بازتاب پخش «گاندو» در رسانه‌های خارجی/ دست و پا زدن صهیونیست‌ها برای تبرئه جیسون رضائیان

گروه جهان الف،   3980422181 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

جروزالم پُست: نمایش تلویزیونی جدید ایران در تلاش است تا به شیوه‌ای نو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خوب نشان بدهد.

به گزارش فارس، سریال سی قسمتی گاندو به تازگی از تلویزیون رسانه ملی پخش شده است. نقد و نظرات بسیاری پیرامون این سریال در داخل کشور مطرح و منتشر گردید و به یکی از پربحث‌ترین تولیدات تلویزیونی سال تبدیل شد. انعکاس این فیلم از مرزها نیز فراتر رفت و در بسیاری سایت‌ها و رسانه‌های خارجی مطرح شد. در این میان سایت‌های صهیونیستی هم چون همیشه به دنبال بهره‌برداری سیاسی به نفع خود از این موضوع هستند که از آن میان خبر «جروزالم پُست» را به عنوان نمونه انتخاب کردیم که در ادامه برگردان فارسی آن را می‌خوانید:

جروزالم پُست: نمایش تلویزیونی جدید ایران در تلاش است تا به شیوه‌ای نو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خوب نشان بدهد.

معصومه ناصری روزنامه‌نگار ایرانی در توئیتی نوشته مادامیکه «گاندو» در تلاش است چهره‌ای مطیع قانون، هوشمند و جیمز باند‌طور از سپاه پاسداران به تصویر بکشد اما هر صحنه از این سریال مملوّ از فریبکاری است.

«گاندو» یک سریال جدید در تلویزیون دولتی ایران، افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را همانند ماموران سرّی «ام آی سیکس» نشان می‌دهد که به مبارزه با جاسوسان و مامورین فاسد زندان می‌پردازند و این سریال به این شیوه به دنبال نشان دادن چهره‌ای مثبت از بخش اطلاعات و امنیت سپاه مخوف‌ترین بخش این سازمان است.

خارج از این سریال‌های حکومتی، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستگیری شهروندان دو تابعیتی، دانشگاهیان و کارشناسان محیط زیست، اغلب به اتهامات اثبات نشده جاسوسی به دنبال هشدار آیه‌الله خامنه‌ای مبنی بر تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای نفوذ، ادامه می‌دهد.

این سریال ادعا دارد بر اساس واقعیت ساخته شده که در مورد «جیسون رضائیان» خبرنگار ایرانی آمریکایی «واشنگتن پُست» است که در سال 2014 دستگیر و بعدا به اتهام سیاسی زندانی شد. رضائیان بعدا که در سال 2016 به عنوان بخشی از مبادله زندانیان و همزمان با توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» آزاد شد و پس از آزادی از ایران و سپاه پاسداران شکایت کرد.

در طرح دعوای رضائیان آمده که «مقامات ایرانی او را به عنوان گروگان به صورت غیرقانونی گرفته و مورد آزار قرار داده‌اند» از این رو وی سپاه پاسداران را به دلیل ایراد آسیب و جراحات شدید و  صدمات جبران‌ناپذیر دیگر به وسیله سوء‌ استفاده‌هایی چون اقدامات غیرقانونی تروریسم، شکنجه و گروگان‌گیری مسبب تمام این‌ها می‌داند.

در واقع «جیسون» هیچ‌گونه جُرمی مرتکب نشده و حتی طبق استانداردهای خود حکومت ایران به هیچ جُرمی محکوم نشده است.

در دادخواست رضائیان همچنین آمده که او را به کشتن همسرش «یگانه(صالحی)» که او نیز روزنامه‌نگار است و به مدت 72 روز زندانی بوده، تهدید کرده‌ بودند.

«گاندو» به کارگردانی «جواد افشار» نام سریالی است که عنوانش را از یک تمساح پوزه کوتاه که در منطقه بلوچستان زندگی می‌کند گرفته‌اند. این تمساح به استقامت و سرسختی معروف است.

افشار در مورد این سریال می‌گوید: داستان این مجموعه براساس اطلاعاتی از سازمان‌های امنیتی که مسول امنیت کشور هستند ساخته شده است.

«سعید گلکار» استادیار دانشگاه تنسی در چاتانوگا و عضو ارشد بخش سیاست ایران در امور جهانی شورای شیکاگو در مورد گاندو می‌گوید: این سریال متعلق به سپاه پاسداران است و در مشورت با این نهاد امنیتی اطلاعاتی ساخته شده است. هدف ساخت این سریال سرزنش خارجی‌ها و مقصر جلوه‌دادن آن‌ها به خاطر مشکلات کشور و نیز تضعیف دولت حسن روحانی بوده است.

در اولین قسمت گاندو یک جاسوس مظنون که پسر یکی از مقامات دولت است با چمدانی پر از دلار و سکه‌های طلا توسط نیروهای سپا در یکی از فرودگاه‌های ایران دستگیر می‌شود.

یکی از ماموران سرّی پس از دستگیری به مامور دیگر می‌گوید: قرار بود اینها الگوی کودکان این کشور باشند. چه اتفاقی افتاد؟ آنها نمی‌توانند الگوی بچه‌های خودشان هم باشند.

در این سریال همچنین یک زن جاسوس حضور دارد که ژست محافظه‌کار به خود گرفته و در تلاش است تا مدارک کافی برای اتهامات سیاسی هشت نفر فعال محیط زیست را برای دستگیری‌شان تعریف و توجیه کند.

تهیه‌کنندگان این سریال می‌گویند که این مجموعه مخاطبان بسیاری دارد. افشار، کارگردان سریال هم می‌گوید: پیام این سریال برای آن‌ها که خارج از ایران هستند این است که (ماموران اطلاعاتی ایران) در سطح بالایی هشیار هستند و همه‌چیز را تحت نظر دارند.

معصومه ناصری روزنامه‌نگار در توئیتی نوشته مادامیکه «گاندو» در تلاش است چهره‌ای مطیع قانون، هوشمند و جیمز باند‌طور از سپاه پاسداران به تصویر بکشد اما هر صحنه از این سریال مملوّ از فریبکاری است.

او در ادامه می‌افزاید: خاطرات و نوشته‌های زندانی‌های امنیتی با روایت سریال «گاندو» در تناقض است.

یکی از مدیران پرس تی‌وی در مصاحبه با خبرگزاری فارس می‌گوید: کانال‌های تلویزیونی دولتی توانسته‌اند در سطح بین‌المللی موفق شوند و مخاطبین خود را به دست آورند که در این راه با کمک شبکه‌های اجتماعی و پخش زنده توانسته‌ایم موفق شویم.

کانال «آی‌فیلم» متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارای یک کانال یوتیوب با بیش از 25 هزار دنبال‌کننده(فالووِر) است. ویدیوهای آپ‌لود(بارگذاری شده) در این کانال از آخر ماه ژوئن(نهم تیرماه) تا کنون 15 میلیون بار دیده شده‌اند.

پرس تی‌وی اخیرا از واشنگتن، نیویورک، لندن، بیروت و دمشق نیز پخش می‌شود و قرار است در مصر و فلسطین نیز پخش شود.

یکی از مدیران پرس تی‌وی، پوشش سقوط هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در اوایل این ماه را نمونه‌ای از تاثیر خارجی این شبکه تلویزیونی عنوان کرد. مادامیکه ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که این هواپیمای بدون سرنشین بر فراز منطقه آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده و مورد اثابت موشک ایران قرار گرفته لیکن روایت ایرانی می‌گوید که این هواپیما در آسمان این کشور در حال پرواز بوده است.

همین مدیر پرس تی‌وی در پایان گفت: احساس می‌کنم تا به حال در انتقال اخبار و روایات ایرانی به دنیا موفق بوده‌ایم. 

«گاندو» نام مجموعه تلویزیونی محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه تلویزیون جمهوری اسلامی ایران سریالی اجتماعی، اکشن و جنایی است که نخستین قسمت آن ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ از شبکه سه تلویزیون ایران پخش شد. مجموعه گاندو به کارگردانی جواد افشار با حضور تعدادی از بازیگران از ۱۹ شهریور کلید خورد.

آرش قادری نویسندگی این سریال را به عهده دارد و در حال حاضر مشغول نگارش فصل دوم این مجموعه است و مجتبی امینی نیز تهیه‌کننده آن است.

سریال «گاندو» یک مجموعه امنیتی است و فیلمنامه آن بر اساس مستندات و وقایع تاریخی و کشف جاسوس‌های دولتی است و تمامی اسامی افراد و اشخاص حقیقی در آن عوض شده است. این فیلم در ارتباط با «جیسون رضاییان» است که ایران رضائیان را به همراه همسرش (یگانه صالحی) در ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ به اتهام جاسوسی دستگیر کرد که در این مجموعه با نام «مایکل هاشمیان» شناخته می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۹۹۵۵۷۲۱:۱۵:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
دقیقا به همین دلیل که صدای زوزه همه کفتارهایی که نوکر امریکا و جاسوس انگلیس هستن دراومده ، میشه پی برد که گاندو تا چه حد دقیق و صحیح بوده
ناشناس۹۹۹۵۶۱۲۱:۱۵:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
خیلی جالبه . جاسوس کثیفی که مسوول تحریم ایرانیهاست و اینهمه فشار به ملت ایران آورده حالا به دست یک مشت وطن فروش بی شرم ، تطهیر میشه
ناشناس۹۹۹۵۶۲۲۱:۱۶:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
درد این ..ها اینه که درست وقتی تا حساس ترین نهادهای دولتی و امنیتی پیش رفته بودن و امید داشتن در سایه برجام ، ایران رو به نابودی بکشن ، اسیر دست بچه های سپاه شدن .
ناشناس۹۹۹۵۶۴۲۱:۱۹:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
باید از بی ...، بی وجدانی مثل معصومه ناصری پرسید چطور تحریم اقلام دارویی مردم ایران هیچ ایرادی نداره اما دستگیری عامل این تحریمها ایراد داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۹۹۹۵۶۵۲۱:۲۱:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
خوبه دست بچه های سپاه به جیسون و زن ناپاکش نخورده وگرنه چه الم شنگه ای راه مینداختن این پست فطرت ها . مردم دنیا هنوز اون تصاویر وحشتناک ابو غریب و گوانتانامو و اون شکنجه ها با سگ و غرق مصنوعی و تجاوز و آزار و اذیتهای امریکاییها رو فراموش نکردن
ناشناس۹۹۹۵۶۶۲۱:۲۲:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
هرقدر اراذل خارجی و اوباش داخلی بیشتر به این سریال حمله میکنن ، اطمینان من از درست بودن وقایع اون بیشتر میشه . وگرنه چه دلیلی داره که اینجور به گاندو حمله کنن ، اونم وقتی که خودشون میگن هیچ کسی تلویزیون ایران رو نگاه نمیکنه !!
ناشناس۹۹۹۵۶۸۲۱:۲۳:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
گاندو تبدیل شده به یک افشا کننده بزرگ علیه دولتهای وحشی غربی و جاسوسهای خائن وطنی اونها
ناشناس۹۹۹۵۷۰۲۱:۲۵:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اون کسی که باید از جواد افشار و عوامل این کار تشکر کنه ، مردم ایران هستن که زیر فشار تحریمهای ناشی از فساد و جاسوسی مقامات و اطرافیان اونها دارن له میشن . وگرنه اپوزیسیون خارج نشین که همیشه نوکر غربیها و جیره خور عربها بوده و نظرش به درد همون گاوهای شیرده میخوره و بس .
ناشناس۹۹۹۵۷۲۲۱:۲۵:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
بذار بی بی سی و یک مشت تحفه فراری ، از این فیلم بد بگن . مهم مردم خودمونه که باید بدونن چه اتفاقاتی داره توی کشور میفته .
ناشناس۹۹۹۵۷۳۲۱:۲۶:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
ناشناس۹۹۹۵۷۵۲۱:۲۷:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اصل قصه اینه که جیسون رضاییان یک مهره جاسوسی بسیار مهم برای امریکا بود تا جایی که وعده سفیر شدن در ایران رو بهش داده بودن . دستگیری این فرد با اونهمه نفوذش در خونه .. ، اونقدر برای اونها گرون تموم شده که به هر جفنگی رو میارن تا خفت این شکست رو مخفی کنن
ناشناس۹۹۹۵۷۶۲۱:۲۸:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
چه می کند یک فیلم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین