مخاطبان الف: چرا دیپلمات‌هایمان به بیانیه انگلیس، واکنش نشان ندادند؟/ قیمت بنزین به‌نسبت درآمد بالاست/ تحریم‌ها در درازمدت به ضرر آمریکاست

گروه سیاسی الف،   3980413088 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده ای از این نظرات را هر هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

مخاطبان الف: چرا دیپلمات‌هایمان به بیانیه انگلیس، واکنش نشان ندادند؟/ قیمت بنزین به‌نسبت درآمد بالاست/ تحریم‌ها در درازمدت به ضرر آمریکاست

یادداشتی با عنوان «جناب آقای سفیر! اینجا ایران است» در واکنش به بیانیه سفارت انگلیس در تهران در الف منتشر شد. سه نظر برگزیده درباره این یادداشت را می‌خوانید:

*زمانی ایران مستعمره بود و کارهای استعمارگران در تاریخ موجود است . الآن هم روش استعمارگری فرق کرده و حضور ندارند ولی در خاک خودمان علیه کشور فعالیت می کنند. چرا این دشمنان را اخراج نمی‌کنند؟ کسانی هم که دوست دارند در افطاری و میهمانی های آنها شرکت کنند بروند آن کشورها. وطن‌فروشی تا حدی که دشمن در خاک خودمان تهدیدمان کند و مدعی غیرت هم باشیم؟ پس این دیپلمات‌های ما چه می‌کنند؟

*بعد از سخنان سخیف ایشان دولت باید برابر عرف دیپلماسی پذیرفته‌شده جهانی به وی ۴۸ ساعت فرصت می‌داد که به‌عنوان فردی‌که با دشمنان ایران همکاری و همفکری نزدیک دارد و عنصری نامطلوب است ایران را ترک کند و دولت متبوعش فرد ديگري را به جای وی بگمارد. فردی که زمان‌شناس باشد نه‌اینکه فکر کند دوران قاجار است و بفهمد که ۴۰ سال پیش این ملت بزرگ انقلاب کرده که از وابستگی و سرسپردگی حکومتشان از انگلیس و آمریکا برای همیشه خلاص شوند.

*این نوچه روباه پیر دست کمی از اربابانش ندارد .چگونه به خودش اجازه می دهد که زبان گنده‌اش را در دهانش بچرخاند و درباره کشور من حرف مفت بزند .این از وادادگی وزارت خارجه و خنده‌های ظریف می‌باشد .مگر ما از انگلستان تا به حال چه نفعی برده‌ایم جز کودتا و دخالت در امور کشورمان. دیگر از موضع چاپلوسی گذشته و باید به عنوان دخالت و اعتراض این سگ پیر از کشور اخراج و بیانیه محکم و کوبنده‌ای علیه پیر استعمار صادر تا حساب و کتاب دستشان بیاید. با همین تسامح‌هاست که این کهنه‌خوران در کشور ما برای ملکه در ایران جشن تولد می‌گیرند و با خوردن مشروب و شادی و مسخره به ریش ما می‌خندند و نتیجه‌اش همین می‌شود که کورکورانه حرف یانکی‌ها را تکرار می‌کنند .باید محکم جواب این پیر نشخوارکننده آمریکا را داد. وضع مملکت ما به خودمان مربوط است به اینها ربطی ندارد.

***

حواشی پیش‌آمده در فضای مجازی درباره ازدواج آقای مهدی هاشمی باعث شد ایشان با انتشار ویدئویی درباره این حواشی توضیحاتی ارائه کنند. چند کامنت زیر درباره این ماجرا خواندنی است:

*_ازدواج دوم یا سوم تحت شرایطی ممکنه پیش بیاد که نباید هر کسی بدون اطلاع از آن شرایط در تایید یا ردش نظر بده...ومسلما امری است خصوصی و شخصی.

ـافراد مشهور از هر صنفی باید بدونن همانطور که از مردم انتظار دارن بهشون احترام بگذارن و اونا رو به عنوان الگوی خودشون در نظر بگیرن این حق رو هم دارن راجع بهشون اظهار نظر کنن بقول معروف من له الغنم فعلیه الغرم

_ به نظر میرسه انتقاد مهم و اساسی به اقدام آقای هاشمی که فردی فرهیخته و شاخص هست صرفنظر از هر علتی که برای ازدواج دوم داشته و محترم هم باید باشه.مخفی کاری ایشونه که مردم و طرفدارهاشو دو سال در بی خبری گذاشت و ایکاش همون موقع که این اتفاق افتاد موضوع رو رسانه ای میکرد و مردم رو مثل دختر و خانم گلاب آدینه محترم با خبر می ساخت وبدتر از آن اینکه اگر خانم گلاب آدینه و دختر عزیزشون هم از این اتفاق بی خبر بوده باشن

*قضاوت کردن دیگران درست نیست. آقای هاشمی کاری را انجام دادند و ما نمی دونیم ایشان تحت چه شرایطی به این کار مبادرت کردند. ظاهر قضیه این هست که زن دوم گرفتند و البته این امر بدون اطلاع همسر اول ایشان نکوهیده است اما واقعیت قضیه برای ما مشخص نیست . هر کسی برای خودش توجیهی داره و لذا درست نیست ایشون رو صرفا به دلیل اینکه مبادرت به ازدواج دوم کرده با القاب زشت مثل هوسباز یا خائن صدا بزنیم. بدور از تعصب چه آقای هاشمی و چه خانم آدینه صرفا چون بازیگر خوبی هستند نمی شود گفت حتما همسر خوبی هم بودند.

*هدفم توجیه درست یا غلط بودن کار آقای هاشمی نیست ولی به مردم عزیز پیشنهاد می کنم قبل از ارائه فضل و دادن کامنت از حدود قانونی و شرعی مطلع باشند در شرع هیچ کجا ازدواج دوم و سوم و چهارم منوط با اجازه همسر اول نمی باشد. قانونی که میگید در دهه پنجاه تصویب شده و خیلی از علما با آن مخالف هستند. این ازدواج حتما در دفترخانه ای ثبت گردیده اگر کار غیر قانونی باشه آیا میتونن این ازدواج رو ملغی اعلام کنند؟ جواب نه هست چون در حد و حدود قوانین شرع هیچ اشکالی نداره. اینکه الان با فرهنگ جاری مملکت جور در نمیاد یه بحث دیگه هست و قطعا باعث اجحاف در حق و حقوق همسر اول می باشد.

***

سخنان معاون شهردار تهران درباره قیمت بنزین که در آن مدعی شده بود «قیمت بنزین به صورت ابلهانه‌ای ارزان است» با نظرات متعدد مخاطبین الف همراه شد. تعدادی از این نظرات از نظر شما می‌گذرد:

*قیمت بنزین باید پلکانی شود یعنی تا ۱۰۰ لیتر ۱۰۰۰ تومان و تا ۲۰۰ لیتر ۳۰۰۰ تومان و به بالا۶۰۰۰ تومان باشد. این همه مصرف بنزین و تولید گاز دی اکسید کربن برای محیط زیست ما و تنفس ما و بچه ها و نسل آینده مان هم مضر است. باید کاهش یابد. با ایجاد ماشین های الکتریکی و اتوبوسهای برقی ،حمل و نقل ریلی و در نهایت افزایش قیمت بنزین بصورت پلکانی.

*(در پاسخ به کامنت بالا)ماشین ها اگر استاندارد بودند همین مصرف بنزین نصف می شد و می شد ۵۰ میلیون لیتر و عملا از این جهت بهترین کشور در مصرف می شدیم. ضمنا الان خیلی ها مجبورند به خاطر تورم افسارگسیخته دو سه شیفت مسافرکشی کنن و همین مصرف بنزین رو می بره بالا. تا الان مگه قیمت همه چیز رفت بالا کیفیت چیزی تغییر کرده یا شیوه ی مصرف مردم نظام‌مند شده که حالا با این کار این مشکل هم حل بشه؟

*نبود سیستم حمل و نقل عمومی کیفیت پایین خودروهای تولیدی و مصرف بالای سوخت ترافیک و وضعیت بد جاده‌ها و خیابانها و دست اندازها همه اینها عامل اصلی افزایش مصرف بنزین استکه ناشی از عدم تعهد و کم کاری مسئولان دارد مردم تقصیری ندارند ارزانی بنزین یک شعار برای گرانتر کردن آن است

*مقام مسئول بجای مردم بره یقه خودرو ساز ها رو بگیره که مصرف ماشین هایی که با قیمت نجومی به مردم می فروشند رو پایین بیارند ضمنا علت عدم رشد دوچرخه در ایران کوهپایه ای بودن و شرایط نا مطلوب آب و هوایی برای دوچرخه سواری است. در اروپا دوچرخه تنها شهر های مسطح و با آب و هوای معتدل رواج دارد مثلا در شهر لیسبون که مانند تهران کوهپایه ای است سیستم دوچرخه وجود ندارد در عوض دولت سیستم تراموا را گسترش داده که بسیار کارآمد است . ولی در ایران همه مسئولیتها و تقصیر ها به گردن مردم است و مسئولین تنها جهت انجام وظیفه مهم سرزنش کردن و سرکوفت زدن به مردم حقوق نجومی میگیرند

*لطفا قبل از اظهار نظر کمی دقت کنید آقای مسئول مگر تولید کننده خودرو این فرد شخصی است و یا شرکتهای خودرو ساز خصوصی هستن که این گونه حرف میزنید دولت یک سر تولید خودرو هست آنهم خودروهای بی کیفیت و پر مصرفی که حداقل مربوط به دو دهه قبل هستن آیا دولت به عنوان متولی امر خودرو سازی راهکاری برای بهینه شدن مصرف بنزین ارائه کرده آیا شرکتهای خودروسازی برای کم شدن مصرف بنزین سراغ موتورهایی با پتانسیل بیشتر رفتن آقای مسئول من به عنوان یه شهروند اعلام میکنم ما صرفا مصرف کننده هستیم و ساخت خودرو با دولت هست . البته دولت هیچوقت با دستهای خودش این سود سرشار از فروش بنزین و خودرو را نمیخواهد که از دست بدهد

*یعنی واقعا چقدر طرز تفکر این آدم ها ...، اولا قیمت بنزین با توجه به سطح درآمد اصلا پایین نیست دوما ایشون فقط تهران رو میبینه و میگه چون ارزون هست مردم دوچرخه سوار نمیشند!؟ درصورتیکه در خیلی از مناطق افراد برای رفتن به کارشون مجبور هستند از ماشین شخصی استفاده کنند و هیچ حمل و نقل عمومی وجود نداره

***

«این جوان ۳۹ ساله "ریچارد" است، طراح "تحریم‌"‌ ایران» عنوان یادداشتی درباره ریچارد نفیو طراح تحریم‌های ایران در دوره اوباما بود که در الف بازنشر شد. چند کامنت برگزیده کاربران الف را می‌خوانید:

*طوری این مطالب را مطرح کرده مثل اینکه خیلی جدید هست. اگر همه چیز را اینقدر دیر متوجه میشید که فاجعه است اولا نفیو مربوط به دوره اوباماست کتابش هم چد ساله ترجمه شده و اقتصاددان های مختلفی مثل مومنی و راغفر بارها در صحبت هایشان اشاره کردند. مسلما ایرادهای جدی در اقتصاد کشور وجود دارد که اونها را برای بهره گیری از سلاح تحریم تشویق کرده ولی آمریکا بزرگترین اقتصاد دنیاست ولی قویترین اقتصادهای دنیا هم از تحریم های آمریکا آسیب می بینند و این چیزی نیست که راه حل داشته باشد. نمونه روشن آن وضع تعرفه بر محصولات چین هست که آثارش در چین مشخص شده که تازه اصلا و بهیچ عنوان قابل مقایسه با تحریم هایی که آمریکا بر ایران وضع کرده ندارد. در اینکه می توانیم و باید در کوتاه مدت مقاومت کنیم حرفی نیست ولی مسوولان کشور باید برای دراز مدت راهبردی برای برون رفت از این وضعیت ارائه دهند. خود آمریکایی ها انتظار نتایج کوتاه مدت ندارند. اونها از مثال قورباغه در آب داغ برای این مثال استفاده می کند. یعنی دمای آب را یواش یواش بالا ببرند ولی قورباغه متوجه نمیشود تازمانی که ... مثال روشن آن تحریم سرمایه گذاری در تاسیسات نفتی ایران در سال ۸۴ است. در نتیجه ایران نتوانست ظرفیت نفت و گاز خود را افزایش دهد حالا در سال ۹۷ نفت ایران را کلا صفر کردند ولی اگر مثلا ایران تولید ده میلیونی داشت هرگز نه خود ترامپ و نه پدر جدش نمی توانست نفت ایران را تحریم کند ولی آن موقع کسی در ایران متوجه نشد که این یک راهبرد برای افزایش فشارها درآینده است. ضمنا احتمال دارد که این تحریم ها در دراز مدت به آمریکا هم آسیب برساند مثلا سلطه دلار را کاهش دهد اما اینها درازمدت تر از آنی است که نفعی برای ما داشته باشد و بهره اش را کشورهایی مثل چین و آلمان در آینده خواهند برد. بهیچوجه در مورد تحریم ها نباید خودفریبی کنیم.

*استفاده و بهره وری از انسانهای باهوش در هر سیستمی جواب میده مهم اعتقاد و باوری هست که سیستم به اون فرد خلاق داره. متاسفانه کشور ما به دلیل مجادلات درون خانوادگی حزب چپ و راست برای در دست داشتن شیر فلکه نفت در یک مهم اشتراک نظر داشتن و آن اینکه انسانهای باهوش و خلاق رو فراری بدن یا سرخورده کنن و حتی بسترش رو هم فراهم می کنن و دلیل این عمل اینه همواره منافع حزبی بر منافع ملی ارجحیت ویا منافع ملی هیچ وقت برای این بزرگواران چپ و راست اهمیت نداشت چون منافع ما مفت و سهل والوصول در دسته این بزرگواران قرار گرفته....

*مگر سردار شهید تهرانی مقدم چند سال داشت که لقب پدر موشکی ایران را کسب کرد؟ مهم این است که به جوانان کشور میدان داده شود، ماشاءالله پیر مردهاي ما بعد از چهل سال تمایلی به ترک میزها و شغل های متعددی که دارند نشان نمیدهند و میدان را برای انبوه جوانان که دارای تخصص و تعهد و نخبه هستند خالی نمیکنند. اگر کشور واقعا میخواهد در مسیر شکوفایی بیشتر قرار گیرد باید در این مورد حساس بازنگری اساسی صورت گیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۸۶۰۷۶۱۲:۴۵:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۱۴
توقیف کشتی حامل نفت ایران توسط انگلیس که به دستور امریکایی ها انجام شد نتیجه دیپلماسی لبخند است در دولت قبل دشمنان جرئت اینگونه حرکات مذبوحانه را نداشتند.
ناشناس۹۸۶۴۲۸۱۸:۴۴:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۱۴
از سال 2001 سوریه از جانب اتحادیه اروپا تحریم بوده .
ناشناس۹۸۶۵۹۱۲۳:۳۰:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۱۴
چه ربطی داره که کشتی در آب های سرزمینی اسپانیا توقیف بشه؟
میلاد حمیدی۹۸۶۸۲۱۰۸:۳۳:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۱۵
دلیلش واضحه چون خیلی ها حامی شوندگان و حامیان انگلیس اند و قدرت ها را در دست دارند. تا آنها زدوده نشوند وضع مملکت ما بهبود نمی یابد.
ناشناس۹۸۷۰۸۲۱۱:۱۵:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۱۵
تحریم سوریه غیرقانونی است اتحادیه اروپا از گروه های تروریستی در سوریه حمایت می کرد اما دولت قانونی سوریه را تحریم کرد که این خیلی خنده دار است .
ناشناس۹۸۷۴۳۷۱۴:۱۰:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۱۵
ایران هیچ وقت مستعمره نبوده.
ناشناس۹۸۶۰۸۹۱۲:۵۷:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۱۴
بابت خرید چادر مشکی که یکی از ضروریات بانوان عفیف و باحجاب است ارز دولتی تخصیص نمی‌دهند ولی برای خوراک «سگ» ارز دولتی تخصیص داده می‌شود. چرا؟
مریم۹۸۶۵۶۱۲۲:۱۹:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۱۴
بله متاسفانه حقیقت تلخیست که با منفی دادن هم مخفی نمیماند
ناشناس۹۸۶۶۵۰۰۱:۰۷:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۱۵
اطلاعات غلط بهت داده اند عمو برای غذای سگ و گربه دلار دولتی نمی دهند ! اینقدر هم به سگ ها و گربه های بدبخت حسودی نکن برو یقه رانتخوار ها و اختلاس گرها و کسانی که دلارهای نفت مردم را برای خودشان به خارجی های عربی می بخشند بگیر !
ناشناس۹۸۷۳۷۰۱۳:۳۴:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۱۵
یعنی چی؟ یعنی انتظار دارید چادر از خارج وارد شود؟ مگر نمی توانیم خودمان تولید کنیم؟
ناشناس۹۸۶۰۹۱۱۲:۵۹:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۱۴
ان‌شاءالله تمامی بانوان و دختران کشور با تأسی از این کریمه اهل بیت در عفاف و حجاب و عمل به دستوراتشان، رضایت حضرت حق را به خویش جلب کنند و بدخواهان را که برای به لجن کشیدن گوهر عفت و حیا تلاش می‌کنند ناکام گذارند.
ناشناس۹۸۶۰۹۶۱۳:۰۳:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۱۴
این حقیقت مهم را که آمریکا از حمله به ایران وحشت دارد و از طرف دیگر ما مردم ایران در داخل سر سوزنی دلهره از شیطان بزرگ نداریم نباید دست کم گرفت. این سرمایه معنوی برخاسته از اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و از آن باید پاسداری کرد.
ناشناس۹۸۶۱۰۱۱۳:۰۴:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۱۴
یک روز دشمن پیشنهاد نفت در برابر غذا را به دولت داد و حالا می‌خواهد در برابر ارز حاصل از صادرات غیرنفتی ایران غذا تحویل‌مان دهد. اینستکس یعنی تحقیر مردم ایران.
ناشناس۹۸۶۱۰۲۱۳:۰۴:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۱۴
دیپلماتهای ایرانی چطور به توهین های انگلیسیها جواب بدن وقتی زن و بچه شون در انگلیس و کانادا و استرالیا زندگی میکنن ؟
ناشناس۹۸۶۱۰۳۱۳:۰۴:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۱۴
پلیس آمریکا هر هفته یک سیاه‌پوست آمریکایی را بدون ارتکاب جرمی به قتل می‌رساند و صدایی از مدافعان حقوق بشر و مبارزه با نژادپرستی شنیده نمی‌شود آن وقت در ایران وقتی پلیس به وظیفه خودش عمل می‌کند عده‌ای در مجلس و برخی از محافل دیگر اقدام به حاشیه‌سازی علیه کلیت نیروی انتظامی می‌کنند و به‌دنبال آنان، دشمنان نیز سناریوسازی رسانه‌ای را آغاز می‌کنند. به‌نظر می‌رسد بایستی ارتباط این‌گونه نمایندگان با آمریکا مورد بررسی و پیگیری دقیق قرار بگیرد.
ناشناس۹۸۶۱۰۶۱۳:۰۶:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۱۴
مراحل زندگی برخی لیبرال‌های مدعی اصلاحات از این قرار است: 1- زندگی لاکچری اشرافیت، پورشه‌سواری و... 2- حقوق نجومی 3- فرهنگ تجمل‌پرستی و غربگرایی 4- دوری از فرهنگ اسلامی و روحیه انقلابی 5- مدیریت ضعیف ولی مغرور 6- ترویج قلیان‌کشی7- و سرانجام قتل همسر با سلاح جنگی
ناشناس۹۸۷۳۷۲۱۳:۳۴:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۱۵
عقده گشایی کردی؟!! سبک شدی؟
ناشناس۹۸۶۱۰۸۱۳:۰۷:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۱۴
تقریبا 100 ماه است که یارانه نقدی داده می‌شود ولی مبلغ آن هیچگونه تغییری نکرده است، و این در حالی است که قیمت‌های همه کالاها و اجناس و مواد مصرفی و خدمات طی این 100 ماه چند برابر افزایش یافته است. مبلغ یارانه افراد کم‌درآمد باید افزایش یابد.
رضا۹۸۶۱۱۰۱۳:۰۷:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۱۴
در هر اقتصاد آدمیزادی قیمت کالاها جهانی است و راه حل حمایت از فقرا مالیات برگردان است نه دخالت کردن در قیمت های نسبی که اقتصاد را به لجن می کشد
ناشناس۹۸۶۱۵۵۱۳:۵۳:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۱۴
توقیف کشتی حامل نفت ایران نقض برجام است زیرا سه کشور اروپایی از جمله انگلیس تعهد کرده بودند که با تحریم های بانکی مقابله کنند و از ایران نفت بخرند اما حالا نفت که نمی خرند هیچ مانع صادرات نفت ایران هم شده اند.
ناشناس۹۸۶۱۶۲۱۳:۵۵:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۱۴
دمت گرم الف که حرف حساب زدی! قیمت بنزین با توجه به متوسط درآمد در این کشور از گران ترین بنزین های دنیا است! اما متاسفانه مسئولین با بازی با کلمات می گویند ارزان ترین است!!!
ناشناس۹۸۶۱۹۰۱۴:۱۰:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۱۴
بنده هم موافقم بنزین با این قیمت گران است نسبت به درامد مردم باید 500 تومن شود تا متعادل شود
ناشناس۹۸۶۲۱۰۱۴:۲۶:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۱۴
تو آمریکا ملتش جلوی کاخ سفید پرچم آمریکا آتش میزنند بعد اینجا یه عده میگن چرا مرگ بر آمریکا میگید
ناشناس۹۸۶۲۸۰۱۵:۴۱:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۱۴
انگلیس با توقیف نفتکشمان رسما از برجام خارج شد
ناشناس۹۸۶۳۰۹۱۶:۰۶:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۱۴
چرا نظرات را بر اساس آراء منتشر نکردی؟
م خ۹۸۶۳۶۰۱۷:۰۳:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۱۴
امريكا و انگليس تا از داخل ايران خيالشان راحت نباشد جرات هيچ حركتى راندارند و متاسفانه بعضى از مسئولين هم خودباختگى را عقلانيت معنى ميكنند لذا به اين گروه نميتوان اميد داشت
حامد۹۸۶۳۹۷۱۷:۴۷:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۱۴
ورشكست كردن ترامپ كار مشكلي نيست دولتمردان ، سرمايه داران ، خلاقان كشور بخاطر مردم و اينهمه مصيبتي كه از ترامپ ميكشند ، ورشكست كردن كمترين تنبيه ايشان است اين رو به مردم هديه بدهيد
کاوه۹۸۶۳۹۹۱۷:۵۱:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۱۴
ایران هیچ وقت مستعمره نبوده.لطفا دقت کنید
ناشناس۹۸۶۴۱۰۱۸:۱۶:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۱۴
بنزین خیلی گرونه .... شما ارزش ریال روببر بالا همه چیز درست میشه
ناشناس۹۸۶۶۳۷۰۰:۳۹:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۱۵
سلام اقای .فیلمی از تلویزیون پخش میشود با نام گاندو که ظاهرا علت تمام گرانیها و بدبختیها و مشکلات را فروکاسته به چندتا مدیر ارشد نفتی که جاسوس هم هستند...من که به زور و کراهت و اتفاقی ان دو سه قسمت دیدم ولی سوال اینست درسته که وزارت نفت خیلی بی در و پیکر است و ریخت و پاش هم زیاده مثلا ممکن است یک.جشنی بگیرند صدمیلیون و بیشتر.یا دعوت از یک هنرپیشه یک شب مبلغ گزافی بدهند اما مثلا برای کتاب خرما که مصوبه هم داشت که پنج شش میلیونی کمک بشود بی انصافها حتی یک ریال مساعدت نکردند...اما سوال من اینست تمام مشکلات و.گرفتاریها بخاطر جاسوسی! چار تا مدیر نفتی است؟پس چندهزار اقازاده در لندن و اروپا چه غلطی میکنند؟چرا مردم را اینقدر ساده فرض کرده اند؟ یا دوهزار و پانصد اقازاده در امریکا چه غلطی میکنند؟
ناشناس۹۸۶۶۵۱۰۱:۱۰:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۱۵
در دولت قبل بنزیین ده برابر شد همه صوت و هورا کشیدیم. خانه نان برق و...هکدا
ناشناس۹۸۷۰۸۹۱۱:۱۹:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۱۵
در دولت قبل از محل سهمیه بندی سوخت و اجرای کارت سوخت 80 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی داشتیم حالا چی ؟!
ناشناس۹۸۶۸۶۱۰۹:۰۲:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۱۵
تا وقتی خودرو گرونه نمی توان بنزین را هم گران کرد. به فکر مردم باشید. الان حمل و نقل ارزون هست اوضاع اقتصاد اینه. بعد از گرون شدن بنزین چقدر رو قیمت میوه و اغذیه مردم میاد خدا عالمه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین