اگر قدرت در دستان نخبگان اصولگرا باشد، بازهم گاندو ساخته خواهد شد؟

امید حسینی، گروه تعاملی الف،   3980422003 ۱۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
اگر قدرت در دستان نخبگان اصولگرا باشد، بازهم گاندو ساخته خواهد شد؟

اشاره: مطلبی که می‌خوانید از سری یادداشت‌های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می‌توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

***

در این شب‌ها که مردم مشغول تماشای سریال گاندو بودند، من ترجیح دادم که چرنوبیل و جوخه‌ی برادران و ... را ببینم. نه از این جهت که بگویم با دیگران فرق دارم و تافته جدا بافته هستم، تنها دلیلش این بود که از همان ابتدا از واکنش‌های مثبت و منفی دنیای مجازی متوجه شدم که قضیه از چه قرار است. قضیه چیزی نبود جز آزادی نقد مسوولان.

گاندو را ندیدم و طبعا نمی‌توانم درباره محتوای آن حرفی بزنم. از نظر تکنیکی هم آنطور که شنیده‌ام احتمالا اثر خوش‌ساختی بوده و مورد استقبال بخش‌های زیادی از مردم واقع شده، اما چرا ژست و ادعای آزادیخواهی و نقد و انتقاد عوامل و سازندگان و حامیان آنرا باور نمی‌کنم؟ به یک دلیل کاملا ساده. چون اثری مشابه گاندو هرگز در نقد دولت قبلی ساخته نشد. (مگر وقتی که خود اصولگرایان، آن دولت را انحرافی نامیدند. با این حال بازهم چیزی به خاطر ندارم)

اصلا کاری به گذشته‌ها نداریم، آیا همین حالا فیلم و سریالی در نقد یکی از افراد و نهادهای انتصابی حکومتی ساخته می‌شود؟ مخصوصا در نقد آنهایی که در ناراحتی و نارضایتی مردم قطعا نقش موثری دارند؟ پس چطور ادعای نقد مسوولان را باور کنیم درحالی که در قبال گروه کثیری از آنها ساکتیم؟ آنها معصومند و هیچ خطا و انحرافی ندارند یا اینکه سیاست ما حفظ حرمت و حریم و شأن و جایگاه مقدس آنها است؟!

طبعا در چنین شرایطی، وقتی رسانه‌های یک جریان و جناح سیاسی، به تعریف و تمجید اغراق‌آمیز سریال گاندو می‌پردازند و از هر دیالوگ و تصویری برای حمله به دولت فعلی استفاده می‌کنند، می‌توان معنا و منظور آنها را از آزادی نقد مسوولان فهمید.

من نه حامی دولت روحانی هستم و نه به او رأی داده‌ام. حرفم چیز دیگری است. وقتی که چرنوبیل را می‌بینم، با آنکه از آن لذت می‌برم اما خوب می‌فهمم که آنرا کشوری علیه کشوری دیگر ساخته. اما گاندو ساخته‌ی یک جریان سیاسی علیه جریانی دیگر در داخل یک سیستم و حکومت است و اگر روزی خدا بخواهد و بار دیگر دولت و قدرت در دستان باکفایت نخبگان اصولگرا قرار بگیرد، همچین سریالی ساخته نمی‌شود. همچنان که در گذشته ساخته نشد. اگرچه حتی در همان زمان هم احتمالا جاسوسان و نفوذی‌ها در میان مسوولان کشور کم نبوده‌اند.

عناوین مرتبط

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۹۸۱۴۴۰۷:۴۷:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
نوشته خوبی بود.
ناشناس۹۹۸۶۲۰۱۲:۱۹:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
یک نکته در سریال گاندو گفته میشه: موساد در سپاه نفوذ کرده و موجب شهادت حسن طهرانی مقدم عزیز و همرزمانش شده ... خب چه کسی پاسخگوی این فاجعه ملی است؟! بهتر نیست گاندو 2 با این موضوع ساخته بشه؟!!! سانسور نکن الف!
ناشناس۹۹۸۷۸۲۱۳:۲۷:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
سپاه از جاسوس و نفوذی دفاع نمیکند ولی دولت از جاسوسها و نفوذیهایش دفاع میکند
ناشناس۹۹۸۹۳۷۱۴:۴۰:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
دولت رانت ها و ژنها و دلالها و بنگاهها ، باید از ..ها هم دفاع کنه
ناشناس۹۹۹۰۲۲۱۵:۲۷:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
گاندو ۲ میتونه در مورد نفوذ تحریم آفرینان و فاجعه‌سازان برجام در دولت احمدی‌نژاد باشه ______ نفوذی که بعضی از دستاوردهای بهترین و موفق‌ترین دولت در طول تاریخ ایران را ویران کرد
شهرانی۹۹۹۴۴۴۱۹:۲۶:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
نکته و پاسخ نویسنده محترم که یکطرفه قاضی رفت همین است! دولت اعتدال یا دیگی از ابهامات! قتل مشکوک .. سوابق امنیتی و مشکوک برخی اعضای دولت! نفوذ تا اتاق رییس جمهور! تاثیر بر تصمیمات مهم و بدبختی مردم! و اخیرا معافیت ظریف از تحریم آمریکا! وووو پاسخ شما چیست نویسنده محترم؟
ناشناس۹۹۸۸۴۲۱۴:۰۹:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
برای رسیدن به قاتلان شهید طهرانی مقدم باید به دنبال کسانی بود که امروز با دفاع از معامله موشکی به دنبال نابودی میراث پدر موشکی ایران هستند و میخواهند هدف دشمن از شهادت طهرانی مقدم را تکمیل و به هدف برسانند
ناشناس۹۹۹۱۸۰۱۶:۳۶:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
نخبه!
ناشناس۹۹۹۲۲۵۱۶:۵۱:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
تو این چهل ساله ایران یکی از بزرگترین قربانیان جاسوسی بوده وخواهد بود .با توجه به شرایط مرزی کشور وموقعیت کشور در منطقه وانواع سازمانهای تروریستی از مجاهدین خلق تا جاسوسانی که در پوشش خبرنگار ونویسنده ومحیطزیست از پشت به بچه های این مملکت خنجرزدند ومی زنند.
ناشناس۹۹۸۷۷۷۱۳:۲۳:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
الان مردم بقدری از ناکارآمدی دولت آسیب دیده اند که الآن غالباً رانتخواران دلار 4200 تومانی مدافع دولت شده اند؛ آنهم به بهانه های مختلف ، و این نوشته هم در همین راستا تحریر شده است. متاسفانه عملکرد تأمل برانگیز دولت روحانی موجب شده است که این دولت به «بهشت جاسوس‌ها» تبدیل شود! ملاحظه کنید ، اینها لیست جاسوسهایی هستند که در دولت آقای روحانی حضور داشتند( جیسون رضائیان، نازنین زاغری، دری اصفهانی، کاووس سید امامی، باقر نمازی، سیامک نمازی، هما هودفر، نزار زاکا، جاسوس شاغل در دفتر حسام الدین آشنا ) و در ابتدای برخورد با همه اینها هم دولت از اینها دفاع کرده است. واقعاً چه کسی غیر از یک نفوذی میتواند دولت را ترغیب به نابودی 18 میلیارد دلار ذخیره ارزی کشور کرده باشد. میگویید آقازاده ها ، مگر غیر از این است که که آقازاده ها و جاسوسها هر دو یک هدف را دنبال میکنند ؟ آقازاده به پولش میرسد جاسوس به هدفش. نویسنده خیلی بی پرده از خطای دولت در نفوذ پذیر بودن دفاع می کند ولی میگویید طرفدار دولت نیست. نویسنده میگوید چرا درباره جاسوسهای حاضر در نهادهای دیگر نمیگویند ، جالب است ! واقعاً انتظار دارید جاسوسهایی را که در دولت کشف شده اند به جایهای دیگر نسبت بدهند؟!! و اگر در نهادهای دیگر وجود ندارد برای توجیه جاسوس پذیر بودن دولت برای نهادهای دیگر هم جاسوس بتراشند؟!!
ناشناس۹۹۸۸۶۴۱۴:۱۹:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
نوشته بسیار بی معنایی بود . چون هیچ آدم عاقلی راجع به چیزی که ندیده ، قضاوت نمیکنه . ایشون این سریال رو ندیده ولی در عالم غیب به این نتیجه رسیده که دروغپردازی یک جناح علیه جناح دیگه ست . خب این خیلی خنده دار و عامیانه ست . ایشون باید اول قدرت تعقل خودش رو تقویت کنه بعد داستان بنویسه .
ناشناس۹۹۸۹۱۳۱۴:۳۰:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
هر آدم عاقلی میفهمه که اینهمه حمله به گاندو از طرف دولت و .. و حتی نوکرهای انگلیس و جاسوسهای امریکا ، فقط و فقط به این دلیله که مسایل مطرح شده در این سریال ، واقعی و حقیقته و اینها از رو شدن دستشون دارن اینطور وحشت میکنن
ناشناس۹۹۹۲۰۳۱۶:۴۵:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
نوشته خوبی بود؟!! نویسنده بیش از اینکه به دنبال دفاع از دولت باشد بیشتر به دنبال دفاع از اهداف جیسون رضاییان است ، دقت کنید ، یکی از اهداف جیسون برای برآورده کردن خواسته های آمریکا ، ترغیب مردم به مخالفت با صنعت هسته ای بوده که نویسنده خیلی ظریف همین هدف را دنبال میکند و در همین راستا تبلیغ چرنوبیل را هم خیلی صریح در متن خود برجسته کرده است.
ناشناس۹۹۹۴۲۹۱۹:۱۴:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
ببخشید کجاش خوب بود؟ اول اینکه وقتی ندیده چطور قضاوت کرده؟ دوم اینکه در فیلم، به خود اطلاعات سپاه هم که ضعف هایی داره حملاتی عملا میشه. اینکه مثلا فلان مجرم چقدر راحت مرد. سوم اینکه چرا تا به یک مشکلی نقد میشه باید انگ سیاسی بهش زده بشه؟
ناشناس۹۹۹۴۳۱۱۹:۱۵:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
برداشت نویسنده در جناحی دیدن این سریال اصلا منطقی نیست چون اساسا کارگردان گاندو اذعان کرده رای‌ش به روحانی(اصلاح‌طلبی) بوده نه جریان اصولگرا! اگر عینک بدبینی رو بردارین براحتی میشه فهمید گاندو محصول یک جریان سوم درحال رشده که به‌حق میشه نام نیروهای انقلابی یا جریان اصیل انقلابیگری رو بر روی اون گذاشت
ناشناس۹۹۸۱۴۸۰۷:۵۱:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
نقد و نظر بسیار خوبی است. وبر خلاف شما من به روحانی رای داده ام و عملکردش با وجود مشکلات فراوانی که وجود دارد را قابل قبول میدانم و معتقدم عمدۀ مشکلات را مخالفین برجام ( چه خارجی و چه داخلی) ایجاد کرده اند.
ناشناس۹۹۸۶۱۶۱۲:۱۷:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
فرافکنی نکن!
ناشناس۹۹۸۶۴۲۱۲:۲۷:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
عمده مشکلات کشور وجود 2خرداد و ایادیشان است
ناشناس۹۹۸۶۵۹۱۲:۳۳:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولت است ولاغیر.
ناشناس۹۹۸۸۱۶۱۳:۵۰:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
100 بار اینو کپی کردی همه جا خسته نشدی ؟
ناشناس۹۹۸۸۹۲۱۴:۲۵:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
برای اینکه میلیونها نفر از جماعت مردم از ناکارآمدی اقتصادی دولت آسیب دیده اند و این فقط 100 تا از آن میلیونها است.. البته رانتخواران دلار 4200 تومانی را نمیتوان جزو مردم و آسیب دیدگان اقتصادی به حساب آورد.
ناشناس۹۹۹۰۵۲۱۵:۳۸:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
کسی از حرف حق خسته نمیشه
ناشناس۹۹۸۶۷۴۱۲:۴۴:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
فروش 60 تن طلا و چهاربرابر کردن نقدینگی چه توجیهی داره؟ اصلا کاری به گرایشهای مختلف ندارم فقط اینو جواب بده
مسعود۹۹۹۴۴۵۱۹:۲۹:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
پرسش منطقی است جالب اینه که الکی نمره میدیم‌ به بالایی ها هم مثبت دادیم به این‌‌ هم مثبت دادیم!؟
ناشناس۹۹۹۵۵۲۲۱:۰۹:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
هر کس تونست تو این قضیه بانک مرکزی را تبرئه کند باید نوبل اقتصاد بهش بدهند.
ناشناس۹۹۸۹۰۷۱۴:۲۹:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
.. ۱۸ملیارد دلار هدر داد جهانگیری به مخالفان مربوطه؟! ۶۲تن طلا دور ریخت به مخالفان مربوطه؟! برجام رو بدون هیچ تضمینی برای رای در انتخابات ۹۶ امضا کرد به مخالفان مربوطه؟! شش سال طرح مسکن مهر رو مزخرف خواند و نیم متر بجاش طرحی افتتاح نکرد چی؟! کارت سوخت که حاصل تلاش جمعی بود رو به صرف اینکه میراث محمود بود رو حذف کرد که الان به حیص و بیص بیفته , به مخالفان ربط داره؟! یک قدم برای رفع بیکاری بر نداشت چی؟! برجام کدوم گلابی رو آورد؟! سایه درختش چی بود؟! مسخره کردین مارو...کور خوندید
ناشناس۹۹۸۱۵۲۰۷:۵۴:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
......اگر روزی خدا بخواهد و بار دیگر دولت و قدرت در دستان باکفایت نخبگان اصولگرا قرار بگیرد.......
ناشناس۹۹۸۱۶۲۰۸:۰۱:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
جیسون رضائیان 14 سال در این کشور جاسوسی کرده . مگر دولت روحانی چند سال عمر دارد یک حساب دو دوتا کافی است تا معلوم شود چه خبر است
احمد۹۹۸۷۰۵۱۲:۵۷:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
دقیقا . اتفاقا بحث روحانی و غیر روحانی نیست . مهم بحث نفوذ است . در هر دولتی هم می تونه اتفاق بیفتد . اصل را فراموش نکنید . فقط ممکن است در یک دولت نسبت به دولت دیگر این مسئله با توجه به دیدگاه ها و نیروهایی که به کار گرفته می شوند بیشتر یا کمتر باشد
ناشناس۹۹۸۸۵۳۱۴:۱۶:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
ولی چطور است که فقط در این دولت است که این جناب جاسوس حتی در خصوص طعم آدامس مصرفی آقای روحانی نیز میتواند گزارش تهیه کند
ناشناس۹۹۸۸۷۸۱۴:۲۲:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
سفسطه نکن . اولا جیسون رضاییان تا قبل از دولت روحانی ، دسترسی به نهادهای دولتی و امنیتی نداشته و آدامس ایشون رو نمیشناخته و اطرافش جاسوس نداشته . ثانیا این دولت از این جاسوس و باقی جاسوسها دفاع میکنه و به اونها جایزه و سکه میده نه دولت قبلی .
حرف حساب۹۹۸۱۸۲۰۸:۱۸:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
مسلم است كه صدا وسيما در اختيار اصولگرايان است
ناشناس۹۹۸۶۳۹۱۲:۲۶:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
خوشبختانه - وگرنه معلوم نبود چه بلایی سر رسانه ما می اوردید
ناشناس۹۹۹۱۴۴۱۶:۲۵:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
احتمالا در صدا و سیما جلسه تقدیر و تشکر از جیسون رضاییان برگزار میکردند
ناشناس۹۹۸۶۴۹۱۲:۲۸:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
یه صدا و سیمارو بزار برای ما بمونه
ناشناس۹۹۸۸۸۰۱۴:۲۳:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
همونجور که دولت و مجلس و شوراها در اختیار شما و برخی دوستهای جاسوس شماست
انصاف۹۹۸۱۸۷۰۸:۲۲:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
عزیزمن به گفته خودت گاندو رو اصلا ندیدی پس چطور میگی گاندو ساخته یک جریان سیاسی علیه یک جریان سیاسی دیگر است ...کاش میدی ومستقل نظر میدادی ..اون وقت قابل تامل بود حرفات ....ربطی هم نداره که حامی دولت باشی یا نباشی ....اشتباه همین دوقطبی سازی است ...
ناشناس۹۹۸۸۸۵۱۴:۲۴:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
به هرحال باید ثابت کنه چقدر عوامه ! سریال رو ندیده بعد راجع به روح حاکم بر اون نظر میده !
ناشناس۹۹۸۱۹۶۰۸:۲۹:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
معلومه خوب بازم ساخته ميشه هيچ ماست بندى نميگه ماست من ترشه
ناشناس۹۹۸۱۹۷۰۸:۲۹:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
چه عجب بالاخره یه حرف حسابی رو منتشر کردید!!!!!
ناشناس۹۹۸۸۹۰۱۴:۲۵:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
جالبه . یک نوشته خیلی خنده دار از طرف یک فردی که اونقدر آگاهی نداره که بدونه باید اول یک سریال رو دید تا بشه راجع بهش فتوا داد ، از طرف شماها تایید میشه .
ناشناس۹۹۸۲۰۷۰۸:۳۶:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
مطلب خوبی بود حرف دل خیلی ها رو زده
علیرضا۹۹۸۲۱۷۰۸:۴۴:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
جوابش از قبل معلومه
خودم۹۹۸۲۲۲۰۸:۴۸:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
نظر درستی دارید
ناشناس۹۹۸۲۲۳۰۸:۴۹:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
تو که فیلم را ندیدی پس اظهار نظر نکن.
ناشناس۹۹۹۱۲۸۱۶:۱۹:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
کسی که منفی میده به این کامنت، به نظرم باید به برخی داشته هاشون شک کرد همینطوری ندیده لابد رای میدید و بقیه مردمو هم بدبخت میکنید دیگه! این منطق شما هست!
ناشناس۹۹۸۲۲۵۰۸:۴۹:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
تمام ارکان نظام بدون توجه به اینکه همه ما در یک کشتی نشسته ایم راه مستقل خود را میروند. و هرکس ادعا میکند که او کار درست انجام میدهد و این دیگران هستند که باعث خرابکاری میشود با این وضعیت کشور نمی تواند قدمی بردارد
ناشناس۹۹۸۲۲۷۰۸:۴۹:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
آفرین .
ناشناس۹۹۸۲۲۹۰۸:۵۱:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اصول گرایی که مد نظر شماسن همون اصلاح طلب که فقط اسمش عوض شده بنابرین نفوذ در اون هم همینطور صورت گرفته مثل مشکلات معاونین دولت قبل واثر گذاری اون بر احمدی نژاد ولی کلا با نظر شما موافقم من گاندو دیدم وخیلی هم لذتبردم ولی ضعف بزرگش تقابل مستقیم با دولت بود واین به اصل ققضیه(معضل نفوذ در دولتمردان) صدمه میزند
ناشناس۹۹۸۶۹۲۱۲:۵۱:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
آره شما راست می‌گی. احمدی‌نژاد اصلاح‌طلب بود بابا جان.
ناشناس۹۹۸۲۳۰۰۸:۵۱:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اخه جالب هیچ وقت از اون طرف جریان انتقاد نمیشه چرا؟ در تمام دوران انقلاب همیشه اصولگرا خداشناس بودن و خیرخواه مردم اصلاح طلبا طرف شر ماجرا
ناشناس۹۹۸۲۳۳۰۸:۵۳:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
ما هم دولت احمدی نژاد رو در صدا و سیما دیدیم و هم دولت خاتمی و هم روحانی ایکاش صدا و سیما بجای جناحی بازی بیطرف باشه
علی۹۹۸۹۱۲۱۴:۳۰:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
من هم به صدا و سیما نقدهایی دارم ولی اینکه باید بی‌طرف باشه مبهم هستش و درست نیست. صدا و سیما باید طرف منافع ملی باشه. و در این باره هم بد عمل نکرده. جایی که منافع ملی ایجاب می‌کنه باید از عملکرد دولت و یا افراد حمایت کنه و در غیر این‌صورت باید مطالبه‌گر باشه و انتقاد کنه. در زمان آقای احمدی‌نژاد برنامه‌های انتقادی بسیاری وجود داشت چه گفتگو محور و علمی و چه داستانی و حتی طنز. اصلا از همین دولت بود که صدا و سیما راحت‌تر تونست مباحث انتقادی رو مطرح کنه. در زمان آقای روحانی هم برنامه‌های انتقادی بسیاری ساخته شده و این نشون می‌ده تحمل و سعه صدر دولت‌های ما بالا رفته و از طرفی صدا و سیما هم امر مطالبه‌گری رو تا حدودی خوب داره انجام می‌ده.
ناشناس۹۹۸۲۳۹۰۸:۵۵:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
کاملا درست و به حق
محمد۹۹۸۲۴۸۰۸:۵۹:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
احسنت دلیلش را میدونی؟ چون اصولگراها همشون معصومند و هرکه غیر از اونها در جرگه کافرین و جاسوسان و خیانتکاران قرار میگیرد
علی۹۹۸۸۰۴۱۳:۴۰:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
تعلق خاطری به هیچ یک از احزاب سیاسی کشور ندارم. اما به عنوان یک ایرانی وقتی از بیرون به این دو حزب سیاسی نگاه می‌کنم حزب اصول‌گرا رو ایرانی‌تر و وطن‌پرست‌تر می‌بینم که بلد نیست با مردم کشورش ارتباط برقرار کنه و حزب اصطلاح‌طلب رو حزب اشرافی و خودپرست (البته که منظور همه آدم‌های حزب نیست بلکه برایند حزب رو می‌گم) می‌بینم که خوب بلده با مردم ارتباط برقرار کنه.
ناشناس۹۹۸۲۵۵۰۹:۰۳:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
میخوای نون عوامل رو اجر کنند
عدالت۹۹۸۲۶۱۰۹:۰۶:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
نفوذی در همه جا هستند اشکال این است که در جا هایی آشکار می کنند ودر جاهای نه.
طاهر۹۹۸۲۷۸۰۹:۱۶:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
کاملا نامربوط بود. مگر حادثه ای مانند حادثه ی جیسون رضاییان چند بار اتفاق افتاده است؟
ناشناس۹۹۸۷۵۰۱۳:۱۳:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
خواسته نشده که اتفاق بیفته!
علی۹۹۸۲۷۹۰۹:۱۸:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
الف جان، این الان چه یادداشت پر محتوایی هست؟ طرف ندیده، از روی حب و بغض نشسته و یادداشتی نوشته! اینقدر هم کینه داشته که حتی سریال نگاه نکرده. الان این مثلاً حرفش اهمیت هم داره؟ حتی برای ایشون فشار داشته که بشینه و نگاه کنه. حالا وقت مردمو با یادداشت بدون پایه خودش میگیره؟ همینقدر برید صفا کنید که باید پای سریال های اونوری باشید. شمایی که بررسی نمیکنید و نقد میکنید، انتظار دارید خیلی خوش فهم هم باشید؟
ناشناس۹۹۸۳۱۷۰۹:۳۹:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
شما خودت را اذیت نکن؛ برو همان چرنوبیل را ببین، حالش را ببر!
ناشناس۹۹۸۷۳۴۱۳:۰۸:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
برادر یا خواهر تو هم چرنوبیل را ببین خیلی درس آموزه باور کن از گاندو بیشتر برای ایران مهمه
ناشناس۹۹۹۱۶۴۱۶:۳۰:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
لابد چون میخواهد به ما بقبولونه که انرژی هسته ای به درد ما نمی خوره و باید مثل لیبی بسته بندی کنیم و به آمریکا تحویلش بدهیم
ناشناس۹۹۸۳۲۳۰۹:۴۲:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
شما فیلم قلاده های طلال را ببین که جاسوس در وزارت اطلاعات وجود داشت
ناشناس۹۹۸۳۲۵۰۹:۴۴:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
برنامه پایش که اقتصادی است در زمان احمدی نژاد درست شد و شدیدترین انتقادات را از همان روز علیه دولت به کار گرفته می شد افتاد
ناشناس۹۹۸۳۲۶۰۹:۴۴:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
کاملا درست است!!
ناشناس۹۹۸۳۳۲۰۹:۴۸:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
از دوجناح دل خوشی ندارم اما از 84 تا 92 به مدت 8 سال دولت و مجلس در دست اصولگرایان بود چه اتفاق و پیشرفتی حاصل شد؟؟؟
ناشناس۹۹۸۶۲۸۱۲:۲۳:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
شما بگو از 92 تا حالا چه پیشرفتی حاصل شده؟
ناشناس۹۹۸۹۶۲۱۴:۵۵:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
حرف هر دو کاملا درسته بنابراین هیچکدوم از دو جناح به فکر مردم نبودند
ناشناس۹۹۹۴۲۶۱۹:۱۲:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
وقتی چشم خودت را بر واقعیتها ببندی و حتی آمارهای جهانی را نادیده بگیری همه چیز قابل انکار میشه جهشهای علمی و خدماتی زیادی در آن سالها اتفاق افتاد که آمارهای آن بازگو کننده است. البته کسانی که اندکی سن بیشتر داشته باشند و آن ۸سال را با ۱۶سال قبلش مقایسه کننده کاملا متوجه تغییرها میشوند از عصبانیت امریکا و اسراییل در اون دوره میشه فهمید چه پیشرفتهایی حاصل شده بود حیف و صد حیف که در دوسال آخر حسابی افتضاح کردند و تا حد زیادی مانند همین دولت شدند
ناشناس۹۹۸۳۳۷۰۹:۵۱:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اگر یادتان باشد، قبل از آنکه احمدی نژاد به اصول گرایان پشت کند و خلاف مسیر آنها حرکت کند، نماینده منتخب خدا بود و برای تبدیل کردن ایشان به درجه آسمانی بودن، برخی از آقایان اگر منع نمی شدند حددیثی نیز از ائمه نقل می نمودند و حتی وقتی خرابکاری می کرد نیز آن را در رده برکات الهی می شمردند
ناشناس۹۹۹۴۲۷۱۹:۱۳:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
لااقل طوری خلاف واقع بگو که جایی برای توبه باقی باشه
محمد مهدی۹۹۸۳۶۶۱۰:۰۸:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
مشکل اصولگرا و اصلاح طلب نیست . مشکل از سیستمی است که وجود ندارد و نیز مشکل از تفکری است که جامعه را به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم کرده و در این جامعه لیاقت و شایستگی محلی از اعراب ندارد .
علی۹۹۸۸۱۵۱۳:۴۹:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
یه بحث داخل کشوری هستش. لطفا شما براندازها دخالت نکنید. تا یه چیزی می‌شه سریع سوء استفاده می‌کنید و می‌گید مشکل سیستمی هستش ما که می‌دونیم اگه مملکت دست شماها بود الان جیسون رو باید عمو صدا می‌زدیم.
بهروز۹۹۸۳۶۷۱۰:۰۸:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
انتقاد شما با دیگر انتقادها فرقی ندارد تفاوت در روش هاست - و خیای جای تاسف دارد که مسئله جاسوسی را به دعوای جناحی تنزل میدهید - هیچ جای دنیا هیچ حزب و جریانی بر سر امنیت ملی تسامح ندارد
ناشناس۹۹۸۳۷۰۱۰:۱۰:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
درود...
ناشناس۹۹۸۳۸۰۱۰:۱۶:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
درود بر شما نویسنده منصف.
ناشناس۹۹۸۳۸۲۱۰:۱۷:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
امکان ندارد
حق۹۹۸۳۸۳۱۰:۱۹:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس۹۹۸۴۱۲۱۰:۳۴:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
امیدوارم یک اصولگرا بیاد و مارو از دست این اسلاحتلب نجات بده
ناشناس۹۹۸۴۱۶۱۰:۳۶:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
به مصلحت نیست!.................. جمله کلیشه ای از اصولگرایان......
ناشناس۹۹۸۴۱۹۱۰:۳۷:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
تا پیش از این تصور می کردیم از عمر پرونده هایی این گونه دست کم 20 یا 30 سال باید بگذرد تا دربارۀ آنها بتوان فیلم ساخت. با «گاندو» دانستیم چنین ملاحظه‌ای همیشگی نیست و مورد به مورد تفاوت دارد.
ناشناس۹۹۸۴۲۲۱۰:۳۸:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
رسانه‌ای که سریال را پخش کرد شبکۀ سوم «سیمای جمهوری اسلامی ایران» است. موضوع سریال اما متهم کردن مقاماتی از دولت به سازشکاری و انفعال بود. کدام دولت؟ دولت جمهوری اسلامی ایران. رسانه های خارجی برای تلویزیون رسمی ایران تعبیر «تلویزیون دولتی» را به کار می برند. با این سریال دانستیم این تعبیر درست نیست ولو بودجه 1800 میلیارد تومانی سالانه خود را از دولت دریافت کند.
ناشناس۹۹۸۴۲۶۱۰:۳۹:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
با ساخت گاندوها اسلاحتلب رو رسوا کردین
ناشناس۹۹۸۴۴۴۱۰:۴۴:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
دیگه بازی اصولگرا و اصلاح طلبی
ناشناس۹۹۸۴۴۶۱۰:۴۵:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اولاکه اصلاح طلب و اصول گرا هردو موردتاییدشورای نگهبان بودن.دومابرخورد باجاسوس ها بعهده قوه غذاست
ناشناس۹۹۹۰۱۰۱۵:۲۰:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
غذا !؟
ناشناس۹۹۹۶۴۰۲۲:۳۰:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
قوه قضا
مرتضی۹۹۸۴۴۸۱۰:۴۵:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
کسی شک نداره که این ماجرا ی گاندو واقعیه اما اینکه گفتگوها ودیالوگها ی حساس هم همانطور واقعیه صدر در صد غلطه.بقول فردوسی نامدار.که رستم یلی بود در سیستان منش کردمش رستم دستان.حالا که نویسندش هم گفت که هشتاد درصد داستانش تخیلیه.
ناشناس۹۹۸۶۲۴۱۲:۲۱:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
ولی کارگردانش ميگه 100 درصد واقعيه! اين دو حرف متضاد نشون ميده که چقدر واقعيه.
ناشناس۹۹۹۴۳۲۱۹:۱۷:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
حرف کارگردان را با دقت بخونید بعد نظر بدید لطفا گفته به غیر از داستان اصلی جیسون که واقعیه بقیه داستان ۸۰درصدش تخیله یعنی موضوع اصلی سریال و کلیت داستان کاملا منطبق بر واقعیته همانطور که ابتدای فیلم هم نوشته شده اما رسانه های اصلاحطلب جمله کارگردان را عوض کردند (شاید سهوا عوض کرده باشند اما با توجه به سابقه کاریشان خیلی بعیده)
علی۹۹۸۸۵۶۱۴:۱۶:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
این که هشتاد درصد تخیلیه نسبت دروغی بود که خبرگزاری دولت منتشر کرده بود و نویسنده تکذیب کرد و گفت من توی مصاحبه این رو نگفته بودم و اتفاقا عین حقیقت هستش
ناشناس۹۹۸۴۵۲۱۰:۴۸:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
سلام یادمان نرفته از سال 84 تا 92 که تمامی تریبونها دست اصول گرها بود چکار نکردن به برخی از آنها اشاره ای می کنبم تا شاید آن افرادی که یادشان رفته یا آلزایمر گرفتن یادشان بیاد 1- عدم اجرای قانون تسهیلات و رفاه ازدواج جوانان تصویب 27 آبان 84 توسط شورای نگهبان 2- عدم واریز800 میلیارد دلار به خزانه کشور 3- تصویب 6 قطعنامه در شورای امنیت 4- تولید قارچ گونه اختلاس گران (بابک زنجانی ، گروه آریا ، مه افرید خسروی ، دانشگاه ایرانیان ، معاون رئیس بانک مرکزی( زمان آقای بهمنی ) و ...
علی۹۹۸۹۳۴۱۴:۳۹:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
- صدا و سیما توی دولت‌های مختلف برنامه‌های انتقادی داشته. - وقتی که قدرت دست اصول‌گرا میفته و وقتی اشتباهی رخ می‌ده یا نمی‌ده شماها اون قدر توی بی بی سی و من و تو و صدای آمریکا و شبکه‌های مجازی و ... برنامه درست می‌کنید که صدا و سیما مجبور می‌شه برنامه‌های انتقادی خودش رو پخش نکنه و سعی کنه برنامه‌ای برای حفظ و دفاع از نظام نمایش بده. یعنی اگه شماها شورش رو در نیارید توی صدا و سیما اتفاقا از دولت‌های اصول‌گرا انتقادات بیشتری می‌شه چون توقع از خودی‌ها بیشتره
مهران۹۹۸۴۵۳۱۰:۴۸:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
در اینکه اون موقع هم باید از این فیلم ها ساخته شود شکی نیست اما نکته اینجاست که نیازی به این فیلم ها نیست بلکه اصلاح طلب ها خودشون بلد هستند چه جوری فیلم درست کنند یا جو روانی ایجاد کنند مثل اون فیلمی که در مورد رئیسی ساختن که در صورت رای اوردن رئیسی شرایط کشور چی میشود
فرناز۹۹۸۴۷۳۱۱:۰۰:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
حرف حساب زده
ناشناس۹۹۸۴۷۹۱۱:۰۳:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
دمت گرم موافقم
ناشناس۹۹۸۴۹۵۱۱:۱۲:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
کاملا با گلیات استدلال موافقم .
مهرداد۹۹۸۵۰۴۱۱:۱۶:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
خیلی عالی بود ... من احساس میکنم به لحاظ سیاسی عقیده ام با نویسنده خیلی فرق داشته باشد. اما این حرف حرف کاملا درستیست! نقد گزینشی ارزشی ندارد!
ناشناس۹۹۸۵۰۵۱۱:۱۷:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
هر ایرانی وطنپرستی از گاندو و اتفاقاتی که در اون نشان داده شد خوشحال باید بشد که وطن چنین سربازانی برای دفاع از کیان خودش داره بقیه مواضع جناح پرستی و فرد پرستی است
ناشناس۹۹۸۵۱۲۱۱:۲۰:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
تجربه نشان داده اصول گرایان اگر مشکلی از خودشان بروز کند سعی جدی می کنند درز نکند.
ناشناس۹۹۸۵۱۸۱۱:۲۴:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اصلاح طلب ها فقط بلدن هزارپا و زهرمار درست کنن
ناشناس۹۹۸۵۳۷۱۱:۳۰:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
گاندو یک واقعیت بود، نه نقد و تخریب واقعیتی به بزرگی وجود جاسوس های زیاد در اطراف مسئولین، واقعیتی که این دولتی ها حتی تا الان هم نمیخواهند بپذیرند. جاسوس هایی که از محیط زیست تا تیم هسته ای هم نفوذ کرده بودند. اما یک توصیه به نویسنده مقاله: از نظر منطق صحیح نیست که بگیم چرا این جور فیلم ها در زمان دولت قبلی! در نقد آنها ساخته نشد باید چیزی وجود داشته باشه و اثبات شده باشه تا بخواد به عنوان سوژه استفاده بشه.
ناشناس۹۹۸۵۳۸۱۱:۳۱:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
درست و دقیق فرمودند من هم تا حدودی موافقم اگر چه، حتی با فرض صحت کامل مطالب ارائه شده در فیلم (که جز صحنه های کوچک و دیالوگ های کوتاه آن بقیه فیلم را ندیدم) باز یک سوال جدی دارم؛ مگر ما در حال جنگ دیپلماتیک با دشمن نیستیم و مگر دولت به همراه سپاه با هم در یک جبهه نمیجنگند؟ آیا در زمان جنگ تحمیلی واحدهای مختلف سپاه و فرماندهان با هم اختلاف سلیقه نداشتند؟ سپاه و ارتش با هم اختلاف نداشتند؟ اگر یکی از فرماندهان سپاه فیلمی علیه فرمانده دیگر، یگانی علیه یگان دیگر و .... میساخت، از دید ما محکوم به خیانت نبود؟
ارسلان۹۹۸۵۴۵۱۱:۳۴:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
کاملا موافقم
رحیمی۹۹۸۵۴۶۱۱:۳۴:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
حرف حق جواب نداره ،
ناشناس۹۹۸۵۵۰۱۱:۳۵:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۲۲
دوست عزیز شما به یک نکته توجه نکردید که این سریال یک روایت تاریخی و در وادی نقد جریان نفوذ بود نه جناح سیاسی، اونهم برای جلوگیری از فراموشی و تحریف یک واقعه تاریخی بسیار مهم که نهایتا مثل مک فارلین نشه.... بله شایسته بود که به نحو متقضی ارتباطی هم برقرار میکرد با نفوذ در بین جریان اصولگرا که این نقطه ضعفی که شما برداشت کردید برطرف میشد که انشالله در گاندو 2 بهش پرداخته بشه. ولی علی ای حال نقد به جناح ها و دستگاه های مختلف کلا از طرف حضرات پذیرفته نیست و عمدتا به صدا و سیما اجازه چنین کاری داده نیمشود و با انواع فشارها مواجه میشود. اینجا هم که زورشون نرسیده هم به علت واقعی بودن ماجرا بوده علیرغم همه ادرس های غلط اشنایان، هم به علت وضعیتی که برجام و امثالهم و شرایط کشور داره و امکان پخش این واقعیات بعد از چندسال فشار دولتی به صدا و سیما برای سانسور مهیا شده.
ناشناس۹۹۸۷۴۳۱۳:۱۱:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
هر آنچه که یک طرفه تعریف شود تاریخ نیست!
ناشناس۹۹۸۵۶۰۱۱:۳۹:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اصول گرایان مشکلاتی برای نیروی های خودیشان پیش آیدلاپوشانی می کنند.
ناشناس۹۹۸۵۷۵۱۱:۴۶:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
ملاک بودن یا نبودن جاسوس نیست حتی تعداد و کمیت هم به خودی خود تاثیری نداره مهم میزان اثرگذاری و تصمیم سازی جاسوسان و بدتر از آن حجم انکارها و حمایتها (که شاید عموما هم با واسطه و کورکورانه) میباشد.
ناشناس۹۹۸۶۳۱۱۲:۲۴:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اصولگرایی تنها راه نجات است
ناشناس۹۹۸۷۸۶۱۳:۲۹:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
البته در خواب
ناشناس۹۹۸۷۱۸۱۳:۰۵:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اگه مثل دولتیان فعلی رفتار کنند خیلی بدترش ساخته میشه فکر کنم
ناشناس۹۹۸۷۳۰۱۳:۰۷:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
چرا از پرونده زنجانی و وزرایی که حامیش بودن و بزرگترین ضربه هارو به کشور زدن فیلم نمیسازن؟!؟!؟
علی۹۹۸۷۸۹۱۳:۳۲:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
ای کاش سریال رو می‌دیدید. اون وقت متوجه می‌شدید که تم سریال جنگ بین احزاب نیست. بحث امنیت ملی هستش. حتی توی چند سکانس صراحتا رئیس بخش امنیت این حرف رو می‌گه تا بعضی‌ها دچار اشتباه نشند. حالا اینکه توی این قضیه کسانی از دولت (و نه لزوما اصطلاح‌طلب‌ها) درباره امنیت ملی اهمال‌کاری داشتند از ترس این‌که مبادا دعوای سیاسی تلقی بشه آیا باید مخفی و کتمان می‌شد؟
ناشناس۹۹۸۷۹۴۱۳:۳۵:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
ظاهرا و با نزدیک شدن به انتخابات دارید به گونه ای برخورد میکنید که نشان دهید اصولگرای انتقاد پذیر هم داریم ،نه ؟ دیگر حنای هیچیک از دو جناح پیش ما رنگی ندارد ،هر چند نوع نقدها ، ظاهری منصفانه در رسانه های دو جناح را داشته باشد. این بار حتی مستقلین هم چنان زیر ذره بین مردم خواهند بود که نتوانند مانند دوره قبل به اسمی وارد مجلس شوند و به اسم دیگر ، در مجلس ابراز وجود کنند. دو جناح تمام اعتماد مردم به خودشان را خرج کرده اند و جایی برای باز گشت نگذاشته اند.هر دو گروه نیاز به خود اصلاحی با چاشنی صداقت دارند.
ناشناس۹۹۸۸۱۲۱۳:۴۷:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۲۲
طناب از همان جایی پاره میشود که فکر می کنیم محکم است
هادی۹۹۹۳۰۲۱۷:۴۵:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۲۲
یه مقدار حرفتون رو مجددا بررسی کنید. نمیدونم اینی که گفتی ضرب المثله یا چیزه دیگه. اما تا جایی که عقل من میرسه همیشه طناب از جایی پاره میشه که ضعیف تره. طبق اصول مکانیک جامدات اون جایی که مقاومت کمتری داره زودتر گسیخته میشه.
ناشناس۹۹۸۸۳۴۱۴:۰۴:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
فکر نمی کنم از این دست سریالها بشود ساخت . چرا که اگر این قبیل اتفاقات در اصولگرها و دولتهای قبل بود قطعا اصلاح طلبان تا الآن دست بکار ساختش شده بودند.
ناشناس۹۹۸۸۵۸۱۴:۱۷:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۲۲
سلام انقلابی و خدایی عمل کردن ربطی به این حزب و آن حزب ندارد مملکت ما را تفرقه و جدایی و زیر آب هم را زدن و از این وسط اختلاس و رانت و بدتر از اینها عدم مدیریت سطح گرفتار کرده که هر دو حزب امتحانشان را مردود شدند مگر خدا مردم فداکار و صبور ما را از شر اختلاف رهایی بده انقلابی و عمل کردن می تواند در هر شرایطی درست عمل کند
ناشناس۹۹۸۹۳۲۱۴:۳۸:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
تو رو خدا کامنت ها رو آدم میبینه تاسف میخوره.از اندک اطلاعات هم محرومن.یکی شایعه میکنه ۸۰درصد فیلم تخیله, بعد نویسنده میگه بابا من نگفتم, میگن غلط کردی همون تو گفتی یکی میگه اصولگرایی ما رو نجات میده یکی اصلاحات و... یکی میگه جیسون ۱۴سال جاسوس بوده؟! آخه این مزخرفات چیه.... مشکل کشور, ..جهل مردمی است که سیاست بازان از آن به نفع خودشون استفاده میکنن و رای میارن و بعد فراموش میشه
ناشناس۹۹۸۹۶۸۱۴:۵۸:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
به نظرم اگر چیزی به اسم اصلاح طلب و معتدل و اعتدال شکل نمی گرفت عمرا شاهد همچی چیزهایی می بودیم. من که نگاه نکردم و نمی کنم. فقط میدونم از موقعی که چیزی به اسم اعتدال و اصلاح طلب اومد وسط مملکت نابود شد
ناشناس۹۹۹۰۸۴۱۵:۵۱:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
کلا نفوذی در اصلاح طلبان خیلی خیلی بیشتر از حزبهای دیگر است
ناشناس۹۹۹۱۳۱۱۶:۲۰:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۲۲
اصولگرایان هر ایرادی که داشته باشند این خوبی را دارند که هیچگاه وطن فروش نبوده اند. برعکس تعداد قابل توجهی از به اصطلاح اصلاح طلبان.
کاظم۹۹۹۲۶۶۱۷:۱۵:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
چه عجب یک حرف حساب در الف چاپ شد .
ناشناس۹۹۹۳۱۳۱۷:۴۹:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲۲
بعد تعطیل شدن برنامه 90 تلویزیون را فروختم همون موقع فقط 90 می دیدم سریالها تلویزیون را نگاه نمی کردم
ناشناس۹۹۹۳۴۰۱۸:۰۸:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
به نظرم نویسنده بره شبکه پویا ببینه واسه خودشم بهتره،چیزیکه درحال حاضر واقعیت داره بی کفایتی کامل این دولته،از رئیسش که مدرک تحصیلی قلابی داره و رفت و آمدها... اون جناب آشنای بیسوادددد واون برادر از جیسون خائن ترش،اصلا حرفی دیگه نمیمونه،شماهم جناب حسینی شبکه پویا ببین،بی خطرتره برات
رضا۹۹۹۴۸۲۱۹:۵۷:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲۲
حرف درستی بود ، صرفنظر از دیدن یا ندیدن فیلم ، ایشان می گویند در دوره گذشته که قدرت دست اصولگرایان بوده و مشکلاتی هم پیدا شده ، چنین فیلم و سریالی ساخته نشده ، نتیجه آنکه " فقط برخی قابل نقدند "
ناشناس۹۹۹۵۹۲۲۱:۴۰:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۲۲
سریال گاندو را نباید خیلی با عینک سیاسی دید، اصولا مردم و مسئولین باید بفهمند برنامه تلویزیونی مستند با سریال فرق دارد، سریال سراسر تخیل است و جهت پر کردن اوقات فراغت. درست که بر گرفته از پرونده جیسون رضاییان بود ولی در آمریکا هم سریالها برگرفته از یک پرونده ولی با دخل و تصرف زیاد است.
ناشناس۹۹۹۶۲۷۲۲:۱۵:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۲۲
سریال را ندیده قضاوت نکنید! بر مبنای واقعیت بوده و به نظرم در بین این سریال های کم مایه نقطه مثبتی بود. اشکال ما این است که انتظار داریم مانند مسابقه فوتبال هر جناح فرصت گل به دیگری داشته باشد. باید طرفدار حق بود.
ناشناس۹۹۹۶۹۰۲۳:۳۶:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۲۲
من نمیدونم چرا به اینها نخبه میگین( منظورم از هر دو گروه است. چه اصلاح طلب و چه اصولگرا) اینا اگه نخبه بودن که کشور به فلاکت نمیافتاد...
ناشناس۹۹۹۷۱۰۰۰:۱۰:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۲۳
مطالبی که در سایت الف منتشر میشه و کامنت هایی که زیر اون روانه میشه، جای مطالعه بزرگی می گذاره برای بررسی و واکاوی نوع، عمق و خردمندی نسبی میان دو دیدگاه سیاسی اجتماعی در ایران. خواه پند گیر و خواه ملال!

پربحث‌های هفته

  1. چرا روحانی عصبانی است؟

  2. پاسخ منطقی قوه قضائیه به سخنان روحانی چه باید باشد؟

  3. جشن تولد ۷۱ سالگی روحانی در بالای ابرها

  4. مشکلات کشور برجای خود باقی است حتی اگر آمریکا به دوست خوب ما تبدیل شود !...

  5. پزشکان کلاه خود را قاضی کنند، مردم توان افزایش تعرفه‌های درمانی را ندارند

  6. امیرآبادی‌فراهانی: زنگنه با وجود ارتشاء در پرونده کرسنت دوباره وزیر شد/ روحانی دستگیری برادرش را تاب نیاورد

  7. شعار اعتراضی مردم یزد: روحانی حیا کن آمریکا رو رها کن

  8. مقایسه قیمت بنزین در ایران با همسایگان و دیگر کشورها

  9. بگویید و مردم را خلاص کنید !

  10. سهمیه‌بندی بنزین آغاز شد/ بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان، بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان

  11. بررسی آخرین نظرسنجی‌ها درباره دولت روحانی/ افت بی‌سابقه محبوبیت رئیس‌جمهور

  12. چند نکته درباره انتقادات روحانی از قوه قضائیه و مبارزه با فساد

  13. جرم حداد عادل چیست؟

  14. "چَت" جنجالی سعید ملایی با فدراسیون جهانی/ سناریو از پیش طراحی شده برای پناهندگی + سند

  15. توسعه نیروگاه بوشهر، توقف ناپذیری قطار هسته ای ایران

  16. در برجام تضمین های کافی نگرفتیم/ روحانی بد شانسی آورد/ امروز که در موضع قدرت هستیم بهترین زمان برای حل و فصل مسایل مان است

  17. استیگلیتز: آثار و نتایج آزادسازی بازار سرمایه، نفرت انگیز بوده اند/ مردم حق دارند که حس کنند فریب خورده اند

  18. روحانی: پرونده‌سازی برای افراد هنر نیست!/ با هم دوست باشیم

  19. جانباز قمی پس از خودسوزی، فوت کرد

  20. چه کسانی عراق و لبنان را به این روز انداختند؟!

  21. علی مطهری: حکومت اسلامی می‌تواند در موضوع «چندهمسری»دخالت کند

  22. درددل های مردم با وزیر کار روحانی درباره بیکاری

  23. پاره کردن پلاکارد دانشجویان منتقد در سخنرانی دیروز رئیس جمهور

  24. دست‌نوشته‌های مردم یزد در حضور روحانی

  25. طرح سوال از رئیس جمهور در پنچ محور

آخرین عناوین