پایان ۶ سال همکاری ابراهیمیان با شورای نگهبان

گروه سیاسی الف،   3980420084 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نجات‌الله ابراهیمیان عضو حقوقدان شورای نگهبان که دوره ۶ ساله‌اش در این شورا ۲۶ تیر به پایان می‌رسد در پاسخ به این سؤال که آیا تجربه همکاری با آیت‌الله جنتی در شورای نگهبان سخت بود، می‌گوید: به هر حال هرچه بود گذشت

پایان ۶ سال همکاری ابراهیمیان با شورای نگهبان

نجات‌الله ابراهیمیان کار قضایی را در سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و مراحل مختلف ارتقای شغلی را به ترتیب از دادیاری تا ریاست شعب دادگاه عمومی و مستشاری و ریاست شعب دادگاه تجدیدنظر استان تهران را طی کرد. او همچنین مدتی مدیرکل امور پارلمانی وزارت دادگستری بوده و آخرین شغل قضایی وی معاون دادستان انتظامی قضات بوده است.

او تیرماه سال ۹۲ از سوی آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس وقت قوه قضاییه به‌عنوان کاندیدای عضو حقوقدان شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. وی توانست از نمایندگان مجلس نهم رأی لازم را کسب کند و راهی شورای نگهبان شود. در همین رقابت‌ها، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نتوانست نظر نمایندگان اصولگرای این مجلس را به خود جلب کند و از راهیابی به جمع حقوقدانان شورای نگهبان بازماند.
ابراهیمیان بعد از حضور در جمع حقوقدانان شورای نگهبان، جانشین کدخدایی در سمت سخنگویی این شورا شد. اما ۲۶ دی‌ماه سال ۹۴ از سمت سخنگویی شورای نگهبان استعفا داد؛ یعنی همان روزی که قرار بود نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی در دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اعلام شود.

او اسفند ماه همان سال در گفت‌وگوی مفصلی که با روزنامه اعتماد داشت علت استعفایش را اختلاف‌نظر با آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان عنوان کرده بود. ابراهیمیان گفته بود: در بحث مربوط به استعفا در مورد شیوه اطلاع‌رسانی و نوع برنامه‌ریزی برای مهیا شدن برای انتخابات و پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها اختلاف سلیقه با دبیر شورای نگهبان دارم. او همچنین گفته بود ۲۰ روز فرصت شورای نگهبان برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات سال ۹۴ از خاطرات تلخ او بوده است.

دیروز سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ۶ نفر را به‌عنوان کاندیداهای سه کرسی حقوقدان شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد که نام نجات‌الله ابراهیمیان عضو فعلی شورای نگهبان بین آنان نیست.

ابراهیمیان در پاسخ به سؤال ایرناپلاس که چرا نام او بین گزینه‌های معرفی شده وجود ندارد، اظهار می‌کند: این از حقوق قانونی رئیس قوه قضاییه است که خودشان هر کسی را صلاح می‌دانند انتخاب و به مجلس معرفی کنند. من ۶ سال در شورای نگهبان مأمور بودم و اکنون مأموریتم تمام شده است. فکر می‌کنم ۶ سال زمان کافی است که هر کس، هر کاری بلد است انجام دهد و جایش را به فرد دیگری بسپارد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است نظرات و مواضع متفاوتش در عدم معرفی‌اش به‌عنوان کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان از سوی رئیسی به مجلس مؤثر باشد، می‌گوید: من از نرفتن به شورای نگهبان خیلی ناراحت نیستم و خوشحالم که مأموریتم تمام شده است. من هر کاری از دستم برمی‌آمده انجام دادم و امیدوارم با همه کوتاهی‌ها و تقصیرهایی که داشتم، خدا از ما هم قبول کند. اگر هم خطایی داشتم از من بگذرد.
ابراهیمیان اضافه می‌کند: با توجه به تخصص و سابقه‌ام، کارهای مفیدتری هست که بتوانم انجام دهم و بعد از پایان مأموریتم در شورای نگهبان به این کارها خواهم رسید.

عضو حقوقدان شورای نگهبان تأکید می‌کند: من تمام تلاشم را در حد توانم انجام دادم و اگر نتوانستم کاری انجام دهم، در توانم نبوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین