بیانی: میلیاردی از استقلال پول می‌گیرند، اما ناز و تلفن‌شان را خاموش می‌کنند/ معنای کاپیتانی را می‌دانید؟!

گروه ورزشی الف،   3980419010

شاهرخ بیانی، پیشکسوت تیم استقلال گفت: متأسفانه بازیکنانی که از استقلال جدا می‌شوند، حواشی ایجاد می‌کنند و این در حالی است که سالی چند میلیارد پول می‌گیرند.

شاهرخ بیانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت استقلال اظهار داشت: استقلال خیلی تیم جوانی شده و کار با این شرایط سخت است. مسئولان استقلال باید بازیکنان باتجربه‌ای می‌آوردند. یکسری بازیکن قدیمی با توجه به اینکه فوتبال‌شان به پایان رسیده بود، باید می‌رفتند، اما باید پژمان منتظری را حفظ می‌کردند، چون فرزند استقلال بود. چند سال است که نیم فصل اول نتیجه نمی‌گیریم و امسال هواداران توقع قهرمانی دارند.

وی افزود: اگر استقلال در سال‌های اخیر به لحاظ نفرات خوب بوده و نتیجه نگرفته، دلیلش عدم مدیریت بود. از خودمان ضربه می‌خوریم. در گذشته مرحوم منصور پورحیدری بازیکنان را به هم نزدیک می‌کرد. ناصر حجازی و امیر قلعه‌نویی هم همین کار را می‌کردند. ما دو دروازه‌بان خوب در استقلال داشتیم، اما آنقدر حاشیه ایجاد کردند که مهدی رحمتی از استقلال جدا شد. چرا باید کاری کنیم که بازیکن با دل‌ِ شکسته از استقلال برود؟ وقتی بزرگ‌تری در استقلال نباشد، این مشکلات حل نخواهد شد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با انتقاد از شرایط این روزهای این تیم تصریح کرد: تا چه زمانی باید از خودمان ضربه بخوریم؟ کمیته فنی استقلال چه کار کرده است؟ کدام بازیکن را کمیته فنی انتخاب و کدام حاشیه را جمع کرده‌ است؟ هوادار استقلال با شرایط بد اقتصادی به ورزشگاه می‌رود، اما آقایان نمی‌توانند حاشیه‌ها را جمع کنند. حضور جواد زرینچه خوب است، اما یک نفر کم است. تیم بزرگ، افراد بزرگی می‌خواهد، نه آدمی که فقط دولا راست شود. وقتی 16 ساله بودم به استقلال رفتم، دورانی که نه پول بود نه امکانات، اما بهترین افتخارات را برای استقلال آوردیم. قهرمان آسیا شدیم و سال بعد در صورتی که اخراج نمی‌شدم، باز هم می‌توانستیم قهرمان شویم و الان می‌شد سه ستاره روی پیراهن‌مان باشد. اگر آن دوران، مشکلی بود صادقانه به پورحیدری می‌گفتم. مثلا می‌گفتم فلان بازیکن مشکل مالی دارد. دوران ما کدام درگیری‌ها بود؟ کدام مشکلات بود؟

بیانی ادامه داد: بعد از قهرمانی آسیا به ما فقط خط تلفن دادند، اما آقایان سالی دو، سه میلیارد تومان پول می‌گیرند و فقط ماشین‌های‌شان را عوض می‌کنند. آنقدر که پول می‌گیرند، روی پیراهن تیم تعصب ندارند. بازیکن باید برای استقلال جانش را بدهد، چون در تیم بزرگی بازی می‌کند. بازیکن هنوز به استقلال نیامده، اسمش مطرح می‌شود. از آمریکا بگیرید تا عربستان، همه چشم‌شان دنبال استقلال و پرسپولیس است. بازیکنان در استقلال پول می‌گیرند، اما ناز و تلفن‌شان را خاموش می‌کنند. آقایان! شما هر چه دارید از استقلال است، اما برای استقلال کلاس می‌گذارید؟ چرا تا وقتی از استقلال می‌روید، علیه فلان مدیر صحبت می‌کنید؟ چرا تا روزی که هستید و پول می‌گیرید، صحبتی نمی‌کنید؟ شما که علیه فلانی صحبت می‌کنید، چرا با دیدنش دولا راست می‌شوید؟

وی در خصوص اختلافاتی که بر سر بازوبند کاپیتانی بین بازیکنان پیشین استقلال بوجود آمده بود، خاطرنشان کرد: زمانی که در استقلال بودم، برای اینکه حاشیه ایجاد کرده بودند، بازوبند کاپیتانی را به شاهین برادرم دادم. بازیکنان از کاپیتان حرف‌شنوی داشته باشند. خودم وقتی بازوبند را می‌بستم، مانند سرمربی داخل زمین بودم. از احمدرضا عابدزاده گرفته تا صمد مرفاوی همه از من حرف شنوی داشتند. وقتی به بازیکنان می‌گفتم پرس از جلو، همه گوش می‌دادند. امروز بازیکن بازوبند را می‌بندند و با داوران سلام و علیک می‌کند و می‌رود. شما اصلا معنا و مفهوم کاپیتانی را می‌دانید؟ بازیکنی که 10 سال سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را داشته باشد، باید ادعای کاپیتانی داشته باشد.

پیشکسوت تیم استقلال در خصوص اینکه برخی از بازیکنان فعلی از جمله پژمان منتظری، روزبه چشمی و دیگر بازیکنان پاسخ تلفن مسئولان استقلال را نمی‌دهند، گفت: وقتی می‌گویم از خودمان ضربه می‌خوریم، همین مسائل است. پیراهن استقلال خیلی با ارزش است. طرفدار به خاطر این پیراهن جانش را از دست داده یا سکته کرده است. ستاره‌های روی پیراهن استقلال الکی نیامده که با ناز کردن وارد زمین می‌شوید. بهترین هتل‌ها و اردوها را می‌روند و بهترین ماساژ را می‌گیرند. زمانی که من بازی می‌کردم، خودم پول ماساژور را می‌دادم. هم دوره‌ای‌های من الان چه چیزی از زندگی‌شان دارند؟ فوتبال آنها را با امروزها مقایسه کنید. چه کسی تعصب قبلی‌ها را دارد؟ بازیکنان فعلی باند درست می‌کنند، به طوری که چهار نفر با این هستند و چهار نفر هم با فردی دیگر.

بیانی افزود: چرا بازیکنان وقتی در کنار هم هستند، خنده‌های‌شان برقرار است، اما تا از تیم جدا می‌شوند، حاشیه ایجاد می‌کنند. همین حواشی باعث می‌شود که 6 ماه تیم نتیجه نگیرد. وقتی کی‌روش در تیم ملی مهدی رحمتی را، کنار گذاشت، همه حساب کار دست‌شان آمد. برانکو سه بازیکنی که حاشیه ایجاد کرده بودند را کنار گذاشت و نتیجه‌اش سه سال قهرمانی بود. این همه برای استقلال قهرمانی و افتخارات کسب کردیم، افتخاراتی که به قول مرحوم حجازی، دیگر خوابش را ببینید. آقایان به اصطلاح بزرگ‌تر استقلال؛ اگر مشکلی دارید بیرون حل کنید نه اینکه استقلال را به حاشیه ببرید.

وی با اشاره به رفتار منتظری در نقل و انتقالات گفت: آقایان تا از استقلال می‌روند، حاشیه ایجاد می‌کنند. تا چه زمانی باید استقلال ضربه بخورد؟ آقای منتظری!اگر شما خوب بازی کنی، هیچ‌کس نمی‌تواند تو را خراب کند، چون 40 میلیون هوادار پشت تو خواهند بود. حتی رئیس جمهور هم نمی‌تواند تو را عوض کند. وقتی خوب باشی، هوادار خودش را برای تو می‌کُشد. متأسفانه در باشگاه استقلال عدم مدیریت باعث این حواشی شده است. یکسری از پیشکسوتان هم در اتاق پیشکسوتان جمع می‌شوند و سلام علیک کرده و خاطرات گذشته را تعریف می‌کنند و می‌روند. کدام پیشکسوت؟ کدام کمیته فنی؟ اینها چه کار کرده‌اند؟ استقلال هر سال 70 میلیارد هزینه می‌کند، اما نتیجه نمی‌گیرد. فرهاد مجیدی چطور به استقلال آمد و چرا رفت؟ چرا کاری کردید که او راحت به تیم امید برود، اما کنار استقلال نباشد؟ مشکل ما همین است، از خودمان ضربه می‌خوریم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین