چهار پرده از صحنه امروز کشور

عبدالباسط انصاری، گروه تعاملی الف،   3980415001 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
چهار پرده از صحنه امروز کشور

پرده اول: کد دادن به دشمن و اعلام اثرگذاری تحریم ها و کاهش صادرات نفت ایران توسط زنگنه وزیر نفت/ انتشار خبر کشف دستگاه کارتخوان با گردش چندمیلیاردی شائبه انگیز در دفتر وزارت نفت/ اعلام خبر ارتباط مشکوک 16 مدیر رده بالای وزارت نفت با یک زن فعال شرکت های نفتی توسط حاجی دلیگانی نماینده اصولگرا

پرده دوم: ارائه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس/ انتشار تصویر نامه مخالفت 22 نفر نمایندگان با طرح مذکور از جمله نمایندگان سرشناس فراکسیون اصلاح طلبان چون: پروانه سلحشوری، الیاس حضرتی، علیرضا رحیمی، احمد مازنی و میرزایی نکو، /دفاع سلحشوری از مخالفت خود با این طرح

پرده سوم: شدت گرفتن هنجار شکنی و کشف حجاب و توهین به پلیس/ برخورد پلیس با چند جوان در حالت غیر عادی و کشف حجاب کرده در پارک تهرانپارس/ انتشار عکس ناراحت و مستاصل از پروانه سلحشوری نماینده اصلاح طلب مجلس در حال نشان دادن درگیری پارک تهرانپارس به عارف سر لیست اصلاح طلبان

پرده چهارم: انتشار فیلمی از پوشش زننده و نامناسب ستاره اسکندری بازیگر معروف در کشور ترکیه و واکنش تند بخشی از عامه مردم و قشر مذهبی/ حمایت سلبریتی ها از حرکت این بازیگر/ حمایت علی مطهری و روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران با قرار دادن عکس این سلبریتی روی جلد

در شرایطی فجیع اقتصادی و معیشتی و با شکست تز اصلی دولت روحانی (رشد و توسعه از طریق توافق های بین المللی و ورود سرمایه گذار خارجی) و به علت ضعف های مدیریتی و اتخاذ سیاست های غلط و شکست خورده، کشور با ارقام و انواع عجیبی از فسادهای اقتصادی و تورم سنگین 70 تا 100 درصدی روبروست، و هر روز یک پدیده عجیب از کانکس نشینی مردم به دلیل نداشتن پول رهن و اجاره منزل تا ارائه وام رهن منزل! پیدا می شود و در طرف دیگر با شکست برجام، اروپایی ها با ارائه سامانه اینستکس و در ازای صادرات اقلام غذایی به دنبال غارت نفت کشورمان هستند، جریان اصلاحات سیاست تکراری دامن زدن به دوقطبی های اجتماعی و فرهنگی به نحو احسن اعمال می کند، تا هم از پاسخگویی فرار کند و هم برای انتخابات پیش رو میوه خود را بچیند.

و در این اوضاع، حرکتی هماهنگ و جریان ساز در جهت فریاد مطالبات عمومی و روشنگری اذهان عموم در مورد ریشه و مسببان مشکلات امروز از سوی جریان انقلابی و اصولگرا مشاهده نمی شود. حضرات این روزها یا در رخوت و سکوت به سر می برند یا مشغول دعواهای سیاسی اند و معدود مواضع شان در واکنش به مسائل اجتماعی و فرهنگی، منفعلانه و با ادبیات به شدت دفع کننده و تند همیشگی است. بالطبع بدنه جریان انقلابی و اصولگرایی هم مشغول دعوا بر سر آبگوشت خوردن فلان چهره یا اسیر در روزمره گی و انفعال خود است.

از طرفی امثال تاج زاده و چهره های مطرح اصلاحات در پاسخ ناکارآمدی ها، توپ را در زمین ترامپ و دیوانگی او و به هم زدن برجام می اندازند و یا همه چیز را مثل همیشه به ساختار نظام و نهادهای نظام ربط می دهند. و با چینش قطعات پازل دوقطبی های اجتماعی و فرهنگی شرایط را به این سمت می برند که کسی سوال نکند فی المثل عدم توانایی و عرضه ی مدیران اصلاح طلب دولت در کنترل بازار مرغ و گوشت و سیب زمینی و برنج و گوجه و تخم مرغ چه ربطی به ترامپ یا ساختار نظام دارد؟ یا اینکه فسادها و بی عرضگی (یا شاید هم خیانت و کم کاری) در زمینه دور زدن تحریم‌ها بیشتر به کشور ضربه می‌زند یا خراب شدن وجهه سلبریتی های حامی اصلاحات؟ و یا اینکه کسی از نماینده های اصلاح طلب سوال نکند که کسب مال نامشروع و حقوق نجومی و فسادها و واردات میخ و چوب بستنی و بیل و کلنگ وزارت صنعت و بی عرضگی وزارت مسکن اسلامی و -پیش از او آخوندی- در ساخت مسکن متناسب و کنترل بازار مسکن به زندگی مردم بیشتر لطمه می‌‌زند؛ یا برخورد نامناسب پلیس با چند جوان کشف حجاب کرده ی رقاص متوهم؟

حقاً اصلاح طلبان در بدترین شرایط هم بازی را خوب بلدند و قشر جریانی خود و قشر متوسط و خاکستری با مطالبات اجتماعی را خوب تحریک می‌کنند و با بردن بازی به سمت آزادی های اجتماعی، القا می‌کنند که اگر در دولت محبوبشان، بهبود نان و معیشت نیست (که آن هم به خاطر ساختار نظام و تحریم های ترامپ است)، لااقل حفظ وضع بی حجابی و هنجارشکنی و سینمای مبتذل و رقاصی در خیابان‌ها و لخت شدن در تفرجگاه ها و پارک‌ها که هست. تا وقتی که حضرات مدعی انقلابی گری، اصولگرایی، نواصولگرایی یا هر اسم ثقیل و دهن پر کنی، از خواب بیدار نشوند و با حرکات و مواضع و کار رسانه‌ای مشترک مطالبات شغلی و معیشتی را نمایندگی نکنند و با طراحی صحیح وارد عرصه اجتماعی و فرهنگی نشوند، وضع به همین منوال خواهد بود و در بر همین پاشنه خواهد چرخید و باز هم مسببان این وضع فضاحت بار، عرصه‌های تصمیم گیری را اشغال و به طراحی‌های خود ادامه می‌دهند و سرخوردگی و نارضایتی و ناامیدی فراگیر تر خواهد شد.

دیدگاه کاربران

علی۹۸۶۷۳۸۰۷:۱۸:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۱۵
پرده پنجم: تحلیلگرانی که خود نیز با نشر مقالات سیاسی مشکلی بر مشکلات مردم اضافه میکنند.
علي۹۸۶۸۸۱۰۹:۱۸:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۱۵
يعني خود نويسنده ميگه قشر متوسط و خاكستري بي حجابي را مي خواهند براي همين اصلاحطلب ها روي اين خواسته ها مانور ميدهند پس به نظر من حجاب را آزاد كنيد تا بهانه از اصلاحطلب ها بگيريد
ناشناس۹۸۶۷۴۹۰۷:۳۳:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۱۵
حجاب اجباری ارزشی ندارد.
ناشناس۹۸۶۷۵۵۰۷:۳۵:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۱۵
روحانی درست می گوید.
ناشناس۹۸۶۷۵۶۰۷:۳۵:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۱۵
اگر زنگنه نبود، همین چند صد هزار بشکه نفت هم صادر نمی شد.
ناشناس۹۸۶۷۵۷۰۷:۳۶:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۱۵
نوع پوشش ستاره اسکندری در خارج ، به خودش مربوط است.
ناشناس۹۸۶۹۰۷۰۹:۲۸:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۱۵
بله ، بشرطی که اسمش زبیده واهل روستای سیاه دره می بود که نکره(ناشناس) بود برای مردم ایران
ناشناس۹۸۶۷۶۶۰۷:۴۱:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۱۵
اگر مملکت دست امثال تو بود ، الان اثری از آن نبود.
dayani۹۸۶۷۷۷۰۷:۵۵:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۱۵
شرطی که در آخرین بند آورد ه اید و تاوقتی ...شروع می شود، به دلایلی که به برخی از آنها با اما و اشاره ، موافق یا مخالف، در همین متن آورده اید، حاکم اند ، امکان عملی ندارد. به قول احمدی نژاد ترمز این قطار بریده شده است و سرانجامش حداقل خیر نخواهد بود.
ناشناس۹۸۶۷۹۳۰۸:۱۱:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۱۵
چیزیه که مردم خواستن پس گله نکنید
ناشناس۹۸۶۷۹۴۰۸:۱۳:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۱۵
در مورد گردش میلیاردی در دفتر یک وزیر، مبلغی نیست. هزاران میلیلردی که نبوده: در مورد اعاده اموال نامشروع، بارعایت حال آن افرادخدوم واستعداد ها ی ژنی، رعایت حالشان را نموده وبا نرخ هفت تومان برای یک دالار ناقابل با آنها حساب کنند وتفاوت آنرا تا دلار تا مرز 20هزار تومانی به گل رویشان ببخشند تا کشور همچنان از خدمتشان بهره مند گردد.
ناشناس۹۸۶۸۰۸۰۸:۲۶:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۱۵
زمان دکترتونم دیدیم شرایط اقتصادی چی شد
ناشناس۹۸۶۸۸۳۰۹:۱۸:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۱۵
زمان همون دکتر، هزاران واحد مسکونی ساخته شده و به ده ها میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت شد و مصرف سوخت کنترل میشد، زمان رئیس تدبیر شما کدام یک این اتفاقات افتاد ؟؟؟؟ آیا یک خانه هم برای نمونه ساخته شد ؟؟؟؟؟
ناشناس۹۸۶۹۷۰۱۰:۰۹:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۱۵
همون پرداخت یارانه و بالا رفتن نقدینگی به دلیل مسکن مهر باعث بد بختی شد
ناشناس۹۸۶۸۳۶۰۸:۴۷:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۱۵
و برای چندمین بار از اقای عبدالباسط می پرسم و الف منتشر نمی کند که: 1. اصول گرایان یا نو اصول گرایان یا هر اسم دهان پر کن دیگر , مطمئن هستید سبک زندگی که دنبال و تبلیغ می کنید خواسته اکثریت است ؟ 2. قبل از اینکه در رسانه های متحدتان تلاش کنید به مشکلات به قول خودتان اصلی مردم ایران بپردازید ایا از مردم پرسیده اید که اصلا این مردم قانع شده اند که چرا باید فشارهای خارجی که مستقیما بر زندگی و سفره انها وارد می شود را تحمل کنند ؟ تا کی ؟ بعدش چه می شود ؟
ناشناس۹۸۶۸۴۹۰۸:۵۷:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۱۵
واقعا مردمی که لنگ اجاره خانه و قیمتهای نجومی موادغذایی هستند و در امورات روزانه خود مانده اند، بی حجابی یا باحجابی چند سلبریتی دوزاری براشون مهمه ؟؟؟؟؟ اگر مهم هست که باید عذابهای بدتری هم سرشان بیاید و اگر مهم نیست باید کاری کنند که مسئولان و مدیران کنونی در مجلس و دولت دیگر خواب ریاست و تکیه دادن به قدرت را هم نبینند و با فریب قشر متوسط و رواج بی بند و باری، نتوانند رای سیاه جمع آوری کنند.
ناشناس۹۸۶۸۵۲۰۸:۵۹:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۱۵
اب را هز سرچشمه بستید بعد میگید شما این شرایط را مدیریت کنین...
سید حسام۹۸۷۳۹۳۱۳:۴۵:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۱۵
شما زبان دنیا رو میفهمید؟ اصلا بلدید با دنیا صحبت کنید؟
ناشناس۹۸۶۸۷۹۰۹:۱۷:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۱۵
جالبه که هنوز با این شرایط فاجعه بار کشور، لشکر سایبری حامی اصلاح طلبان به خوبی در فضای مجازی مشغول فعالیت است.
ناشناس۹۸۶۹۹۸۱۰:۱۹:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۱۵
ما لشکر اصلاح طلبا نیستیم ! از آلبانی و ریاض پیام میدیم !!! شما دلتو خوش کن
علی 671۹۸۶۸۹۱۰۹:۲۱:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۱۵
باند اصلاح طلب که این شش سال هر چه گربه داشت رقصاند وبه سر پرستی وریاست روحانی و جهانگیری و امیدی ها در مجلس و همکاری لاریجانی .دیگر چیزی برایشان باقی نمانده عین ترامپ و تحریم هایش که دیگر هر چه بگوید لافی بیش نیست و تمام برگ هایش را رو کرده .دولت و مجلس امیدی ها هم هم چنین .حالا که مردم متوجه وجهه ی این باند وریاست جمهوری شده .باید به عناوین مختلف خود را به هر کلک و دروغی شده تبرئه نمایند ..شاید دوباره بتوانند بر اریکه قدرت سوار و اسب تازانی کنند .ولی ملت دیگر دستشان را برای همیشه خوانده و نام آوران از صحنه ی قلب ما ایرانیان زدوده شدند و همچون غده ی چرکینی همیشه جلو ما قرار دارند وبه تاریخ سپرده می شوند .تا دستی از آستین الهی بیرون آید و اینها به ترازوی عدالت سپرده شوند که آه و ناله زجر کشیدگان این مدت انشا الله جواب داده و به سر پنجه قانون و عدل الهی سپرده می شوند تا به جزای این همه خیانت و آه بیوه زنان ،کارمندان ، کارگران و باز نشسته ها که ظرف این شش سال خون دل خوردند و خجالت کشیدند از این نظر سنجان داخل ماشین و قیافه خوان خوش گذران با سیخ های کباب بره در کیش باز ستانده شود .باید روحانی و جهانگیری پاسخ مردان خدا را که به ناحق تهمت و توهین کردند که مردم یادتان می آید و من این ها را می شناسم می خواهند در پیاده رو دیوار بکشند که جز دروغ و جقه بازی چیزی بیش نبود .پاسخگو باشند و قسر در نروند پاینده مردم دلیر و صبور ایران و برقرار و استوار خانواده ی شهدا و مجروحین و صبوری خانواده ی شهدا در این زمان .علی برکت الله
ناشناس۹۸۶۹۲۱۰۹:۴۰:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۱۵
یعنی تو ای پرده های مشکلات کشور قط اصلاح طلب ها مقرن. البته اونها هم مقرن .اما بقیه.چی؟ اونایی که60 درصد اقتصاد کشور رو گرفتن . و بخور بخوره. اونا مقصر نیستن؟
ناشناس۹۸۷۰۴۶۱۰:۵۵:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۱۵
بخدای لاشریک این دولت حامی ثروتمندان و دشمن فقرا و ضعیفان است.
سید۹۸۷۱۳۶۱۱:۴۸:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۱۵
چرا انتشار فیلم نفتکش ایرانی از تلویزیون که راه دور زدن تحریمها رو نشون میداد از قلم انداختین ؟
ناشناس۹۸۷۵۸۱۱۵:۳۱:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۱۵
صادرات نفت كشتي تهديدات ترامپ و استقبال از جنك و اينكه تنفس همه سياسي شده مهم نيست مهم چي بگم ...
ناشناس۹۸۷۵۵۸۱۵:۱۹:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۱۵
من بیشتر نگران اون بچه توی عکسم که نزدیکه او موتور که تو پیاده رو حرکت میکنه اونو نزنه این وضع فرهنگ ماست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین