وزیر ارشاد: نظام و ملت ایران قربانی مظلوم ترور و تروریست هستند

گروه جهان الف،   3980413161

وزیر ارشاد با اشاره به ترورهای صورت گرفته در سال های اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نظام و ملت ایران با ۱۷ هزار شهید ترور قربانی مظلوم ترور و ترویست هستند.

به گزارش  مهر، سید عباس صالحی در مراسم در سی و هشتمین سالگرد شهادت تنها استاندار شهید کشور، شهید علی انصاری و شهید علیرضا نورانی (معاون عمرانی استانداری گیلان) و گرامیداشت ٢٥٧ شهید کارمند گیلان که در گلزار شهدا رشت برگزار شد، اظهار کرد: امروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه و نخستین روز از دهه کرامت است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، افزود: استان گیلان بیش از هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم این انقلاب و نظام کرده است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه شهیدان انصاری و نورانی نماد کارگزاران و شهدای کارمند گیلان هستند که یاد و خاطره آنها را گرامی می داریم، گفت: امروز انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران موفق شد در طول ۴۰ سال گذشته از گردنه های پر خطر عبور کند.

وی با اشاره به ترورهای صورت گرفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت ۱۷ هزار نفر از هموطنان در این اقدامات تروریستی، بیان کرد: ایران قربانی مظلوم ترور است هیچ کشور و ملتی به اندازه ایران از این اقدامات تروریستی رنج نبرده که در ان عالی ترین مقامات نظام به شهادت رسیدند.

صالحی در ادامه با بیان اینکه هر کدام از مقامات و چهره های برجسته انقلاب و نظام که پرچم امام را به دست داشتند توسط منافقین در عملیات های تروریستی به شهادت رسیدند، تصریح کرد: تک تک قربانیان ترور پرچمدار و جز متخصصان نظام بودند که یکی از این چهره ها شهیدان انصاری بوده که بعد از چند دهه هنوز یاد و خاطره آنها در میان مردم جاری است.

وی با اشاره به اینکه شهید انصاری با تعهد، تخصص و کارآمدی و اقدمات موثر خود توانست در میان مردم به جایگاهی والایی دست یابد، افزود: با وجود اینکه در خارج از کشور تحصیل می کرد به دلیل عشق به خدمت به امام و انقلاب تحصیل رها و به ایران بازگشت.

وزیر ارشاد با بیان اینکه به رغم ترور چهرهای برجسته، تأثیر گذار و متخصص، انقلاب به مسیر خود با قدرت بیشتری ادامه داد، اظهار کرد: این در حالی است که اگر هر نظام دیگری بود بعد از ترور شخصیت های بزرگ خود به هم می ریخت و نابود می‌شد اما نظام با ترور از بین نرفت بلکه با خون زنده تر شد.