چرایی های تحصیل در روسیه و کانادا

گزارش بازرگانی،   3980416128

قطعا تحصیل در بهترین دانشگاه های ایران از اهداف و مقاصد دانش آموزان و دانشجویان می باشد اما وجود سدی به نام کنکور رسیدن به این مهم را برای بسیاری مشکل کرده است. به همین منظور خانواده ها و دانشجویان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را به دلیل بالا بودن سطح علمی و همینطور امکان بورسیه تحصیلی در اولویت خود قرار می دهند و هرساله تعداد زیادی از دانشجویان، برای آینده شغلی روشن و افزایش سطح دانش خود به کشورهای مختلف جهان مهاجرت می کنند. کشورهای زیادی در دنیا وجود دارند که دارای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با سطح علمی بالایی هستند که در این میان کشورهای روسیه و کانادا در بین دانشجویان ایرانی بسیار محبوب هستند. در این مقاله به بررسی تحصیل در هر یک از این کشورها می پردازیم.

تحصیل در روسیه

روسیه کشوری فرهیخته است که بیش از نیمی از مردم روسیه دارای تحصیلات عالی هستند و طبق گزارشات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، روسیه دارای بیشترین جمعیت تحصیل کرده در جهان می‌باشد که در مقایسه با کانادا، ژاپن و آمریکا  عملکرد بهتری دارد و بیش از ۲۰۰.۰۰۰ نفر از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های روسیه به این کشور سفر می‌کنند همچنین. براساس رتبه بندی  QS در سال ۲۰۱۸  قدرت آموزشی کشور روسیه بیش از فنلاند و نیوزیلند بوده است، که این خود عاملی مهم در جذب دانشجویان است.

روس­ها پیشینه آموزشی غنی دارند و دانشگاه‌های آنها شرایط تحصیلی و اقامتی راحتی برای دانشجویان فراهم می‌کنند و به دانشجویان در سازگاری با کشور روسیه کمک می‌کنند. دانشگاه‌های روسیه به آموزش انواع مختلفی از تخصص‌ها در مهندسی، پزشکی و علوم انسانی می‌پردازند و اغلب در جایگاه دانشگاه‌های برتر قرار دارند. تحصیل در کشور روسیه  نسبت به تحصیل در انگلستان  یا آمریکا بسیار مقرون به صرفه‌تر است. علاوه براین، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با استفاده از بورسیه دولتی به‌صورت رایگان تحصیل کنند. هرساله دولت روسیه دانشجویانی را از سراسر جهان بورسیه می‌کند که حدود ۱۷۰ کشور می‌شود و امکان پیوستن شما در این بورسیه فراهم می‌باشد. همچنین بسیاری از دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه‎های خارجی در حال اجرای برنامه‌های مشترک می باشند و به دانشجویان خود مدرک دوگانه اعطا می‌کنند. به بیان دیگر، در صورت تحصیل در روسیه ، دانشجویان می توانند یک مدرک روسی و یک مدرک از دانشگاه‌های اروپایی دریافت کنند.

از لحاظ امکانات تحصیلی، دانشگاه‌های روسیه با بسیاری از دانشگاه‌های غربی برابری می‌کند. آزمایشگاه‎های مجهز، مراکز علمی و امکانات مطالعاتی از الزامات زندگی دانشجویی امروزی می‌باشد. بیشتر دانشگاه‎ها دارای خوابگاه‌ می‌باشند که هزینه‌های اقامتی آنها کم است.

 

تحصیل در کانادا

کانادا در میان مقاصد تحصیلی برتر دنیا جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است. انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک که میزبان بسیاری از دانشگاه‌های برتر کانادا هستند، جزو محبوبت‌ترین استان‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی نیز به حساب می‌آیند. احتمالا درخواست تحصیل در کشور کانادا گزینه‌ی جذابی برای آن دسته از افرادی‌ است که دنبال تحصیل در یک دانشگاه برتر در یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورها هستند. در مجموع ۲۶ دانشگاه کانادا در رده‌بندی جهانی دانشگاه‌های QS در سال ۲۰۱۹ حضور دارند که از بین آن‌ها سه دانشگاه در بین ۵۰ دانشگاه برتر دنیا و بیش از ۱۱ دانشگاه نیز در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا جا گرفته‌اند. این موفقیت‌ها دستاورد بارز و برجسته‌ای است که فقط برخی کشورها توانسته‌اند از پس آن بربیایند.

کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای دانشجویان بین المللی است چرا که بهترین تجربه ها و فرصت ها در این کشور پهناور در انتظار افراد است. اگر شما قصد تحصیل در کانادا را دارید باید بدانید که هزینه های تحصیل در کانادا معمولا از سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، استرالیا و انگلستان ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.این بدان معنی است که یک دانشجوی خارجی در کانادا می‌تواند در رشته انتخابی خود در یکی از دانشگاه‌های مطرح کانادا با هزینه‌ای تقریباً معادل نصف هزینه دانشگاه‌های غیرانتفاعی همان رشته در آمریکا به تحصیل بپردازید.

دوره‌ی کارشناسی در کانادا، بسته به دانشگاه ها، 3 الی 4 سال طول می‌کشد. جهت تحصیل مقطع لیسانس در کانادا،  دانشجو باید مدرک دیپلم یا ۱۲ ساله دوره دبیرستان را دارا باشد. دوره کارشناسی ارشد در کانادا یک یا دو سال تحصیلی به طول می انجامد که شامل پایان‌نامه، کارآموزی، یا مقاله پژوهشی یا آموزش محور می باشد. دوره دکتری در کانادا ۳ الی ۵ سال به طول می انجامد. برای ورود به‌ اين‌ دوره‌ معدل‌ بالای ۱۴ در دوره‌ کارشناسی ارشد مورد نياز است. علاوه‌ بر اين‌ دانشجو بايد توصيه نامه‌های کتبی استادان‌ قبلی را داشته‌ باشد که‌ توانايی او را برای پژوهش‌ نشان‌ دهد.

بورسیه تحصیلی یکی از بهترین راه ها برای تحصیل رایگان در کانادا می باشد. بورسیه‌ های تحصیلی کانادا  به دانشجویان بین‌المللی با رزومه بالا تعلق می گیرد. مبلغ و نوع کمک‌ هزینه بین موسسات متفاوت است. رقابت برای اخذ بورسیه بسیار بالاست و باید درخواست‌ ها به طور مستقیم از هر دانشگاه صورت گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در روسیه و کانادا می توانید نظرات خود را در زیر همین مقاله وارد نمایید تا پاسخ سوالات شما داده شود و یا با موسسه سفیر ساعی در ارتباط باشید.

شماره تماس: ۸۸۱۹۱۵۴۵-۰۲۱

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین