عبور جریان آب به کمک میراب

گزارش بازرگانی،   3980418154

آب یکی از سرمایه‌های بشر است. هدایت مناسب جریان آب از وظایف شیرآلات محسوب می‌شود. از میان انواع شیرآلات صنعتی، شیر فلکه کشویی یکی از مهمترین انواع شیرآلات چدنی است که وظیفه خاص خود را دارد. شرکت میراب به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده شیرآلات صنعتی تاسیساتی پیشگام تکنولوژی در صنعت است.

 عبور جریان آب به کمک میراب

پایپ کالا به عنوان نماینده رسمی فروش محصولات میراب اطلاعات فنی اولیه را در مورد شیر فلکه کشویی میراب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شیر فلکه کشویی میراب

شیر فلکه کشویی میراب یکی از اعضای خانواده شیرآلات چدنی میراب است که وظیفه قطع و وصل جریان آب را به عهده دارد و در اصطلاح به شیرآلات (on-off) معروف شده است. منظور از قطع و وصل جریان بدین صورت است که شیر فلکه کشویی میراب به دو صورت عمل خواهد کرد:

اجازه عبور کامل آب را می‎‌دهد و آب می‌تواند در مسیر لوله کشی حرکت کند. اجازه عبور جریان را نمی‌دهد و مسیر جریان آب را قطع می‌کند.

توصیه می‌شود از شیر فلکه‌های کشویی برای تنظیم جریان (حالت نیمه باز) استفاده نشود، زیرا در این حالت باعث ایجاد تلاطم جریان در لوله و اتصالات می‌شود و همین آشفتگی جریان آب باعث ایجاد پدیده کاویتاسیون خواهد شد که اثر مخرب و زیان باری برای شیر فلکه کشویی دارد.

پدیده کاویتاسون چیست؟

تلاطم جریان و آشفتگی جریان آب باعث تغییر فشار و دمای سیال (آب) می‌شود، در نتیجه حباب بخار (گاز) در آب ایجاد می‌شود و به این ترتیب ترکیدن حباب‌ها باعث تخریب شیرفلکه کشویی خواهد شد.

نحوه اتصال شیر فلکه کشویی میراب

تمامی شیر فلکه‌های کشویی میراب دارای دو فلنج در ابتدا و انتهای آن است که اتصال شیر فلکه را فلنج دار کرده است. فلنج‌ها به وسیله پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند. مزیت استفاده از فلنج در تعمیر و نگهداری و یا حتی تعویض شیرآلات این است که به راحتی قابل انجام است، زیرا اگر شیرآلات با روش جوشکاری نصب شوند دیگر نمی‌توان به راحتی آن را از خط سیستم جدا کرد.

فشار قابل تحمل شیرفلکهکشوییمیراب

شیرفلکه کشویی میراب به صورت روتین در دو فشار 10 بار و 16 بار تولید می‌شود و بدین معنا است که شیر فلکه کشویی میراب 10 بار حداکثر تا فشار 10 بار و شیر فلکه کشویی 16 بار حداکثر تا فشار 16 بار را تحمل می‌کند.

با توجه به کاربردها و کارکردهای متفاوت، شیرآلات فلکه کشویی میراب به دو دسته زبانه لاستیکی و زبانه فلزی تقسیم بندی می‌شوند.

چنانجه دمای آب بسیار بالا باشد و اصطلاحا آب داغ باشد باید از زبانه فلزی که تحمل دمای بیشتری دارد استفاده شود ولی چنانچه آب بندی سیستم مهم باشد باید از شیر فلکه کشویی میراب با زبانه لاستیکی استفاده شود.

آلیاژ ساخت شیرآلات کشویی میراب

شیر فلکه کشویی میراب عموما از چدن داکتیل و به روش ریخته‌گری تولید می‌شود اما نوع زبانه فلزی آن با توجه به استاندارد ASTM A216 به صورت ریخته گری و با آلیاژ فولاد ساخته می‌شود که تحمل فشار و دمای بالایی دارد.

نحوه باز و بسته شدن شیر فلکه کشویی

شیر فلکه کشویی دارای یک دیسک در مسیر اصلی جریان آب است که وظیفه قطع و وصل جریان به عهده دیسک است که در مسیر جریان قرار می‌گیرد.

دیسک به وسیله میله‌ای رزوه دار به نام Stem به یک دستگاه دایره‌ای (Hand While) متصل است که با چرخاندن دستگیره دیسک به سمت بالا و یا پایین حرکت می‌کند به طوری که هنگامی که دیسک در پایین قرار دارد جریان آب قطع خواهد شد و زمانی که دیسک در بالا قرار دارد مسیر آزاد است و عبور جریان آب ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای مطالعه مقالات بیشتر و همچنین اطلاع از لیست قیمت شیرآلات میراب می‌توانند به سایت پایپ کالا به نشانی www.pipekala.com مراجعه کرده و یا با شماره‌های 55696808-55696809 تماس حاصل کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    18. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    19. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    20. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    21. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    25. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    آخرین عناوین