طلب 33 هزار میلیارد تومانی قرارگاه خاتم الانبیاء از دولت؛ آماده تهاتر مطالباتمان هستیم

گروه اقتصادی الف،   3980426177 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از آمادگی این قرارگاه برای تهاتر طلب 33 هزار میلیارد تومانی از دولت خبر داد و گفت: در صورت تهاتر طلبمان می‌توانیم در 2 سال آتی 100 پروژه مهم عمرانی را در کشور تکمیل کنیم.

سعید محمد عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه خرم‌آباد_ بروجرد در گفت‌وگو با فارس از خرم‌آباد اظهار داشت: با توجه به پیشرفت موجود سال آینده آزادراه خرم‌آباد_بروجرد به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این پروژه با مشارکت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم احداث شده به نحوی که 70 درصد کار بر عهده قرارگاه بوده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اظهار داشت: عملا تلاش خود را انجام می‌دهیم تا قسمتی که در این پروژه در تعهد قرارگاه خاتم است را تا سال آینده انجام دهیم.

وی در ارتباط با پروژه تقاطع بهارستان خرم‌آباد نیز بیان کرد: این پروژه تکمیل شده است اما تا کنون هیچ منابع مالی بابت آن دریافت نکردیم.

محمد در ارتباط با سایر پروژه‌های عمرانی که قرار بود توسط قرارگاه در خرم‌آباد انجام شود نیز عنوان کرد: قرار بود چند پروژه عمرانی دیگر در خرم‌آباد با مشارکت قرارگاه خاتم انجام شود اما متاسفانه شروع نشده‌اند که در همین راستا با استانداری لرستان و معاون عمرانی وزارت کشور صحبت کردیم تا اگر تامین منابع مالی از محل املاک صورت گیرد کل پروژه‌هایی که قبلا صحبت شده بود را در خرم‌آباد انجام دهیم.

وی در ارتباط با وضعیت راه‌آهن دورود_خرم‌آباد نیز خاطرنشان کرد: تقریبا کار در این پروژه تعطیل بوده و دلیل آن نیز عدم تامین منابع مالی از سوی دولت است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پاسخ به خبرنگار فارس در ارتباط با وضعیت کارگران از کار بیکار شده در این پروژه نیز یادآور شد: کارگران به تناسب و دلیل کمبود منابع مالی تعدیل شده‌اند و ما در این سفر بدنبال رایزنی با مسوولان استان برای تامین منابع مالی و آغاز به کار مجدد آن هستیم.

وی افزود: پیشنهاداتی به دولت و رئیس سازمان برنامه‌ریزی دادیم که به صورت تهاتر یک سری منابع تامین شود و در صورت موافقت می‌توان این پروژه را نیز انجام داد.

محمد عنوان کرد: قرارگاه خاتم هم اکنون 2 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه در استان لرستان دارد و این در حالی بوده که میزان طلب ما از دولت بابت این پروژه‌ها 500 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه مطالبات قرارگاه از دولت بابت طرح‌های لرستان در این مدت سنگین شده است، گفت: به عنوان مثال در پروژه آزادراه خرم‌آباد_بروجرد هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و قرارگاه سهم خود را آورده است اما قرارگاه در مجموع پیمانکار پروژه‌ها بوده و باید تامین مالی از سوی دولت صورت گیرد.

این مقام مسوول گفت: قرارگاه خاتم هم اکنون حدود 33 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و این معادل نصف بودجه عمرانی امسال کشور است و لذا با توجه به شرایط مالی دولت و برای کمک به آنها پیشنهاداتی بابت تهاتر طلب به دولت ارائه داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اگر پیشنهاد تهاتر عملی شود می‌توانیم 100 پروژه عمرانی در کشور را که عمده پروژه‌های لرستان را نیز شامل می‌شود طی دو سال آینده انجام دهیم و این موضوع به دست رئیس جمهور نیز رسیده اما تا کنون عملی نشده است.

محمد تاکید کرد: در شرایط فعلی و سخت کشور باید قوانین دست و پا گیر حذف شده و از مسیرهای جدید برای تامین مالی استفاده کرد تا پروژه‌ها زمین نماند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۰۶۵۰۰۱۹:۲۱:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۲۶
قرارگاه باید فی سبیل الله کار کند نه اینکه پول بگیرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین