تهران چند جای پارک خودرو دارد؟

گروه اجتماعی الف،   3980426146 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه پایتخت فقط 126 هزار جای پارک خودرو دارد، گفت: در حال حاضر طبق قانون، شهرداری می‌تواند بر اساس نرخ سال 93 اقدام به اخذ هزینه پارک حاشیه‌ای کند.

به گزارش فارس، محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد اینکه عضو کمسیون حمل و نقل شورا اعلام کرده است شهرداری سبب از دست رفتن ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد پارک حاشیه‌ای شده است،‌طی نامه‌ای اظهارداشت: اینکه گفته می‌شود حدود یک میلیون فضای پارک حاشیه‌ای قابل مدیریت است، با واقعیت فاصله زیادی دارد و تعداد فضاهایی که واقعا می‌توان بابت پارک در آن‌ها از خودروها دریافت وجه کرد، به ۱۵ درصد این تعداد هم نمی‌رسد.

وی گفت: بر اساس سه شرطی که در ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره یک ماده ۱۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آمده است، بسیاری از فضاهای ۸۹۱ هزارتایی که آقای علیخانی، رئیس کمسیون حمل و نقل شورای شهر انتظار دارد شهرداری بابت پارک در آن‌ها از مردم دریافت وجه کند، در نقاط دارای کاربری مسکونی یا معابر خلوت‌تر، بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر از حدود مجاز قانونی است.

معاون شهردار در واکنش به انتقادهای این عضو شورا، افزود: اعضای شورای شهر پیگیر رفع موانع قانونی این موضوع باشند تا امکان اجرای مصوبه شورا و تحقق درآمدهای شهرداری در این زمینه فراهم شود.

پورسیدآقایی بیان داشت: هم‌اکنون طبق قانون، شهرداری صرفا می‌تواند بر اساس نرخ سال ۱۳۹۳ اقدام به اخذ هزینه پارک حاشیه‌ای کند و هنوز تایید وزیر کشور و استاندار تهران بابت نرخ‌هایی که شورای اسلامی شهر تهران به‌تازگی مصوب کرده، اخذ نشده است.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح مدیریتی هوشمند پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ نوشت: معابر این منطقه دارای سه ویژگی قید شده در بالا بودند که بر اساس نتایج به دست آمده از ۱۰۱ هزار و ۵۸۱ فضای بالقوه پارک در منطقه ۲ تعداد فضای قابل مدیریت پارک حاشیه‌ای این منطقه تنها ۱۴ هزار و ۴۸۱ فضای پارک بوده است.

پورسیداقایی عنوان کرد: در صورتی که منطقه ۲ را به عنوان نمونه آماری ملاک عمل قرار دهیم، تنها ۱۴.۲۵ درصد فضای بالقوه پارک معابر آن قابلیت مدیریت هوشمند را دارند. در نتیجه برآورد می‌شود در کل شهر تهران ۱۲۶ هزار و ۹۹۰ فضای پارک حاشیه‌ای قابل مدیریت وجود داشته باشد که فاصله قابل توجهی با رقم یک میلیون فضای پارک حاشیه‌ای که در بودجه ۹۸ قید شده، دارد.

وی در این نامه بیان داشت:  به موجب قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی میزان عوارض پیشنهادی شورای شهر در خصوص پارک حاشیه‌ای باید توسط وزیر کشور تصویب شود.

معاون شهردار اضافه کرد: بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی درآمد پارک حاشیه‌ای باید به حساب خزانه دولت واریز و پس از آن در آخر هر ماه درآمد حاصله به حساب شهرداری واریز شود،اما تاکنون درآمد پارکومترها با وجود گذشت سه سال هنوز به حساب شهرداری عودت داده نشده است و در صورت ادامه این روند اجرای مدیریت پارک حاشیه‌ای با چالش جدی مواجه می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۹۴ هیات دولت ، دریافت وجه نقد توسط عوامل متصدی یعنی پارکبان ممنوع است و در همین راستا موضوع مدیریت پارک حاشیه‌ای را در دستور کار قرار دادیم و از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه فراخوان داده و جالب است که بدانید ظرف مدت ۴ ماه بیش از ۴۰ پیشنهاد هوشمند وصول شد که نهایتاً مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای به صورت آزمایشی در منطقه ۲ منعقد شد اما اجرای این طرح نیازمند ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری، آگاه‌سازی مردم و نصب و طراحی تابلوهای جدید بود که به همین دلیل اجرای این مسئله زمان برد.

وی در ادامه نوشت: در راستای توسعه و پیشبرد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای پهنه مرکزی تهران شامل مناطق 6، 7، ۱۱ و ۱۲ به دلیل ازدحام معابر در اولویت مدیریت پارک هوشمند قرار دارد و مزایده آن در خردادماه برگزار شده و امید است بتوانیم با سرعت لازم این مهم را عملیاتی کنیم.

وی در نامه خود در مورد برنامه‌های سه ساله مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای گفت: اگر موانع فوق الذکر رفع شود، در سال چهارم اجرای برنامه، حدوداً ۲۴۰ میلیارد تومان قابلیت درآمدزایی دارد که این میزان با درآمد اعلام شده از سوی رئیس کمیسیون حمل و نقل مبنی بر اینکه ۹۰۰ میلیارد تومان کسر خواهد شد، متفاوت است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۰۶۲۰۰۱۶:۴۸:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۲۶
دیگر شهر چند تا جای پارک دارند ، قوانین موجود مربوط به بیش از 50سال قبل است که هرچه سریعتر باید اصلاح گردد . در مجاورت منزل بنده یک ساختمان 16واحدی وجود دارد که پارکینگش گنجایش تنها 3 خودرو دارد که مالک ملک فوق در زمان ساخت با .. شهرداری مجوز گرفته حالا تمام ساکنان دیگر این مجتمع بعلاوه مهمانان خودروهایشان در خیابان و کوچه پارک می کنند و بنده هروز هنگام خروج از پارکینگ با خودروی پارک شده مقابل درب پارکینگ روبرو میشوم و هر روز سر و صدا داریم به 110هم زنگ می زنم و علیرغم ثبت پلاک خودرو هیچ اقدامی نمی کنند . نمیدانم حتما باید چند درگیری خشن ایجاد شود که قانونگذاران به فکر اصلاح بی افتند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین