۰۰۷۸۵۰۱۳:۵۷:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲۷
دست در جیب بیت المال کردن و سریال ساختن هنر نیست . راست میگید در شبکه خانگی بفروشید اگر مردم خریدن راست گفتید
ناشناس۱۰۰۸۱۷۶۱۷:۰۹:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۲۷
من خودم دارم از شبکه خانگی (نماوا ) این سریال رو نگاه میکنم
ناشناس۱۰۰۸۳۳۰۱۸:۵۸:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۲۷
عجب . فعلا که دولت پخشش رو از همه رسانه ها ممنوع کرده . وگرنه بهت میگفتم چجور فروش میکنه
ناشناس۱۰۰۸۳۳۲۱۸:۵۹:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۲۷
گاندو میخواست نشون بده چطور یک عده از نورچشمی ها میتونن صندوق بازنشسته ها رو بدزدن و باهاش سریال بسازن .
ناشناس۱۰۰۷۸۵۳۱۳:۵۷:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۲۷
همه وزیر خنده را خوب می شناسند که قول کری جون را مبنا قرار داده بود ان هم در توافقی که دو طرف به هم بدبین هستن نشان از چی هست جناب واعظی؟!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۰۰۷۸۵۴۱۳:۵۸:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۲۷
بهترین سوژه برای سریال جدید گاندو همین موضوع تحریم و قطع بودجه رسانه‌‌ملی است
ناشناس۱۰۰۷۸۶۴۱۴:۰۳:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۲۷
فیلم سازی با جیب مردم هنر این دوستان است
ناشناس۱۰۰۸۳۳۴۱۹:۰۰:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اون که کار كسي بود که از جیب معلمها دزدید و باهاش شهرزاد ساخت . خوب خودتونو زدین به نفهمی !!!
ناشناس۱۰۰۷۸۶۵۱۴:۰۴:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۷
من واقعم متعجبم مردم به دولت رای دادن و صداوسیما هم از بیت المال و پول های مردم اداره میشه بعد میاد علیه دولت هم برنامه میسازه ایا چنین چیزی قابل قبول هست؟ مگه میشه علیه جایی که ازش بودجه میگیری فعالیت تخریبی انجام بدی؟ صداو سیما 38 هزار کارمند داره ولی خروجیش برای کشور چیه؟ این همه پرسنل برا اینه که بیان علیه دولت تخریب کنن؟ من از دولت روحانی راضی نیستم ولی فعالیت با پول مردم علیه مردم و تخریب دولت را قبول ندارم و به نظر من نه تنها این دولت بلکه هر دولتی که صداوسیما علیهش کار کنه نباید بدجه به صداوسیما برای تخریب کردن خودش پرداخت کنه منطقی نیست این روش و این رفتار از نظر من صحیح نیست هر چقر هم از دولت روحانی انتقاد داشته باشیم ولی صداوسیما مال مردم هست نمیشه علیه خودشون ازش استفاده کرد
ناشناس۱۰۰۸۱۸۳۱۷:۱۱:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲۷
عجیبه ! وقتی از دولت تعریف میکنه شماها میگین این چه رسانه ایه ؟ حکومتیه ! فقط بلده تعریف کنه از درد ملت هیچی نمیگه ! وقتی انتقاد میکنه اونوقت میگین نباید علیه دولت منتخب مردم حرف بزنه !!!
ناشناس۱۰۰۸۳۳۶۱۹:۰۲:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اولا پول دولت مال ملته نه ارث پدری دولتی ها و شخصِ ...... . ثانیا تلویزیون باید برای منافع ملت برنامه بسازه نه خوشامد دولتی ها و شخصِ ...... . ثالثا جالبه که شماها که تا دیروز اصلا تلویزیون نگاه نمیکردین یهو شدین منتقد صداوسیما و صاحب نظر .
ناشناس۱۰۰۸۶۲۲۲۳:۳۵:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۲۷
با معیار های حد اقلی موجود هنوز هم دولت منتخب ملت است و مدیران صدا و سیما اگر نگیم دقیقا بر خلاف نظر مردم عمل میکنند ( مثل برنامه نود) لااقل میتوان گفت هیچ نسبتی با مردم ندارند
ناشناس۱۰۰۹۳۹۴۲۰:۰۵:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۲۸
همه دولت‌ها با رای ملت سر کار می‌ایند و وظیفه آن‌ها هم خدمت به مردم است اما هیچوقت مدافع بی‌چون و چرای دولت نیستیم و چک سفید امضا هم بهشان ندادیم. هر اشتباهی کنند باید یقه‌شان را بگیریم متاسفانه مطالبه‌گری از مسئولین در بین مردم ما هم طبق اصول علمی نیست. یعنی هیچ چیمون علمی نیست گویا
ناشناس۱۰۰۹۷۱۳۰۸:۴۹:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲۹
وقتی میشه به جایی که صلاحیتت رو تائید کرده تهمت بزنی وقتی میشه به کسی که مشروعیتت رو تائید کرده همه جور توهین بکنی چه طور از نظر شما تقسیم بودجه که بر اساس قانون باید انجام بشه را نمیشه منوط به عدم انتقاد از تقسیم کننده بودجه کرد؟؟
ناشناس۱۰۰۷۸۸۴۱۴:۱۲:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۲۷
با درآمد چندصد میلیاردی فقط از بخشی از تبلیغات مگه اصلا نیاز به بودجه داشته!؟
ناشناس۱۰۰۷۸۸۶۱۴:۱۳:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۲۷
از دولت به علت قطع بودجه صدا و سیما متشکریم .
ناشناس۱۰۰۸۳۳۷۱۹:۰۲:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۲۷
تو هم که از اونها نیستی ؟؟؟
ناشناس۱۰۰۸۳۶۲۱۹:۱۵:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۲۷
این تو این دو سه روزه خیلی داره زحمت می کشه باید ازش قدردانی کنن
ناشناس۱۰۰۷۹۰۴۱۴:۲۳:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۲۷
دولت هیچ کاری نمیتونه بکنه
مهدی۱۰۰۷۹۰۵۱۴:۲۳:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۲۷
گاندو هشتاد درصدش رویا پردازی بود
ناشناس۱۰۰۸۳۳۸۱۹:۰۳:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۲۷
از نظر امثال تو همه چی رویاست .
ناشناس۱۰۰۷۹۰۶۱۴:۲۴:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۲۷
صدا و سیما خاریست در چشم اسلاحتلبان
ناشناس۱۰۰۷۹۱۱۱۴:۲۶:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۲۷
گاندو چهره واقعی دولت را به خوبی نشون داد - با دیدن این فیلم نظر من نسبت به دولت کاملا تغییر کرد
ناشناس۱۰۰۷۹۱۲۱۴:۲۷:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۲۷
چطور پول دارید 800 میلیارد خرید ساختمان نهاد ریاست جمهوری کنید پول دارید میلیارد ها بدید برای ارز 4200 که بره برای صدا وسیما که کل بار مقابله بر دشمن رو بر دوش میکشه پول ندارید
ناشناس۱۰۰۷۹۱۴۱۴:۲۸:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۲۷
این دولت با کمک تلاش در ایجاد تفرقه بین ملت داره که البته تودهنی خواهند خورد
ناشناس۱۰۰۷۹۱۷۱۴:۳۲:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۲۷
فیلم خوبی بود - فکر نمی کردم ظریف اینطوری باشد
ناشناس۱۰۰۷۹۱۹۱۴:۳۲:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
سریال سفارشی
ناشناس۱۰۰۸۳۴۶۱۹:۰۷:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اینو نگی چی بگی
ناشناس۱۰۰۷۹۲۰۱۴:۳۳:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اقا شما نمره بدید به صدا وسیما و دولت 1. عملکرد در زمان سیل 2. زلزله3. تبلیغات رسانه ای امریکا و غربیها در زمان شروع تحریم 4. پخش مسابقات ورزشی از جمله والیبال و فوتبال مخصوصا فینال جام حذفی5. برنامه های مناسبتی مخصا ماه رمضون 6. در زمان اشوبهای سال 96 و... نظر من اینه که در همه اینها و مواردی از این دست صدا و سیما بهتر بوده و عملکرد این دولت هم در اکثره موارد جای دفاع نزاشته. فقط اقای همتی در بانک مرکزی و اقای ستاری در معاونت علمی و فناوری خوب بودن و بقیه منفی
ناشناس۱۰۰۷۹۲۶۱۴:۳۶:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
هر چیزی که باعث رسوایی و عصبانیت دولت 2خردادی شود مقدس است - با مقدسات ما شوخی نکنید
ناشناس۱۰۰۷۹۴۲۱۴:۴۱:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
سریالی به نفع جریان خاص
ناشناس۱۰۰۷۹۴۸۱۴:۴۶:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۲۷
این نفوذ مفوذ کردن ها همیش برای ساکت کردن صدای مخالفه
ناشناس۱۰۰۸۳۴۹۱۹:۰۷:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۲۷
تا وقتی شما ها نظر بذاريد بهتر از این نمیشه
ناشناس۱۰۰۷۹۵۶۱۴:۴۹:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۲۷
این فیلم برای تخریب دولت بود . کاملا بر عکس عمل کرد
ناشناس۱۰۰۸۳۵۰۱۹:۰۸:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۲۷
این دولت که نیاز به تخریب نداره !!! ولی کلا همه فهمیدن چه خبره ...
ناشناس۱۰۰۸۳۵۳۱۹:۱۰:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۲۷
پس دیگه چرا دارید درو دیوار رو گاز می گیرید
ناشناس۱۰۰۷۹۵۹۱۴:۵۱:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۲۷
سریال گاندو را عده ای ساختند که بر اساس آن موجی را در جامعه ایجاد کرده تا به تخریب گروهی بپردازند.
ناشناس۱۰۰۸۳۵۱۱۹:۰۹:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۲۷
منظورت جاسوسهاست ؟ ازشون دفاع میکنی ؟
ناشناس۱۰۰۷۹۶۱۱۴:۵۳:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۲۷
در غرب این همه سریال در نقد دولت ها ساخته می شود اینطوری رفتار نمی کنند که این اقایان پر مدعای ازادی بیان رفتار می کنند....سریال 24، سریال خانه پوشالی و.... پناه می برم به خدا از بستن دهان منتقدان
ناشناس۱۰۰۸۲۵۰۱۸:۰۲:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۲۷
در غرب هيچ شبکه تلويزيونی از ماليات مردم تغذيه نميکنه!
ناشناس۱۰۰۸۳۵۲۱۹:۱۰:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۲۷
این سریال برای دفاع از حق مردم ساخته شد . ولی خب طبیعیه که بعضي ناراحت بشن
ناشناس۱۰۰۹۵۴۰۰۰:۳۵:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۲۹
مطمئنی؟ رفت؟ دیدی؟ میدونی؟
ناشناس۱۰۰۷۹۶۲۱۴:۵۳:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۷
چقدر حرف "گ" این روز ها عزیز شده! دوستت داریم تمساح ایرانی.
ناشناس۱۰۰۷۹۷۷۱۵:۰۰:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۲۷
با پول بیت المال علیه دولت برنامه ساختن پروژه ای زشت و تاسف آور است.
ناشناس۱۰۰۸۳۵۵۱۹:۱۱:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲۷
چطور اگر پول بیت المال بره تو جیب بچه های اینها خوبه ؟ بره تو جیب جاسوسهای سیا و موساد خوبه ؟ ولی سریال ساخته بشه بده ؟
ناشناس۱۰۰۷۹۸۴۱۵:۰۳:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲۷
این دولت مشروعیت نداره باید هرچه زودتر انتخابات برگزار بشه تا شخص شخیصی رئیس جمهور شود
ناشناس۱۰۰۷۹۸۵۱۵:۰۵:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۲۷
عجیب است وقتی که بدون هیچ آزرمی، رقبا و منتقدانشان را با صدها اَنگ و تهمت و دشنام و ... می نواختند و کلیدواژه هایی مانند "سرهنگ" - "گازانبری" - "موشک پرانی" - "دیوارکشی" - "اعدام و آدمکشی" - "شعار توخالی" - "کاسب تحریم" و ... را - به کمک سیاهی لشگر رسانه ای و مدیران جنگ روانی شان- به تولید انبوه می رساندند؛ یک بار هم نگفتند که ممکنست این کار ما به دوقطبی بودن و تفرقه در جامعه دامن بزند! اما حالا به تریج قبایشان برخورده و زمین و زمان را به هم دوخته اند که ایها الناس چه نشسته اید جامعه دارد دوقطبی می شود ... راستی، دُم خروس را ببینیم یا قسمشان را !!؟
ناشناس۱۰۰۸۶۸۸۰۰:۳۵:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۲۸
بودن یا نبودن مساله این است چه رمانتیک!
ناشناس۱۰۰۷۹۸۹۱۵:۰۹:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۲۷
موضاعات مهم مملکتی : 1- گاندو - نفوذ 2- حجاب 3- بقیه هم مهم نیستن
ناشناس۱۰۰۸۳۰۴۱۸:۴۵:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۲۷
مسائل مهمو ول کردن چسبیدی به حاشیه ها مشکل مملکت اقتصاد مریض رانتی نا منظم بی برنامه هست نه این سیاست بازی های گمراه کننده
ناشناس۱۰۰۸۳۵۸۱۹:۱۲:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۲۷
نود درصد گرفتاریهای مملکت برمیگرده به دزدی مسوولین و جاسوسی اطرافیان اونها برای محکمتر کردن کمربند تحریم ! وقتی چیز به این سادگی رو نمیفهمی نباید بیای اینجا نظر بذاری . به شعور خودت توهین میکنی و از بس کم هوشی این رو هم نمیفهمی !
ناشناس۱۰۰۷۹۹۳۱۵:۱۴:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۲۷
مگه جنگله که دولت هر کاری دلش خواست بکنه
ناشناس۱۰۰۸۳۶۰۱۹:۱۳:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲۷
توی جنگل هم کسی نمیتونه سرشو بندازه پایین تا هر جا دلش خواست بره!!!!!!
ناشناس۱۰۰۸۷۶۶۰۱:۲۵:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۲۸
مثلا تا اتاق ..... و عکس بگیره از میز و ادامس
ناشناس۱۰۰۸۷۴۹۰۱:۱۵:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۲۸
از سال 84 تا 92 کجا تشریف داشتین؟
نجیب۱۰۰۸۰۰۳۱۵:۱۸:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۲۷
من پیشنهاد می دهم به سازندگان گاندو که یک سریال دیگر هم در مورد حمله به مجلس و حرم امام رو هم بسازند و نقش وزارت اطلاعات بسیار ضعیف دولت روحانی و نقش نفوذی ها در این دولت را نشان دهد.
ناشناس۱۰۰۸۰۵۸۱۵:۵۳:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۲۷
راه مقابله‌ی دولت با شبکه جاسوسانی که طبق اخبار ۲-۳ سال گذشته ،‌ به مدیران دولتی بسیار نزدیک و حتی تا سمت مشاوران آنان پیش رفته اند،‌ جدی گرفتن حفاظت توسط مدیران دولتی است،‌نه کوباندن سریال های روشنگری چون گاندو . استقبال مردم از گاندو هم به دلیل شنیدن حرف دلشان از زبان فیلم است. دولت هم به جای مقابله با صدا و سیما به فکر مقابله با جاسوسان و آموزش مدیرانش باشد.
ناشناس۱۰۰۸۰۵۹۱۵:۵۴:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۲۷
همین راه گاندو را ادامه بدهید معلوم شد مستقیم به هدف خورده من هم بد جور به صدا و سیما انتقاد دارم ولی به هر حال از بی بی سی و من و تو و...تبری می جویم و متاسفم برای ژنرال دیپلماسی کشور که حتی تلویزیون کشورش را قابل نمی داند به اخبارش نگاه کند و با تکبر و تبختر و تفرعن می گوید اصلا تلویزیون نگاه نمی کند حتما رسانه های بیگانه را معتبر ترمی داند گاندو هم همین را می گوید خارجی ها را امین تر از مردم خودشان می دانند
ناشناس۱۰۰۸۰۹۰۱۶:۱۴:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اگر سریال گاندو واقعی است؟ چرا دولت منحل نمیشه؟ اگر واقعی نیست، چرا توضیح شفاف داده نمیشه؟ نویسنده میگه خیالیه، کارگردان میگه واقعیه!
ناشناس۱۰۰۸۳۴۴۱۹:۰۵:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۲۷
نویسنده گفت واقعیه . کارگردان هم گفت واقعیه . فقط دولتیها گفتن نیست . دلیلش رو هم دیگه همه میدونن
ناشناس۱۰۰۸۵۵۱۲۲:۳۲:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اگر واقعی نیست چرا دولت پیگیری حقوقی نمیکنه
علی 671۱۰۰۸۱۲۸۱۶:۳۹:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اکار ی نبود که توی این شش سال این روحانی نکرده باشد .حق مردم را به راحتی به نجومی بگیران می دهد چون پاچه خوار هستند .و بودجه صدا و سیما و حقوق کارکنان آن چون پاچه خواری نمی کنند قطع می کند .
ناشناس۱۰۰۸۲۳۴۱۷:۴۹:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اگر سریال گاندو دروغ است ، چرا اعلام نمی کنید نفوذی در دولت نبوده واز بیت المال بهره نمی برده . تا مردم روشن شوند.
ناشناس۱۰۰۸۲۴۵۱۷:۵۹:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اینها اگر ریگی به کفش نداشتند اینقدر ناراحت نمیشدند از خدا بترسن و خودشون را اصلاح کنند
ناشناس۱۰۰۸۲۵۴۱۸:۰۵:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۷
مملکت در وضعیت تحریم هست .جنگ اقتصادی داریم. کمبود بودجه هست. این مشکل همه سازمانها ست فقط مختص صدا وسیما نیست . منتهی صدا وسیما جنجال درست می کنه.
ناشناس۱۰۰۸۳۴۱۱۹:۰۴:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲۷
آخه مشکل اینجاست که عموم مشکلات به دلیل همین جاسوسیها و فساد اطرافیان مسوولینه
ناشناس۱۰۰۸۲۷۶۱۸:۲۴:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۲۷
واقعا فیلم خوبی بود عالی درود بر شرف سبز پوشان مملکت
ناشناس۱۰۰۸۳۱۰۱۸:۴۹:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۲۷
الان چرا احساس بعضی ها جریحه دار شده گاندو یک فیلم مثل همه فیلم ها پیام رسانیش خیلی خوب بوده انسان بایدانتقاد پذیر باشد
ناشناس۱۰۰۸۳۳۹۱۹:۰۳:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۲۷
چون پته اقایون رو ریختن روی اب
ناشناس۱۰۰۸۳۷۷۱۹:۲۳:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اگر سريال گاندو ساخته نميشد ورييس جمهور بودجه صدا وسيمارا كاهش ميداد خيلي بهتر بود ولي اقايان ان را به سريال ربط ميدهند در حاليكه ولخرجي هاي صدا وسيما نشان از حقوقهاي بالا وحيف وميل بودجه دولت دارد ومردم نيز از عملكرد ان ناراضي
ناشناس۱۰۰۸۴۰۱۱۹:۳۶:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۲۷
قولو قولا سديدا گاندو، گنده، گند زدن، علاوه بر ضرورت آگاهسازي ملت از نفوذ و راهها و عوامل آن ، ضرورت دارد فخامت كلام اعم از مكتوب و شفاهي در تعاملات ، به مسئولين امور اعم از آشنا و نا آشنا، و رضوي و علوي و موسوي و ... آموزش داده شود آشنايي با سابقه روحانيت نبايد از كلام لمپن ها مانند لفظ گنده استفاده كند مخصوصا وقتي رئيس دفنر رئيس جمهوري اسلامي ايران است نظامي كه اخلاق اسلامي سرلوحه و اخلاق نبوي و علوي ضرورت بي بديلي براي اصحاب قدرت در أن دارد همچنين تهيه كننده انقلابي مانند آقاي رضوي نيز بايد قول سديد را ضرورتا رعايت كند زيرا با تابلوي انقلابي گري زير ذره بين معاندان انقلاب اسلامي است اميدوارم اين دو هموطن و ساير مسئولين اين توصيه حقير را جدي بگيرند
ناشناس۱۰۰۹۰۱۸۱۰:۲۵:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۲۸
ازمنفي ها به ضرورت سالم سخن گفتن چنين بر مي آيد كه ادب در كشور ما مهجور شده است چه در ميان نخبگان و چه در ميان مردم
معلم۱۰۰۸۴۵۲۲۰:۳۲:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۲۷
وقتی رهبر معظم انقلاب از دولت حمایت می کند و می فرمایند جای دوست و دشمن را اشتباه نگیرید و از طرفی دولتیتن بچه های همین انقلاب هستند عده ای در ظاهر سنگ ولایت را به سینه می زنند ولی در باطن خط خود را ارجع می دانند.
ناشناس۱۰۰۸۵۸۸۲۳:۰۵:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۲۷
ببخشید گاندو مگر به دولت انتقاد کرده که ای داد از بستن دهان منتقدین گاندو رسما به دولت تهمت وادادگی وهمکاری با دشمنان وبازگداشتن راه نفوذ وجاسوسی را زده است
ناشناس۱۰۰۸۶۴۵۲۳:۵۲:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۲۷
اینها که اینجا از دم انتقاد از دولت میزنند خودشون کوچکترین انتقادی از صدا و سیما با توهین جواب دادن
ناشناس۱۰۰۸۷۶۵۰۱:۲۵:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲۸
گاندو عالی بود.دست همشون درد نکنه.
ناشناس۱۰۰۸۷۹۳۰۲:۲۳:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۲۸
سریال سفارشی بوده
ناشناس۱۰۰۹۷۲۸۰۸:۵۹:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۲۹
آقای آشنا چرا به شما برخورده است ؟ آگاه سازی مردم از وظایف رسانه ملی است و این مهم که نفوذ جدی است و باید مردم مطلع باشند شما را آزار داده است ؟ از مسئله نفوذ مهمتر هم مگر داشتیم ؟ چرا دولت اهتمام نکرد اطلاع رسانی کند؟ وظیفه شما را دیگران انجام میدهند بجای تشکر و سپاس مقابله می کنید ؟ این هم شده برخوردتان در خصوص کسانی که بجای شما و وظیفه ای که بر گردنتان بود در زلزله و سیل به کمک مردم آمدند و شما بجای قدر دانی ....... نه دیگر کافیست مردم دانا هستند و نمی توانید افکارتان به مردم القا کنید .
ناشناس۱۰۰۹۷۳۹۰۹:۰۲:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۹
با کاهش بودجه صدا و سیما کاملا موافقم . نه تنها صدا و سیما بودجه خیلی جاها کلا از بیخ وبن باید حذف شود .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین