زرندی: آمریکا به دنبال جلوگیری از تولید بیت‌کوین در ایران است/ این ارز ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها است

گروه اقتصادی الف،   3980415062 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه بسیاری از کشورها برای تولید این ارزهای دیجیتال تردید دارند، گفت: کنگره آمریکا تلاش زیادی برای جلوگیری از تولید بیت کوین در ایران انجام می‌دهد. این نوع ارز ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها به شمار می‌آید و هم امکان پولشویی در آن وجود دارد.

آمریکا به دنبال جلوگیری از تولید بیت‌کوین در ایران است/ این ارز ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها است

به گزارش الف به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در رابطه با تولید بیت کوین در کشور که بعضاً توسط برخی واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد، بیان کرد: هنوز در رابطه با تولید بیت کوین تصمیم نهایی در کشور اتخاذ نشده است و همین موضوع موجب شده تا ما نتوانیم برخورد لازم را با واحدهای تولیدی که در این حوزه فعالیت می‌کنند داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه پیشنهادات مختلفی در حوزه تولید بیت کوین در کشور مطرح شده است، افزود: اگر بخواهیم این موضوع را به عنوان یک کار تولیدی بشناسیم باید چارچوب‌های آن تعریف و مکانیسم نظارت را تهیه کنیم اما مهم اینجاست که هنوز این فعالیت به نام کار تولیدی تعریف نشده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: در بخش قیمت برق با دریافت دو تا سه برابری هزینه‌ها می‌توان مدیریت مصرف انرژی را در واحدهای تولیدی که در حوزه بیت کوین فعالیت می‌کنند انجام دهیم علاوه بر این پیشنهادات دیگری هم در این رابطه مطرح شده است که برای اجرایی شدن آنها نیازمند تصمیم‌گیری کلی وزارتخانه‌ها و سیاست دولت هستیم.

کنگره آمریکا به دنبال جلوگیری از تولید بیت کوین در ایران است

وی با اعلام اینکه بسیاری از کشورها برای تولید این ارزهای دیجیتال تردید دارند، تصریح کرد: کنگره آمریکا تلاش زیادی برای جلوگیری از تولید بیت کوین در ایران انجام می‌دهد. این نوع ارز ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها به شمار می‌آید و هم امکان پولشویی در آن وجود دارد.

زرندی با اشاره به اینکه اگر در این رابطه تصمیم‌گیری سریعی نشود تولید این نوع ارز در کشور به فعالیت‌های زیرزمینی منجر خواهد شد، اظهار کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم در تعدادی از کمیسیون‌های دولت این موضوع در دست بررسی است و قرار شده وزارتخانه‌های متعدد به همراه بانک مرکزی تصمیم‌گیری لازم را برای تعیین تکلیف تولید بیت کوین در کشور انجام دهند.

زرندی در خصوص صحبت‌های اخیر مدیرعامل برق منطقه‌ای استان البرز مبنی بر شناسایی ۳۰۰ تا ۵۰۰ واحد صنعتی و خصوصی که از برق یارانه‌ای برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، گفت: استان البرز حدود ۳۰۰۰ واحد صنعتی دارد و با توجه به صحبت‌های این مقام مسئول باید یک ششم این واحدها مشغول تولید بیت کوین باشند که به نظر من این ارقام نادرست است و باید دقت عمل بیشتری در این خصوص انجام شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۸۷۱۴۷۱۱:۵۳:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۱۵
این کار نفعی به حال ایران ندارد ، پول یارانه ای که برای برق از بیت المال مصرف میشود به جیب عده ای سود جو سرازیر می شود ، دلار میشود و به خارج از کشور منتقل میشود.
ناشناس۹۸۷۳۵۷۱۳:۲۶:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۱۵
سود وحشتناکی دارد اصلا با هزینه برق حتی به قیمت جهانی قابل مقایسه نیست در متوسط مدت...دولت مالیات مناسب بگیرد هم به نفع صاحبان صنعت تولیدی بیت کوین است و هم به نفع کشور و مردم.
ناشناس۹۸۷۵۳۶۱۵:۰۴:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۱۵
جالب این هست که نوامبر 2017 یعنی یک سال و نیم پیش ارزش بیت کوین نزدیک به 20 هزار دلار بوده است و الان نزدیک به 4 هزار دلار! یعنی سقوطی 5 برابری. عقل سلیم نمی گوید بر روی همچین ارزی سرمایه گذاری شود.
رضا۹۸۷۶۸۹۱۶:۵۱:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۱۵
جالب نظر شما هست كه قيمت روز بيت كوين را نمي دانيد قيمتش عزيزم 11300 دلار است
ناشناس۹۸۷۶۵۴۱۶:۲۹:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۱۵
ما اصلا برق یارانه ای نداریم قیمت برق مگر چند سال پیش آزاد نشد !
ناشناس۹۸۷۸۳۸۱۸:۱۹:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۱۵
قابل تو جه .. نفوذی های امریکا در ایران
ناشناس۹۸۷۱۸۹۱۲:۱۸:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۱۵
پس از برق مجانی مساجد و مدارس به همه بدهند تا شبانه روز ارز دیجیتال حلال از مزارع استخراج کرده و باعث شکوفایی اقتصادی و پیشرفت شوند .
ناشناس۹۸۷۵۳۹۱۵:۰۵:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۱۵
یک مسجد نهایت 2 ساعت توی روز روشن است. شما مثل این که نمی دانید برای استخراج یک بیت کوین چند مگاوات برق لازم است یا از قضا که حدس من هم همین است خواسته اید تیکه به دین بزنید.
حججی۹۸۷۲۳۱۱۲:۳۷:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۱۵
دو ریالی این کارشناسان داخلی تازه داره میفته. بابا اینقدر کند عمل نکنید. فرصت سوزی هم حدی داره
ناشناس۹۸۷۲۴۵۱۲:۴۱:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۱۵
بالاخره بیت کوین خوبه یا بده؟اگه خوبه چرا جلوش رو میگیرین؟اگه بده چرا امریکا از تولیدش در ایران ناراحته؟
ناشناس۹۸۷۶۱۲۱۵:۵۸:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۱۵
خوبه منتها نه برای مردم عادی...
ناشناس۹۸۷۶۱۵۱۵:۵۹:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۱۵
خوبه، برای همین آمریکا میخواد جلوی ایران را در استخراجش بگیره و طبیعی هست که تدبیر و امید هم در همین راستا عمل کنه.
ناشناس۹۸۷۲۵۹۱۲:۴۷:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۱۵
با این عمل موافقم چون دارند برقی که برای مردم است و دارای سوبسید است استفاده میکنند و در اخر وزیرشون میاد میگه مصرف ما از دنیا بیشتر حالا پول زور وده
ناشناس۹۸۷۶۰۹۱۵:۵۷:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۱۵
اگر مشکل فقط مصرف برقه، خوب سرمایه گذار خصوصی پیدا بشه و ببرن در نقاطی مثل مناطق کویری و که بیشتر روزها هوا آفتابی هست با استفاده از سلولهای خورشیدی برق ارزان فراهم کنند و با استفاده از اون برق، ارز دیجیتال تولید کنند.
ناشناس۹۸۷۸۷۸۱۸:۴۷:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۱۵
برق خورشیدی ارزان نیست اخوی
ناشناس۹۸۷۲۶۳۱۲:۴۸:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۱۵
بیت کوین غیر قابل ردیابی است و زیاد درگیر این چیزها نشود
مرتضی۹۸۷۲۹۲۱۲:۵۹:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۱۵
واقعا خنده دار است که مسئولین و به اصطلاح کارشناسان ساده لوح ما هنوز نفهمیده اند که بیت کوین ساخته و پرداخته آژانس امنیت آمریکا سی آی ای است و اینکه شما برق واقعی که توام با مصرف هزینه های گزاف واقعی است را بدهی و یک باد مجازی را خریداری کنی و یا اینکه دلار واقعی را بدهی و از کشور خارج کنی تا یک باد مجازی را بخری واقعا هدفی جز از بین بردن منابع واقعی ما در قبال یک پدیده ی پوچ مجازی نیست !!!! و البته بیت کوین نیز با همین هدف توسط سی آی ای ایجاد شد!!! و الا کدام شرکت درست و حسابی است که کالای با ارزش خود را بدهد به واسطه ای در قبال ارز دیجیتالی که در پولشویی آن تردیدی نیست ؟!؟!؟ به عنوان مثال کدام شرکت تولید کننده هواپیما هست که نه خود هواپیما بلکه قطعه ای از هواپیما را هم حتی در ازای بیت کوین بفروشد و از این نترس که بعدا به عنوان پولشویی پایش گیر نباشد ؟؟؟؟؟؟ پس بدانید و آگاه باشید که با بیت کوین تحریم ها دور زده نمی شوند بلکه اندک منابع باقی مانده در جهت اثر گذاری حداکثری تحریم ها سوزانده خواهد شد !!!!! الف تو را به هر مقدساتیکه دارید این صحبت را به گوش مسئولین دلسوز برسانید تا قبل از اینکه بیشتر از این منابع کشور با بیت کوین از بین نرفته و سی آی ای پروژه خودش را تکمیل نکرده است! !!!! با تشکر
ناشناس۹۸۷۸۲۴۱۸:۱۲:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۱۵
فعلا که به وسیله بیت کویین ، تحریمها را دور می زنیم
ناشناس۹۸۷۸۷۵۱۸:۴۵:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۱۵
هزار تا لایک، ایشون درست میگن. شما ماجرای pearl harbor رو ببینید. ژاپن برای انتقام از آمریکا دختر یک فرد آلمانی رو تربیت میکنه و به عنوان جاسوس و... میفرسته منظورم این هست چقدر برنامه ریزی هاشون بلندمدت و دقیق هست بر عکس ما. نمیدونم سیاستمداران ما سیاست رو با مهد کودک اشتباه گرفتن یا ..
ناشناس۹۸۷۳۹۰۱۳:۴۴:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۱۵
"این ارز ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها است" برای مردم ممنوعه برای دولت آزاد؟!!!!
ناشناس۹۸۷۴۱۵۱۴:۰۰:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۱۵
استخراج بیت کوین به صورت انبوه باید در انحصار دولت باشد در غیر این صورت اقتصاد دچار آسیب جدی خواهد شد
ناشناس۹۸۷۵۲۱۱۵:۰۰:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۱۵
آمریکا هم همین را می خواهد.بیت کوین جنع کنید بعد یکدفعه ارزشش را بکند 1 دلار تا حالش را ببریم..
ناشناس۹۸۷۷۴۴۱۷:۱۸:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۱۵
کلا اقتصاد جهانی با ارزهای دیجیتال دچار مشکل می شود چرا همه دهانشان را باز می کنند که از آسمان پول بباره.ضمنا این کار باعث گرمایش جهانی می شود
ناشناس۹۸۷۷۹۷۱۷:۴۹:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۱۵
یکی از اقوام ما دانشگاه را رها کرد گفت میخوام به کار بچسبم، الان میپرسیم میگه تو کار بیت کوین هستم! من که هر چی هم مقاله خوندم چیزی نفهمیدم از بیت کوین ولی ایشون خیلی هم از لحاظ مادی پیشرفت کرده. فقط برق و دستگاه رو نمیدونم چه طور تامین میکنه.
ناشناس۹۸۷۸۸۳۱۸:۵۱:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۱۵
بسمه تعالی ۱- بیت کوین اگر سودی داشت یا حتی آینده ای داشت چین آن را ممنوع نمی کرد. ۲- منابع کشور مصرف شده(مصرف سرمایه برای خرید ماینر و کارت هابدگرافیک و مصرف گسترده انرژی برق یارانه ای ) و کالایی تولید نمی شود و در واقع اشتغالزایی نیز ندارد. چندی که بگذرد سبب رواج هر چه بیشتر عادت به مفت خواری و گسترش بیکاری پنهان و افزایش توقع درآمد بادآورده و بدون تلاش در جوانان خواهد شد. ۲- مصرف برق کشور به شدت افزایش می یابد و سبب فشار بر شبکه برق و خاموشی های گسترده و نارضایتی عمومی خواهد بود. ۴- دلیل ممنوعیت بیت کوین در چین نمی تواند فقط بخاطر مصرف برق باشد چرا که برق در چین یارانه ای نیست. دلیل اصلی ممکن است به نتیجه رسیدن یا در مرز نتیجه تحقیقات تولید کامپیوترهای کوانتومی باشد که سرعت محاسبات فوق العاده سرسام آوری دارند و از این رو نمی توان برای ارزهای مبتنی بر پردازش و محاسبات رایانه ای آینده ای متصور بود. ۵- چندی است فروش دستگاههای ماینر در همه مناطق کشور حتی در شهرهای بسیار کوچک به شدت باب شده است و مسئولین محترم گویی هنوز به جمع بندی نرسیده اند. امیدوارم تا دیر نشده به جمع بندی برسند و کشور را از این خطر که کمتر از رواج ارز مجازی تلگرام نیست نجات دهند. و السلام علیکم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین