سود تسهیلات بازار اجاره نباید بیش از ۵ درصد باشد/ بازار مسکن نیازمند اصلاح سیاست‌های پولی و بانکی است

گروه اقتصادی الف،   3980414003 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس اول مشاوران املاک استان تهران گفت: تسهیلات بازار اجاره باید به صورت قانونمند و با نرخ سود ۵ درصد به مستأجران پرداخت شود تا قیمت‌ها در این بخش کاهش یابد.

حسام عقبایی، نایب رئیس اول مشاوران املاک استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه باید سیاست‌های پولی و بانکی در حوزه مسکن اصلاح شود، اظهار کرد: ارائه تسهیلات به مستأجران موجب بهبود وضع بازار اجاره می‌شود؛ البته به شرطی که سیاست‌های موجود در این بخش اصلاح شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از مردمان کشور مستأجر هستند، گفت: اغلب مستأجران از دهک‌های ضعیف جامعه هستند، به همین دلیل زمانی که قیمت‌های اجاره افزایش می‌یابد تنها مستأجران این بخش دچار مشکل می‌شوند.

نایب رئیس اول مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه باید سیاست‌های مسکنی کشور به سمت تولید هدایت شود، گفت: با افزایش تولید در حوزه مسکن می‌توانیم به رونق و همچنین خارج شدن از رکود امیدوار باشیم، به همین دلیل باید اقدامات لازم در حوزه مسکنی از سوی دولت تقویت شود.

عقبایی افزود: ارائه تسهیلات به مستأجران اگر با برنامه‌ریزی‌های دقیق پرداخت نشود و همچنین نرخ‌ تسهیلات این بخش همانند نرخ‌ تسهیلات مسکن باشد، به طور قطع موجب افزایش قیمت می‌شود، بنابراین باید تسهیلات پرداخت شده با نرخ‌ تورم اقتصادی کشور سازگار باشد و به صورت عادلانه و قانونمند پرداخت شود.

وی یادآوری کرد: سود تسهیلات بازار اجاره نباید بیش از ۵ درصد باشد، زیرا که مستأجران این حوزه قادر به بازپرداخت بیش از این میزان را ندارند.

نایب رئیس اول مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اینکه تسهیلات خرید مسکن در سال‌های گذشته همزمان با افزایش قیمت مسکن رشد نیافته است، گفت: هم اکنون قیمت مسکن رشد صد در‌صدی داشته و این درحالی است که تسهیلات مسکن تنها پاسخگوی خرید ۱۰ متر واحد مسکونی است، به همین دلیل باید با اصلاح سیاست‌های پولی در این حوزه امیدوار به بهبود وضعیت بازار مسکن باشیم.
 
وی در پایان گفت: دولت با تشویق سرمایه گذاران در بخش خصوصی بتواند میزان تولید مسکن را در کشور تقویت کند، زیرا به دلیل کمبود واحد مسکونی و همچنین افزایش بی رویه قیمت اجاره امسال شاهد کوچ بسیاری از مستاجران به حاشیه شهر‌ها هستیم.

دیدگاه کاربران

hamed۹۸۵۶۸۴۰۴:۰۵:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۱۴
حداقل 50 درصد قیمت های .. بی حساب کتاب بازار اجاره زیر سر املاکی های دلال هست ! بعضی اینقدر مفت خور .. هستن برای اینکه خودشون قرارداد بنویسن میرن قیمت بالاتری به صاحب ملک میدن اجاره 1 میلیونی رو میکنن 2 میلیون
صف۹۸۵۷۵۱۰۸:۳۷:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۱۴
لعنت خدا بر صاحبخانه ظالم ، صاحبخانه من که بیش از 10 واحد اجاره ای دارد نامرد ترین صاحبخانه هاست شگردش این است که به بهانه تخریب منزل ،خانه را 6 و 7 ماهه اجاره میدهد ولی تخریب نمیکند و مستاجر مجبور است با کرایه بیشتری تمدید کند. اخيرا 70% کرایه را بالا برده است .جالب اینکه یارانه هم میگیرد.
ناشناس۹۸۵۷۵۹۰۸:۴۹:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۱۴
باید قیمت دلار کاهش یابد تا قیمت کالاها کاهش یابد تا به تبع قیمت مسکن هم کاهش یابد وقتی یک دوش حمام که پنجاه هزار تومان بود حالا دویست هزار تومان هست و قیمت سیم و مصالح و آجر و حتی قیر همه چندین برابر شده اند مشخص هست که قیمت مسکن هم افزایش می یابد تازه قیمت مسکن به دوبرابر. نرسیده برعکس همه چیز که چهار برابر شده!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین