عرب: نمی‌دانم مصاحبه‌های برانکو چه معنایی دارد

گروه ورزشی الف،   3980426192

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه اصلا دوست نداشت سروش رفیعی از این تیم جدا شود، به تمام ابهامات و و مسایل پیرامون باشگاه و مصاحبه‌های برانکو واکنش نشان داد.

 

به گزارش مهر، ایرج عرب مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در گفتگویی تفصیلی در ارتباط با اخبار و حواشی هفته‌های اخیر در حوزه باشگاه و تیم به ابهامات و سوالات پاسخ داد.

قبل از هر چیز همه می‌خواهند آخرین اخبار درباره نقل و انتقالات پرسپولیس را بدانند و اینکه باشگاه چه اقداماتی را در نظر دارد؟

بخش اول کار ما بر این اساس استوار بود که بتوانیم استخوانبندی تیمی که به مقام قهرمانی رسید و موفق به حضور در فینال آسیا شد را حفظ کنیم. نظر به اینکه با تغییرات در کادر فنی روبرو بودیم، این بدیهی‌ترین کاری بود که باید انجام می‌دادیم. در مرحله بعد تلاش شد در بعضی پست‌ها که احساس نیاز می‌شد بازیکنانی را جذب کنیم. این مرحله هنوز ادامه دارد. طبق نظر سرمربی اولویت باقی مانده، جذب یک مهاجم است. یک سری گزینه‌ها به ایشان معرفی شد که تعدادی را تایید و اولویت بندی کردند. در این ارتباط مشغول به فعالیت هستیم و به زودی گزینه مورد نظر معرفی می‌شود. همچنین فراموش نکنیم، یکی از مهمترین کارهایی که باید در این زمان انجام می‌شد به خدمت گرفتن خود سرمربی بود.

با توجه به زمانی که در اختیار داشتیم، اولویت ما یک مربی ایرانی بود که تیم را کاملاً بشناسد تا سریع وارد عمل شود اما در این بخش خوش اقبال نبودیم چون مربی مورد نظر ما قبلاً به تیم دیگری ملحق شده بود و آن باشگاه هم حاضر نبود مربی خوب خودش را از دست بدهد که کاملاً قابل درک بود.

در ادامه سراغ گزینه خارجی رفتیم و البته خوش اقبال بودیم که گزینه‌ای مثل آقای کالدرون آمادگی، شرایط و انگیزه حضور در پرسپولیس را داشتند. بالاخره شناخت نسبی از فوتبال ایران و پرسپولیس و شناخت از فوتبال آسیا امتیازهایی بود که نمی‌شد به سادگی از کنار آن گذشت.

و با وجود تمام شایعات، بشار رسن هم ماندنی شد؟

تمدید قرارداد با این بازیکن در راستای همان ایده حفظ تیم سال گذشته در برنامه قرار گرفت. آقای کالدرون هم به عنوان سرمربی در جریان بودند. در روزهای گذشته روند خوبی داشتیم که به حصول نتیجه انجامید. البته مثل خیلی ادعاهای دیگر، در این چند روز مطرح می‌شد که می‌خواهیم او از پرسپولیس برود ولی نادرستی این ادعا هم ثابت شد.

گفته می‌شد او رقم پیشنهادی اولیه خود را به کمتر از نصف کاهش داده بود و تاخیر در جذب وی با وجود این مساله، انتقادهای زیادی را برای باشگاه به همراه داشت؟

نباید هر حرفی را باور کرد. به نظر می‌رسد چنین خبری برای تخریب باشگاه و تحریک هواداران علیه پرسپولیس ساخته شد. نه اینکه، هر کس آن را بازنشر کرد چنین منظوری داشته است بلکه بعضی باور کردند و نادانسته وارد این داستان شدند. در مورد جزییات توافق صحبتی نمی‌کنیم ولی ارقامی مثل ۲۵۰ هزار یورو اصلاً صحت نداشت. حتی رقم پیشنهادی ما هم به مراتب بالاتر از این مورد بود.

توافق با بشار طولانی شد در حالی که فصل آماده‌سازی و بدنسازی رو به پایان است؟

توافق زودتر، تغییری در شرایط ایجاد نمی‌کرد. او یکسری تمرینات دارد ولی هنوز برنامه‌های فیزیوتراپی و آماده‌سازی برای بازگشت به تمرینات را دنبال می‌کند. البته به زودی شرایط مطلوب را برای بازگشت پیدا خواهد کرد.

یکی از انتقادها به باشگاه این است که در مقطعی، بازیکنانی را بدون نظر سرمربی جذب کرده است؟

اگر بخواهیم فقط ایراد بگیریم، می‌شود خیلی مسایل را مطرح کرد که بسیاری در ظاهر درست هستند ولی در واقعیت نه.

ما چه کاری می‌توانستیم انجام بدهیم؟ بسیاری از آنها که این حرف را می‌زنند همان‌هایی هستند که مرتب می‌گفتند باشگاه چرا در نقل و انتقالات کاری انجام نمی‌دهد؟ تازه ما جذب آن چنانی نداشتیم. قبل از حضور آقای کالدرون، فقط احمدزاده را گرفتیم. البته فعالیت باشگاه زیاد بود چون باید با بازیکنان خودمان به توافق می‌رسیدم. آنها با توجه به نتایج کسب شده، خواهان خارجی و داخلی داشتند. هر یک از آنها جدا می‌شدند ما را به هزار و یک چیز متهم می‌کردند ولی حالا که انجام شد، می‌گویند چرا شد؟!

همین فرشاد احمدزاده اگر به تیم‌های رقیب می‌رفت، می‌گفتند این چه مدیریتی است ولی حالا که به پرسپولیس آمده یک جور دیگر صحبت می‌کنند و می‌خواهند هوادار را تحت تاثیر قرار بدهند. ما مشکلی نداریم. برای پرسپولیس هر حرف دیگری را هم می‌خوریم و دم نمی‌زنیم ولی نمی‌خواهیم به جایگاه و روحیه بازیکنانی که در شرایط کاملاً عادی هم به خاطر حفظ قهرمانی تحت فشار بسیار زیاد بدنی و فکری و روحی خواهند بود، لطمه وارد شود. از هواداران هم می‌خواهیم، به این وجه قضیه توجه لازم را داشته باشند.

ما یک مشکل دیگر هم داشتیم. اگر آقای برانکو همان روزی که می‌خواستند از ایران بروند، همه این حرف‌هایی که الان می‌زنند را می‌زدند و می‌گفتند تحت هیچ شرایطی بر نمی‌گردند، پرسپولیس خیلی جلو می‌افتاد. شمشیر بالای سرشان نبود که آن توافق را امضا کنند. ما بر اساس آن توافق جلو رفتیم و به دلیل امکان‌هایی که به اعتبار آن توافق از دست دادیم در ادامه، زمان زیادی صرف انتخاب سرمربی شد. همان روز صادقانه می‌گفتند چه برنامه‌ای دارند. آیا کسی به این موارد و مشکلات توجه دارد؟

از سوی آقای ایوانکوویچ در آخرین مصاحبه، مطرح شد که اطمینان داشتند باشگاه پول اجرای توافق را ندارد. ضمن آنکه باشگاه شماره حساب وی را داشت و قبلاً هم به آن حساب پول واریز کرده بود؟

باشگاه نمی‌خواهد وارد این جدل‌های رسانه‌ای شود چون تمرکز و فرصت کار را می‌گیرد. عدم پاسخگویی به معنای نداشتن پاسخ‌های قاطع نیست. ما فقط این بحث و جدل را به صلاح پرسپولیس نمی‌دانیم. پرسپولیس از مرحله سرمربیگری ایوانکوویچ گذر کرده است. نمی‌توانیم در گذشته بمانیم. الان باید تمرکز و انرژی به سمت حمایت از تیم و کالدرون باشد. حمایت ما تشکیلاتی است و حمایت هواداران جور دیگر. ما الان باید به فکر بازی‌های پیش رو باشیم.

در مورد آقای ایوانکوویچ؛ با وجود مشکلاتی که نادیده گرفتن آن توافق آخر، برای باشگاه ایجاد کرد و برغم صحبت‌هایی که الان مطرح می‌کنند و تبعات آن بالاخره برای سرمربی جدید و تیم هم خواهد بود از این مساله نمی‌گذریم که پرسپولیس با ایشان یکی از بهترین دوران‌های خود را داشت. از این لحاظ همیشه برای ما محترم هستند.

در عین حال مباحث حقوقی نیز پیچیدگی‌های خود را دارد. اگر اختلاف نظر داریم به معنای نادیده گرفتن آن روزها نیست. قطعاً ایشان یکسری حقوقی دارند و ما هم با توجه به لطمه‌ای که خوردیم یکسری حقوق برای باشگاه قایل هستیم. تاکید می‌کنم این حقوق را برای باشگاه قایلیم، نه برای خودمان. برای ما راحت‌تر بود توافقی را با هر کیفیتی انجام بدهیم و این مساله، بار مالی برای باشگاه بود. اگر چنین کرده بودیم، الان آدم خوب داستان می‌شدم.

آن توافق و بعد عدم اجرای آن برای پرسپولیس، ضرر و زیان مادی و روانی به وجود آورد. این را ما می‌گوییم و در مقابل آقای برانکو هم برای خودش حقوق و ضرر و زیانی قایل است و به عدم اجرای تعهدات قراردادی اشاره دارند. خب متاسفانه نتوانستیم تا این لحظه با هم به جمع بندی برسیم. البته همین جا می‌گویم راه گفتگو باز است.

امیدواریم این اتفاق بیفتد که بتوانیم با گفتگو مساله را حل کنیم ولی اگر به هر دلیل نشد، نیازی به داد و فریاد نیست. محکمه و مراجع رسیدگی برای همین مواقع است. برای اینکه وقتی چنین اختلاف نظری پیش می‌آید بنشینند و موارد را بررسی کرده و تکلیف طرفین را روشن کنند. مراجع بین‌المللی نظرشان را اعلام می‌کنند اگر حقوقی برای ایشان قایل شدند مگر می‌توانیم انجام ندهیم؟ اگر هم به ما حق دادند که هیچ. من نمی‌فهمم الان این مصاحبه‌ها چه معنی دارد؟ همه خوب می‌دانیم که این قبیل صحبت‌ها چون روی فضای پرسپولیس و روی هوادار پرسپولیس تاثیر می‌گذارد، پس روی خود تیم هم تاثیر خواهد گذاشت. آقای ایوانکوویچ، بعد از سال‌ها حضور در فوتبال ایران خوب می‌دانند این اثرگذاری‌ها چگونه است. نمی‌گوییم می‌خواهند این کار را انجام بدهند ولی به هر حال اتفاق می‌افتد.

اینکه می‌گویید باشگاه نمی‌خواهد وارد این بحث و جدل شود تا تنش و حاشیه آن به تیم لطمه نزند قابل قبول است ولی یک حداقل توضیحی هم لازم است. هم برای رسانه‌ها و هم برای هواداران. مثلاً درباره مواردی که در سوال قبلی مطرح شد.

به چه استنادی گفته می‌شود که می‌دانستند پول نبود؟ نماینده ایشان آمد و خواست و نبود؟ مگر نامه وی برای فسخ قبل از پایان مهلت برای باشگاه ارسال نشد؟ من نمی‌دانم چه کسی، چه مسایلی را به ایشان منتقل کرد که همه چیز عوض شد و چنین تصوری داشتند؟!

اینکه ایشان از مدت‌ها قبل و حتی قبل از مسولیت من، پولی دریافت نکردند و معوقات وجود داشت، درست. مگر گفتیم این طور نبوده است. بعضی می‌گویند من با ایشان مشکل داشتم. مدیریت قبلی هم با وی مشکل داشت؟ باشگاه در آن زمان هم تمام تلاش خود را کرد. بودم و دیدم ولی هزینه‌ها واقعاً زیاد بود. در این شرایط ما وارد شدیم. آیا بعد از آن، آقای برانکو واقعاً دریافتی نداشتند؟ پاداش آسیایی و بخشی از قرارداد چه زمانی پرداخت شد؟ البته مسوولیت و تعهد باشگاه بوده است ولی به هر حال آنچه که اتفاق افتاده است را که نمی‌توانیم نادیده بگیریم. از سوی دیگر شرایط محدودیت‌های بانکی برای نقل و انتقال‌های مالی بین المللی نسبت به قبل خیلی فرق کرده است و دلیل نمی‌شود که چون قبلاً پرداختی ممکن شده الان به همان شکل ممکن باشد. ما چه بدبختی کشیدیم تا پاداش آسیایی را به داخل کشور منتقل کنیم؟

ما این توضیحات را می‌دهیم که هوادار بداند بعضی مسایل که مطرح می‌شود یک لایه‌هایی هم دارد که دیده نشده است ولی حالا برای همین‌ها دوباره یک مسایل تازه ای مطرح می‌شود. پس همان بهتر که وارد این داستان‌ها نشویم و کار خود مان را بکنیم. اگر قرار بود مشغول این مسایل بشویم به تامین منابع مالی، برپایی اردو، حفظ بازیکنان تیم، استخدام سرمربی، جذب بازیکنان جدید و کارهای ریز و درشت دیگر نمی‌رسیدیم. الان یک مسابقه‌ای بین بعضی راه افتاده که باشگاه را بزنند. پرسپولیس هم سیبل شده است.

بسیاری کارشناسان اعتقاد دارند پرسپولیس با حفظ نفرات قبلی و جذب بازیکنان جدید نقل و انتقالات خوبی داشت که البته جذب یک مهاجم کارآمد آن را تکمیل می‌کند. نظر آقای کالدرون نیز همین است و روی مهاجم تاکید داشت. در مقابل نظرات مخالفی هم هست. به شدت منتقد هستند و البته با توجه به فراگیر بودن شبکه‌های اجتماعی بخشی از جامعه هواداری را هم نگران وضعیت تیم کرده است.

ما با یک بداخلاقی در قبال پرسپولیس روبرو هستیم. بازیکن را حفظ کنیم می‌گویند چرا حفظ کردید؟ حفظ نکنیم می‌گویند چرا حفظ نکرد؟ بازیکن به تیم رقیب برود شاکی می‌شوند که ستاره بود. بماند می‌گویند به چه درد می‌خورد؟ اسم یک بازیکن جدید که مطرح می‌شود اگر بگیریم می‌گویند چرا گرفتید این طور است و آن طور است. نگیریم و یک تیم دیگر جذبش کند می‌گویند چرا باشگاه، کاری نکرد. ملی پوش می‌گیریم می‌گویند خوب نیست. بازیکنی که مازاد تیم دیگر شده را دنبالش نمی‌رویم می‌گویند فوتبال را نمی‌فهمیم. شما فقط ببینید چه وضعیتی درست شده است؟ هوادار هم درآماج این اخبار و حاشیه‌ها قراردارد. سر در گم می‌شود. بالاخره روی تیمش تعصب دارد. نگران است. اینقدر از این مطالب زیاد است که فکر می‌کند دنیا روی سرش خراب شده است. می‌خواهند هر چه بازیکن است را بگیریم. بعد یک نفر کنارگذاشته شود دلشان هم می سوزد.

ما که نمی‌توانیم بر اساس چنین فضایی پیش برویم. پس طبق یک برنامه و طراحی با سرمربی جلو می‌رویم و حرف درستی است که یک مهاجم هم می‌خواهیم. دنبالش هستیم و جذبش می‌کنیم.

یکی از مسایلی که درباره جذب بعضی بازیکنان جدید مطرح می‌شد این بود که این نفرات در مقاطعی با پرسپولیس همراه نماندند که البته هواداران واکنش نشان دادند و بر حمایت از تیم و بازیکنان تاکید کردند.

چند مساله در انتخاب‌هایی که داشتیم مشترک بوده است. اول اینکه باشگاه‌های مطرح دیگر و بعضاً رقبای مستقیم ما، خواهان آنها بودند و در این شرایط موفق به جذبشان شدیم. دوم اینکه همگی با پیشنهادهای بالاتر روبرو بودند. سوم اینکه علاقمند به حضور در پرسپولیس بودند و این پیراهن را می‌خواستند. فکر می‌کنم می‌توان به این جنبه‌ها هم توجه کرد. به نظرم بین بازیکنی که پیراهن پرسپولیس برایش با پیراهن تیم دیگر فرق می‌کند با بازیکنی که حس خاصی ندارد تفاوت هست.

از سوی دیگر احمدزاده، امیری و تا حدی کنعانی زادگان با جو پرسپولیس و شرایط خاص بازی در اینجا آشنا هستند. همچنین دو نفر آنها ملی پوشان ثابت هستند که همین مساله ارزش خریدهای پرسپولیس را مشخص می‌کند و بازیکنان قبلی ما هم که نیاز به تعریف ندارند.

یکی از موارد مورد بحث این است که قرارداد شایان مصلح کمتر از یک ماه قبل تمدید شد و حالا در فهرست خروج قرار دارد؟

در وهله اول این مساله نشان می‌دهد که آقای کالدرون بر خلاف تبلیغاتی که می‌شود در تصمیم گیری های فنی مختار است و باشگاه دست وی را باز گذاشته است. توصیه و سفارشی در کار نیست. او هم نشان داد آنجا که مصلحت تیم در میان باشد ملاحظات دیگر را وارد تصمیم گیری خود نمی‌کند.

و اما درباره قرارداد با شایان هم باید بگویم این کار در راستای برنامه حفظ تیم فصل گذشته و زمانی صورت گرفت که نمی‌توانستیم تا انتخاب سرمربی صبر کنیم. از سوی دیگر در همین پست، شرایط درباره انصاری و توافق با باشگاه بلژیکی در ارتباط با نادری معلوم نشده بود. بهتر بود این شرایط پیش نمی‌آمد چون فارغ از موضوع قرارداد برای هر دو بازیکن ناراحت هستیم. این ناراحتی برای آقای کالدرون هم وجود داشت ولی محدودیت نفرات، قانون است و یک تصمیم ناگزیر بود. به هر حال اینها بازیکنان خوب و شناخته شده‌ای هستند. چه مصلح که از لیگ یک آمد و اینجا چهره شد و با تعصب و خوب هم بازی کرد. چه سروش رفیعی که سابقه حضور در تیم ملی داشته است ولی همانطور که خود او قبل از اینها گفته بود. تصمیم‌ها در فوتبال حرفه‌ای گاهی فقط کاری هستند و در نقطه مقابل خواست احساسی ما قرار دارد.

قطعاً از جدایی آنها خرسند نیستیم چون از یک طرف در این مقطع دیگر در خدمت پرسپولیس نیستند و از سوی دیگر در تیم‌های دیگر حضور می‌یابند و ممکن است مقابل ما قرار بگیرند.

البته سروش رفیعی واکنش نسبتاً تندی نسبت به باشگاه داشت؟

ما در این ارتباط تصمیم گیرنده نبودیم، هرچند تصمیم‌های آقای کالدرون را کاملاً در چارچوب اختیارات و وظایف محوله به ایشان می‌دانیم و از این تصمیم‌ها حمایت می‌کنیم. وقتی صحبت از حمایت تمام عیار از تیم و سرمربی می‌شود باید در این شرایط هم باشد. هرچند همان طور که گفتم خودشان هم از اینکه ناچار به چنین انتخابی بودند ناراحت شدند.

رفیعی اعتقاد داشت که این پیش آمد برای او و مصلح برای این بود که باشگاه بیش از ظرفیت بازیکن گرفت؟

گفتم که ما هر کاری انجام بدهیم می‌گویند بد است. این هم ایرادی ندارد. همین که علیه تیم و سرمربی صحبت نشد، خوب است. اشکالی ندارد اگر منظورش من بوده‌ام. به هر حال در یک جو احساسی خاص قرارگرفته است. او پرسپولیس را دوست دارد و قبلاً، بر خلاف احساسش تصمیم گرفت و از پرسپولیس جدا شد و حتماً ته دلش می‌داند که ما هم نمی‌خواستیم این طور بشود. از سوی دیگر من یکسری وظایف در قبال پرسپولیس دارم. باید دست سرمربی جدید را باز می‌کردیم تا بتواند بر اساس تفکراتی که دارد انتخاب و تصمیم گیری کند. قطعاً حرفه‌ای و درست نبود دست او را به شکلی بسته نگه داریم که مجبور به پذیرش شرایط بشود. فکر نمی‌کنم هیچ کارشناسی چنین توصیه‌ای بکند ولی شرایط احساسی رفیعی و مصلح را هم درک می‌کنیم. در حد توان و اختیارات تلاش خواهم کرد، به آنها کمک کنیم.

برای چندمین بار است که شایعاتی هم درباره تصمیم باشگاه برای جدایی رادوشوویچ مطرح می‌شود، آن هم به خاطر کروات بودن!

این دیگر از آن حرف‌ها است. باشگاه چنین برنامه‌ای ندارد. این هم مثل موارد بسیار دیگری است که کذب بودنش معلوم شده است. یک زمینه چینی است برای جو سازی های آینده. از این بداخلاقی‌ها علیه پرسپولیس کم ندیده‌ایم. بعضی عمداً یا سهواً خبرها و حاشیه‌هایی را برای باشگاه می‌سازند. به نظر می‌رسد بعضی متوجه نیستند کارهایشان چه تاثیری روی پرسپولیس می‌گذارد و بعضی هم خوب می‌دانند چه می‌کنند. به هر حال هواداران بدانند که باشگاه کار خود را در جبهه‌های مختلفی دنبال می‌کند.

مگر نگفتند پرسپولیس اردوی ترکیه نمی‌رود؟ مگر نگفتند می‌خواهیم یک مربی ارزان و بدون کارنامه بخریم؟ مگر نگفتند قرار نیست بازیکن خوب بگیریم؟ مگر نگفتند می‌خواهیم کاری بکنیم که یکسری بازیکنان مثل بشار رسن بروند؟ مگر نگفتند به خاطر پول دنبال فروش بیرانوند و علیپور هستیم؟ و خیلی موارد دیگر؟ کدام یک درست بود؟

در این مورد هم اتفاقاً برخلاف آنچه مطرح می‌شود، ترجیح ما به دلایلی این است که رادو را حفظ کنیم ولی باز تاکید می‌کنم تصمیم گیری درباره وضعیت بازیکنان با سرمربی تیم است. هیچ چیز به او تحمیل نمی‌شود. یاد آوری می‌کنم، مساله شایان، نشان داد که آقای کالدرون با باشگاه هم تعارف ندارد. سرمربی اختیار تام دارد.

در روزهای گذشته، همچنین اخبار غیر رسمی زیادی درباره پیام صادقیان شنیده شد و همه می‌خواهند موضع باشگاه را بدانند؟ هر کس هم به فراخور حال سکوت را یک جوری تعبیر کرده است؟

سکوت ما هیچ معنایی ندارد. فقط قرار نیست، منطقی نیست و نمی‌شود به همه این اخبار و شایعات و حاشیه‌هایی که روزانه برای ما ساخته می‌شود جواب بدهیم. هر کدام را هم جواب بدهیم به یک نفر بر می‌خورد و از همان هم یک تفسیر جدید بیرون می کشند.

البته حالا که مطرح شد. درباره پیام صادقیان باید بگویم با وجود تمام احترامی که برای وی و فوتبال او قایل هستیم با توجه به وضعیت لیست، نفراتی که داریم و نظرات سرمربی، وی اصلاً در برنامه‌های باشگاه نبوده‌اند و هیچ مذاکره مستقیم و غیر مستقیمی هم نداشته‌ایم. البته منکر توانمندی‌های فنی این بازیکن هم نیستیم و علاقه او هم برای ما ارزشمند است ولی الان در شرایط انجام چنین کاری نیستیم.

و طارمی؟

از ابتدای فصل نقل و انتقالات تا هم اکنون به او فکر می‌کردیم و می‌کنیم ولی همانطور که خود او اعلام کرد فعلاً برنامه‌ای برای بازگشت به فوتبال ایران ندارد.

تعداد زیادی بازیکن جوان هم جذب شده‌اند. بعضی این تعبیر را دارند که شاید این یک الگوبرداری از طرح شکست خورده دیگر تیم‌ها باشد؟

ما طبق یکسری برنامه‌ها و اهداف که در باشگاه و هیات مدیره مطرح شد و همچنین با توجه به افکار کادر فنی در این حوزه وارد عمل شدیم. به دیگر باشگاه‌ها کاری نداریم. آقای کالدرون وقتی به ایران آمدن در یکی از گفتگوهایی که با هم داشتیم، خیلی تاکید داشتند؛ جوان‌های با استعداد می‌خواهند که بتوانند روی فوتبال آن‌ها کار کنند. می‌پرسید؛ آیا نفراتی که دارای پتانسیل خوبی باشند در اختیار تیم هستند؟ به نظرم او اشتیاق خاصی دارد که اگر این بچه‌ها قابلیت خود را نشان بدهند به آن‌ها میدان بدهد ولی قطعاً آسان نیست. اینجا پرسپولیس است و برای ستاره‌ها هم با جاهای دیگر فرق می‌کند. یک جوان اگر به خوب بودن فکر کند به جایی نمی‌رسد باید با خیلی بهتر از با تجربه‌ها و نفرات اصلی باشند تا بتوانند شانس پیدا کنند. این شانس را باید بسازند و این موارد را به آن‌ها گفته‌ایم.

این اغراق نیست که پرسپولیس واقعاً با تیم‌های دیگر فرق می‌کند. یک چیز دیگر است. در اینجا بازیکن از لیگ یک می‌آید و ستاره و آقای گل می‌شود و آقای گل می‌آید و به مشکل می‌خورد. طبعاً انتظار نداریم همه این نفرات به بالاترین موفقیت برسند ولی امیدواریم از میان آنها تعدادی بتوانند برای خودشان و پرسپولیس فرصت‌های جدید ایجاد کنند.

افزایش تعداد دروازه‌بان‌ها هم یکی از نکات سوال برانگیز بوده است؟

ما که نگفتیم قرار است همه آنها در تیم باشند. همانطور که گفتم بازیکن جوان یک فرصتی دارد که باید از آن استفاده کند. این فرصت‌ها همیشگی نیستند و در نهایت سرمربی تصمیم گیرنده خواهد بود و نفرات را غربال می‌کند. هیچ موضوع پیچیده‌ای وجود ندارد.

یکی از مسایل مطرح شده به اختلاف در هیات مدیره مربوط می‌شود و بعضاً مطرح می‌کنند که کشمکش بین اعضا وجود دارد یا صحبت از اقدامات موازی می‌شود؟

مسایلی از این دست که تا کنون در هیات مدیره نداشته‌ایم. طبیعی است که نظرات مختلف درباره مواردی که مطرح می‌شود وجود دارد و این مساله تا کنون که باعث شده تا کارها بهتر پیش برود.

درباره پرداخت بخش اول دستمزد آقای کالدرون شرایط به چه شکل است؟

در این ارتباط با هم صحبت داشته‌ایم و در جریان روند کار هستند. مساله به انتقال پول برمی گردد ولی موضوع نگران کننده‌ای نیست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین