ریاست بنیاد علمی اکو به ایران واگذار شد

گروه اجتماعی الف،   3980418092

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رئیس بنیاد علمی اکو تا کنون کشور پاکستان بود و در این جلسه ریاست بنیاد به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد و امیدواریم با دستاوردهای علمی بر توسعه منطقه کمک کنیم.

به گزارش فارس، منصور غلامی صبح امروز در حاشیه چهارمین اجلاس هیأت امنای بنیاد علمی اکو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد علمی اکو برای هماهنگی و توسعه علم و تکنولوژی بین کشورها فعالیت می‌کند که دبیرخانه آن در پاکستان قرار دارد و این نشست برای توسعه اقدامات عملیاتی برای مشارکت در دستاوردهای علمی و تحقیقاتی و انتقال تجربیات با استفاده از محققان اساتید و دانشجویان است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: کشورهای منطقه از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و سوابق تاریخی به هم نزدیک هستند و این همکاری می‌تواند به توسعه پایدار منطقه در همه جهات به‌ ویژه ثبات سیاسی آن کمک کند و امیدواریم این نشست برای تدوین نقشه راه رسیدن به این هدف قدم بردارد.

وی خاطر نشان کرد: رئیس این بنیاد تا کنون پاکستان بود و در این جلسه ریاست بنیاد به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد و امیدواریم در ادامه فعالیت‌های قبلی با تأثیرگذاری بیشتر دستاوردهای علمی بر توسعه منطقه کمک کنیم.

غلامی افزود: با توجه به جایگاه علمی اعضای این بنیاد به‌ خصوص ایران، پاکستان و ترکیه بر تلاش بیشتر برای زمینه‌سازی تعریف فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و انتقال تجربیات و دانش فنی بین کشورها برای کاهش گرفتاری‌های وابستگی به کشورهای توسعه یافته تأکید شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری عنوان کرد: مشکلات زیست‌محیطی، ارتباط اقتصادی بین کشورهای عضو و آینده‌پژوهی گسترش علم برای حرکت پا به پای سایر کشورهای جهان از مسائل مهم مطرح شده در این نشست بود.