کاهش اختیارات واعظی در دولت/ روایت منتجب‌نیا از دیدار با رهبری/ فعال اصلاح‌طلب: عارف هزینه مدیریت ضعیفش را پرداخت می‌کند

گروه سیاسی الف،   3980422088 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

کاهش اختیارات واعظی در دولت/ روایت منتجب‌نیا از دیدار با رهبری/ فعال اصلاح‌طلب: عارف هزینه مدیریت ضعیفش را پرداخت می‌کند

صوفی: نمی‌توانیم از عملکرد لیست امید دفاع کنیم

علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات به فارس گفت: «اصلاح‌طلبان در سال ۹۴ نباید سلبی برخورد می‌کردند، ما علی‌رغم اینکه کاندیدای اصلح نداشتیم، در تهران لیست ۳۰ نفره دادیم و مردم هم به آن رأی دادند، اما نتیجه آن، مجلس و نمایندگانی شده که نمی‌توانیم از هیچ‌کدامیک از آنان دفاع کنیم.»

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید دارد که عملکرد اصلاح‌طلبان در سال ۹۴ بُرد نبود، بلکه با اُفت مجلس، منافع ملی آسیب دید. بی‌خودی احساس پیروزی کردیم، ما نبُردیم، ما باختیم و با رقیب‌هراسی، رقیبمان که با توان حداکثری به میدان آمده بود را نیز به باخت کشاندیم، بنابراین نتیجه عملکرد جریانات سیاسی در سال ۹۴ باخت ـ باخت بود. 

صوفی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا محمدرضا عارف به دلیل مدیریت ضعیف در فراکسیون امید و همچنین مجلس متحمل پرداخت هزینه در انتخابات پیش رو خواهد شد یا خیر،‌گفت: عارف قطعا هزینه مدیریت ضعیف در فراکسیون امید و ناکارآمدی در مجلس دهم را پرداخت خواهد کرد. 

وی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها می‌گویند نباید انتظار بیشتر از عارف داشتیم چون چند پیاده‌نظام را با وی به مجلس فرستادیم، گفت: خیر، این قابل قبول نیست، چرا که آقای عارف رأی اول تهران بود و به عنوان کسی که کاندیدای ریاست جمهوری شد، اعتبار و سرمایه اجتماعی پیدا کرد و باید فعال‌تر می‌بود. 

***

کاهش اختیارات واعظی در دولت

به گزارش تسنیم، علی ربیعی نهم خرداد ۹۸ با حکم روحانی به مقام سخنگویی دولت منصوب شد، جایگاهی که البته ۱۱ ماه بدون مسئولیت بود و  ۴۰ روز پس از انتصاب ربیعی، پایگاه اطلاع رسانی دولت پیوست حکم او را با عنوان "‌ پیوست حکم دستیار ارتباطات اجتماعی و سخنگوی دولت از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد" منتشر کرد.

رئیس‌جمهور ۱۳ پیوست برای سخنگوی دولت برشمرده است،‌ از جمله مهمترین آنها می‌توان به «ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی میان روابط عمومی‌ها»، «ارتقاء کیفی فعالیت روابط عمومی‌ها در جهت افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت در مورد سوالات، ابهامات و شایعات در مورد عملکرد دولت»، «اطلاع‌رسانی سریع و دقیق و دسترسی آزادانه مردم به اطلاعات»، «سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هدایت روابط عمومی‌ها و نظارت بر عملکرد آن‌ها در جهت سیاست‌های اطلاع‌رسانی دولت» و «طراحی و تدوین فعالیت‌های رسانه‌ای ارتباطات اجتماعی با همکاری وزرا و معاونین رئیس‌جمهور و استانداران»،‌اشاره کرد، وظیفه و مسئولیتی که پیش از این بر عهده شورای اطلاع‌رسانی دولت بوده است.

چندین مورد دیگر نیز در پیوست‌های ابلاغ شده به سخنگوی دولت وجود دارد که پیشتر در حیطه اختیارات شورای اطلاع‌رسانی دولت بوده و حالا باید آنها را از اختیارات جدید علی ربیعی دانست.

اما نکته مهم‌تر جایی است که به نظر می‌رسد به تناسب ابلاغیه جدید وظایف سخنگوی دولت، از اختیارات شورای اطلاع‌رسانی دولت که ریاست آن بر عهده محمود واعظی است کاسته شده است.

کاهش اختیارات واعظی در دولت با آمدن ربیعی

حالا به نظر می‌رسد روحانی تمامی این اختیارات را از رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت که محمود واعظی باشد، گرفته و آن را به یک عضو این شورا یعنی سخنگوی دولت سپرده است. موضوعی که معنای آن می‌تواند کاهش اختیارات محمود واعظی در دو سال پایانی عمر دولت دوازدهم باشد؛ اختیاراتی که البته سبب انتقادهای تند و تیز اصلاح‌طلبان از روحانی نیز شده بود و آنها حضور محمود واعظی در دولت و افزایش اختیارات وی را عامل اختلاف و فاصله بین این جریان سیاسی و رئیس‌جمهور عنوان می‌کردند.

***

مرعشی: ما و همه رأی‌دهندگان از آقای روحانی خیلی گله‌مندیم

حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با شرق با انتقاد از روحانی و تاکید بر ضعف مدیریتی دولت گفت:‌ «تصمیم به حمایت از آقای روحانی و ائتلاف درست بود. ما و همه رأی‌دهندگان از آقای روحانی خیلی گله‌مندیم. حالا اینکه آقای روحانی را که در فشارهای سنگین داخلی و خارجی قرار دارد، رها می‌کنیم کار عاقلانه‌ای نیست. درست است خیلی گله‌مندیم و می‌دانیم آقای روحانی خیلی از این بهتر می‌توانست کشور را اداره بکند. روحانی از امکانات فکری مدیریتی و کارشناسی و حتی امکانات مهمی مثل کمک رهبری که در برجام خوب استفاده شد، در بقیه موارد از آنها بهره‌ای نبرد. خیلی بهتر از این می‌شد ایران را اداره کرد. وقتی نتوانیم ظریف و قاسم سلیمانی را کنار هم قرار دهیم و به جای دو نخ سیاه و سفید جدا، یک طناب بسازیم، یعنی ضعف مدیریتی داریم.»

***

روایت منتجب‌نیا از دیدار با رهبری

حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام سابق حزب اعتماد ملی درباره دیدار چهره های اصلاح طلب با رهبری به خبرآنلاین گفت: من و آقای رهامی دیداری با رهبر انقلاب در سال ۹۶ داشتیم. رویه دیدارهای خصوصی رهبری بر آن است که  محتوای آن رسانه ای نشود مگر آن که  بر تصمیم دفتر دیداری را رسانه ای کنند. لذا از همان سال ۹۶ هرچه رسانه‌ها تماس گرفتند تا درباره این دیدار بپرسند در جواب به آنها گفتن اصل دیدار را تائید می‌کنم اما آنکه چه گذشت قرار نیست رسانه‌ای کنیم؛ البته برخی از دوستان از جلسات خصوصی مسائلی را سر هم کردند و در اختیار رسانه‌ها دادند. بنابراین همچنان اصل دیدار را تائید می‌کنم.

او ادامه داد: رهبری مانند پدری است که باید دستشان را بر سر همه مردم و طیف هایی سیاسی و افراد چه مسلمان و چه غیر بکشند و هر کسی که در این کشور زندگی می کند باید تحت حمایت و تفقد ایشان باشد.

او با بیان اینکه رهبری متعلق به همه ملت است ادامه داد:  همه باید با ایشان در تماس باشند. اصلاح طلبان به عنوان جناحی ریشه دار و اصیل و گسترده باید با رهبری ارتباط داشته و  تحت حمایت قرار گیرند. این کار باید انجام شود.

او ادامه داد: متاسفانه از سال ۸۸ به دلیل اتفاقاتی که افتاد ارتباط بین اصلاح طلبان و رهبری ضعیف شد و لازم بود این سد شکسته و ارتباط دوباره پیوند بخورد. البته خیلی‌ها در این باره تلاش کردند اما موفق نشدند ما تلاشی کردیم و این توفیق نصیب ما شد و اجازه دادند که یک دیدار خصوصی شکل بگیرد و مطالبی را که به نفع کلیت جامعه و اصلاح طلبان بود را مطرح کردیم و به دنبال آن نیز قرار شد ملاقات های دیگری نیز بتوانیم داشته باشیم اما ارتباط به وجود آمده خیلی پررنگ نیست.

او با بیان جزئیاتی از دیدار خود با رهبری گفت: تسهیلاتی که برای محصورین صورت گرفته به دنبال همین دیدار بوده است و این اقدام ما گشایشی برای کاهش محدودیت محصورین شد.

***

قاضی شهریاری مطرح کرد: اعتقاد نجفی به مهدورالدم بودن میترا استاد

جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد همسر دوم شهردار پیشین تهران صبح امروز شنبه ۲۲ تیرماه به صورت علنی در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) به ریاست قاضی کشکولی رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد.

در جلسه دادگاه قاضی شهریاری نماینده دادستان با حضور در جایگاه در قرائت کیفرخواست پرونده، اتهامات محمدعلی نجفی را اینگونه برشمرد و گفت: ... حسب بازرسی کارآگاهان در منزل شخصی او مشخص شد که آپارتمان مذکور بهم ریخته و حکایت در اسباب کشی در هفته گذشته داشته است. همچنین یک دست نوشته پیدا شد که در آن نوشته شده "در یکسال گذشته تلاش زیادی کردم تا بدون خونریزی و توافق مشکلات را حل کنیم اما هیچ راهکاری را مبنی بر طلاق توافقی و گرفتن تمام حقوق خود نپذیرفت. در این دست نوشته تاکید شده بود همسر دوم من بارها تهدید کرده بود با مردان اجنبی که شما به آنها حساس هستید همبستر خواهم شد و تا این کار را انجام ندهم دست بردار نخواهم بود و شروع کرد به تماس گرفتن با مردانی که در گذشته با آنها سر و سری داشته است. از نظر من مهدورالدم بودن وی ثابت شده بود و بارها مرا تهدید می‌کرد تا این روابط زشت را انجام ندهم دست بردار نخواهم بود و دیگر خسته شده بودم و بارها مرا مورد تهدید و توهین‌های زشت قرار می‌داد. "

بیشتر بخوانید:

دادگاه محاکمه «محمدعلی نجفی»/ قرائت دست‌نوشته نجفی بعد از قتل میترا استاد: کارش را یکسره کردم/ توضیحات دختر نجفی از صحنه قتل/ ابهامات درباره مهدورالدم بودن میترا استاد

گزارش دادگاه قتل میترا استاد توسط محمد‌علی نجفی

***

باج‌خواهی رانمی‌پذیریم

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز (شنبه) در نشست خبری در مورد اظهار نظر برخی اصلاح طلبان مبنی بر اینکه در صورت تأیید ۸۰ درصدی ژنرال‌هایمان در انتخابات شرکت می‌کنیم تصریح کرد: ملاک شورای نگهبان مُر قانون است. شورای نگهبان نه ورود کسی را تضمین می‌کند و نه برای کسی فرش قرمز پهن می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کدخدایی: شورای نگهبان برای کسی فرش قرمز پهن نمی‌کند

***

رئیسی: اجازه بدهید در رابطه با فعالان محیط‌زیست زندانی، داوری با قاضی باشد

رئیس قوه قضاییه درباره پرونده متهمان زیست محیطی گفت: شما می‌گویید این پرونده در مورد کسانی که در حوزه محیط زیست فعال بودند، مطرح شده است و می‌گویید که این افراد را در سازمان، دانشکده و موسسه می‌شناختید؛ اما شناخت شما در همین حوزه است. بگذارید سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که مسئولیت امنیتی دارند و این کار در حوزه تخصصی آنهاست، در این رابطه اظهارنظر کنند؛ لذا شما داوری نکنید و بگذارید داوری را قاضی انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: قضاوت درباره متهمان محیط زیستی را به قضات و متخصصان امنیتی بسپارید

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۹۹۵۲۵۲۰:۳۷:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
گران شدن مجدد گوشت قرمز و مرغ را به مسئولین اقتصادی کشور تبریک عرض می کنم. امید است در آینده نزدیک بقیه محصولات غذایی مجددا" گرانتر شوند.
ناشناس۹۹۹۵۲۶۲۰:۳۸:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
آقا داماد اصلاح طلب روحانی با حذف واعظی مشکل حل نمیشود همتون باید برید انتظار دارید مجلس۹۸ با این کارنامه باز رای بدیم به شما
ناشناس۹۹۹۵۳۰۲۰:۴۵:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
یک بطری آب‌معدنی به 3500 تومان رسید. یعنی برای سه لیوان آب خوردن باید سه هزار و پانصد تومان پرداخت کرد.
ناشناس۹۹۹۵۳۱۲۰:۴۶:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
در نرم‌افزار سروش در بخش ویترین (سبک زندگی) تصویر،‌ فیلم و کارتون دوبله فارسی با محتوای خلاف عفت وجود دارد. چرا در پیام‌رسان‌های داخلی باید شاهد چنین وضعیت اسفناکی باشیم؟
ناشناس۹۹۹۵۳۲۲۰:۴۷:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
انتظار می‌رفت آقای رئیس جمهور برای نجات و درمان شیخ ابراهیم زکزاکی روحانی انقلابی کشور مسلمان نیجریه به احترام یک فرد هم لباسی هم که شده کاری انجام می‌دادند و حرکتی می‌کردند.
ناشناس۹۹۹۵۳۶۲۰:۵۱:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اصلاح طلبان و کارگزارانی ها باید از سیاست کناره گیری نمایند که مردم را بیچاره و ناامید کردند.
ناشناس۹۹۹۵۴۰۲۰:۵۴:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
شورای نگهبان باید در تایید صلاحیت کاندیداها دقت لازم را داشته باشد و به اصلاح طلبان بی توجه باشد.
ناشناس۹۹۹۵۵۰۲۱:۰۸:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
هرجای دنیا که بود اگر بچه یک سیاستمدار ، خودش رو ژن برتر میدونست بلافاصله باباش و هفت جد و آبادش رو به صلابه میکشیدن و بلایی به سرش میاوردن که درس عبرت بقیه ....ها بشه . اونوقت اینجا تازه همه نگرانن که چرا مقام عارف سر جاش نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۹۹۹۶۲۲۲۲:۱۱:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
من مانده ام این عارف تا حالا چه کار مفیدی برای این کشور انجام داده
محمدرضا۹۹۹۶۳۱۲۲:۲۱:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
عارف هزینه نجابتش را میدهد نه مدیریتش را . سیستم سیاسی اصلا تحمل چنین فرد نجیبی را ندارد .
ناشناس۹۹۹۶۸۲۲۳:۲۱:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
مملکت در دست دولت پنهانه ودیگه بر مردم پنهان نیست باید پاسخگو باشند .
ناشناس۹۹۹۸۴۵۰۷:۳۶:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۳
عملکرد اصلاح‌طلبان در سال ۹۴ بُرد نبود، بلکه با اُفت مجلس، منافع ملی آسیب دید. بی‌خودی احساس پیروزی کردیم، ما نبُردیم، ما باختیم و با رقیب‌هراسی، رقیبمان که با توان حداکثری به میدان آمده بود را نیز به باخت کشاندیم، بنابراین نتیجه عملکرد جریانات سیاسی در سال ۹۴ باخت ـ باخت بود.!!!! این اعتراف خودتونه و کشور رو به نابودی کشوندیت اما چند روز دیگه همشو منکر میشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین