شبکه‌های استانی صدا و سیما و اولویت های آن

علی دارابی *،   3980419176
 شبکه‌های استانی صدا و سیما و اولویت های آن

 از ۱۵۰ شبکه رادیو- تلویزیونی سهم استان ها ۸۰ شبکه رادیویی – تلویزیونی است که در هر استان در خدمت فرهنگ، هنر، توسعه پایدار و مردم آن سرزمین است.

صدا و سیمای استان ها وظیفه دارند که اولویت های ده گانه زیر را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند؛

1-  پیوست های فرهنگی- هنری مبتنی بر حوزه رسانه ای توسعه پایدار هر استان را با کمک مسئولان امر تدوین و اجرا نمایند.


2- زبان مردم باشند و پرسشگر، ناظر و چشم و گوش مردم در برابر مسئولان باشند.


3-  حامی و همراه مسئولان باشند در انعکاس خدمات و عملکرد آن ها، مشاوری امین برای مسئولان در نقد مشفقانه و ناصحانه برای برطرف کردن نواقص کارها باشد.


4-  در معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان تلاش کنند و در جذب توریسم، گردشگر، جلب سرمایه گذاری و مشارکت آنان در امر توسعه و پیشرفت استان کمک بایسته ای داشته باشند.


5- زبان، لهجه، گویش، نژاد، مذهب، آداب و رسوم، پاره فرهنگ های هر استان را در خدمت اتحاد و وحدت ملی بخدمت بگیرند و در پویایی و مانایی فرهنگ کهن و با سابقه این سرزمین تلاش نمایند.


6- فرصتی برای شناسایی و کشف استعدادهای جوان در عرصه فرهنگی- هنری فراهم سازند. رقابت سالم و سازنده میان هنرمندان بومی برای تولیدات فاخر ایجاد کنند.


7-  در عدالت رسانه ای پیشگام شوند و خدمات خود را در اختیار مخاطبان استانی قرار دهند . بی تردید استان های کم تر برخوردار و مرزی درصدر این عدالت رسانه ای قرار دارند.


8-  در شادی ها، غم ها، بحران ها و حوادث در کنار مردم، همراه آنان و در خط مقدم جنگ نرم باشند.

9- میزان مخاطب و رضایتمندی آنان از برنامه های صدا و سیمای استان ها برای ما اهمیت ویژه ای دارد. چرا که "مخاطب و رضایتمندی آنان" اصلی ترین سرمایه رسانه برای برنامه سازی ، تولید، پویایی و ماندگاری است.


10-  صدا و سیمای مراکز آئینه تمام نمای ایران اسلامی است و ما و همکاران تلاش داریم که بتوانیم صدای راستین ملت بزرگ ایران در سراسر کشور باشیم.

 اولویت های صدا و سیمای مراکز در حوزه پویانمایی (انیمیشن) و برنامه های عروسکی

 پویانمایی و برنامه های عروسکی دو حوزه از هنر و صنعت هستند که هم بازار گسترده ای برای اشتغال زایی و درآمدزایی دارند و هم عرصه ای بزرگ برای کارهای فرهنگی، تعلیم و تربیت محسوب می شوند.

 جامعه هدف آن همه هستند؛ از بزرگسالان تا خردسالان اگرچه خردسالان، کودکان و نوجوانان و جوانان را باید مخاطبان اصلی آن برشمرد.

 از گونه ها و نوع و ساختار برنامه ریزی جذاب، تاثیرگذار ، جریان ساز تلقی می شوند که بخش عمده حافظه تاریخی و فرهنگی جوامع را در بر می گیرد.

 بخش خصوصی و غیر دولتی کارها و خدماتی در خور تقدیر در این حوزه انجام داده است. صدا و سیما هم گام های بزرگی در حوزه پویانمایی و عروسکی داشته است اما همه اینها با آن قله و هدفی که باید برسیم فاصله بس زیاد و معناداری دارد.

 جشنواره تلاش دارد که کارگاهی بزرگ برای آموزش و انتقال تجربه میان هنرمندان و برنامه سازان باشد. بازارهای جدید را معرفی کند و از هم افزایی ظرفیت ها بتواند بازار بزرگی را در منطقه و جهان در آینده بدست آورد.

 تحقق این همه کار را برای مسئولان ذیربط و از جمله صدا و سیما سخت و خطیر می کند اما با نگاه به آینده باید همه در این مسیر کار و تلاش کنیم.

 آیین افتتاحیه دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی تلویزیونی ایران  روز گذشته ۱۸ تیرماه در سالن انتظار استان کرمانشاه برگزار گردید.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین