سعیدی مطرح کرد؛ کشف سلطان مسکن با ۲۵۰۰ واحد در تهران/ کاهش قیمت مسکن با دریافت مالیات بر عایدی سرمایه

گروه اقتصادی الف،   3980417055 ۷۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون اقتصادی برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق اطلاعات واصله فردی در شهرری صاحب ۷۰۰ خانه است و مالیات این سرمایه را هم نمی‌پردازد. این ارقام کم نیستند و طبق بررسی‌ها متوجه شدیم فردی در تهران ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن ساخته، ولی وارد بازار مسکن نکرده است.

کشف سلطان مسکن با ۲۵۰۰ واحد در تهران/ کاهش قیمت مسکن با دریافت مالیات بر عایدی سرمایه

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی پایش، زهرا سعیدی مبارکه عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه شب گذشته «پایش» در توضیح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: این مالیات به نوعی بر سود حاصل از خرید یا فروش بسته می شود. این مالیات حتی در کشورهای آفریقایی نیز گرفته می شود.

وی با اشاره به طرح مالیات بر عایدی سرمایه افزود: طرحی که ما آماده کردیم بر این موضوع دلالت دارد و با 145 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که کلیات آن تاکنون تصویب گردیده است. بیش از 95 درصد مردم از این مالیات معاف هستند و آنهایی که مسکن را برای سود خریده اند باید بخشی از سود خود را مالیات دهند.  

سعیدی با تاکید بر تاریخچه این طرح افزود: در سال 94 ما بر تولید مالیات بستیم اما بر خانه های مازاد و سوداگری مسکن هیچ مالیاتی بسته نشد. در آن سال این طرح به مجلس آمد اما با نامه نگاری آخوندی، وزیر وقت راه و شهرسازی، و نقش آفرینی رئیس مجلس موضوع مالیات بر عایدی سرمایه از دستور کار خارج شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بی انگیزگی دولت در اجرایی شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: بار‌ها کرباسیان وزیر وقت اقتصاد و تقوی نژاد رییس وقت سازمان امور مالیات کشور ابلاغ کردند که ابزار بررسی عایدی سرمایه افراد در دست است و امکان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه وجود دارد.

وی افزود: اما در حال حاضر دژپسند وزیر اقتصاد خبر از طراحی طرح جامع مالیاتی را می‌دهد که البته قرار بود تا اواخر خرداد ارایه شود و هنوز محقق نشده است.

این نماینده مجلس گفت: بررسی این طرح جامع دولت باز هم به همان قانونی که ۳ سال پیش مجلس مصوب کرده بود رسیده است و به نوعی دوباره کاری صورت گرفته است. البته در تصویب این طرح اراده لازم وجود ندارد. در حال حاضر شاخص امید به خانه دار شدن افزایش داشته است.

سعیدی مبارکه بیان کرد: طبق اطلاعات واصله فردی در شهرری صاحب ۷۰۰ خانه است و مالیات این سرمایه را هم نمی‌پردازد. این ارقام کم نیستند و طبق بررسی‌ها متوجه شدیم در تهران ۷ هزار و ۵۰۰ خانه ساخته شده و فردی در تهران ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن ساخته، ولی وارد بازار مسکن نکرده است.

وی گفت: ۷۰ درصد معاملات مسکن مصرفی نیست و جنبه کسب سرمایه بیشتر را دارد. متاسفانه نرخ مسکن را افرادی که صاحب تعداد خانه‌های بالا هستند تعیین می‌کنند. افزایش قیمت مسکن در شهرهای بزرگ، کم کم تاثیرش را نیز در شهرهای کوچک خواهد گذاشت.

این نماینده مجلس با ارائه آمار ساخت مسکن بیان نمود: ما 10 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی از سال 85 تا 95 ساخته شده، اما 2 میلیون و 400 هزار واحد آن در اختیار مصرف کننده قرار گرفته است. بقیه 7 میلیون و پانصد هزار واحد دست افراد تاثیر گذار در بازار مسکن است. اما به علت عدم وجود قانون از این افراد مالیات اخذ نمی شود.

سعیدی مبارکه ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۰ کشور دنیا در حال پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه یا CGT هستند.

وی بیان کرد: با اجرایی شدن طرح مالیات بر عایدی مسکن قطعا ۹۵ درصد مردم جامعه از آن معاف خواهند بود زیرا قانون مصوبه مجلس بیان کرده که هر فرد می تواند یک خانه داشته و از پرداخت مالیات بر آن معاف باشد. این پیش بینی را هم داشته ایم که سرپرست خانوار شاید برای فرزندانش منزلی را به عنوان سرمایه خریداری کرده باشد. بنابراین حداکثر به اندازه تعداد اعضای خانواده اش می تواند خانه داشته باشد و مازاد بر را باید مالیات دهد و این طرح شامل مردم عادی نمی شود.

این نماینده مجلس گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه قطعا مختص سودجویانی است که از آنها نام بردیم.

سعیدی مبارکه بیان کرد: متاسفانه قیمت مسکن نسبت به سال گذشته ۱۱۲ درصد افزایش داشته است. این افزایش تاکنون در کشور سابقه نداشته و متاسفانه بازار مسکن بازاری خاص است که در خصوص آن تدبیری اندیشیده نشده است. مالیات بر عایدی سرمایه باعث کاهش قیمت مسکن خواهد شد و بین فروشندگان رقابت کاهش قیمت اتفاق خواهد افتاد. به همین دلیل این طرح به نوعی راه حل مقابله با سوداگری است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۹۰۱۳۰۱۱:۰۸:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۱۷
سلطانهای مسکن را هم اعدام کنید ببینیم درست می شه وضع کشور یا نه !!!!
ناشناس۹۹۰۱۹۴۱۱:۳۷:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۱۷
قانون از کجا اورده ای را برای همه احاد جامعه اجرایی کنید وکلیه ثروت های بالای 2 میلیارد تومان در کشور را ملی اعلام کتید تا ثروت در جامعه درست توزیع شود
ناشناس۹۹۰۴۶۹۱۳:۱۶:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۱۷
تولد سلطان های مسکن، سکه و ... فقط و فقط محصول بی توجهی به منشا پول هائی هست که در حساب بانکی افراد انباشته میشه. وقتی که از راه نا سالم (که الزاما بالا رفتن از دیوار خانه کسی هم نیست) مثل رشوه، واردات قاچاق، فرار مالیاتی و.. افراد پولهای بی حساب و کتاب بدست میارن و هیچ کس هم از اینها نمی پرسه که منشاء پول شما کجاست شما چه انتظاری بجز گسترش فقر و بی عدالتی و تجمع ثروت و بیکاری دارید؟ این آقا و بقیه سلطانها از ضعف قوانین استفاده کردن و حداقل روی کاغذ کارشون غیر قانونی نیست چون مطابق قوانین جاری کشور خرید آپارتمان و یا سکه به هر تعداد جز مصادیق جرم نیست وقتی اطلاعات حساب بانکی افراد محرمانه باشه برای سازمان های مسئول هیچ نتیجه ای جز گسترش فساد نیست
ناشناس۹۹۰۵۴۲۱۳:۵۵:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۱۷
خودتون همه چیز ممکلت رو خراب کردید هی بندازید گردن اینو اون سلطان سلطان خودتونید
ناشناس۹۹۰۷۳۳۱۵:۱۸:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۱۷
سازندگان سریال گاندو بررسی کنید از کجا اورده 2500 واحد مالک است و یک سریال بسازید
فرناز۹۹۰۵۵۵۱۳:۵۸:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۱۷
با این کار (ملی کردن ثروت افراد پولدار) فرق ما با نظام های کمونیستی چیه؟
ناشناس۹۹۰۶۳۱۱۴:۳۵:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۱۷
اساس اسلام بر مالکیت مشروع است ان لیس للانسان الا ما سعی 99.99999 ثروت های کلان در دست افراد نامشروع و از تلاطم اقتصادی که موجبات فقر گروه کثیری بوره شکل گرفته یا از رانت و رشوه و سو استفاده از قدرت بوده
فرناز۹۹۰۷۶۱۱۵:۳۱:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۱۷
خیلی از مواقع تشخیص دقیق ثروت مشروع از نامشروع خیلی سخته، پس مبنای کار می بایست قانون باشد ولاغیر
ناشناس۹۹۰۷۶۸۱۵:۳۶:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۱۷
هر اقتصادی کمونیسمی لیبرالیستی سوسیالیستی و.... از این اقتصادی که ما داریم بهتره
ناشناس۹۹۰۷۲۲۱۵:۱۴:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۱۷
این راهش نیس داداش.کمونیستی فکر نکن.مشکل ریشه در بی قانونی داره.اینکه من و تو نتوانستیم بالای مثلا ۲ میلیارد درآمد کسب کنیم بخشی بخاطر عدم توانایی خودمون هم هست.
ناشناس۹۹۱۵۹۲۰۰:۵۱:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۱۸
شما هيچ گاه بدون دسترسي به رانت نمي تواني ددر اين كشور ميلياردر شوي
ناشناس۹۹۱۱۱۴۱۸:۳۳:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۱۷
آخه 2 میلیارد تومن الان با این تورم پوله؟ الان یک خونه که تا 1.5 سال پیش 500 میلیون بوده شده بالای 2 میلیارد تومن. ملی اعلام کنند این را؟ آخه یک کم فکر کن. این شعارها پدر مملکت رو درآورد.
ناشناس۹۹۰۲۱۵۱۱:۴۳:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۱۷
سلطان مسکن دولت بی عرضه و نامرده که با اجرای قانون مخالفت کرد و برای مردم یک متر خونه نساخت و ...اخوندی خیانتی کرد ککه در تاریخ سابقه نداره الان هم راست راست میگرده و درفشانی میکنه....
عجایب شهر۹۹۰۳۸۵۱۲:۵۰:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۱۷
نیازی به اعدام نیست با یک قانون مالیاتی ساده مسئله حل میشه
فرناز۹۹۰۵۵۰۱۳:۵۷:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۱۷
پولدار بودن که جرم نیست. اگر این فرد مالیات حقه خود را پرداخت کرده باشد، طبق چه قانونی دوباره باید مالیات پرداخت کند؟!
ناشناس۹۹۰۷۲۵۱۵:۱۶:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۱۷
از چه راه صحیح اقتصادی به این ثروت رسیده ریشه یابی شود با پول های سعودی برای ایجاد هرج و مرج در قیمت مسکن نباشد
ناشناس۹۹۰۵۷۸۱۴:۱۴:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۱۷
بله حتما احسنت اون مالیات رو از خریدار میگیره پس منتظر باشید تا قیمت مسکن کاهش پیدا کنه
ناشناس۹۹۰۳۹۸۱۲:۵۳:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۱۷
کدام سلطان تو باورت شد مال مردم میخوان بخورن
ناشناس۹۹۰۴۷۳۱۳:۱۸:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۱۷
متاسفانه عده ای در ایران دنبال انواع دشمنان در خارج ایران می گیرند در صورتیکه تنها دشمنی که من حاضرم به خاطرش بجنگم طبقه رانت خوار و نوکیسه در داخل است.
ناشناس۹۹۰۴۸۱۱۳:۲۱:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۱۷
بله اگر اینها را فقط بدست مردم بدهند و فقط محاکمه کنند آنوقت شاید راهی برای برون رفت از این وضعیت اسفناک باز شود. یعنی برخی وزیران ، وکیل و نمایندگان بخصوص آقای..، .. و اکثر مدیران در بالاترین سطح در این نظام باید محاکمه شوند و تمام اموالی که از مردم غارت کردند به مردم برگردد، این امر فقط به دست مردم میتواند انجام گیرد نه هیچ کس دیگر
ناشناس۹۹۰۸۸۲۱۶:۱۷:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۱۷
با قانون مالیات بر عایدی از سرمایه دیگر کسی دنبال خانه سازی و هیچ کاری نخواهد رفت نتیجه آن هم مشخص هست افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن و بقیه اقلام خواهد بود اینکه الان مسکن فروش نمی رود دلیل بر قدرت خرید کم مردم بخاطر کارهای مقامات ایران در 4 برابر بی ارزش کردن ارزش پول ملی هست البته قیمت مسکن مانند دیگر کالا ها 4 برابر نشده اما با این حال مردم توان خرید ندارند مانند نداشتن توان خرید برای خودرو برای حتی لبنیات ، پس از بقالی ها هم باید مالیات عاید بر سرمایه از ماست و شیر و غیره گرفته شود ! مالیات از عاید بر سرمایه زمانی درست هست که کشور دارای تورم واقعی 2 درصدی باشد آنزمان اگر قیمت اجناس گرانتر از این 2 درصد واقعی شدند مالیات عاید بر سرمایه گرفته شود بهتر هست قیمت مسکن و هر چیزی اگر قرار بر گرفتن مالیات بر عایدی بر سرمایه هست کاهش شدید ارزش ریال هم در آن لحاظ شود یعنی اگر زمان خرید ملکی 500 میلیون تومان بوده و آنزمان قیمت دلار 3200 تومان بوده و الان آن ملک 1000 میلیون تومان شده و ارزش ریال 400 برابر کم شده با حساب کردن کاهش ارزش ریال اگر عایدی بر سرمایه بوده مالیات اخذ شود چون در غیر اینصورت مسخره هست و تمام صنایع باقی مانده هم تعطیل خواهند شد البته یکسری هم دنبال تعطیل کردن تولیدات باقیمانده داخل هستند تا بکل صنایع ایران را بخوابانند و ایران را یک کشور مصرف کننده تمام کنند طرح ریاضت کشی یا همان هدفمندی که ..دنبال همین تعطیلی باقیمانده تولیدات ایران هست
ناشناس۹۹۰۱۴۷۱۱:۱۶:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۱۷
من یه مستاجرم و هر روز وزیر سابق مسکن رو که داغ خونه دارشدن رو به دل من وهمه مستاجرها گذاشت نفرین میکنم . خدا جوابش رو بده . خدا ازش نگذره
ناشناس۹۹۰۴۵۴۱۳:۱۰:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۱۷
نفرین باد هواست. اصل پوله که اون وزیر و مابقی مسئولین کشور دارند و حالش و میبرن.
ناشناس۹۹۰۱۴۹۱۱:۱۹:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۱۷
دزدی که نکرده و دلش نخواسته بفروشه مالش را مگر کسی میتونه شما را مجبور کنه که باید ماشینت را بفروشی
ناشناس۹۹۰۱۵۵۱۱:۲۳:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۱۷
از این مورد زیاد است. تنها راه کار که در بیشتر کشورها اجرا شده است. هر ایرانی باید یک منزل مسکونی داشته باشد طبق قانون اساسی کشور بیش از آن باید هر فرد مالیات بسیار سنگین را به دولت بپردازد به طوری که آن فرد مجبور شود مازاد بر یکی را بفروشد. مثل بیش از 180 کشور دنیا حتی کشورهای که از ما لیبرال تر و طرف سرمایه دارها هستند. مثل آمریکا و ...
ناشناس۹۹۰۱۶۰۱۱:۲۶:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۱۷
باید قانونی تنظیم شود که افراد بیش از یک واحد مسکونی نداشته باشند . چون در این صورت حق دیگری را غصب کرده اند. دوم میتوان حق فروش مسکن را بعد خرید آن تا حداقل 15 تا 20 سال نداشته باشند. و انتقال سند بر اساس قیمت کارشناسی و عقلانی باشد. نه کارشناسان به قیمت دلالها نگاه کنند.
ناشناس۹۹۰۹۰۱۱۶:۲۴:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۱۷
اقتصاد دنیا چنین شروطی نداره که بخوای مال مردم خوری کنی بدون زحمت
ناشناس۹۹۳۰۵۴۱۶:۴۰:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۱۸
یعنی چی ؟ چی رو غصب کردن ؟ اینجوری دنیا پیشرفت نمیکنه . کل پیشرفت بشر بخاطر جاه طلبیش بوده اصلا این همه ساخت و ساز هایی که توی شهر ها انجام شده به خاطر سودش و افزایش سرمایه بوده به نظر شما کسانی که استطاعت فکری و مالی واقعی برای فرزند آوری را ندارند و اتفاقا همین افراد هستند که بیشترین فرزندان را به وجود میآورند و بار آن را بر دوش دولت و افراد دیگر جامعه می اندازند حق دیگران را غصب نکرده اند؟
ناشناس۹۹۰۱۶۵۱۱:۲۸:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۱۷
واقعاً تاسف آور است. خیلی از مردم برای یک سقف اجاره ای بالای سر هم درمانده اند آنوقت افرادی هستند که هزاران مسکن به اسم خود دارند!!! مافیای مخوف مسکن آنقدر قدرتمند و ثروتمند است که اجازه عملی شدن مالیات بر بیش از یک واحد مسکونی و تصاعدی شدن سنگین آن برای واحدهای بیشتر را نمی دهد. مجلس هم فقط نظاره گر است. از دیده بان شفافیت و عدالت خواستار ورود و پیگیری این موضوع به عنوان یک مطالبه عمومی را داریم. قیمتهای مسکن به قدری فضایی شده که با نصف شدن آن هم مصرف کننده های واقعی نمی توانند خریداری کنند. قیمت مسکن حداقل باید به یک چهارم قیمتهای فعلی برسد تا مردم بتوانند نفسی بکشند و با گرفتن وام خانه خریداری کنند.
ناشناس۹۹۰۱۸۸۱۱:۳۵:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۱۷
سلطان مسکن هم از خودشون است اگر تهش را در بیاری می بینی به کجا ها وصل نیست
ناشناس۹۹۰۲۰۱۱۱:۳۹:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۱۷
دارندگی و برزندگی براش زحمت کشیده و حلال حلاله دزدی هم نکرده دزدان مال بیت المال ازادن حالا گیر دادن به این ...
ناشناس۹۹۰۲۳۰۱۱:۴۷:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۱۷
سلطان ماشین،سلطان مسکن'سلطان پوشک،سلطان گوشت،سلطان دلار،سلطان سکه.....
ناشناس۹۹۰۵۲۹۱۳:۴۸:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۱۷
اونا سلطان و ما شبان
شهروند۹۹۰۷۲۳۱۵:۱۵:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۱۷
سلطان مسکن همون آخوندی وزیر سابقه
ناشناس۹۹۰۲۴۵۱۱:۵۳:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۱۷
فقط تحریک مردم برای مقاصد خاص اگر دزدی کرده بیاوریدش پای محاکمه در غیر ان قصد و غرض چیزی دیگرست
ناشناس۹۹۰۲۶۰۱۱:۵۷:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۱۷
همه مسئله و جواب مسئله رو میدونن ، فقط نمیدونم چرا کسی عمل نمیکنه ؟!!!
ناشناس۹۹۰۲۶۴۱۲:۰۰:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۱۷
مثل کشورهای دیگه، خود دولت باید زمین جای خوب بخره و تعداد زیاد برج های مسکونی پنجاه طبقه بسازه، مشکل مسکن حل میشه، نه اینکه بره چهارطبقه بی کیفیت مسکن مهر در مناطق دورافتاده پرت بسازه، مدیریت قوی میخواد
ناشناس۹۹۰۲۸۵۱۲:۱۱:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۱۷
فکر می کنید برای چی دولت امروز و فردا می کند ؟ چه سودی پشتش خوابیده که اجرا نمی کند؟
خانه ندار۹۹۰۲۸۶۱۲:۱۱:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۱۷
این طرحی که اینجا توضیح داده شده، در اصل مالیات بر خانه های خالی هست. چون سرمایه کسی زیاد نشده، بلکه با سقوط ارزش پول، فقط دارایی قبلیشون حفظ شده. امیدوارم درست اجرا بشه. نه اینکه کسی که چون دوتا خونه داره بیاد مالیات بده، ولی کسی با 200 تا خونه بتونه از زیر مالیات به شکل قانونی فرار کنه.
ناشناس۹۹۰۲۹۷۱۲:۱۵:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۱۷
آپارتمانهای اینم مثل سکه های سلطان سکه بگیرید اعدامش کنید
ناشناس۹۹۰۳۰۶۱۲:۱۹:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۱۷
سلطان بستنی رو پیدا کنید بستنی گرون شده دیگه نمی تونیم بستنی بخریم برای بچه هامون .
ناشناس۹۹۰۳۳۹۱۲:۳۴:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۱۷
اصلا همه سلطان ها رو اعدام کنید. ما سلطان می خوایم چه کار
علی۹۹۰۳۵۳۱۲:۳۹:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۱۷
چه زمانی یک افزایش قیمتی به عقب برگشته که این دومیش باشه؟
ناشناس۹۹۰۳۵۸۱۲:۴۱:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۱۷
در کنار این طرح اگر معاملات قولنامه ای هم بی اعتبار بشوند امیدی هست که دلال ها دست از این کار کثیفشان بردارند و کل جامعه از این کار نفع خواهند برد.
ناشناس۹۹۰۳۶۰۱۲:۴۱:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۱۷
قیمت هیچ کالایی گرون نشده،ارزش پول یکچهارم شده وباید پول بیشتری پرداخت کرد.گرانی وقتی معنی میده قیمت کالا یاکالاهایی بالاتراز قیمت عرف باشن.وقتی همه چیز دریکسال ٣-۴برابرشد دیگه اسمش گرانی نیست وکاهش ارزش پوله.الان یک میلیون تومان به اندازه ٢۵٠هزارتومان ١٨ماه پیش قدرت داره
ناشناس۹۹۰۳۹۹۱۲:۵۴:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۱۷
مطمئن باشید از خود مسئولین کشوره. مگه میشه یک شخص عادی صاحب این همه ثروت باشه و اسمش رو هم کسی ندونه.
علی۹۹۰۴۳۳۱۳:۰۵:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۱۷
یک بار برای همیشه مالیات بر عایدی ناگهانی سرمایه رو تو ایران تصویب کنید و برای همیشه جلوی این ویرانگری اقتصادی ناشی از هجوم سرمایه به بازارهای خاص (ارز ، سکه، مسکن، خودرو..) رو بگیرید، این نوع مالیات سالهاست که در کشورهای دیگه وجود داره و یکی از بهترین ابزار جلوگیری از هجوم سرمایه به بازارهای مخرب اقتصادی هست
ناشناس۹۹۰۴۳۷۱۳:۰۶:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۱۷
مگه مثل بعضی ها اختلاس کرده؟ یا در خانه های مصادره ای نشسته؟ یا از صندوق فرهنگیان برداشت کرده؟
ناشناس۹۹۰۴۵۷۱۳:۱۱:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۱۷
قوانین اسلام اجرا نشه عاقبت کارها این میشه
ناشناس۹۹۰۶۴۷۱۴:۴۲:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۱۷
دانمارک بالاترین رتبه در خصوص قوانین اجتماعی و عدالتی قرآن را دارد
ناشناس۹۹۰۸۳۷۱۶:۰۲:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۱۷
این تحقیق کاملاً درست است که توسط یک استاد ایرانی و یک استاد از عربستان سعودی انجام شده است و از نظر عدالت و قوانین اجتماعی کشورهای اسکاندیناوی به اسلام نزدیکترند با فاصله خیلی زیاد مالزی است بعد ترکیه و نزدیک به انتهای جدول ایران است.
آرش از روستا۹۹۰۴۸۴۱۳:۲۲:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۱۷
شماها به فکر مردم نیستین بلکه به فکر جیب خودتونین! فردا میگه من مالیات میدم پس خونه هام رو گرونتر میفروشم! فقط از گرده مردم این پول درمیاد با این طرح شما
ناشناس۹۹۰۵۱۳۱۳:۳۷:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۱۷
پول داشته خریده.شما باید قانونی داشته باشید که سوداگری در مسکن را از بین ببرد.وقتی قانون نداریم مسکن اینطور گستاخ میشود.چه عیبی داره کسی هزاران مسکن هم داشته باشه ولی وقتی سود کلان را با قانون از مسکن بگیریم آنوقت کسی مسکن باز نمیشه متاسفانه دولت.بانکها.موسسات و و و و و همه دستی در مسکن دارند .شاید هم به جای 2500 واحد چندین میلیون واحد.
ناشناس۹۹۰۵۷۷۱۴:۱۳:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۱۷
خوبه یک لیست تهیه بشه از اقدامات رئیس مجلس که به ضرر قشر متوسط و ضعیف انجام شده؟
ناشناس۹۹۰۵۸۳۱۴:۱۷:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۱۷
شما بهتر است جلوی جریان رانت و فساد را ببندید و نگذارید افرادی از طریق رانت وفساد و اختلاس صاحب چنان سرمایه ای شوند که حالا بخواهید از دارایی آن ها مالیات بگیرید .افزایش مالیاتها به هرشکلی وبه هر نحوی نهایتا"به مصرف کننده و اقشار ضعیف منتقل شده و آنها را ضعیف وضعیف تر خواهد کرد .آنانکه به سرچشمه های بزرگ رانت و فساد دسترسی دارند و فاقد هر گونه اخلاقیات هستند اگر یک ریال مالیات بدهند دو ریال آن را از مردم می گیرند .اینقدر با اعصاب مردم بازی نکنید اگر راست می گویید و دنبال کمک به مردم ضعیف هستید جلوی فساد و رانت خواری و ویژه خواری واختلاس را بگیرید .
ناشناس۹۹۰۶۰۷۱۴:۲۵:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۱۷
بنده در مسافرت به مناطق عشایری فراشبند فارس , موفق به خرید 15 کیلو کشک گوسفندی شده ام . از مقامات محترم خواهشمند است بنده را به عنوان سلطان کشک معرفی فرمایند.
ناشناس۹۹۰۶۵۳۱۴:۴۴:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۱۷
اینهمه سلطان پس دولت چکاره است واقعا شرم آورره کشوری که با امریکا در افتاده نمیتواند جلوی چند تا دلال را بگیرد البته فقط باید مطمئن شد که دلالان وصل به جایی نیستند
ناشناس۹۹۰۶۵۴۱۴:۴۵:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۱۷
وقتی این چند مالک کلان پیدا شدند و بطریقی مشکل را حل کردند( البته همه راههای حل را می دانیم ومیدانند ) با یک مصوبه کم جون و ناپخته و بی توان میایند سراغ مردم معمولی و حالا همه باید از چند جانب پاسوز یک موضوع ( که همانا نامدیریتی در حوزه اقتصادیست ) بشوند و غرامت بدهند . از مستاجرینی که باید ارزش افزوده بابت این مالیات کذایی را بدهند تا کارگران ساختمانی و دلالهای بنگاهی و مصالح فروشان بگیر برو تا محضرداران و شهرداریچیها و مغازه داران و وووو باز خدا رحم کند با نمایندگان نخبه که بلدند فقط ماجرا درست کنند
ناشناس۹۹۰۶۵۷۱۴:۴۵:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۱۷
والا دلال ها را هم باید نابود کنید اون بنگاهیای حقه باز که خونه را مفت از دست مردم عادی در میارن هم جمع کنید
ناشناس۹۹۰۷۰۹۱۵:۱۱:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۱۷
پولداران باید برن دبی ترکیه کندا زندگی کنن
ناشناس۹۹۰۷۴۱۱۵:۲۰:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۱۷
کسی اومده ازش مالیات بخواد که نداده...
م۹۹۰۷۹۵۱۵:۴۸:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۱۷
اگر هر خانه 400 میلیون تومان باشد 2500*400000000= هزار میلیارد تومان 2500 خانواده با نظارت دولت و قیمت مناسب بین افراد کم توان جامعه - جوانان تازه ازدواج کرده - و با قرعه کشی مناسب فروخته شود
صمصام۹۹۰۸۰۵۱۵:۵۱:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۱۷
باید پول زمین تمام 2500 خانه رو ازش بگیرید
ناشناس۹۹۰۸۱۹۱۵:۵۴:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۱۷
لعنت خدابراخوندی ....ودارودسته اش..
ناشناس۹۹۲۶۸۰۱۳:۳۶:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۱۸
آخوندی نون شما را اجر کرد انگار .
ناشناس۹۹۰۹۵۶۱۶:۵۱:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۱۷
این جماعت دور زدن قانون رو هم بلدن، پول مالیاتی رو که باید بپردازن رو میکشن روی اجاره بها و یه قرارداد صوری هم مینویسن. این وسط دودش باز تو چشم مستاجرا میره. فقط امیدوارم قانونی که تصویب میشه درست اجرا بشه و تمام راه درروهاش بسته بشه.
علی۹۹۰۹۷۱۱۷:۰۱:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۱۷
مالیاتش باز هم در جیب آقازاده ها میره. از این جیب به اون جیبه
ناشناس۹۹۱۰۶۸۱۸:۱۶:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۱۷
دولت می بایست مالیات بر افزایش ثروت به نسبت تورم را محاسبه و مالیات را از این افراد بگیرد مسکن باید از کالای سرمایه ای خارج شود.و سرمایه به سوی صنعت برود کم کم این فرایند باعث اقتصادی شدن صنعت می شود. اما اصل مساله این است که بزرگترین دلال و عامل تورم دولت است
ناشناس۹۹۱۰۹۱۱۸:۲۵:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۱۷
بروید سراغ .. که خواهر زاده آقای .. می باشد.بروید سراغ سهامداران .. که همه بساز و بفروش هستند..این.. بازی ها را بگذارید کنار..بدجوری زندگی مردم را خراب کردید..
ناشناس۹۹۱۲۲۲۱۹:۳۹:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۱۷
لعنت خدا بر خیانت کاران
ناشناس۹۹۱۳۵۶۲۱:۳۸:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۱۷
درست نیست این
محمد۹۹۱۳۷۹۲۲:۰۳:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۱۷
شما بیشتر از اون که به فکر مردم باشید به فکر خالی کردن جیب مردم هستید و هر طرح من درآوردی که میاد بعدش همه چی ده برابر میشه شما فقط دنبال مالیات گرفتن و پر کردن جیب دولت به عناوین مختلف هستید بیچاره مردم هم شدن نخود آش و الکی میگین بخاطر مردم خدایی شما نظر ندی همه چی درست میشه شما با این کار جیب .. پر می‌کنی اونم عوضش می‌کشه روی مسکن این وسط هم بدبخت مردم باید تاوان بدن
ناشناس۹۹۱۴۰۵۲۲:۲۲:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۱۷
لفظ سلطان رو از کجا آوردند اینا
ناشناس۹۹۱۶۱۸۰۱:۱۲:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۱۸
یکی کل وقتی که خدا در اختیارش گذاشته صرف جمع آوری مال دنیا کرده و به آخرت خود هیچ توجهی نکرده و اعتقادی هم ندارد دیگری بیشتر وقتی که خدا در اختیارش گذاشته صرف آخرت خود کرده است. کدام یک از این دو سرمایه دار هستند و آیا قابل معاوضه است؟ متاسفانه برخی فقط سرمایه مادی دیگران را می بینیم و دوست دارند آنرا از دیگری بگیرند و به دیگری بدهند. این انصاف نیست. انصاف آن است سرمایه مادی و معنوی هر دو دیده شود و اگر قرار است توزیع شود هر دو توزیع شود.
ناشناس۹۹۳۰۱۰۱۶:۱۶:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۱۸
حالا چرا همه مشکلات را میخواهید با مالیات بیشتر حل کنید ؟ اینجوری قیمت مالیات مسکن هم میاد روی قیمتش و در اصل پولش رو مصرف کننده نهایی میده.در این صورت دولت خودش شریک گرون فروش ها میشه و نمیگه چرا گرون میفروشی .در اصل یعنی هر چه بیشتر مالیات بیشتر کلا یک مثال 2500 عددی زدید و در آخر مالیات را تعمیم دادید به کسانی که مثلا مجرد هستند و مثلا 3 واحد دارند تعداد 2500 عدد بسیار بسیار بیشتر است و مسلما کسانی که 4 یا 5 واحد دارند هم قیمت مسکن را تعیین نمیکنند . خوب کسی هم که آپارتمان می سازه که یک واحد که نمی سازه شاید 4 یا 5 واحد بسازه . اینجوری باید مالیات بیشتری بده و گرون تر هم می فروشه . در ضمن اگر دولت زمین یا مصالح یا وام در اختیار سازنده بزاره میتونه سازنده رو مجبور کنه بعد از ساخت واحد ها بفروشه یا حتی برای فروش قیمت تعیین کنه. در غیر این صورت خیر . در ضمن صرف چند واحد داشتن سرمایه کسی زیاد نمیشه در اصل این ارزش پوله که کم میشه .اگر ارزش پول ثابت باشه تازه از سرمایه شخص کم هم میشه چون بنا استهلاک داره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین