اعتراف ژنرال آمریکایی به قدرت ایران در منطقه

گروه ترجمه الف،   3980422108 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک ژنرال آمریکایی هشدار داده است، با تشدید تنش در خلیج فارس، که به دنبال بحران نفتکش ها ایجاد شده، ایران قادر است منافع غرب را هدف حملات خود قرار دهد.

اعتراف ژنرال آمریکایی به قدرت ایران در منطقه

به گزارش الف ژنرال "جیمز تی.کانوی" که فرمانده ی تفنگداران آمریکایی در جنگ عراق بود،  گفت تهران قادر است با به کارگیری گروه های نیابتی خود در منطقه این عملیات را اجرا کند.

به دنبال توقیف یک ابر نفتکش ایرانی به دست نیروهای انگلیسی در منطقه ی جبل الطارق در 4 ژولای، بحران در منطقه تشدید شده است. انگلیس مدعی است، نیروهای ایرانی چهارشنبه ی گذشته تلاش کردند کنترل یک تانکر انگلیسی را در خلیج فارس به دست گیرند، ادعایی که تهران آن را تکذیب می کند.

این ژنرال آمریکایی که با نشریه ی انگلیسی Daily Star Online  گفت و گو می کرد، افزود به رغم تشدید تنش در منطقه، احتمال بروز جنگ تمام عیار بین آمریکا و ایران، "چندان" نیست.

وی با اشاره به آنچه گروه های نیابتی ایران نامید، افزود این نگرانی وجود دارد که موج جدیدی از حملات این گروه ها آغاز شده و عرضه ی نفت در بازارهای جهانی مختل شود.

به گزارش این نشریه، ایران در دهه ی گذشته ، نفوذ خود را در از لبنان و سوریه تا عراق، یمن، باریکه ی غزه گسترش داده است. تشکیل متحدان قدرتمند در کشورهای بحران زده ی خاورمیانه، از جمله ی این موارد است.

این نشریه افزود حزب الله لبنان برجسته ترین عضو "محورمقاومت" است، این محور شامل گروه های مسلحی هستند که دهها هزار از نیروهای شیعه در آنها عضویت دارند.

این ژنرال آمریکایی مدعی شد، در صورت وقوع جنگ تمام عیار بین آمریکا و ایران، تهران شکست خواهد خورد.

نیروهای انگلیسی، هفته ی گذشته یک فروند ابر نفتکش ایران را به بهانه ی نقض تحریم های نفتی اتحادیه ی اروپا علیه سوریه، در جبل الطارق توقیف کردند. جمهوری اسلامی ایران با رد این ادعا که نفتکش مزبور عازم سوریه بوده، از انگلیس خواسته است نفتکش را سریعا آزاد کند. تهران همچنین نسبت به عواقب چنین اقدامی، به لندن هشدار داده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ی ایران به ایرنا گفته است:" این بازی خطرناکی است، ما به آنها (انگلیس) توصیه می کنیم تحت تاثیر آمریکا، درگیر این بازی نشوند. ما از آنها می خواهیم سریعا این نفتکش را آزاد کنند، که این مساله به نفع تمام کشورهاست." 

این نشریه انگلیسی از جنبش حزب الله لبنان به عنوان یکی از موثرترین گروه های مسلحی یاد کرده است که در نزدیک اسرائیل اعمال نفوذ می کند.

" جفری فلتمن" دستیار سابق وزیر خارجه ی آمریکا در مقاله ای در اندیشکده ی بروکینگز، حزب الله لبنان را "موفق ترین مورد صدور" انقلاب اسلامی ایران و "ابزار چند گانه ی" تهران خوانده بود.

جنبش حزب الله لبنان به دنبال هجوم اسرائیل به لبنان و اشغال جنوب این کشور در سال 1982، تشکیل شد. صهیونیست ها بعد از حدود 18 ماه مبارزات چریکی حزب الله، مجبور شدند در سال 2000 از لبنان بگریزند.

گفته می شود این جنبش علاوه بر هزاران مبارز کاملا آموزش دیده، دهها هزار موشک در اختیار دارد که با آنها قادر است قلب اسرائیل را هدف قرار دهد .

در گزارش این نشریه ی انگلیسی از مبارزان حوثی انصارالله در یمن، نیروهای مردمی عراق موسوم به حشدالشعبی  - که نقشی اساسی در شکست گروه تروریستی داعش ایفا کردند - و جنبش های ضد صهیونیستی در غزه نظیر حماس و جهاد اسلامی فلسطین، به عنوان گروه های نیابتی ایران یاد شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۰۰۰۳۹۰۹:۵۵:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۲۳
راجع به صدام هم آمریکایی ها از همین حرفها می زدند آنها وقتی می خواهند یک کاری علیه کشوری انجام دهند اول آن را بزرگ می کنند و باد می کنند تا افکار عمومی خودشان آماده شود
امید۱۰۰۰۱۹۲۱۱:۲۲:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۲۳
بسم الله الرحمن الرحیم آمریکایی ها هنوز در تفکرات هالیوودی فکر می کنند و حرف می زنند و در مقابل ایران سالهاست شکست خورده اند. در سوریه که خودشان داعش را بوجود آوردند گفتند 35سال طول می کشد داعش از بین برود و داعش بعنوان نیروی نیابتی از طرف آمریکا و متحدین آنها می جنگیدند ولی دیدیم حتی آمریکاییها که مستقیم حضور داشتند جرات نداشتند به نیروهای مقاومت نزدیک شوند. این اسلحه نیست که ایران را در میدان پیروز کرده است بلکه نیروی ایمان است که آنها نفهمیده اند و نخواهند فهمید . ولی آنها تنها از تقابل بین سلاحها وحشت دارند و دیدیم که تمام تکنولوژی عالم در تمام علوم که توانسته بود پهپادی با این پیشرفت بسازد فقط و فقط و فقط با یک موشک و با رادار تمام ایرانی با اراده خداوند متعال سرنگون شد . و ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی و تا سالها تمام کارشناسان نظامی در دنیا در شک خواهند بود که چندین نفر از آنها به آن اذعان کردند. و برای همین است که خداوند متعال در قرآن به مومنین می فرماید : کافران منتظر هستند که شما سلاحهایتان را به زمین بگذارید تا به شما حمله کنند. و قطعا تا ابد شکست خواهند خورد چون اراده خداوند متعال برای نصرت مومنین قرار گرفته است .
ناشناس۱۰۰۰۵۳۳۱۳:۵۶:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲۳
در سوریه روسیه به کمک آمد اگر نیامده بود هنوز داعشی ها اکثر سوریه را در اختیار داشتند
ناشناس۱۰۰۰۵۵۲۱۴:۰۸:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۲۳
تنها یک موشک آن روز شلیک شده اما آمریکا چند رو قبلش هم اعلام کرده بود بسوی پهپاد آنها موشک شلیک شده بود که اصابت نکرد بهتر هست بجای بزرگ نمایی هشیار بود حتی روسیه با آن ارتش قوی و سلاح های پیشرفته حاضر به جنگ با آمریکا نیست اما مقامات ما با شعار همانطور که در هشت سال جنگ با عراق مانده بودند بجای مذاکره درست مانند گذشته در حال دادن شعار هستند
علی اکبر۱۰۰۰۵۸۰۱۴:۲۱:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۲۳
دوست عزیز ما اینجا سالهاست داریم زجر میکشیم و اونا دارند مثل یک آدم معمولی زندگی میکنند. بعد میگی پیروزی از ماست. آخه مقاومت یک سال دو سال چند سال؟ ..
ناشناس۱۰۰۰۱۹۹۱۱:۲۷:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۳
عراق و لیبی وقتی مورد حمله قرار گرفتن که تاسیسات هسته ای و موشکی خود را بار کشتی کردند و خود را خلع سلاح کردند.
ناشناس۱۰۰۰۲۰۸۱۱:۳۳:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۲۳
سرتاسر خاک رژیم صهیونیستی و تمام پایگاه های نظامی امریکا در منطقه در تیررس موشک بالستیک ایران و حزب الله لبنان است و به همین دلیل شیطان بزرگ جرئت دست از پا خطا کردن ندارد.
ناشناس۱۰۰۰۷۰۳۱۵:۴۳:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲۳
به جای پیشرفت و جذب سرمایه و ایجاد شرکت ها و کارآفرینی فقط دنبال جنگ و شعار هستیم
ناشناس۱۰۰۰۲۱۱۱۱:۳۴:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۲۳
اگر یانکی ها یک خصلت خوب داشته باشند همین است که دروغگو نیستن و به حقیقت اعتراف می کنند.
ناشناس۱۰۰۰۴۸۷۱۳:۳۹:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲۳
خود پامپئو گفت دوره ی دروغ و نیرنگ تو سیا گذروندیم
ناشناس۱۰۰۰۲۸۶۱۱:۵۸:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۲۳
اگر جرأتش را داشتند سرنگونی هواپیمای جاسوسیشان بهترین بهانه برای افکار عمومی خودشان بود.
ناشناس۱۰۰۰۵۶۳۱۴:۱۲:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۲۳
آنها کشوری را "باد " نمی کنند ولی ظاهرا مشتی خود باخته خیلی دوست دارند ایران را "ضعیف و کوچک" نشان بدهند و به این عمل خود افتخار هم می کنند البته نوکری و تعریف بی جیره و مواجب غرب که مباهاتی ندارد
ناشناس۱۰۰۱۴۶۱۰۰:۱۶:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۲۴
صدام؟؟؟ صدام مثل موم تو دستشون بود بعد میگی در مورد صدام این حرف رو میزدن!! اگه آمریکا و انگلیس و اسرائیل و عربستان ووو نبودن مگه صدام میتونست به ایران حمله کنه؟!!!؟!!!؟!؟! چی میگی شما! یعنی ایران- صدام! مقایسه هایی که معلوم تو ذهن چه افرادی میچرخه! شوروی هم یه زمانی همین ادعاهای آمریکا رو می کرد! بی ربطه؟؟؟؟؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس۱۰۰۰۰۶۸۱۰:۰۹:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۲۳
ناتو خطرناکه ژنرال
ناشناس۱۰۰۱۱۸۲۲۰:۲۹:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲۳
اتفاقا ناتو مثل قورباغه باد کرده است . خود ناتو نشانه ترس و وحشت اروپا و امریکاست که همین ترس انها را خواهد کشت
علی 671۱۰۰۰۱۰۲۱۰:۲۵:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۲۳
ما ایرانی ها با قدمتی به اندازه ده برابر قدمت کشور شما اصالت و بشریت داریم اگر کشور های اسلامی عقل داشتند و یکی می شدند و از تفرقه جلو گیری می کردند با کمک هم و استعداد هایشان دنیا را تسخیر و شما یانکی عددی نبودید . بدانید اگر جنگی شود ایران کشور دست و پا بسته ای نیست . سلاحی دارد که شما هر گز تصورش را هم نمی کنید و آن ایمان است که بر همه ی سلاح های شما پیروز است .و بدانید که شما به جای پیروزی باید در فکر جمع کردن جنازه های سربازان خود در دریا ها باشید .و چنان شکستی بخورید که تا ابد نتوانید سر بلند کنید .
ناشناس۱۰۰۰۵۵۵۱۴:۱۰:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۲۳
ما در جنگ با عراق سلاح ایمانمان قوی تر بود
ناشناس۱۰۰۲۷۸۷۱۶:۵۴:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲۴
البته بعد جام زهر خوردیم!
پرویز۱۰۰۳۱۱۹۲۰:۲۳:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۲۴
تعداد منفی و مثبت بیانگر فعالیت مستمر برخی در آلبانی است.
ناشناس۱۰۰۰۲۰۴۱۱:۳۰:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۲۳
وقتی پهپاد 200 میلیون دلاری شون رو ساقط کردیم و هیچ عکس العملی نشان ندادند یعنی یانکی ها در موضع ضعف قرار دارند و هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
ناشناس۱۰۰۰۲۲۳۱۱:۳۷:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۲۳
به گفته خود ترامپ امریکایی ها در منطقه 7 تریلیارد دلار هزینه کردند و شکست سختی در سوریه و عراق متحمل شدند.
ناشناس۱۰۰۰۷۴۰۱۶:۰۵:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۲۳
عراق آمریکایی کجاش شکست بود!
علی۱۰۰۳۲۶۴۲۱:۵۷:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۲۴
ترامپ توی همین عراق آمریکای شما مجبور شد شبانه و با ترس و لرز بیاد و برگرده و رئیس جمهور ما توی روز روشن و با استقبال چشم‌گیر عراقی‌ها وارد عراق شد.
بانو۱۰۰۰۹۸۹۱۸:۲۰:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۳
هر چی ترامپ بگه درسته؟؟؟؟؟؟؟
حرف حساب۱۰۰۰۳۱۵۱۲:۱۲:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۲۳
از قديم مي گفتند انگليسي ها پول ميدن كه عليه انها شعار داده شود ظاهرا امريكاييها هم اين روش را دارند كه دشمن خود را بزرگ جلوه دهند
علی۱۰۰۰۵۴۹۱۴:۰۴:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۲۳
جواب انگلیسی ها باید به شکل دیگر داده شود که هم بفهمند جواب کارشان بوده هم نتوانند کاری پیش ببرند .
ناشناس۱۰۰۰۵۷۲۱۴:۱۷:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۲۳
اگر فهمیده بودند که ضعیف هستیم در حمله و ابراز دشمنی رودررو لحظه ای درنگ نمی کردند مشکل بعضی از داخلی های ما این است که غرب در نگاه آنها خیلی خیلی بزرگتر از آن چیزی که واقعا هست دیده میشود و خود را خیلی خیلی کوچکتر از آنها می بینند این مشکل برمیگردد به اینکه ذهن افرادی در داخل مهندسی شده است چون اخبار را از غربی ها می گیرند مثال کوچک برای این عده در درماندگی غرب موضوع حوثی های یمنی است بیش از چهار سال است که در به انجام رساندن نظرات خود در یمن مانده اند
ناشناس۱۰۰۰۵۸۷۱۴:۲۶:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۲۳
آن زمانی که دشمن از ما تعریف کند..
ناشناس۱۰۰۰۷۰۵۱۵:۴۴:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۳
این یانکی ها فکر کنم یادشان رفته ایران اسلامی با دست خالی 8 سال در مقابل ابرقدرتها در جنگی نابرابر ایستادگی کردونهایتا به فضل الهی به پیروزی رسید امروز از آن روزها که با دست خالی جنگیدیم سالها می گذرد امروز ایران اسلامی به تکنولژیهای بسیاری در حوزه نظامی ،جنگ های الکترونیک و.... دست یافته است که هیچ قدرتی در مقابل آن تاب نخواهد آورد و این وعده الهی است که خداوند به مسلمانان داده است
پیرمرد۱۰۰۰۹۹۴۱۸:۲۱:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۲۳
مادر جنگ هشت ساله دست خالی نبودیم.
ناشناس۱۰۰۱۰۱۵۱۸:۲۹:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲۳
دست خالي ؟ ظاهرا صدا وسيما خيلي نگاه مي كني تمام پول كشور صرف خريد وسائل جنگي از وأسطه ها شد
ناشناس۱۰۰۰۸۳۳۱۶:۵۸:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۲۳
اگر مملکت دست اصلاح طلبان باشد موشک را هم مثل برجام نابود می کنند وصد در صد امریکا به ایران حمله می کند خدا کند یک دولت درست سر کار بیاید
پرویز۱۰۰۳۱۲۴۲۰:۲۶:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۲۴
الف خیلی دلم میخواهد گزارشی از ای پی افرادی که به کامنتها رای منفی و مثبت دادند تهیه کنید.چند نفر رای منفی داده اند از کدوم کشورها بوده اند و مثبتها از کدوم کشورها. فکر کنم گزارش جالبی بشود.
علی۱۰۰۳۲۷۲۲۲:۰۱:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۲۴
اون موقع که یه انقلاب تازه‌پا بودیم و نه ارتش منسجمی داشتیم و نه سلاحی نتونستند غلطی بکنند. تازه اون موقع ایران از چند جهت در حال جنگ داخلی با تجزیه‌طلبان بود، چندین بار اقدام به کودتا شده بود و در جنگ هم به گفته بزرگان نظامی، حتی امکان خرید سیم خاردار هم نداشتیم. اما الان کیه که بتونه چپ به خاک کشورمون نگاه کنه؟
ناشناس۱۰۰۳۶۷۱۰۹:۲۹:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۲۵
بارها ژنرالهای امریکایی. ناتو. اسرائیل. اروپا اعتراف کردن به قدرت سهمگین و وحشناک ایران در منطقه و بارها اخطار دادن که جنگ با ایران غیره ممکن است و نیروهای آمریکایی در امان نخواهند ماند اگر جنگی شود.ولی عده ای از رسانه های داخلی چپ و راست از بلوف جنگ حرف میزنند مقاله مینویسند و مردم را میترسانند آنهم از چیزی که غیره ممکن است و بلوف تاکتیکی دولت ترامپ است که ایران بترسد و تسلیم شود.
بنایون۱۰۰۴۵۱۲۱۶:۱۳:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۲۵
متاسفانه اگه آمریکا اراده کنه از ایران چیزی باقی نمیمونه. یکم به فکر ملت باشین
ناشناس۱۰۰۷۴۲۰۱۱:۰۵:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۲۷
سوریها مگه پول دارن که پول بدن اینهمه بخشش گردیم براشون ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  24. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    2. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    3. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

    4. رویاپردازی گانتس: از همه کشورهای منطقه قوی‌تریم!

    5. روسفیدی «هنیه»

    6. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

    7. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

    8. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

    9. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

    10. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

    11. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    12. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

    13. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

    14. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    15. چند عضو خانواده هنیه در حملات رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند؟

    16. واکنش هنیه به شهادت فرزندانش در حملات رژیم صهیونیستی

    17. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

    18. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

    آخرین عناوین