حجت‌الاسلام اژه‌ای: قوه قضائیه می‌خواهد کل نظام را صیانت و حفاظت کند

گروه سیاسی الف،   3980417214 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول قوه قضائیه در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت:قوه قضائیه می‌خواهد کل نظام را صیانت و حفاظت کند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای: قوه قضائیه می‌خواهد کل نظام را صیانت و حفاظت کند

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت اظهار کرد: در گام دوم انقلاب و در تحقق گسترش بیشتر عدالت همه جانبه یکی از الزامات، منابع انسانی متناسب با این اهداف است. مجری عادل، عالم، کارآمد و پرهیزگار پیش نیاز تحقق این اهداف است و ما می‌خواهیم با تجربه‌ای که از ۴۰ سال گذشته گرفتیم در ۴۰ سال آینده و بعدتر در جهت تحقق آرمان‌های الهی و عدالت قدم برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با بیان اینکه نقش قوه قضائیه در تحقق عدالت است و در قانون اساسی به آن تصریح شده است، گفت: جایگاه مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در گام دوم چیست؟

وی ادامه داد: قوه قضائیه می‌خواهد کل نظام را صیانت و حفاظت کند و مرکز حفاظت واطلاعات می‌خواهد قوه قضائیه و منابع انسانی آن را صیانت کند و فرق میان نظارت مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با سایر دستگاه‌های نظارتی دیگر مانند دادسرای انتظامی قضات یا دادستانی کل کشور و یا دیوان عالی کشور عمدتاً بر مسائل آشکار است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: بخش عمده‌ای از وظایف مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه صیانت از نیروها و پیشگیری از این است که نیروی انسانی که می‌خواهد عدالت را محقق کند، کوچک‌ترین انحراف و لغزشی پیدا نکند و نیرویی عادل، عالم، پرهیزگار و کاردان باشد. مرکز حفاظت واطلاعات قوه قضائیه باید چنان ساز و کار صیانتی داشته باشد که اگر شیطان صفت‌ها و شیاطین جن و انس آمدند تا او را از مجرای عدالت خارج کند، بفهمد و پیشگیری کند. البته این پیشگیری صرفاً از وقوع جرم نیست، بلکه این است که حتی یک قدم به جرم نزدیک نشود و اگر یک قدم در مسیر انحراف جلو رفت، بلافاصله آن را اصلاح و عامل را متنبه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای اظهار کرد: سلامت قوه قضائیه یعنی سلامت نظام و کمک به مردم یعنی کمک به تحقق آرمان‌های الهی است و کسانی که در این مجموعه و همه دستگاه‌های نظارتی کار می‌کنند، قدر خود را بدانند؛ چراکه وظیفه خطیر و مهمی را بر عهده دارند که البته اگر بتوانند این مسئولیت خطیر را به درستی انجام دهند، به همان میزان پاداش و مزد بسیار بالایی دارند که شاید با بسیاری از کارها قابل مقایسه نباشد.

وی در ادامه با بیان چند تذکر تصریح کرد: فرمودند که ما باید نسبت به فساد حساس و جدی بوده در زمینه جلوگیری از فساد تلاش جدی داشته باشیم؛ اما به نظر من مهمتر از این، آن است که ما باید صیانت کنیم تا نیروها انحراف پیدا نکنند. نیرو یا از خدا می‌ترسد و به سمت گناه نمی‌رود واگر از جنبه‌های حضور دائم خداوند غفلت داشت، باید احساس کند که اگر به فساد آلوده شد، آینده خود و خانواده‌اش و سابقه خود و بستگانش به خطر می‌افتد و احساس کند که اگر در دستگاه قضائی لغزشی پیدا کرد، خسارت بسیار بالایی می‌بیند؛ به طوریکه منحرف شدن از راه راست، بهیچوجه حتی از لحاظ مادی هم مقرون به صرفه نباشد و احساس کند اگر سمت گناه یا مفاسد مادی یا اخلاقی برود، آنچنان هزینه‌ای در این دنیا برایش به دنبال دارد که نمی‌صرفد این کار را انجام دهد.

معاون اول قوه قضائیه با طرح این سوال که چه ساز و کاری را می‌توان فعال کرد که این احساس درطرف بوجود آید، گفت: در این خصوص مقداری کار شده و نیاز به کار بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نکته دوم احساس امنیتی است که در عین حال باید نیروی زیر مجموعه از مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه داشته باشد. یعنی کارکنان اعم از قاضی و کارمند نباید در فضای بی اعتمادی از دستگاه نظارتی هراس داشته باشند. همه باید تا این حد به مجموعه حفاظت اطلاعات اعتماد داشته باشند که اگر کوچک‌ترین لغزش، گناه و خلائی در کارشان بوجود آمد، مرکز را پناه خود بدانند واولین جایی که به آن پناه می‌برند، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه باشد و احساس کنند که اینجا منجی و نجات بخش است و مچ گیر نیست.

وی گفت: فرد باید احساس کند از اینکه یک نفر کوچک‌ترین لغزشی پیدا کند، تمام مجموعه حفاظت ناراحت و متأثر می‌شوند و احساس کند که این رابطه یک رابطه بسیار نزدیک است. وقتی یک فرزند ارتباط صمیمی با پدر و مادر داشته باشد، اگر روزی در جایی در زندگی او مشکلی پیش آمد، اول به پدر و مادرش پناه می‌برد. باید این حالت در نیروهای زیرمجموعه ایجاد شود که در عین حال که احساس کنند اگر لغزشی پیدا کردند، همه چیزشان به باد رفته، از آن طرف نیز احساس کنند ملجائی مطمئن، دوست داشتنی، با احساس مودت، خیرخواه و مصلح بالای سر آنهاست که می‌توانند به آن بگویند که این اشکال پیش آمده است.

معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: مثلاً اگر کسی در یک سفر خارجی احساس می‌کند جایی رفته که نباید می‌رفت، بلافاصله بیاید بگوید به فلان جا رفتم واین حرف را زدم. این از آن مواردی است که اگر پیش آید، هم به نفع دستگاه‌های نظارتی، هم به نفع مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و هم به نفع آن نیرو است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای افزود: ما می‌خواهیم از نیروهای مجموعه قوه قضائیه حفاظت و صیانت کنیم؛ البته به تنهایی نمی‌توانیم این کار را بکنیم؛ چون مجموعه مسائلی که به صیانت منجر می‌شود، به تنهایی در اختیار مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیست. دراینجا اگر نیاز به ایجاد ساز و کار، برقراری ارتباطات و تفاهم‌نامه باشد، باید انجام گیرد تا از مجموعه ظرفیت دستگاه‌های نظارتی و مجموعه نیروهای خود دستگاه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این مرکز هر مقدار هم توانمند باشد و هر مقدار نیز نیروهای خوبی داشته باشد، بی نیاز از استفاده از کمک فکری و عملی دیگران در قوه قضائیه و خارج از قوه نیست. بدیهی است که دراین رابطه مرزها رعایت خواهد شد.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: مرکزحفاظت اطلاعات قوه قضائیه باید به صورت مستمر، نظارت بر خود داشته باشد. مقام معظم رهبری و بزرگان ما در مقاطع دیگر فرموده‌اند که چنانچه این دستگاه که می‌خواهد با کژی‌ها و فساد مبارزه کند، خودش دچار فساد و کژی شود، نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با بیان اینکه در مرکز حفاظت واطلاعات قوه قضائیه نیز امکان لغزش وجود دارد، افزود: باید در این مرکز در گزینش همکاران دقت لازم صورت گیرد؛ ولی گزینش و دقت اولیه کافی نیست، چون انسان در ابتدای ورود مراقب و مواظب اعمال خویش است واز آنجایی که کار ما بیشتر با خفیّات مردم سر و کار دارد، در اینجا نیز ما با خفیّات یک مقام قضائی، کارمند دستگاه قضائی و مدیر دستگاه قضائی سر و کار داریم. اگر خدای ناکرده نیرویی به این جایگاه توجه لازم را نداشته باشد و از ظرفیت لازم، صبر و حوصله کافی برخوردار نباشد و از طرفی رازدار خوبی نباشد، این نیرو به درد مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نمی‌خورد؛ لذا باید افرادی که گزینش وانتخاب می‌شوند، خودشان بسیار بیشتر از دیگران مراقب باشند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: از باب تکرار و تأکید دوباره بیان می‌کنم که ما همه انسان و جایز الخطا هستیم و احتمال لغزش در ما وجوددارد؛ لذا حتماً تا آنجایی که ممکن است اگر با یادآوری، تذکر و تنبه می‌شود از خطای کسی جلوگیری کرد، در این رابطه کوتاهی نکنید. اگر چند بار تذکر دادید و باز هم جای تذکر وجود داشت، باز هم تذکر دهید تا آن فرد بیشتر آلوده نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای تصریح کرد: همت ما این باشد که قدم اول را در گناه برنداریم و با شیطان همراه نشویم؛ اما اگر فردی به هر دلیلی قدم اول را برداشت و همراه شیطان شد، همت کنید که آن فرد به سمت گناه سوءاخلاق و یا به عنوان مثال گرفتن رشوه نرود. گاهی مواردی بسیار حساس و مهم است و مسائل امنیتی و جاسوسی است که در اینجا نیازمند کشف و بررسی هستیم؛ لذا این مسئله در اینجا استثنا است؛ اما اصل را بر این بگذارید که در جهت خیرخواهی و اصلاح فرد با تذکر وتنبه عمل کنید.

وی افزود: انسان‌ها نوعاً از نظارت خوششان نمی‌آید و دوست ندارند کسی در کارشان دخالت کند؛ بنابر این ممکن است افرادی از مجموعه نظارتی خوششان نیاید و در گوشه و کنار حرف‌هایی بزنند و فضاسازی کنند که در اینجا نباید صحنه را خالی کرد و ناراحت شد.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: اگر با تفکر، تأمل، مشورت و رعایت همه ضوابط قدم برای انجام کاری برداشتید، با جوسازی‌ها و حرف و حدیث‌ها منفعل نشوید. یکی از گرفتاری‌های ما امروز همین است که نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی در مقابل فضاسازی‌ها منفعل می‌شوند. نیروهای مرکز حفاظت واطلاعات قوه قضائیه کار سختی دارند و ممکن است عده‌ای چه درداخل و چه در خارج قوه قضائیه جوسازی و فضاسازی کنند که یقیناً نباید منفعل شویم و باید کارمان را به درستی پیش ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای بیان کرد: در مسیر کشف فساد ضمن اینکه ضوابط شرعی را رعایت می‌کنید، توجه داشته باشید که گاهی وقت‌ها نحوه کار خسارت دیگری را به بار نیاورد.

وی با تأکید بر اینکه نباید در برخوردها و ناملایمات منفعل عمل کنیم، گفت: از طرف دیگر برای کشف و پیگیری مسئله، موضوع را توجیه نکنید و به کار غیر شرعی دست نزنید و حریم‌ها را رعایت کنید تا از مسیرهایی که صحیح و مشروع است، وارد شوید و نه از هر طریقی که ممکن است؛ لذا باید به گونه‌ای عمل کنیم که خسارت کار کمتر از خسارتی باشد که در حال حاضر وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با تاکید بر اینکه حفظ اسرار در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه فوق العاده مهم است، گفت: حفظ اسرار به این معنی است که حتی نباید موضوعات محرمانه به افراد مطمئن که موضوع به آن‌ها مربوط نیست، گفته شود. خصوصاً در موضوعاتی که در مراحل تحقیقات، کشف و پیگیری است، باید حیطه بندی‌ها را رعایت کنیم و موضوع را با همکار دیگر، مجموعه و اداره دیگر مطرح نکنیم. متأسفانه گاه و بیگاه مسائل طبقه‌بندی و محرمانه از این طرف و آن طرف سر در می‌آورد.

معاون اول قوه قضائیه ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین خطیب گفت: ایشان حدود ۸ سال تمام دراین جایگاه بسیار زحمت کشیده و نیروهای خوبی را جذب کرده و مبانی خوبی گذاشته است. بنده به خوبی می‌دانم که مشکلات، محدودیت‌ها و گرفتاری‌های اقدامات صیانتی در قوه قضائیه بسیار بیشتر از جاهای دیگر است. به سهم خودم از حجت الاسلام والمسلمین خطیب تشکر می‌کنم. حتماً اجرشان با خداست واین توفیق را یافته که در جوار حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای در پایان خاطر نشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی که قاضی و روحانی است و سالیان سال در دادسرای ویژه روحانیت با پیچیده‌ترین، محرمانه‌ترین و حساس‌ترین مسائل مربوط به حوزه سرو کار داشته و دارد و همچنین به عنوان جانشین مرکز از همه موضوعات مطلع است، اکنون که به سمت رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه منصوب شده و این مسئولیت را پذیرفته، از خداوند توفیق بیش از پیش برای ایشان مسئلت دارم. حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با نگاه جامع، خیرخواهانه و دلسوزانه به مسائل نگاه می‌کند و امیدواریم که در این مسئولیت موفق باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین خطیب، رئیس سابق مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در مراسم معارفه رئیس این مرکز، ضمن خوش آمدگویی به حاضران و گرامیداشت دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) بیان کرد: ما در این مدت از همکاری عزیزانی که در مجموعه حفاظت بودند و الان هم هستند و تمام همکارانی که در سراسر کشور و سازمان‌ها با این مجموعه همکاری کردند، بهره‌مند بودیم. همچنین از تمام مجموعه‌ها و ارگان‌هایی که از این جمع و مجموعه حمایت کردند، از مجموعه وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و مجموعه‌های مختلف حفاظت اطلاعات‌ها و حراست‌ها و ارگان‌های مختلف که در جهت پیشرفت کار این مجموعه تلاش‌های زیاد و حمایت‌ها و کمک‌های فراوانی کردند، سپاسگزارم.

رئیس سابق مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: عامل عمده موفقیت و رمز موفقیت ما همراهی، همکاری و حمایت مجموعه قضات شریف، شجاع و عزیز این مجموعه و کارکنان، مدیران، مسئولین، رؤسا و دادستان‌های مجموعه دستگاه قضائی و رؤسا و مجموعه‌ها و سازمان‌ها و مراکز وابسته به قوه قضائیه بود که ما مدیون این لطف، همکاری و حمایت‌های آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: با این لطف، همکاری و حمایت‌ها بود که توانستیم در این مجموعه حرکتی را ایجاد کنیم و اقداماتی که در راستای اشراف اطلاعاتی و گسترش فعالیت‌های اطلاعاتی و حفاظتی در جهت ارتقا سلامت مجموعه دستگاه قضائی انجام شد، همه این در این جهت بود که بتوانیم قدمی در جهت افزایش کارآمدی و سلامت برداریم و صیانت و سلامت مجموعه را ارتقا دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب تصریح کرد: اولویت ما در جهت مبارزه همه جانبه با فساد در ابعاد مختلف و فراگیر آن بود و خدای تبارک و تعالی لطف خود را عنایت کرد و توانستیم قدم‌هایی هر چند مختصر و کوتاه در این جهت برداریم و تقدیم این نظام مقدس و خون شهدای عزیزمان کنیم.

رئیس سابق حفاظت اطلاعات قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در این مدت با امکاناتی که فراهم شد و کمک‌ها و حمایت‌هایی که از مجموعه شد، با ابزار و فن آوری های نوینی که استفاده شد و تجهیزاتی که به مجموعه اضافه شد، توانستیم قدم‌های بهتری را در این جهت برداریم و عملکرد خوبی را به طور نسبی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه ارتقا جایگاه حفاظت و اطلاعات در این مدت توانست کمک بسیاری در سرعت بخشی و بهبود سلامت دستگاه بکند. آسیب‌ها و فرصت‌هایی که در مجموعه وجود دارد نیز شناسایی شد تا بهره لازم را در جهت اصلاح آسیب‌ها و افزایش فرصت‌ها ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب اظهار کرد: در این مدت یکی از تلاش‌های عمده مجموعه حفاظت و اطلاعات این بود که ارتباط خود را با جامعه و مردم با ایجاد امکانات مختلف افزایش دهد؛ لذا با ایجاد سامانه ١٥٨٠ و سامانه‌های مختلف و توسعه ستاد خبری در سطح کشور این زمینه را فراهم کرد.

وی ادامه داد: کار دیگری که صورت گرفت این بود که با جذب نیروهای باتجربه، متخصص و جوان و فعال در بدنه و مجموعه دستگاه حفاظت و اطلاعات این فعالیت‌ها را سرعت بخشید و توانست کارایی خود را با این سرعت افزایش دهد و با حضوری که توانست در مجموعه‌های مختلف انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی، قضائی و اداری ایجاد کند، زمینه را برای فعالیت، گسترش بیشتری ببخشد.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب افزود: از نکات دیگری که مجموعه حفاظت و اطلاعات از نقش زیادی در آن برخوردار بود، کارهای صیانتی و پیشگیرانه‌ای بود که افزایش چشمگیر و غیرقابل قیاسی با گذشته خود پیدا کرد.

وی اذعان کرد: ما در زمینه مبارزه با فساد و شرایطی که در قوه قضائیه موجب نارضایتی عمومی مردم می‌شود به نکاتی برخورد کردیم که به نظر می‌رسد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. یکی از عمده‌ترین عوامل نارضایتی این است که شرایط اجتماعی، اقتصادی و احیاناً سیاسی و امنیتی کشور سرریز آن در قوه قضائیه است و افزایش ورودی‌های قوه قضائیه با توجه محدودیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دستگاه قضائی نارضایتی در میان مردم را افزایش خواهد داد.

رئیس سابق مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: این موضوع یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که باید برای آن یک تدبیر کوتاه مدت و بلند مدت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب افزود: عملاً خیلی از ناکارآمدی‌ها که در دستگاه‌های مختلف اجرایی وجود دارد، شیب و نتیجه آن، پناه مردم به قوه قضائیه خواهد بود و این نکته مثبتی است که نهایتاً مردم ملجا و پناه خود را دستگاه قضائی می‌دانند؛ ولی پاسخگویی به این حجم از ورودی، از عهده توان و امکانات فعلی دستگاه قضائی برنمی آید.

وی در ادامه عنوان کرد: در مقابل قضات شجاع، مستقل، عالم و فعال قضاتی را داریم که به فساد آلوده می‌شوند و این وظیفه دستگاه حفاظتی و نظارتی است که در جهت سلامت آن مجموعه اقدام کند.

رئیس سابق مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: همپای این موضوع در جامعه عزیز و فعال وکالت نیز این مقوله مطرح است؛ چرا که در میان وکلای عزیزی که در صحنه دادگاه‌ها و دادسراهای ما حضور فعال دارند، گاه با وکلایی که سابقه‌های کیفری مؤثری دارند، مواجه هستیم که همچنان به امر وکالت در دفاع از حقوق متهمان می‌پردازند که یک آسیب جدی و عامل بزرگی در تشدید فساد در مجموعه دستگاه عدالت ماست.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در کنار آن مرتبطین دیگری مانند کارچاق کن‌ها، شهود دروغین، وثیقه گذاران حرفه‌ای و بعضاً کارشناسانی که از شرایط حرفه‌ای خود منحرف می‌شوند و مجموعه‌های دیگری در این جهت داریم که تأثیرگذار هستند؛ لذا اگر بتوان برای این دو موضوع راهکاری همزمان و همراه پیدا کرد، خیلی از زمینه‌های فساد و آسیب پذیری در مجموعه دستگاه قضائی می‌تواند کاهش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از همکاری‌ها و حمایت‌های آیت الله آملی لاریجانی و سایرین اظهار کرد: با ورود و انتصاب آیت الله رئیسی انصافاً هر کجا که نیاز بود ایشان در جهت وظیفه اصلی و مأموریت مهم دستگاه‌های نظارتی قوه قضائیه و حفاظت و اطلاعات، حمایت‌ها و نقش جدی را ایفا کرده که بنده تشکر می‌کنم و از دادسرای انتظامی که با مجموعه حفاظت و دادستان محترم آن همراهی زیادی داشتند، تشکر می‌کنم و برای برادر عزیزم و کسی که سال‌ها به او ارادت دارم، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی آرزوی توفیق دارم و دعاگوی همه شما در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) خواهم بود و محتاج دعا و حلالیت همه شما هستم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، رئیس جدید مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در این مراسم ضمن تکریم ایام دهه کرامت گفت: خدا را شکر می‌کنیم که به ما توفیق داد در نظام ولایی خدمتگزار کوچکی باشیم.

وی ادامه داد: از محضر رئیس قوه قضائیه نسبت به حسن اعتماد به بنده برای واگذار کردن این مسئولیت خطیر تشکر ویژه دارم. ان‌شاءالله نسبت به این اعتماد، انجام وظیفه خوبی داشته باشم. همچنین از زحمات مسئولین و خدمات آن‌ها در مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی ادامه داد: اصول ترسیمی از جانب مقام معظم رهبری نسبت به قوه قضائیه در حکمی که خطاب به رئیس قوه قضائیه بیان کردند و عبارت ایشان در ملاقات حضوری هفته قوه قضائیه حاکی از این بود که باید تحولی مبتنی بر نیازها، پیشرفت‌ها و تنگناها توأم با قدرت و جدیت صورت بگیرد و تعیین زمان برای همه فصول سند و بندهای ذیل آن لازم است.

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه افزود: مقام معظم رهبری همچنین در فرمایشات شفاهی در هفته قوه قضائیه فرمودند معنای تحول این است که شما برای پرداختن به اصول، انجام مأموریت‌ها و رسیدن به آرمان‌ها، شیوه‌ها و روش‌های ابتکاری و موثر و نو و دارای تاثیر را ابداع کنید.
وی افزود: مسئله مبارزه با فساد نیز از دیگر نکاتی بود که مقام معظم رهبری بر آن اشاره کرده و فرمودند مبارزه با فساد هم در درون قوه قضائیه محل کلام است و هم در بیرون از قوه؛ لیکن اولویت با درون قوه است. فرمایش ایشان این بود که نسبت به درون قوه قضائیه سخت گیری کنید. علت آن این است که این قوه مسئول رفع فساد است؛ اگر خودش فاسد باشد، گناه او نابخشودنی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: برنامه‌های پیش روی مجموعه مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه که فصول آن توسط حجت الاسلام و المسلمین خطیب ترسیم شده است، امید است در آینده توسط همکاران و دوستان مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و فرامین تبیینی رئیس دستگاه قضاییه باید گفت که با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد و قوه قضائیه مقتدر برای مبارزه با فساد و برقراری عدالت باید عاری از فساد باشد.

وی گفت: مبنای اولیه مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در مبارزه با فساد با هیاهو و جنجال همراه نیست و مشی ما بیشتر اقدامی و عملی است؛ مگر اینکه ضرورت به تشدید برخورد وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به راهبردهای کلی و برنامه‌های اجرایی مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: پاکسازی و تصفیه عناصر آلوده اعم از کارکنان در بازه زمانی محدود با حدود ۱۶ برنامه، انتخاب و انتصاب مدیران انقلابی با تفکر جهادی و ولایی و فساد ستیز و برخورد جدی و بدون ملاحظه با مدیران متخلف برای ریشه کنی فساد از جمله برنامه‌های اجرایی است.

به گزارش میزان، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در پایان تقویت ساز و کار حمایتی از افشا کنندگان فساد و الکترونیکی نمودن فرآیند ارجاع در سطح دستگاه قضا را از دیگر راهبردهای کلی برای مبارزه با فساد در درون قوه قضائیه عنوان کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۹۱۴۳۲۲۲:۳۵:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۱۷
خدا خیر بده هر کس که به این کشور و مردم و نظام خدمت میکنه
ناشناس۹۹۱۸۳۱۰۸:۱۳:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۱۸
قوه قضاييه اول خودش را پاكسازي وسالم سازي كند
ناشناس۹۹۱۹۱۴۰۸:۴۸:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۱۸
همان کاری را که طبق قانون موظفید را انجام دهید کافیست .
ناشناس۹۹۲۰۰۰۰۹:۲۹:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۱۸
قوه قضاییه وضیفه اش چیز دیگری است.... دفاع و صیانت از حق و حق الناس!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین