دهقان: حضورم در شورای نگهبان به کارآمدی قوه مقننه کمک می‌کند/ شورا باید بی‌طرف باشد

گروه سیاسی الف،   3980425038

کاندیدای معرفی شده از سوی قوه قضائیه جهت عضویت در شورای نگهبان با بیان اینکه شورا محل داوری است و باید بی طرف باشد گفت: حضور من در شورای نگهبان می تواند به کارآمدی مجلس و ارتقاء شورای نگهبان منجر شود.

دهقان: حضورم در شورای نگهبان به کارآمدی قوه مقننه کمک می‌کند/ شورا باید بی‌طرف باشد

به گزارش خانه ملت، محمد دهقانی نقندر در نشست علنی امروز (سه شنبه، 25  تیرماه) مجلس شورای اسلامی، که به عنوان کاندیدای عضویت به عنوان حقوقدان شورای نگهبان از سوی قوه قضائیه به مجلس معرفی شده است ضمن تشکر از آیت الله رئیسی که برای اولین بار یک نماینده موجود را جهت عضویت در شورای نگهبان به مجلس معرفی کرده است، اظهار داشت: سوابق ایثارگری، تحصیلی و فعالیت هایی که داشته ام را به نمایندگان اعلام کرده ام.

کاندیدای عضویت در بخش حقوقدانان شورای نگهبان با بیان اینکه من پس از جنگ و اسارت حدود 12 سال در دانشگاه تهران درس خواندم و در سال 83 وارد مجلس شدم بیان کرد: در 4 دوره نمایندگی خود اولویتم همواره عضویت در کمیسیون قضائی- حقوقی بوده است.

وی در تشریح انگیزه خود برای عضویت در شورای نگهبان افزود: انگیزه شخصی برای عضویت در این شورا نداشتم و بدون مطالعه هم این پیشنهاد را قبول نکردم، در ابتدای مطرح شدن این موضوع بسیار بی تفاوت بودم اما پس از مشورت گرفتن و پیگیری دوستان قانع شدم که براساس تجربیات خود در مجلس برای عضویت در شورای نگهبان کاندیدا شوم.

دهقان با بیان اینکه حضور من در شورای نگهبان می تواند به کارآمدی مجلس و ارتقاء شورای نگهبان منجر شود، ادامه داد: در سال های گذشته نیز تاکید داشته ام که توجه به اصل 93 قانون اساسی یعنی تعامل شورای نگهبان و مجلس امری ضروری است زیرا مجلس و شورای نگهبان بدون یکدیگر کارایی ندارند و قوه مقننه از دو بال شورای نگهبان و مجلس به وجود می آید.

نماینده مردم طرقبه، شاندیز و چناران در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم توجه اعضای شورای نگهبان به اصل 97 قانون اساسی، گفت: در این اصل تاکید شده که اعضای شورای نگهبان می توانند در مجلس حضور داشته باشند اما به یاد نمی آورم که اعضای شورای نگهبان به جز طرح های دو فوریتی برای حضور در مجلس و کمیسیون ها اقدام کرده باشند.

وی افزود: مجلس و شورای نگهبان باید حداکثر قرابت و همکاری را داشته باشند که اکنون شاهد این شرایط نیستیم و در صورتی که من رأی لازم را کسب کنم در این جهت گام برمی دارم.

دهقان اظهار داشت: نمایندگان برای تهیه برخی طرح ها حدود یکسال تلاش می کنند اما شورای نگهبان با یک کلمه این طرح ها را رد می کند در حالی که قانون اساسی می گوید از ابتدا مجلس و شورای نگهبان باید در کنار یکدیگر باشند و وضعیت فعلی باید اصلاح شود.

کاندیدای معرفی شده از سوی قوه قضائیه جهت عضویت در شورای نگهبان بیان کرد: شورای نگهبان محل داوری است و باید بی طرف باشد، در سوم خرداد سال 95 قانونی را در مجلس مصوب کردیم که براساس آن ارکان برگزاری انتخابات از وزارت کشور تا شورای نگهبان باید بی طرف باشند در غیر این صورت مجرم شناخته شده و باید مجازات شوند.

وی افزود: اگر به عنوان عضو شورای نگهبان انتخاب شوم در حد توان خود تلاش می کنم تا حق کسی ضایع نشود و با ارتباط و تعامل با تک تک نامزدها سعی می کنیم تا با کمترین هزینه این روند پیگیری شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفت وگوی شورای نگهبان با نمایندگان و نامزدهای انتخابات می تواند سبب کاهش هزینه ها شود، گفت: اگر نمایندگان امروز به من رأی بدهند خدمت مردم حوزه انتخابیه می رسم و از 4 دوره حمایت آن ها تشکر می کنم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین