ادعایی درباره گزینه‌های قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری/ جنجال آپارتمان گرفتن نمایندگان از وزرا/ چهره‌ای که در گاندو از ظریف نشان داده می شود

گروه سیاسی الف،   3980418185 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

ادعایی درباره گزینه‌های قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری/ جنجال آپارتمان گرفتن نمایندگان از وزرا/ چهره‌ای که در گاندو از ظریف نشان داده می شود

باید از روحانی دفاع کرد

بهزاد نبوی، نایب رئیس مجلس ششم در دیدار با جمعی از اعضای کارگروه راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با اشاره به تنگناهای دولت تدبیر و امید در اداره کشور گفت: ... آدرس غلط ندهیم. در مورد اینکه اصلاح طلبان وضع موجود را ناشی از سو مدیریت و عملکرد دولت می‌دانند، باید بگویم من هیچ رابطه نزدیکی با آقای روحانی نداشته‌ام. وقتی ایشان به مرکز تحقیقات استراتژیک آمدند، من بیرون آمدم. من سینه چاک آقای روحانی نیستم ولی باید از او دفاع کرد. قوی‌ترین دولت هم نمی‌تواند از پس بحران کنونی برآید. مخالفان می‌گویند عامل آن ناکارآمدی دولت است. چقدر این عامل تأثیرگذار است؟ کارهای مهمی وجود دارد مانند توزیع کالا در میان مردم. شیر ۲ هزارتومانی به بالای ۵ هزارتومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: من این روزها بیشتر به دایی جان ناپلئون شبیه شده‌ام. تلویزیون ما نشان می‌دهد چگونه ما مخفیانه نفت می‌فروشیم و تحریم‌ها را دور می زنیم آقایان این را نمایش اقتدار می‌دانند! موضوع تندروی و کندروی نیست مساله انجام رفتارهای احمقانه است. اتفاقی را که در صداوسیما در مورد فروش نفت ایران افتاد، ساده نگیرید.

نبوی با اشاره به اینکه چالش‌های اساسی کشور، اقتصادی است ولی راه حل آن در سیاست خارجی است، گفت: اصلاح‌طلبان باید به فکر امنیت و مصالح کشور باشند. آنها در انتخابات برنده نشوند هم مهم نیست. آنها حتی می‌توانند نامزد معرفی نکنند، ولی انتخابات را تحریم نمی‌کنند.

***

گفتنی است گره زدن مسائل و مشکلات داخلی به سیاست خارجی و صحبت از دولت پنهان و نامرئی، راهبرد اصلاح طلبان در قبال کم کاری و انفعال دولت در سال های اخیر بوده است. این مسائل نیز در سخنان بهزاد نبوی به چشم می خورد.

درباره افشای راه دور زدن تحریم ها توسط صدا و سیما نیز باید گفت گزارشی که بهزاد نبوی از آن یاد می کند مربوط به برنامه سلام صبح بخیر در روز 11 تیرماه است که روابط عمومی آن قبلاً در بیانیه ای عنوان کرده بود اطلاعات خود را از رسانه های خارجی جمع آوری کرده بودند. البته قبل از این برنامه برخی خبرگزاری ها و رسانه های داخلی نیز در این باره گزارش هایی منتشر کرده بودند.

ادامه بحث ها درباره ادعای آپارتمان گرفتن نمایندگان از وزرا

خبرآنلاین نوشت: ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با یک خبرگزاری مدعی شد که «در استیضاح وزرا لیستی در مجلس داریم که آپارتمان‌هایی برای عدم استیضاح آن وزیر به نمایندگان داده شده یعنی به نمایندگانی آپارتمان داده شده که استیضاح از وزیر را منتفی کردند که این لیست به شورای نگهبان هم داده شده است؛ پس می‌بینیم که فساد این چنینی هم وجود دارد.»

او هم‌چنین مدعی است که در در دوره‌های گذشته انتخابات مجلس، افرادی به دلیل همین لیست رد صلاحیت شده‌اند. ادعایی که از سوی نجات الله ابراهیمیان عضو شورای نگهبان رد شد و وجود چنین لیستی در شورای نگهبان را تایید نکرد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز از وجود چنین لیستی ابراز بی اطلاعی کرد. محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس هم می گوید: در دوره ای وزارت راه به نمایندگان آپارتمان فروخته است نه اینکه معامله پشت پرده ای صورت گرفته باشد.

بیشتر بخوانید:

واکنش کدخدایی به ادعای آپارتمان گرفتن نمایندگان از وزرا: خبری در این‌باره ندارم

پورمختار با تاکید بر اینکه این موارد پشت‌پرده فسادی ندارد، گفت: من تا به حال ندیدم که نماینده‌ای برای شخص خودش معامله‌ای بکند.

حالا، مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس نیز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی خواستار رسیدگی هیئت‌رئیسه مجلس به موضوع دریافت آپارتمان از سوی تعدادی از نمایندگان شده است. متن یادداشت کواکبیان به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید:

درخواست کواکبیان درباره واگذاری آپارتمان به نمایندگان

شرط ایران برای مذاکره باآمریکا

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر لغو تحریم‌ها و بازگشت به برجام به عنوان شروط حضور آمریکا در مذاکرات به خانه ملت گفت: جمهوری اسلامی از گفتگو فرار نمی‌کند و راه گفت‌گو باز است... در صورتی که آمریکا به برجام بازنگردد، تحریم‌ ها را لغو نکند و بخواهد در قالب 1+5 با ایران مذاکره کند، قطعا دولت جمهوری اسلامی حاضر به گفت‌وگو نخواهد شد، در صورتی هم که دولت کوتاه بیاید مجلس مقابل دولت می‌ایستد و مانع از انجام این کار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ذوالنور: از مذاکره با برهم زنندگان توافق استقبال نمی کنیم/کاهش تعهداتمان را با قوت انجام میدهیم

گزینه قالیباف برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ؟

خبرآنلاین مدعی شد:... گفته می شود قالیباف در راستای همان طرح میدان دادن به جوانان تلاش می‌کند تا «مهرداد بذرپاش» از نمایندگان مجلس نهم را به عنوان چهره‌ای برای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند.

از سوی دیگر پرویز فتاح رئیس کمیته امام‌ خمینی(ره)  از شخصیت‌های محتملی است که به نظر می‌رسد قالیباف چندان بدش نمی‌آید او را مجاب به حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری کند. فتاح پیش از این نیز بارها در جریان انتخابات‌ها در لیست کاندیداهای احتمالی قرار داشت و هر بار مدعی بوده که تمایلی  ندارد به عرصه انتخابات وارد شود.

اما در میان زمزمه های تلاش های قالیباف برای مجاب کردن فتاح برای ورود به عرصه کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری، برخی خبرها حکایت از آن دارد که فتاح به احتمال زیاد از کمیته امداد کوچ کرده و راهی بنیاد مستضعفان شود.

اصولگراها از غیبت اصلاح‌طلبان در انتخابات خوشحال نمی‌شویم

 محمدرضا باهنر درباره مواضع متفاوت اصلاح‌طلبان درباره حضور مشروط یا بدون شرط در انتخابات به ایسنا گفت: من معتقدم این اظهارنظرهای متفاوت احتمالاً یک تقسیم کار در بین اصلاح‌طلبان باشد؛ زیرا حجاریان در انتخابات‌های سال‌های اخیر بر لزوم مشارکت تاکید کرده بود.

وی ادامه داد: کسانی که در سال‌های قبل‌تر حرف از تحریم انتخابات زده بودند، در انتخابات سال‌های گذشته تاکید داشته‌اند که اصلاح طلبان مطالبات خود را پای صندوق رأی مطرح کنند؛ بنابراین من معتقدم اصلاح‌طلبان با تمام قوا در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند.

باهنر در پاسخ به این پرسش که آیا اصولگرایان از حضور نیافتن احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات خوشحال می‌شوند، گفت: نه ما بابت این مسئله خوشحال نمی‌شویم. ما داشتن رقیب قوی را بیشتر می‌پسندیم تا اینکه در انتخابات رقیبی نداشته باشیم.

اظهارنظر وزارت خارجه درباره سریال گاندو

صبح نو درباره سریال گاندو نوشت: ... سریال «گاندو» از شبکه سوم سیما در حال پخش است؛ داستان پاسداران گمنامی که هیبت سرویس جاسوسی سیا را با انهدام شبکه جاسوسی آن فروریختند. این کار بزرگی بود که با رصد شبکه پیچیده و گران‌قیمت جاسوسی آمریکا به نتیجه نشست و توانستند خائنان به کشور و مردم را شناسایی کنند؛ هرچند کار این سربازان گمنام پایان ندارد و همواره درصدد شکار گاندوهای جدید هستند. سریالی که پرونده جاسوسی امنیتی واقعی را به‌نمایش کشیده، در مدت زمان پخش خود توانسته علاوه‌بر اینکه دنبال‌کنندگان بسیاری به‌دست آورد، واقعیت‌های کمترگفته‌شده‌ای را به مخاطبان خود نشان دهد.

روزنامه جوان هم نوشت: رویکرد جسورانه سیما در ساخت سریال امنیتی گاندو خوشبختانه مورد اقبال بسیاری از مردم قرار گرفته و زمینه‌ساز رضایتمندی مخاطبان از تلویزیون نیز شده و واکنش‌های متفاوتی از کف جامعه تا بالاترین سطوح مدیریتی کشور را به همراه داشته است. بسیاری از کاربران فضای مجازی با طرح پرسش و گذاشتن پیام‌هایی زیر پست‌های جیسون رضائیان و همسرش واکنش نشان دادند. وی مجبور شد بخش کامنت‌های صفحه اینستاگرامش را به طور کامل ببندد.

بیشتر بخوانید:

بازیگر «قلاده‌های طلا» و «گاندو»: مدعیان "زنده باد مخالف سیاسی" به من فحش ناموس دادند/ دنبال حذفم هستند و تهدیدم می‌کنند

توضیحات تهیه‌کننده «گاندو» درباره پرونده جیسون رضاییان

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره ساخت سریال گاندو و تخریب چهره وزیر امور خارجه در این سریال گفت: وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه حاکمیتی تمایل چندانی ندارد تا درباره برخی از مسائل و نکاتی که زمان طرح آنها فرانرسیده، اظهارنظر کند.

موسوی تاکید کرد: چهره‌ای که در سریال گاندو از دکتر ظریف، دیپلمات‌ها و وزارت امور خارجه نشان داده می‌شود، ۱۸۰ درجه با واقعیت‌ها تفاوت دارد. گزارش‌های رسمی و غیررسمی از صلابت و اقتدار وزیر امور خارجه در تمامی مذاکرات، رایزنی‌ها و دیدارها حکایت می‌کند.

وی با بیان اینکه دوستانی که این سریال را ساخته‌اند، کشور را به سمت دو قطبی سازش – مقاومت می‌برند، اظهار داشت: این دوستان یادشان رفته است همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، سرنوشت همه ما یکی است، دشمن واحدی داریم و در یک جنگ واقعی بر سر می‌بریم. عملیات تبلیغاتی و روانی دشمن بر همه ما مکشوف و مشهود است و از سوی دیگر، در یک جنگ اقتصادی تمام عیار به سر می‌بریم.

******

گفتنی است دوگانه سازی سیاسی و شکاف جدی از انتخابات سال 92 و با نامزد شدن سعید جلیلی، حسن روحانی و علی اکبر ولایتی شکل گرفت. حین مذاکرات هسته ای نیز مقامات دولتی تلاش فراوانی جهت ساکت کردن منتقدان برای رسیدن به توافق انجام دادند. چنانچه بهره گیری از واژه هایی نظیر دلواپسان و ... نیز در این راستا قابل ارزیابی است.

دیدگاه کاربران

م.م۹۹۳۳۹۹۲۰:۳۶:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۱۸
✅ به راستی این مرد بزرگ چه کرده؟!! آقای ظریف چه کرده که میخواهنداز طرف آمریکا تحرمش کند و دلواپسان داخلی و صدا و سیمای میلی تخریب وتوهین به او را در پیش گرفته اند؟!!!
ناشناس۹۹۳۵۴۲۲۲:۱۴:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۱۸
خدا عقلی به نوکرهای امریکا بده
ناشناس۹۹۳۶۴۹۲۳:۰۹:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۱۸
تاریخ نشان داده صدا وسیما هر کس رو تخریب کرده محبوب تر شده
پویا۹۹۴۰۰۸۰۸:۴۲:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۱۹
تاریخ کوتاه مدت، بله
ناشناس۹۹۳۷۴۸۰۰:۱۸:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۱۹
پیشنهاد میکنم حتما گفتگوهای خبری ظریف رو که اغلب به زبان انگلیسی هست در اروپا و جاهای دیگه رو ببینید و ببینید چطور از ایران دفاع میکنه و با کلام قدرتمندش غربی هارو به چالش میکشه. البته که منطق برای قلدری غرب و آمریکا جوابگو نیست. ولی کسی مثل ظریف باید همیشه باشه تا صدای این مردم باشه در دنیا. تا انسان های بیشتری بشنون از ایران در خبرگزاری های رسمی
ناشناس۹۹۳۹۶۳۰۸:۱۱:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۱۹
خودت هم شک داری که ظریف مدافع ایران هست یانه .
ناشناس۹۹۳۸۳۰۰۲:۳۸:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۱۹
این مرد معمار برجامچای هست
ناشناس۹۹۳۴۱۴۲۰:۴۶:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۱۸
جناب آقای نبوی از دولت وآقای روحانی دفاع کردن بد نیست منتها برای مردم توضیح بدهید از کدام عملکرد میخواهید دفاع کنید!!!؟
ناشناس۹۹۳۴۳۰۲۰:۵۳:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۱۸
قالیباف باید خواب رییس جمهور شدن را ببیند.
حسام = مهران = امید = شهروند = راه = ژاله......۹۹۳۴۳۷۲۰:۵۶:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۱۸
روحانی درست می گوید.
ناشناس۹۹۳۵۴۳۲۲:۱۴:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۱۸
حتما . از تو اتوبوس نظر میذاری ؟
ناشناس۹۹۳۶۳۱۲۳:۰۳:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۱۸
از آلبانی نظر میزارم
شهرانی۹۹۴۱۰۶۰۹:۲۷:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۱۹
مطمئن بودیم
ناشناس۹۹۳۵۸۵۲۲:۳۷:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۱۸
البته برای رانتخواران دلار 4200 تومانی
ناشناس۹۹۳۴۴۳۲۰:۵۸:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۱۸
انتخابات آتی بدون تنور خواهد بود. سرد سرد
ناشناس۹۹۳۵۵۱۲۲:۱۶:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۱۸
انتخابات بی تنور بهتر از انتخابیه که با حضور جاسوسها و دزدها و خائنین تنورش گرم بشه
ناشناس۹۹۳۴۴۷۲۱:۰۰:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۱۸
برنامه 90 را حذف کردند تا گاندو بی سرو ته نشان دهند.
ناشناس۹۹۳۵۴۸۲۲:۱۶:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۱۸
یعنی رسما دچار جنون شدین ! چه اثری داشته این گاندو !
ناشناس۹۹۳۸۳۱۰۲:۳۹:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۱۹
تیر گاندو بر قلب کثیفت نشسته
ناشناس۹۹۳۴۵۳۲۱:۰۳:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۱۸
بازیگری که وارد سیاست می شود باید پی همه چیز را به خودش بمالد. فحش خوردن کمترین است.
ناشناس۹۹۳۵۴۵۲۲:۱۵:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۱۸
به خصوص اگر طرفش امثال تو باشن
ناشناس۹۹۳۴۵۵۲۱:۰۳:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۱۸
درود بر ظریف که تلویزیون نگاه نمی کند.
پریسا۹۹۴۱۱۰۰۹:۲۸:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۱۹
ادعای تلویزیون ندیدنش مثل ادعای حساب بانکی و علاقه نداشتن به زندگی تو غربه؟؟؟
ناشناس۹۹۳۴۹۱۲۱:۴۴:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۱۸
چرا رگ گردنتان باد میکند؟ ذلت در دنیا بیشتر از این نیست که هر کشور کوچک و بزرگی اجازه خفیف کردن ایران را به خود میدهد. وجدانا دستگاه دیپلماسی کشور در این 6 سال چه کرده؟ البته این به این معنی نیست که اصولگرایان دگم و فرصت طلب نیستند!
ناشناس۹۹۳۶۱۷۲۲:۵۶:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۱۸
اگر شما اینها را خفت میدانید بدانید که این خفت خیلی قبل از 6 سال پیش شروع شده
ناشناس۹۹۳۶۷۷۲۳:۲۶:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۱۸
به دستگاه دیپلماسی ربطی نداره.
ناشناس۹۹۳۵۷۱۲۲:۲۸:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۱۸
جناب ذوالنور ابتدا تكليف اپارتمان هايي كه نمايندگان از وزار گرفتند براي پس گرفتن امضاء استيضاح پيگيري كنيد بعد در باره برجام وتعهدات ان صحبت خواهيد كرد
ناشناس۹۹۳۹۶۷۰۸:۱۳:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۱۹
آپارتمان را هم رفقای برجامی گرفته اند
مهدی۹۹۳۷۰۲۲۳:۴۲:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۱۸
امیدوارم که نقل قول حمایت قالیباف از افراد مثل بذر پاش درست نباشد. اگر بذر پاش خوب نماینده ای بود که مردم او را از مجلس اخراج نمیکردند!!!!!!!!! بواسطه پارتی بازی و بی حساب و کتاب بودن کشور مدیر سایپا شود و بعد نماینده شود و بعد جزء هیات مدیره مجلس شود و بعد هم توسط مردم از مجلس اخراج شود
ناشناس۹۹۳۷۳۰۰۰:۰۵:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۱۹
ياد بي اخلاقی ابتدای سريال افتادم تشابه اسمی و غيره مثلا سبف و فيس!!!
ناشناس۹۹۳۸۹۶۰۶:۴۴:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۱۹
زنده باد ظریف .
ناشناس۹۹۳۹۲۹۰۷:۳۲:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۱۹
پس اين نمايندگان كه هزينه زيادي براي نماينده شدن مي كنند دليل مهم تري از خدمت دارد
یک اصلاح طلب۹۹۴۰۹۳۰۹:۲۰:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۱۹
ظریف با نگاه نکردن به گاندو , گنده شد.
حق۹۹۴۰۹۴۰۹:۲۰:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۱۹
حالا این همه اسم چرا رضائیان = هاشمیان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین