احتمال لغو عوارض ورود به محدوده زوج و فرد تهران

گروه اجتماعی الف،   3980425021 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

شکایت پلیس از طرح زوج و فرد شهرداری تهران در هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری، وارد دانسته و برای اتخاذ تصمیم نهایی به هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ارسال شده است.

احتمال لغو عوارض ورود به محدوده زوج و فرد تهران

به گزارش تسنیم؛ 21 فروردین امسال بود که  پلیس راهور از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص اخذ غیرقانونی عوارض ورود به طرح زوج و فرد شکایت کرد.

در متن ارسالی از اداره حقوقی پلیس راهور ناجا به هیئت عمومی دیوان عدالت اداری آمده است: «بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و گزارش‌های مکرر از سوی سازمان‌ها و شهروندان، اخذ عوارض در محدوده طرح زوج و فرد در طول سال جاری (سال 97) علاوه بر اینکه موجب تضییع حقوق شهروندان شده، نارضایتی عمومی را نیز در پی داشته است. خواهشمند است در راستای اعمال اصل 173 قانون اساسی و ماده 10 قانون آئین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری به اجحافی که در حق شهروندان در این موضوع روا داشته شده، تظلم‌خواهی و رسیدگی شود.»

پلیس، نارضایتی عمومی در بین شهروندان به علت تحمیل هزینه‌های اضافی و غیرمنطبق با حقوق مکستبه رانندگان در استفاده از خودروهای شخصی، محدود کردن بهره‌مندی از مردم از خودروی شخصی علی‌رغم پرداخت عوارض خودرو توسط مالکان به صورت سالیانه به شهرداری، عدم انطباق تعدد جریمه با ارتکاب یک تخلف، عدم سازوکار مناسب و پیش‌بینی توسعه حمل و نقل عمومی جهت دسترسی مردم و کاهش زمینه استفاده از شهروندان از خودروی شخصی، عدم توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های فرسوده، عدم اجرای طرح ترافیک در روز پنجشنبه و افزایش ترافیک در سطح معابر، نارضایتی مردم به دلیل عدم اطلاع‌رسانی دقیق و اعمال نرخ‌نامه یکسویه بدون توجه به میزان انطباق با تخلف و عدم هماهنگی با مراجع ذی‌صلاح را از دلایل این شکایت اعلام کرده است.

محسن قائمی نسب در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد:شکایت پلیس بعد از ارسال به دیوان عدالت اداری، برای رسیدگی و بررسی ابتدا به هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری ارجاع شد که این هیئت پس از انجام بررسی‌های لازم، شکایت مطروحه را وارد تشخیص داد و برای اتخاذ تصمیم نهایی به هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ارسال کرده است.

در ماده 84 قانون آیین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری مصوب سال 92 آمده است: اموری که مطابق قانون در صلاحیت هیئت عمومی دیوان است، ابتداء به هیئت‌های تخصصی مرکب از حداقل 15 نفر از قضات دیوان ارجاع می‌شود؛ رسمیت جلسات هیئت‌های تخصصی منوط به حضور دو سوم اعضاء است که به‌ ترتیب زیر عمل می‌کنند:

الف- در صورتی که نظر اکثریت مطلق هیئت تخصصی بر قبول شکایت و ابطال مصوبه باشد، پرونده به همراه نظریه هیئت جهت اتخاذ تصمیم به هیأت عمومی ارسال می‌شود.

ب- در صورتی که نظر سه چهارم اعضاء هیئت تخصصی بر رد شکایت باشد، رأی به رد شکایت صادر می‌کند. این رأی ظرف بیست روز از تاریخ صدور، از سوی رئیس دیوان یا 10 نفر از قضات دیوان قابل اعتراض است. در صورت اعتراض و یا در صورتی که نظر اکثریت کمتر از سه چهارم اعضاء بر رد شکایت باشد، پرونده به شرح بند (الف) در هیئت عمومی مطرح و اتخاذ تصمیم می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۰۳۶۲۴۰۸:۵۵:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۲۵
تمام دلایلی که پلیس آورده طی این سال ها وجود داشته اما چرا حالا که شهرداری دست اصلاح طلب ها افتاده به فکر شکایت افتاده؟؟ چرا در زمان قالیباف این شکایت مطرح نشد؟؟؟؟
جعفر۱۰۰۴۲۵۳۱۴:۰۱:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۲۵
عزیز یک سری به سایت تهران من بزن .من دیروز چک کردم حدود پانصد هزار تومان عوارض ورود و خروج به طرح برام ثبت شده اصلا معلوم نیست کجا بوده و قابل ردیابی نیست. حالا زمان قالیباف یا هر دیگه ای چه فرقی میکنه؟ تازه این طرح از زمان شورای شرح جدید مطرح شده
ناشناس۱۰۰۴۲۵۴۱۴:۰۲:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۲۵
واقعاً نمی دونی یا خودت را به نداستن میزنی؟ اصلاً زمان قالیباف برای زوج و فرد عوارض نمیگرفتند. واقعاً این اصلاح طلبها چقدر دگم هستند
سیامک۱۰۰۴۳۵۹۱۴:۵۱:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۲۵
جمع کنید آقا بسه خسته کردید مردم رو 6 ساله مملکت دست اصلاح طلبان هست چندتا شهردار عوض کردن اونم از نجفی که نیازی به توضیح نداره از اقتصاد و سیاست خارجی و... و... هم حرفی نمیزنم
ناشناس۱۰۰۴۳۷۸۱۵:۰۴:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۲۵
ماهی‌رو هر وقت از آب بگیری تازست. جلوی ضرر رو از هرجائی بگیری سوده! واقعا سیاست‌زدگی تا چه حد؟ مگه مهدکودکه که حالا که نمی‌ذارین ما بازی کنیم ما هم توپتونو پنچر می‌کنیم =))
ناشناس۱۰۰۳۶۶۶۰۹:۲۳:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۲۵
اقا جمع کنین این طرح بی خود فقط میخوان هر جوری شده بوجه شهرداری رو جور کنن از جیب ما .
بهروز۱۰۰۳۶۸۳۰۹:۳۵:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۲۵
این دولت حتی از زمان ما که باید در کنار خانواده باشیم هم می دزدد - امثال اینجانب فراوان هستن که قبل از شروع طرح از بیرون تهران به محل کار خود میرسند لیکن این روزها که شرکت ها اضافه کاری نمی دهند مجبورند تا ساعت هفت در خودرو یا خیابان منتظر پایان طرحت باشند علی برکت الله.
ناشناس۱۰۰۳۶۸۶۰۹:۳۶:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۲۵
پلیس باید همیشه در کنار مردم باشه تا اعتماد مردم رو جلب کنه , شهرداری فقط و فقط بدنبال درآمد زایی برای کارمندان مازاد خودش است . شرایط معیشتی مردم رو به انفجار است . پوشش پلاک مردم رو مقابل پلیس قرار میده , خصوصا ساکنین محدوده طرح که به شدت عصبانی شده اند .
ناشناس۱۰۰۳۷۳۲۰۹:۵۸:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۲۵
خدا خیر بده به پلیس ،خدا کنه مارو نجات بدن از دست شهرداری پارسال برای من 120 هزارتومان جریمه ورود به طرح اومده و 500 هزارتومان عوارض ورود به طرح ،اصلا معلوم نیست شهرداری رو چه حاسب کتابی این عوارض رو زده حضوری هم رفتیم ولی کسی پاسخگو نبود! خدا کنه قوه قضاییه رای رو به نفع پلیس بده حداقل طرف حسابمون یه پلیسه که جریمه رو درست و دقیق میگه .شهرداری که معلوم نیست چیکار میکنه
ناشناس۱۰۰۳۷۴۰۱۰:۰۲:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲۵
واقعا این طرح ظلم فاحشی به مردم به خصوص ساکنان محدوده و یا کسانیست که هر روز مجبور هستند از محدوده عبور کنند.
ناشناس۱۰۰۳۷۷۶۱۰:۲۲:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۲۵
بهترین کار رو کرده پلیس.. لازم باشه ما مردم هم شکایت می کنیم
حسن۱۰۰۳۷۸۳۱۰:۲۵:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۲۵
سلام واحترام ، واقعا اجحاف است ما چه کناهی کردیم خانمان در طرح می باشد و باید همش محدود باشیم در طول سال دیگر جرات نمی کنیم بیرون بیایم از دو محل جریمه می شویم و هیج کسی هم به داد ما نمی رسه معاینه فنی ؛ عوارض خودرو ؛ جریمه طرح ؛ هزینه سند خودرو ، بیمه خودرو ؛ تصادف بکنیم کاری کردنداز بیمه خسارت نگیریم به نفمان است در واقع به نفع بیمه است !!!!
ناشناس۱۰۰۳۸۱۴۱۰:۳۹:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۵
واقعاااا طرح مسخره ایه آلودگی هم بهانه س همش درد پوووووووله
سیامک۱۰۰۳۸۶۲۱۱:۰۶:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۲۵
مردم تو به هر آنچه میپرستید در انتخابات بعدی با چشمان باز رای دهید اصلاح طلبان در این 6 سال کشور را اندازه 40 سال عقب بردند!
مهدیار۱۰۰۴۰۱۳۱۲:۱۸:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۲۵
مساله، علاقمندی پلیس به دریافت جرایم نیست؟
هم وطن۱۰۰۴۱۲۹۱۳:۰۱:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲۵
باسلام شما اگه به نرخ بلیط مترو واتوبوس نگاه کنید خواهید دید که که فقط کسب درآمد است وتنها چیزی که دیده نمی‌شود مردم هستند
ناشناس۱۰۰۴۲۲۶۱۳:۵۰:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۲۵
تاحالا فکر کردین که چرا شورای شهریها و شهرداری با اینهمه درآمد از عوارض مختلف وکسب درآمد با بهانه های متعدد باز هم اینهمه درد پول دارند ؟؟؟!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین