نامه یک ایرانی از سوئیس: گول تبليغات موسسه‌‌هاي مهاجرت به غرب را نخورید

گروه تعاملی الف،   3980423112 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
نامه یک ایرانی از سوئیس: گول تبليغات موسسه‌‌هاي مهاجرت به غرب را نخورید

«من یک ایرانی ساکن سوئیس هستم . مدتی است من و همسرم وقت خود را گذاشته‌ایم برای یک موضوع مهم . موضوع مربوط است به مهاجرت ایرانی‌ها و رفتن به کشورهای دیگر. شاید نتوانید باور کنید، اما ده ها بلکه صدها موسسه در این زمینه فعال شده‌اند. موسساتی که گاهی فقط برای یک مشاوره کوچک یک ساعته، بیش از 40 میلیون تومان از مردم می‌گیرند.

هزاران نفر دارند همه زندگی خود را می فروشند تا از ایران مهاجرت کنند و تعدادی هم ازاین آب گل‌آلود آلود، ثروت هائی نجومی بدست می‌آورند.کاش مسئله به همین‌جا ختم میشد. تازه اول شوربختی هاست.

فردی که می‌آید اینجا مجبوراست برای چندین ماه هزینه هایش  را از ایران منتقل کند. حداقل ماهی سی میلیون تومان. اگر بخواهد سرمایه ای هم برای کارداشته باشد که دیگر هیچ.وقتی پایشان به اینجا می‌رسد تصور می‌کنند همه چیز تمام شد. و آغاز رهائی و آزادی و .… است.

اما بعد از مدتی همه چیز کم کم‌رنگ می‌بازد در سایه اعتقادات ضعیف و ایمانهای سست آن روی سکه نمایان می‌شود . در ادامه همان آزادیهای موهوم و معاشرتهای جدید زندگی های بسیاری متلاشی می‌گردد. پول ها تمام و بدبختی و حتی گاهی گدائی ها شروع میشود.

 اینجا سر هم کلاه گذاشتن مخصوصا از طرف ایرانی های قدیمی تر کاملا عادیست. از آنجا که تازه واردها عموما زبان بلد نیستند لذا ناچارند بروند سراغ همان ایرانی های قدیمی تر بعضا شیاد.

در همان سال اول، اشکها و افسوس ها شروع میشود. بدبختی این است که تقریبا کسی شهامت اعتراف به اشتباه هم ندارد. پشت سرشان هم که همه چیز خراب شده و چیزی برای بازگشت برایشان باقی نمانده است.

از طرفی هم در بدر دنبال هر کاری برای ادامه زندگی می گردند. فوق تخصص جراحی حاضراست کمک پرستار بشود. مهندس وزارت نفت، آشپز کار سیاه. رانندگی و فروشندگی و ... همه کارهای معمول همه چیزدان های ایرانی مهاجر.

اما آن‌چیزی که بیش از همه در این بدبختی مردم نقش دارد، دست همین ایادی دفترهای وکالتی است که با صدها بلوف و دروغ مردم را برای مهاجرتی ساده! فریب می دهند و بعد به خاک سیاه می نشانند.

به عنوان یک شاهد ماجرا از مسئولین کشور صمیمانه می‌خواهم جلوی این شیادهارا هرچه سریعتر بگیرند. اگر حتی‌ از خروج میلیاردها پولی که دارد از دست میرود بگذریم،از هزاران زندگی که از هم می‌پاشد نمیتوان گذشت.

باید با مؤسسات فریبکار برخود قانونی صورت بگیرد . من واقعا نمیدانم چرا غفلت شده. موسسه ای که 5 سال پیش سالی چندتا مشتری محدود داشت، الان حتی فرصت پاسخگویی ندارد. کافیه شما به موسسه …. زنگ بزنید و بپرسید برای یه وقت خیلی فوری با دکتر... چقدر باید بدهید و چند وقت معطلی دارد؟. نزدیک 40 میلیون تومان فقط برای یک ساعت گفتگو آنهم از طریق اسکایپ باید بپردازید. البته پول اول دریافت می‌شود.

اینها فریب خورده‌اند اما در هر حال همه برادران و خواهران ما هستند و گذشته از این، انسان و ایرانی هستند و باید برای نجاتشان اقدام کرد. کسانی که سالهای عمر خود را به جمع کردن ثروت و سرو سامان دادن به زندگی در وطنشان صرف کرده‌اند و در اینجا یا گرفتار شیادان می‌شوند یا با مشکل بیکاری مواجه می‌گردند یا اقامتشان تمام شده و باید بر گردند،چیزی که به آنها نگفته بودند.»

امضا محفوظ 

 

 

 

دیدگاه کاربران

رضا۱۰۳۲۶۰۳۰۹:۵۶:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۱۲
با احترام به نویسنده این مطلب هیچی بهتر از مهاجرت با برنامه ریزی نیست. همینطوری که خیلی از افراد فکر سودجویی از اشخاص علاقه مند به مهاجرت هستند موسسات و افراد با وجدان و کاربلدی وجود دارند که این پروسه را بسیار راحت می کنند. پس اگر فکر مهاجرت هستید اول تحقیق کنید بعد اقدام کنید. خوب کدام عاقلی کل سرمایه زندگیش رو میدهد به وکیل یا موسسه؟
ناشناس۱۰۳۳۲۰۸۱۴:۴۰:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۱۲
نگفت کل سرمایه رو بده به موسسه بلکه با برنامه موسسه راه میافته ولی بعد از یک سال کم میاره و ته میکشه
رضا۱۰۳۳۶۵۴۲۰:۵۴:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۱۲
هرجا مهاجرت کنی تن به کار بدی مطمین باشید پول کم نمیارید که هیچ صاحب همه چیز میشید. بسیاری از ایرانی ها بعد از مهاجرت موفق تر شدن. مخصوصا اونا که تحصیلات خوبی داشتن. پس الکی مردم رو نترسونید. خودتم نترس برو و تلاش کن برای موفقیت
ناشناس۱۰۳۵۷۰۳۱۱:۵۹:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۱۴
مهاجرت به کشورهای اروپایی یک پروسه مشخص دارد این آقا یا خانم سویسی خیلی درست نگفته است!!!!! 1- یا شما از طریق تحصیل وارد می شوید که این خودش یک پروسه مشخص دارد 2- یا پناهنده می شوید که باید مدتی در کمپ های اروپایی بمانید تا بر اساس پرونده تشکیل شده جواب بگیرید این می تواند از حداقل3 ماه تا حداکثر7 سال باشد. 3- این دفاتر کاری نمی توانند بکنند در واقع خودتان بهتر می توانید با پیگیری از سایت ها و مراکز دانشگاهی پذیرش بگیرید 4- در خصوص پناهندگی باید به صورت غیر رسمی خودتان را به یک کشور غربی اروپایی برسانید خودتان را معرفی و بعد پروسه پرونده شما شروع میشود. 5- ولی هیچ جا وطن نیست .
ناشناس۱۰۳۶۳۸۱۲۱:۵۹:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۱۴
همین که میگی هیچی یعنی این که پیش فرض ذهنییت این که همه و در هر شرایطی باید مهاجرت کنند
سارا۱۰۳۲۸۷۰۱۱:۳۸:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۱۲
برخی از اقوام من مهاجرت کردن . بعضی هاشون اونجا از صفر شروع کردن . بعضی بعد سالها برگشتن . بعضی هاشون از گرفتاریها و بدبختی هاشون میگن بعضی هم پنهان میکنن . خوبه هر کاری انجام میشه با مطالعه باشه نه از روی چشم و هم چشمی
ناشناس۱۰۳۳۰۴۷۱۳:۱۹:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۱۲
اسم موسسات را اعلام کنید. با زندگی مردم بازی می کنند.
ناشناس۱۰۳۳۰۹۳۱۳:۴۶:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۱۲
بیشتر مهاجران بدبخت و بیچاره شدن و روزی نیست که صدها ایرانی خواهان برگشت به ایران مخصوصا از کشور فلک زده سوییس
ناشناس۱۰۳۳۴۳۵۱۷:۰۷:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۱۲
الان حداقل حقوق در اروپا ( کارگر ساده به قول نویسنده مقاله) حدود ۱۰ یورو است که میشود ساعتی ۱۵۰ هزار تومان . کدام مهندسی در ایران ساعتی ۱۵۰ هزار تومان می گیرد ؟ در عین حال خیالش از بابت بهترین خدمات درمانی و دارو و آموزش فرزندانش راحت است؟
ناشناس۱۰۳۳۸۶۱۰۱:۳۰:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۱۳
اگه ناراحته چرا خودش بر نمیگرده؟
محسن۱۰۳۳۹۵۲۰۷:۴۴:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۱۳
باید اشتغال ، رفاه و ارتباط با دنیا ، در کشور ایجاد گردد تا افراد بسیار محدودی به فکر مهاجرت باشند و آن افراد محدود هم آگاهانه اقدام کنند
ناشناس۱۰۳۳۹۸۳۰۸:۱۰:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۱۳
از اونجا داره مارو نصیحت میکنه چرا بر نمیگردی جات خوب نیست
ناشناس۱۰۳۴۷۷۴۱۶:۵۳:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۱۳
مهاجرت اگر به صورت غیر مجاز باشد بله ازدریا وکشتی وغیره.اما اگر هدفمند به صورت تحصیلی وکاری باشد ویا اینکه دوست وخانواده ای در آنجا باشند خیلی هم خوب است حداقل اش این است که شب نمیخوابی صبح میبینی همه چیز سه برابر شده است.
علیرضا۱۰۳۴۹۶۹۲۰:۳۴:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۱۳
بنده با فرمایش این دوست عزیزمان موافقم چرا که بنده دو سال با فریب یک موسسه مهاجرتی در شیراز مجبور به گذراندن زندگی در خارج کشور شدم و در نهایت امر با گذراندن زندگی و شرایط سخت و از دست دادن تمام سرمایه زندگیم مجبور به بازگشت شدم.باور کنید اونجا واسه ما فرش قرمز پهن نکردند مدرک های مارو قبول ندارن و در نهایت شما شهروند درجه 2 هستید.چه بسیار ایرانی هایی دیدم که پشیمون بودند ولی روی بازگشت ندارند.مراقب کلاهبرداران و شیادان باشید
ناشناس۱۰۳۵۱۰۶۲۲:۵۸:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۱۳
داداش راست میگی بیا ایران زندگی کن. چرا.. این حرفها را به خورد مردم بدی؟
مهرداد۱۰۳۶۱۹۸۱۷:۲۷:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۱۴
نویسنده فقط به بد ماجرا پرداخته است برادر من بدون پرداخت حتی یک ریال پول به این موسسات خودش با کسب اطلاعات موثق در سن 32 سالگی رفت آلمان در سال 91 و حالا بعد از 7سال یادگیری زبان آلمانی و یک برنامه ریزی کاری مناسب و یادگیری مهارتهای لازم در فرودگاه شهر کلن با حقوق ماهانه و سرویس رفت و برگشت استخدام کار شده .حقوق مکفی که میگم یعنی یک زندگی آبرومندانه. اما نه آن چیزی که همه از غرب تصورش را دارند
ناشناس۱۰۳۶۳۸۲۲۲:۰۱:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۱۴
مشکل اونجاست که برخی چنان حریص مهاجرت شدند که رفتارهایی شبیه پناهجویان کشورهای جنگ زده دارند. اینها توجه نمی کنند که بالاخره اینجا موقعیتی دارند شغلی دارند امکاناتی دارند و .. که با مهاجرت از دست میدهند
ناشناس۱۰۳۶۶۳۹۰۸:۴۷:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۱۵
پیدا کنین پرتقال فروش رو چرا مردم دارن از مملکت خودشون میرن
ناشناس۱۰۳۷۱۰۹۱۲:۰۴:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۱۵
خوب اگه راست میگی برگرد
نامه یک ایرانی به شما۱۰۳۸۶۵۴۰۸:۵۱:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۱۶
قبلا می شد با 5هزار تومن یه وعده غذای ارزان گرفت و خورد الان ارزانترین غذا رو با 150هزار تومن هم نمیشه خورد قبلا حقوق ماهانه کفاف هزینه ها را نه تمام ولی تا حدودی میداد الان چند نفر در یک خانه شب و روز کار می کنن ولی باز تو مخارجشون موندن...قبلا دولت اگر قصد گرانی داشت از مردم نظر خواهی می کرد اگر ملت ناراضی بودند گرانی رخ نمی داد الان به زور همه چیز و گرون کردن و روز بروزم گرونتر میشه و پول زور می گیرن و توجیه می کنن...قبلا وضعیت ما هیچ ربطی به گرونی دلار نداشت الان دلار شده معیار قیمت اجناس ما
ناشناس۱۰۳۸۹۶۸۱۱:۴۱:۱۰ ۱۳۹۸/۵/۱۶
موضوع اصلی وضع عمومی است که منجر به مهاجرت شده
ناشناس۱۰۴۱۶۹۲۱۴:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۱۸
شما هر وقت برگشتی ایران من میتونم به نظرت احترام بگذارم و لیبل منطقی به آن بزنم در غیر اینصورت شما یک هموطن دروغگو هستی
ناشناس۱۰۴۵۷۱۲۰۴:۳۱:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۱
سختی های مهاجرت فقط یه درجه کمتر از مردنه
ناشناس۱۰۴۸۲۴۰۲۱:۲۰:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۲۲
اگه سختته چرا نمیای وطن
ناشناس۱۰۴۹۹۸۵۲۲:۵۹:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۳
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا میکردی پاشدی رفتی اونجا به ما میگی نیاین اگه بده چرا موندی نمیای وطن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین