رئیس قوه قضاییه: کودکان خیابانی جلوه‌ای از بی‌نظمی و ناسلامتی اجتماعی هستند

گروه اجتماعی الف،   3980426188 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت ساماندهی مراکز حمایتی غیرمجاز، کودکان کار وخیابانی را جلوه‌ای از بی‌نظمی و ناسلامتی اجتماعی دانست و از متولیان امر خواست که در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

رئیس قوه قضاییه: کودکان خیابانی جلوه‌ای از بی‌نظمی و ناسلامتی اجتماعی هستند

به گزارش الف به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار رئیس و مدیران سازمان بهزیستی کشور، از تلاشهای این نهاد حمایتی قدردانی کرد و گفت: اقدامات سازمان بهزیستی در مددرسانی به آسیب دیدگان اجتماعی، کودکان، زنان بی سرپرست و معلولان بسیار خداپسندانه است زیرا یکی از وظایف جدی حکومت اسلامی، کمک به افرادی است که به دلیل وضعیت جسمی یا اجتماعی خاص، امکان ادامه زندگی بدون حمایت را ندارند.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت ساماندهی مراکز حمایتی غیرمجاز، کودکان کار و کودکان خیابانی را جلوه‌ای از بی‌نظمی و ناسلامتی اجتماعی دانست و از متولیان امر خواست که در این زمینه اقدامات جدی صورت دهند.

‌رئیس قوه قضاییه ادامه داد: وقتی مشکلات اقتصادی هجوم می آورد، نقش سازمانهای حمایتی از قبیل کمیته امداد و بهزیستی برجسته تر می شود. امروز درخواست ها برای قرار گرفتن تحت پوشش سازمان های حمایتی افزایش یافته و این امر مسئولیت این سازمان ها را سنگین‌تر کرده است.

آیت الله رئیسی بر لزوم اقدامات فعال پیشگیرانه از سوی سازمان بهزیستی در زمینه پیشگیری از معلولیت های ناشی از تصادفات رانندگی، اعتیاد، طلاق و … تاکید کرد و افزود: این اقدامات پیشگیرانه باید شکل فعال داشته باشد، نه منفعل. بر همین اساس نیاز به قانونگذاری، پیش بینی ضمانت اجرا، سیاستگذاری و تصویب برخی دستورالعمل‌ها و مقررات است که سازمان بهزیستی باید فارغ از اقدامات توصیه‌ای، این امر را به صورت جدی دنبال کند زیرا محصول این آسیب ها پیش روی این سازمان قرار دارد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با طرح این پرسش که «متولی کودکان کار و خیابان، چه کسی است؟»، این موضوع را یکی از معضلات امروز کلان شهرها دانست و اظهار کرد: کودکان خیابانی، جلوهایی از بی‌نظمی و ناسلامتی اجتماعی هستند و متولیان امر باید در این زمینه اقدامات جدی صورت دهند. بسیاری از این کودکان توسط برخی سوداگران به کار گرفته می شوند و پولی هم که درمی‌آورند خرج خودشان نمی شود. ضمن اینکه در مراکز بسیار نامناسب نگهداری می شوند و روابط نامناسبی بین آنها شکل می گیرد که همه این موارد آسیبهای سنگینی را به دنبال دارد.

آیت الله رئیسی در ادامه بر ضرورت توانمندسازی فقرا و معتادان تاکید کرد و افزود: مساعدت و کمک به افراد نیازمند و درمان معتادان یک امر ابتدایی و لازم است اما آنچه باید مورد توجه جدی قرار گیرد و البته نیازمند بودجه و امکانات است، توانمندسازی است که باید در اولویت باشد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به فعالیت مراکز حمایتی غیرمجاز نیز تاکید کرد: قطعاً این مراکز باید با تعیین یک ضرب الاجل مناسب، از ناحیه دولت و سازمان بهزیستی ساماندهی شوند زیرا امر حمایت و تربیت افراد مسأله بسیار مهمی است که نمی توان بدون توجه به استانداردهای لازم در این عرصه فعالیت داشت.

آیت الله رئیسی همچنین با تاکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به قانون حمایت از حقوق کودکان، به حمایت های مورد نیاز از سازمانهای حمایتی اشاره کرد و گفت: سازمانهایی نظیر بهزیستی و کمیته امداد نیازمند حمایتهای حقوقی و قانونی، مالی، قضایی و اجتماعی هستند که حمایت اجتماعی و مردمی از سایر ابعاد حمایت، کارسازتر به نظر می رسد زیرا هر کجا مسائلی به خوبی برای مردم تبیین شده و به آنان میدان داده شده است، بهترین نتایج را گرفته اند و امور به خوبی پیش رفته است.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر حمایت قاطع دستگاه قضایی از سازمانهای حمایتی، بار دیگر از تلاش های مددکاران اجتماعی و همه مسئولان سازمان بهزیستی قدردانی و بر لزوم توجه هر چه بیشتر دستگاههای متولی به تامین بودجه و امکانات سازمانهای حمایتی تاکید کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۰۶۵۹۳۲۰:۲۵:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۲۶
آقای رییسی روی نقاطی که سازمانهای غیردولتی با شلوغ کاری و نمایش و هوچیگری و مقابله با حکومت انجام می دادند، دست گذاشته و نشان داد که همه این معضلات در ساختار همین سیستم دیده شده و قابل سازماندهی به نحو احسن است.
ناشناس۱۰۰۶۶۴۶۲۱:۱۷:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۲۶
ای خدا خیرت بده مرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین