دارابی: جشنواره ملی پویانمایی گامی در راستای اجرای عدالت رسانه‌ای است

گروه فرهنگی الف،   3980420168

معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: برگزاری جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در استانی مرکزی همچون کرمانشاه گامی مهم در تمرکززدایی و اجرای عدالت رسانه‌ای است.

به گزارش مهر، علی دارابی عصر امروز پنجشنبه در آئین اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون ایران که در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه پویانمایی و برنامه‌های عروسکی اظهار داشت: جشنواره اول پویانمایی در بهار سال ۹۷ در همدان برگزار و کار بزرگی که در سایه برگزاری این جشنواره انجام شد این بود که تمامی تعهدات معوق و جاری پویانمای به طور کامل پرداخت شد و هیچ‌گونه تعهدی تا پایان سال باقی نماند، این اقدام بزرگ نقش مهمی در احیا مجدد و رونق حوزه پویانمایی داشت.

وی ادامه داد: افزون بر این با موافقت و دستور رئیس سازمان صدا و سیما، مرکز صبا در معاونت سیما تعهد تولید پویانمایی در برنامه ۵ ساله تا ۲۵ درصد افزایش داد و اعتبارات آن به تصویب رسید.

معاون امور استان‌های صدا و سیما بیان داشت: استان‌ها نیز برابر دستور و تاکید رئیس سازمان تعهد تولید پویانمایی به هر میزان که امکان تولید داشته باشند یعنی بدون احتساب سقف و تعهد تولید قادر به ساخت آثار پویانمایی خواهند بود.

دارابی گفت: در واقع مراکز می‌توانند از بودجه و اعتبار سازمان در این حوزه هزینه کنند و این یعنی نهضت بزرگی برای تولید پویانمایی و حرکت برای رسیدن به قطب انیمیشن پاک و اخلاق گرا برای احراز جایگاه و موقعیت ممتاز در بازار فروش دنیا مورد نیاز است.

وی افزود: تولید و سرمایه‌گذاری در عرصه پویانمایی یکی از بزرگترین شاخه‌های صنایع فرهنگی- هنری در جهان محسوب می‌شود زیرا در زیرساخت‌های فرهنگی کشور و توسعه متوازن و پایدار نقش اساسی را ایفا می‌کند افزون بر این پویانمایی و کارهای عروسکی موجب درآمد زایی، اشتغال زایی، ارزش افزوده بسیار بالا و از همه مهمتر تأثیرگذاری بر جریان‌های فرهنگی و هنری کشورها می‌شود.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به وجود بازار جهانی این صنعت و هنر برای سایر کشورها تصریح کرد: جمهوری اسلامی با هدف صدور پیام فرهنگی انقلاب اسلامی و معرفی فرهنگ و تمدن پرسابقه و درخشان ایران اسلامی و حضور مؤثر در بازارهای فرهنگی و هنری جهان وظیفه‌ای خطیر برای ترویج گسترش صنعت پویانمایی و برنامه‌های عروسکی با اتکاء به هویت ملی بومی خود دارد.

دارابی خاطرنشان کرد: در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان همه ارکان نظام از دولت، مجلس، تا صدا و سیما و سایر نهادهای مسئول وظیفه دارند از تولید و صنایع جانبی، تأمین اعتبار و اختصاص وام کم بهره به تولید کنندگان و تسهیل حضور در بازارهای بین المللی گرفته تا تصویب قوانین حمایتی از جمله معافیت‌های مالیاتی و حمایت از حقوق پدیدآورندگان گام‌های بایسته‌ای بردارند.

وی ادامه داد: پویانمایی یا انیمیشن و برنامه‌های عروسکی یکی از تاثیرگذارترین عوامل جامعه پذیری، اجتماعی شدن، و کارکرد فیلم و تربیت داشتن و انتقال مواریث و ارزشهای فرهنگی – دینی هر جامعه‌ای است و مخاطب و در برگیری آن اگرچه عمدتاً خردسال، کودک، نوجوان و جوانان هستند اما بی شک بزرگسالان و والدین نیز مخاطبان مهم این برنامه‌ها هستند و همه این عوامل و دلایل می‌طلبد که هر میزان توان و سرمایه‌گذاری در این حوزه داریم دریغ نکنیم.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های جشنواره دوم پرداخت و گفت: شعار جشنواره دوم "ایرانی پویا، کرمانشاهی زیبا" است. کرمانشاه استانی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سیاحتی، زیارتی، گردشگری، کشاورزی، دامپروری، صنعتی است. با مردمانی غیور، مسلمان و سلحشور که بیش از ۹۸۰۰ شهید در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیم کرده است.

دارابی خاطرنشان کرد: معرفی ظرفیت‌های استان به سراسر کشور، شناسایی و بکارگیری استعدادهای جوان در حوزه‌های فرهنگی و هنری، رقابت سالم و سازنده میان هنرمندان بومی، تمرکززدایی از پایتخت و حرکت به سمت عدالت رسانه‌ای، توجه بیشتر به استانی مرزی، برپایی هفته فرهنگی در شهرهای مختلف کرمانشاه با حضور هنرمندان محبوب کودک و نوجوان و… از جمله دستاوردهاست.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه هنرمندان، برنامه‌سازان و مدیران سراسر کشور خود سفیران شایسته برای معرفی کرمانشاه به مردم سایر استان‌ها هستند افزود: این حضور همه جانبه، شناسنامه فرهنگی برای هر استان درست می‌کند همچنین باید گفت رویداد بین المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی در سال ۲۰۲۰ در کرمانشاه مرهون جشنواره پویانمایی است.

دارابی با اشاره به ارسال ۱۵۳۰ اثر در حوزه پویانمایی و برنامه‌های عروسکی به دبیرخانه جشنواره دوم افزود: در نهایت ۳۵۵ اثر به تشخیص هیأت انتخاب به مرحله داوری راه یافتند و ۶۱ اثر برنده تندیس، لوح سپاس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی شدند.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان هم میزبان سومین دوره جشنواره ملی پویانمایی در سال ۹۹ خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  19. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین