معرفی 5 مکان دیدنی از دید کاربران سایت تریپ

گزارش بازرگانی،   3980416129

کشور ایران مکان های دیدنی بسیار زیادی دارد. از منابع طبیعی ، مکان های تاریخی تا معادن با ارزش در کشورمان وجود دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با پربازدید ترین مکان های دیدنی ایران آشنا کنیم که این مکان ها توسط کاربران یکی از وب سایت های مهم خرید اینترنی بلیط هواپیما به نام تریپ انتخاب شده اند.

شهر زیر زمینی کاریز جزیره کیش

جزیره ی زیبای کیش از بخش های استان هرمزگان در شهرستان بندر لنگه است . جزیره کیش در میان آب های خلیج فارس یک جزیره بیضی شکل است و امروزه فراهم کردن امکانات رفاهی و تفریحی در جزیره کیش باعث جذب هزاران مسافر به کیش شده است. مسافران این جزیره با قیمت بلیط هواپیما کیش و رزرو هتل ها یا سوییت های مجلل در آنجا استراحت کرده و از منطقه های ساحلی چشم نواز لذت میبرند و در این جزیره با بازی های آبی مختلف سرگرم میشوند. بسیاری از آنان از مکان های دیدنی و تاریخی که باستان شناسان آنهارا کشف کرده اند بازدید میکنند. از مکان های دیدنی کیش میتوان به شهر زیرزمینی کاریز اشاره کرد. حتما نام شهر زیر زمینی کاریز به گوشتان خورده است. کاریز ها قدیم به معنای هدایت آب های زیرزمینی بودند. طولانی بودن کاریز کیش را منحصر به فرد کرده است. این شهر هنر ایران زمین را نمایان میکند که شهرت جهانی را ازان خود کرده است. این شهر زیرزمینی زیبا بیش از 2500 سال قدمت دارد. به گفته برخی افراد خاک های شهر زیرزمینی کاریز خواصیت درمانی دارد.

آرامگاه فردوسی شهر توس مشهد

مشهد مقدس بزرگترین شهر مذهبی ایران است با شهرستان های زیبا، که هرکدام از آنها دارای جاذبه های گردشگری بسیاری هستند. مهم ترین جاذبه ی این شهر وجود حرم امام رضا (ع) است که این شهر را همیشه پر جمعیت کرده است و مردم از هرجای دنیا برای زیارت حرم امام هشتم اقدام به خرید بلیط هواپیما مشهد میکنند. مقبره فردوسی شاعر معروف ایرانی یکی دیگر از اماکن گردشگری مشهد است که در توس قرار دارد. پس از حرم امام رضا (ع) آرامگاه فردوسی پر بازدیدترین جاذبه این شهر میباشد. همانطور که میدانید این شاعر گرانقدر با خلق شاهنامه قدم بزرگی برای ادبیات کشورمان برداشته است. در باغ آرامگاه فردوسی، آرامگاه اخوان ثالث از دیگر شاعران عزیزمان قرار دارد. افرادی که از آرامگاه فردوسی دیدن میکنند سری هم به آرامگاه اخوان ثالث شاعر بزرگ و ارزشمند کشورمان میزنند.

جزیره ناز در قشم

قشم از جزیره های استان هرمزگان و دریای خلیج فارس است که در ایران و همچنین در دریای خلیج فارس بزرگترین جزیره است. قشم از نظر آب و هوا گرم و مرطوب است. از مناطق دیدنی و زیبای قشم که هزاران توریست را راغب به رزرو بلیط هواپیما قشم کرده است میتوان به جنگل های حرا اشاره نمود که از زیر آّب بیرون آمده اند. جزیره ناز خیلی زیبا است و صدف های گوناگون دارد و عروس دریایی ها کاملا قابل مشاهده هستند . جزایر ناز جزایر منحصر به فرد بسیار زیبا و غنی منطقه قشم هستند. مجموعه جزایر ناز تشکیل شده از دو جزیره با مساحتی حدود سه هکتار می باشد . مسئله ی بسیار جالبی که باید بدانید این است که این جزیره ها دیواره های صخره ای با ارتفاع 5-10 متری دارند این جزیره ساحل شنی ندارد و کاملا مسطح می باشد که 22 کیلومتری شهر قشم قرار دارد.

پل سفید اهواز

پل سفید اهواز یکی از معروف ترین پل ها در ایران و نخستین پل معلق در کشورمان است که چهارمین پل معلق در جهان میباشد. این پل بر روی رودخانه کارون قرار گرفته است، رود کارون طولانی ترین و پر آب ترین رود کشور ایران است. نام دیگر پل سفید اهواز ، پل هلالی میباشد که برخی به آن پل معلق هم میگویند. این پل کاملا فلزی است و روی پایه های بتنی ساخته شده. پل سفید در سال 1312 توسط یک شرکت سوئدی با مهندسان آلمانی شروع به مراحل ساختش شد و در آبان 1312 اولین پل معلق ایران افتتاح گردید. پل سفید یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری ایران میباشد.

سی و سه پل اصفهان

سی و سه پل اصفهان با نام اصلی الله‌ وردی خان دارای 33 دهانه میباشد. این پل در شهر اصفهان بوده و همزمان با حکومت شاه عباس صفوی ساخته شده است. ۲۹۵ متر طول این پل و عرض آن ۱۴ متر است. سالانه گردشگران زیادی برای تماشای این پل به اصفهان سفر میکنند. این بنا یکی از موثرترین آثار تاریخی ایران است. ساخت این پل زیر نظر الله ‌وردی خان بوده است که با معماری بسیار زیبای استاد حسین بنا اصفهانی در رودخانه زاینده‌رود قرار گرفته است.

اماکن فوق از پربازدیدترین نقاط کشورمان ایران است که سالانه افراد زیادی را از نقاط مختلف جهان توانسته به خود جذب کند. بسیاری از این نوع اماکن توسط کاربران شناخته شده میباشند و بیشترین آمار جذب توریست را به خود اختصاص داده است. هر ساله گردشگران برای دیدن این مکان های گردشگری اقدام به خرید بلیط هواپیما میکنند تا بتوانند زیبایی های کشورمان را از نزدیک مشاهده کنند. این مکان ها میتوانند خاطره خوبی را در ذهن بازدید کنندگان ثبت کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    آخرین عناوین