سناریوی هالیوودی آمریکا برای جنگ با ایران

گروه جهان الف،   3980426010 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرایند حمله نظامی ارتش رژیم آمریکا پس از گذراندن پروسه تضعیف کشور هدف، آغاز می شود. تا زمانی که آمریکا از ضعف کشور هدف مطمئن نشود، حمله ای انجام نخواهد شد.

روزنامه سیاست روز در یادداشتی به قلم محمد صفری نوشت: نشریه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی به قلم «مایکل مورل» معاون رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ و دریاسالا «جیمز ای.سندی وینفیلد» نائب رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ با عنوان «واقعیات دهشتناک جنگ با ایران» نوشته‌اند؛ گرچه جنگ احتمالی آمریکا با ایران طولانی نخواهد بود، اما تبعات کوتاه مدت و دراز مدت آن برای منافع آمریکا "ویرانگر" است.

در این گزارش با وجود پیش بینی از تبعات این جنگ برای آمریکا، پیروز این مدیان را ایالات متحده دانتسه و با یک سناریوی هالیوودی سعی کرده است قدرت نظامی آمریکا را نیز به رخ بکشد.

اما واقعیت‌ها آن چیزی نیست که در گزارش نشریه هیل آمده است، جنگ آمریکا علیه ایران کوتاه و چهار روزه نخواهد بود،‌آغازگر آن شاید آمریکا باشد اما پایان دهنده آن نیستند.

جنگ افروزان، آنهایی که بر طبل جنگ می کوبند و حیات آنها به جنگ در دنیا بستگی دارد، آتش بیار معرکه شده اند و اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را اعلان جنگ تلقی می کنند. روشن است که رژیم اسرائیل با وجود داشتن سلاح های پیشرفته که از سوی آمریکا تأمین می شود، یکی از ارتش های قدرتمند دنیا محسوب شود، اما عوامل دیگری در رده بندی ارتش های قدرتمند جهان وجود دارد که باید لحاظ شود.

وسعت و جمعیت یک کشور همچون جمهوری اسلامی ایران بسیار برتر از رژیم اسرائیل است که سرزمین مردم فلسطین را غصب کرده است.

رژیم اسرائیل بسیار کوچک است و این خود یک ضعف بزرگ به حساب می آید. سرزمین های ذره بینی را به آسانی می توان با خاک یکسان کرد چرا که عمق ندارد. تعداد جمعیت نیز یکی از پارامترهایی است که برای قدرتمندی نیروهای مسلح کشورها لحاظ می شود.

جمهوری اسلامی ایران با ۸۰ میلیون نفر جمعیت از جمع جمعیت کشورهای منطقه خلیج فارس تا غرب آسیا بیشتر است و این خود یک ظرفیت بالایی را برای قدرتمندی ایجاد کرده است.

اکثر جنگ ها در جهان با جنگ افروزی آمریکا آغاز شده است، جنگ علیه لیبی و حمله به این کشور، جنگ علیه عراق، حمله به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، حمله به سوریه با همان بهانه پیشین و بسیاری جنگ های دیگر که در طول تاریخ حیات رژیم آمریکا اتفاق افتاده است.

اما همه این جنگ هایی که به دست آمریکا در دنیا به پا شده، پایان خوشی برای ایالات متحده نداشته است. آمریکا در همه جنگ هایی که خود مسبب آغاز آن بوده، شکست را تجربه کرده و از پایان دادن به آن عاجر بوده است. سربازان آمریکایی در جریان جنگ هایی که در آن شرکت می کنند، تلفات زیادی را متحمل می شوند. تلفات جانی سربازان آمریکایی تنها بخشی از تبعات جنگهایی است که ایالات متحده آغازگر آنها است.

جنگ افروزی های آمریکا گرچه چرخ کارخانه های تولید سلاح در این کشور را می چرخواند، اما هزینه های بسیار سنگینی برای ایالات متحده دارد. با وجود جنگ طلب بودن ایالات متحده، اما این رژیم سعی می کند با کشورهایی جنگ را آغاز کند که از قدرت و توان کافی برای پاسخگویی به حملات ارتش رژیم آمریکا را نداشته باشد.

فرایند حمله نظامی ارتش رژیم آمریکا پس از گذراندن پروسه تضعیف کشور هدف، آغاز می شود. تا زمانی که آمریکا از ضعف کشور هدف مطمئن نشود، حمله ای انجام نخواهد شد.

نمونه های زیادی می توان یافت که ایالات متحده با فشارهای سیاسی و تحریم های اقتصادی خود پس از آن که کشوری را تضعیف کرده و مؤلفه‌های قدرت آن را نابود ساخته، آنگاه دست به حمله زده است. کشورهایی همچون لیبی و عراق از جمله کشورهایی است که آمریکا در یک روند تحریمی سخت آنها را در شرایط بسیار دشوار اقتصادی قرار داد،‌آنها نیز تن به خواسته او دادند و سپس تجاوز را آغاز کرد. اما اکنون شرایط با گذشته تفاوت کرده است، آمریکایی ها سعی می کنند خود را از جنگ های مستقیم دور کنند و دیگران را به میدان بفرستند. یکی از اهداف اصلی آمریکا در منطقه غرب آسیا، گسترش سلطه و نفوذ خود در این منطقه است،حتی با ایجاد تنش، آمریکا می تواند سلاح های خود را به کشورهای پولدار عربی بفروشد. 

ایران هراسی که از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته و برخی سران عربی کشورهای منطقه نیز فریب آن را خورده اند یا در بازی آمریکا نقش بازی می کنند، با اقدامی که علیه سپاه پاسداران انجام داد، مرحله دیگری از پروژه ایران هراسی را آغاز کرده است.

حمایت چند کشور و رژیم در منطقه همچون رژیم اسرائیل، سعودی و بحرین از اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران، به معنای ورود چنین رژیم ها و کشورهایی برای جنگ با ایران نیست، بلکه آنها توقع دارند آمریکا آغازگر جنگ علیه جمهوری اسلامی شود.

با وجودی که لابی صهیونیست ها در آمریکا قوی و تأثیر گذار است، اما سران رژیم اسرائیل تاکنون نتوانسته اند مقامات ایالات متحده را راضی به حمله به ایران کنند.

اما اگر جنگی از سوی آمریکا علیه ایران آغاز شود، نخستین مکانی که هدف قرار خواهد گرفت، اسرائیل است. نتانیاهو همواره آمریکا را تحریک کرده است تا به ایران حمله نظامی انجام دهد، اما تاکنون به هدف خود نرسیده است.

اگر آمریکا فریب رژیم اسرائیل را بخورد، در کمترین زمان ممکن، سرزمین های اشغالی با خاک یکسان خواهد شد و نشانی از رژیم اسرائیل باقی نخواهد ماند. آمریکا از توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با خبر است و می داند با وجود همه تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی، نتوانسته است نیروهای مسلح ایران را تضعیف کند.

اکنون روشن است که آمریکا خود مستقیم وارد جنگ با ایران نمی‌شود و رژیم اسرائیل نیز هیچ نقطه امیدی برای پیروزی در جنگ مستقیم با ایران ندارد.

جرأت سران رژیم های عربی در این اندازه نیست که بتوانند با جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شوند، ایران گزینه های زیادی برای چنین نبرد احتمالی دارد که با به کار گیری هر یک از آنها، دشمن را پشیمان خواهد کرد. اما باید به این نکته مهم و سرنوشت ساز نیز توجه داشت که آغاز جنگ با جمهوری اسلامی ایران تنها منحصر به ایران باقی نخواهد ماند بلکه گسترش آتش جنگ در منطقه همه کشورها را درگیر خواهد کرد و چه بسا گستره آن به دنیا نیز کشیده شود و یک جنگ جهانی را سبب شود.

به نظر می رسد آمریکایی ها به ابعاد چنین جنگی با ایران فکر کرده باشند.

زمان «بزن و در رو» پایان یافته،‌ سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکا یک نمونه کوچک از توانمندی‌های نظامی ایران بود.

سناریوی هالیوودی نشریه هیل یک روایت رؤیایی از خواست آمریکا است و دقیقاً برعکس آن در جنگ اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاه کاربران

رضا۱۰۰۵۲۲۰۰۸:۲۱:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲۶
آمریکایی ها خودشان هم میدانند که جنگ با ایران با دیگر جنگها تفاوت خواهد داشت. جنگ با ایران جنگ آخرالزمانی خواهد بود و پایان ظلم ظالمان در دنیا ان شالله
سجاد۱۰۰۵۲۲۴۰۸:۲۵:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۲۶
یانکیها میدانند که نمیتوانند عواقب جنگ با ایران را تصور کنند پس فقط عقب ایستاده و واق واق میکنند شک نکنید جنگ نخواهد شد مگر جنگ جهانی و البته مذاکره هم دیگر نمیکنیم
حامد۱۰۰۵۳۱۶۰۹:۴۵:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۲۶
سلام آقای ظریف که توی آمریکا اعلام کرده درباره موشکی هم مذاکره می کنیم به شرطی که مسئله فروش سلاح به کشورهای غرب آسیا اول به مذاکره گذاشته بشه حالا شاید صراحت در حرفای آقای ظریف نباشه اما تلویرحا همینو میگه . یعنی تسلیم دستها بالا
کامران۱۰۰۵۴۵۲۱۱:۰۲:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۶
سلام ما هم برای امریکاییها سناریو داریم اما نه هالیودی بلکه واقعی میتونن امتحان کنن البته چند بار مزشو چشیدن اما قاطع تر و ویرانگرتر میخان بسم الله
محمد۱۰۰۵۵۲۶۱۱:۵۳:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۲۶
آمریکایی جا سفت .... تا حالا با هر کشوری که وارد جنگ شدن اون کشور ضعیف و بی بنیه بوده. عراق و لیبی اصلا حمله کردن داشت خودشون نابوده شده بودن. امریکایی ها اگر توان جنگ دارن بیان ببینیم چند مرده حلاجن
salam۱۰۰۵۵۳۰۱۱:۵۴:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۲۶
آمریکارو دست کم گرفته نویسنده، آمریکا قویترین ارتش جهان رو داره اگر بخاد میتونه در چند ساعت ایران روبا خاک یکسان کنه همون واقعیتی که آقای ظریف هم بهش اشاره کرده
ناشناس۱۰۰۵۵۵۴۱۲:۱۴:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۲۶
امریکا و اسرائیل نیازی به حمله نظامی به ایران ندارندمسئولینی در مملکت داریم که از صدها جنگ بدتر به کشور خسارت زده و اموال آنرا چپاول کرده اند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین