لاریجانی؛ از دلال آدرس دقیقی وجود ندارد تا بتوان مالیات دریافت کرد

گروه اقتصادی الف،   3980422173 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس، گفت: برخی زیر تیغ مالیات هستند و برخی از پرداخت آن فرار می‌کنند و در این راستا از تولیدکننده مالیات اخذ می‌شود اما از دلال آدرس دقیقی وجود ندارد تا بتوان مالیات دریافت کرد.

لاریجانی؛ از دلال آدرس دقیقی وجود ندارد تا بتوان مالیات دریافت کرد

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (شنبه ۲۲ تیرماه) با وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان امور مالیاتی و برخی از مدیران این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این نشست با بیان اینکه توسعه کشور بدون نظام مالیاتی صحیح امکان پذیر نیست، گفت: باید نظامات جدیدی در حوزه مالیاتی کشور ایجاد شود و همه باید در حوزه فرهنگ سازی مالیاتی فعالیت کنند و جنبه‌های اقناعی آن توسط رسانه‌ها ارائه شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه ساختار دولت باید کوچک و به اندازه دخل کشور، هزینه شود افزود: در حوزه مالیاتی باید بهسازی روش‌ها، حرکت به سمت نظام‌های هوشمند و تبادل اطلاعات صورت گیرد که اگر در این راستا دولت الکترونیک ایجاد شود داده‌ها به یکدیگر متصل و می‌توان از آن برای اداره صحیح کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی زیر تیغ مالیات هستند و برخی از پرداخت آن فرار می‌کنند، ادامه داد: از تولیدکننده مالیات اخذ می‌شود اما از دلال آدرس دقیقی وجود ندارد تا بتوان مالیات دریافت کرد.

لاریجانی با بیان اینکه درصد سود واحدهای تولیدی مشخص است، تاکید کرد: ثروت‌های بادآورده مربوط به کارخانه‌ها نمی‌شود، چرا که میزان درآمدهای واحدهای تولیدی مشخص است و صورت‌های مالی آنها نمایان می‌کند که چه میزان درآمد کسب می‌کنند و ثروت بادآورده ای ندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم باید ثروت خود را در بخش تولید سرمایه گذاری کنند افزود: مردم باید پول خود را وارد حوزه تولید کنند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های تولید در کشور افزایش یافته است، ادامه داد: باید به بخش تولید کشور کمک و اگر واحدی جریمه مالیاتی داشته بخشوده شود، البته این مصوبه می‌تواند برای دو یا سه سال ساری و جاری باشد و پس از آن متوقف شود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه میزان معوقات مالیاتی باید کاهش یابد، تصریح کرد: تسرّی مالیات به سایر امور اقتصادی همانند ارز اقدامی مثبت است، اما موضوع مهم‌تر این است که باید از فرارهای مالیاتی که در کشور رخ می‌دهد نیز جلوگیری شود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات تولیدکنندگان، سیستم فعلی اخذ مالیات بر ارزش افزوده است افزود: گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده ظرف سه تا چهار ماه آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد تا پس از بررسی و تصویب پرونده آن در مجلس بسته شود.

رئیس نهاد قانون گذاری کشورمان با اشاره به حجم گسترده قاچاق در کشور، گفت: میزان قاچاق در ایران بین ۱۲ تا ۲۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که باید بر کالاهای قاچاق جرایم سنگینی وضع شود.

دیدگاه کاربران

بیژنگ۹۹۹۴۶۶۱۹:۴۹:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
جناب لاریجانی توی مملکت ما اون کسانی هم که آدرس دقیق ازشون وجود داره مالیات نمیدن چه برسه به اونهایی که آدرس دقیقی ازشون نیست. در کشور ایران مالیات فقط مختص کارمندان، کارگران و معلمانه
ناشناس۹۹۹۸۶۷۰۷:۵۰:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۲۳
دلالها را بین ...زاده ها و برادر و بستگان خود مسعولین جستجو کنید آنهم با ارزیابی اموال و اعاده اموال نامشروع بسادگی امکان پذیر است
ناشناس۱۰۰۰۰۵۱۱۰:۰۱:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۲۳
کسانی که پول بیت المال را می برند انتظار هست آنها مالیاترا پرداخت کنند!؟
مجید۹۹۹۸۷۱۰۷:۵۵:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۲۳
کد ملی آدرسشونه ،
پارس آباد۹۹۹۸۹۷۰۸:۱۹:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۲۳
بیایید مالیات همه دلال ها را از کشاورز پارس آبادی بگیرید که گوجه اش را با التماس 500 تومن میخرند و هندوانه اش را دویست تومن . این وضعیت اداره مملکت نیست آقای لاریجانی دلال پدر این مملکت را در آورد . من یکی بیزارم از شنیدن حرفهای شما آقای لاریجانی چه کار مفید برای این مملکت کردی با این مردمان نجیبش ؟
ناشناس۹۹۹۴۶۷۱۹:۵۰:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
دکتر لاریجانی لطفاً از خودتون و اطرافیانتون شروع کنید. لطفاً بفرمایید خودتون، ..و سایر بستگانتون توی این چند ساله.. چقدر مالیات دادین؟
ناشناس۹۹۹۴۷۷۱۹:۵۴:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
آدرس نمی خواد از حسابهای بانکی شون مالیات بگیرید هر کسی بالای 500 میلیون در سال گردش داره باید بگه چی کار می کنه و اسناد مرتبط با اون رو ارائه بکنه و مالیاتش حساب بشه یا اینکه به ازای هر 100 میلیون تراکنش 3 درصد یا معادل 3 میلیون مالیات گرفته بشه به همین سادگی!
ناشناس۹۹۹۴۷۹۱۹:۵۵:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
این حرف خیلی ساده گانه است کد ملی دلال زندگی نامه اش را روی دایره میریزد.
ناشناس۹۹۹۴۸۰۱۹:۵۶:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
باهاشون صحبت کنید که ..!!!! ترا بخدا در عصر دیتابیس و آمار و اطلاعات از این حرفهای 1000 سال پیش نزنید. بابا چشم باز کنید بقیه دنیا را ببینید.
ناشناس۹۹۹۸۰۷۰۶:۳۰:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۳
به نفعشان نیست .......زاهدان اینگونه ......چون به خلوت می روند ان کار دیگر میکنند ....
علی۹۹۹۴۹۱۲۰:۰۴:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
آقای لاریجانی محترم، FATF را مصوب کرده و نقل و انتقال های بانکی کلیه افراد را تحت کنترل قرار دهید. دلال پولش را زیر بالش که نمیگذارد و لاجرم از طریق بانک جابجا میکند. کنترل ورودی حسابهای بانکی بهترین شکل برای شناسایی دلال ها و اصولا هر نوع نقل و انتقال غیر قانونی است. مثل اروپا عمل کنید.
ناشناس۹۹۹۶۷۵۲۳:۰۹:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
عجب... یعنی با FATF دلال را میشود شناسایی کرد ولی با قانون مبارزه با پولشویی داخلی نمی شود؟!! اگر قرار است اجرا بشود، خب با نسخه داخلی هم میشود و اگر قرار نیست اجرا بشود، خب با هزار تا قانون هم نمی شود... از آب گل آلود ماهی گرفتن به این میگن
ناشناس۹۹۹۸۵۵۰۷:۴۳:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۲۳
ربطی به fatf ندارد عزیز من الآن هم شبکه بانکی از تمام جابجایی ها مطلع است فقط موضوع این است که دلالان چه افرادی هستند ؟ قطعا مردم عادی نیستند .
ناشناس۱۰۰۰۰۲۱۰۹:۳۸:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۲۳
چه حرف بچهگانه‌ای اگر fatf بتواند گردش مالی را رصد کند قبلش باید در درون کشور همه گردشهای مالی رصد شود و در این صورت هم به fatf نیازی نیست. اصلا قانون مبارزه با پولشویی چند سال است که تصویب شده و اجازه بررسی گردشهای مالی را میدهد اما دولت اجازه اجرای آن را نمیدهد چرا؟
ناشناس۹۹۹۵۱۷۲۰:۳۰:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
چرا جلوی بی قانونی وزارت دارایی رو در خصوص دریافت مالیات از پیش فروش سکه نمیگیرید و سکوت کردید ،خیال نکنید اگر پول .. از مردم گرفتید برنده شده اید برعکس دود این کارهای غیر قانونی آینده به چشم همه خواهد رفت
ناشناس۹۹۹۶۷۶۲۳:۱۰:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
مجلس موظف است در قبال هر گونه دریافت مالیات قانون وضع کند نه اینکه اجازه دهد اقایان دارایی و مالیات با قوانین شخصی و سلیقه ایی ضربه به وجه قانون بزنند ،پرداخت مالیات وظیفه همه است منتها مطابق قانون ، در مورد قضیه مالیات پیش فروش سکه ،مجلس موظف است جلوی بی قانونی را بگیرد
ناشناس۹۹۹۸۹۹۰۸:۲۳:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲۳
دقیقا. هر بار سر مردم کلاه گذاشتند. در سپرده ارزی ، ارز ازاد خریداری شده مشتری را گرفتند بعد معادل ریالی نرخ دولتی پس زا کارمزد انچنانی پس دادند! انهم باتاخیر. بعد می گویند چرا مردم ریال نگه نمی دارند(که هی ارزشش را پایین بیاورند وسود کنند) و بجای ان ارز می خرند در خانه توی بالش نگه می دارند! راهزنی دیجیتالی و ناامنی سرمایه گذاری در تولید ....
ناشناس۹۹۹۶۱۰۲۱:۵۷:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
از زیر با مسولیت خودتون شانه خالی نکنید آقای لاریجانی... اگه درست کارشناسی کنید می بیند که خیلی خوبم میشه... دلال که جن نیست.
ناشناس۹۹۹۶۱۵۲۲:۰۱:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
فرآیند هایی که در اون دلالی صورت می گیره کاملا مشخصه و میشه به فرآیند مالیات بست نه به شخص بطوریکه اگر شخصی خواست وارد فرآیند دلالی که قانون مجاز هست بشه.مجبور به پرداخت مالیات بشود.(نمونه اش دلالی در بخش مسکن،خودرو،سکه و .... واقعا از یک نفر در حد ریاست مجلس چنین حرف غیر کارشناسی عجیبه.ایشون اگه خودش هم نمی دونست بهتر بود از چهارتا کارشناس می پرسید.
مصطفي۹۹۹۶۲۴۲۲:۱۲:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اگر واقعاً ميخواهيد حل كنيد حق الكشف بذاريد ......
ناشناس۹۹۹۶۸۹۲۳:۳۴:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
نمیخواهد در کوچه وخیابان دنبال دلال بود هر دلالی هرچقدر هم پول بادآورده کسب کرده باشد بالاخره پولش را بانک نگهداری میکند وقتیکه بانکها آلارم ندارند دلالی وپول بادآورده هر روز بیشتر خواهدشد
علی۹۹۹۶۹۶۲۳:۴۷:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
ای کاش ی بار هم از صنعت صحبت می کردید به صنعت کار بها می دادید کشور بدون صنعت کشوری عقب افتاده ای است
ناشناس۹۹۹۷۰۹۰۰:۰۸:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۲۳
آقای لاریجانی ببینید دولت فرانسه چه تعداد کارمند دارد و چند درصد از حجم اقتصادش دولتی است و چند درصد از نیروی کارش در دولت و در چه بخش هایی مشغولند. یک نکته دیگر اینکه جایی گفته بودید دولت امریکا ۸۰۰ هزار کارمند دارد ، در حالیکه فقط ارتش امریکا ۳ میلیون نفر نیرو دارد و پلیس ان فراتر از یک میلیون نفر است. دولت فدرال و مجموعه دولت های ایالتی روی هم ۲۰ میلیون نفر نیرو دارند.
lf۹۹۹۷۷۷۰۴:۰۹:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۲۳
از حقوق بگیر ضعیف وباز نشسته و... وجود دارد
شهروند۹۹۹۷۹۲۰۵:۴۲:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۲۳
راست میگه بنده خدا!! آخه به دلالهاگفتنداثری برجانگذارید!!!!
ناشناس۱۰۰۰۰۲۵۰۹:۴۰:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۲۳
هرکی تو بازار باشه ترفندهاشو یاد میگیره
جاسم۹۹۹۸۹۸۰۸:۲۰:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۲۳
یکسری به حسابهای بانکی-دفاتر وزارتخانه ها بزن اسم دلالها هم گیرت میاد
ناشناس۹۹۹۹۳۸۰۸:۴۶:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۲۳
این همه خانه خالی آدرس دار. خب اگر راست میگید و از مافیای مسکن نمیترسید ازشون مالیات بگیرید. چرا دلالان دلار رو تو خیابون بازداشت میکنند ولی با دلالان و زالوصفتان مسکن برخوردی نمیشه؟ حتی دریغ از یک ریال مالیات!
ناشناس۹۹۹۹۵۹۰۹:۰۴:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۲۳
واقعا این حرف از یه رئیس مجلس بعیده که میگه از دلال آدرس نداریم آنها همه شناسایی شده اند وهمیشه در بازار دارند فعالیت میکنند چرا با آنها برخورد نمی شود چرا باید در مملکت اسلامی دلال بازی وجود داشته باشد ودلال از تولید کننده بیشتر سود ببرد
محمد مهدی۹۹۹۹۷۲۰۹:۱۳:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۲۳
براحتی میشه آدرس دلال را پیدا کرد مگه اینکه نخواهید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین