آغاز رقابت داوطلبان در کنکور سراسری ۹۸

گروه اجتماعی الف،   3980413028

رقابت داوطلبان در کنکور سراسری ۹۸ صبح امروز پنجشنبه ۱۳ تیرماه ۹۸ با برگزاری آزمون گروه های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و رقابت بیش از ۴۴۶ هزار نفر در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش مهر، آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ صبح امروز پنجشنبه ۱۳ تیرماه با برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.

برای رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی و تعداد ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی شرکت کرده اند.

در مجموع تعداد تعداد ۴۴۶ هزار و ۵۷۴ داوطلب رقابت خود را در این دوره از کنکور سراسری آغاز کرده اند.

درهای ورود به حوزه های امتحانی رأس ساعت ۷ صبح بسته شده و فرآیند برگزاری آزمون در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی از ساعت ۳۰: ۷ صبح آغاز شده است.

در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ به هر داوطلب در کلیه گروه‌های آزمایشی، یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱ و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲») داده می شود.

سوالات آزمون عمومی داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی پنجگانه در یک دفترچه به نام دفترچه شماره یک چاپ شده است.

این دفترچه همراه با پاسخنامه امتحانی در یک بسته نایلونی به صورت شخصی سازی شده، در جلسه آزمون تحویل داوطلب خواهد شد. عناوین دروس، تعداد و شماره سوالات و مدت پاسخگویی به آنها در هر پنج گروه آزمایشی در جدول زیر مشخص است.

داوطلبان باید در مدت ۷۵ دقیقه به ۱۰۰ سئوال زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی پاسخ دهند.

داوطلبانی که بر اساس علامتگذاری بند ۲۵ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، به سوالات مربوط به معارف غیر اسلام پاسخ می‌دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان بر اساس علامتگذاری بند ۳۸ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، غیرانگلیسی است، لازم است به ترتیب به سوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که در اختیار آنان قرار داده می‌شود، پاسخ دهند.

تبصره: داوطلبانی که در بیش از یک گروه آزمایشی ثبتنام کرده اند، زبان خارجی آنان همان زبان امتحانی مندرج در کارت شرکت در آزمون آنان در نظر گرفته شده است. این دسته از داوطلبان نمی‌توانند زبان امتحانی خود را در هر یک از گروه‌های آزمایشی تغییر دهند.

داوطلبان آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی نیز باید در مدت ۱۷۵ دقیقه به ۱۳۵ سوال ریاضیات، فیزیک و شیمی پاسخ دهند.

همچنین داوطلبان آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی باید در مدت ۱۶۵ دقیقه به ۱۸۰ سوال ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی (اختصاصی)، زبان عربی (اختصاصی)، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق، روانشناسی پاسخ دهند.

آن دسته از دیپلمه‌های علوم و معارف اسلامی دارنده گواهینامه دوره پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی که برابر ضوابط باید درس اصول عقاید و فقه را نیز امتحان دهند، لازم است علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه آزمون اختصاصی (ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق و روانشناسی) به ۲۰ سوال اصول عقاید و فقه (سوالات دفترچه شماره ۳) در مد ۲۰ دقیقه پاسخ گویند.

تبصره: به داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام جدید آموزشی ۶-۳-۳ در گروه آزمایشی علوم انسانی دفترچه شماره (۳ اصول عقاید) تحویل نخواهد شد و این دسته از داوطلبان منحصراً باید به سوالات دفترچه اختصاصی (دفترچه شماره ۲) که ویژه داوطلبان دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام آموزشی ۶-۳-۳ به آنها تحویل می‌شود، پاسخ دهند.

 آزمون سراسری سال ۹۸ برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

در کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که با توجه به اعلام علاقمندی به گروه‌های آزمایشی دوم و سوم، تعداد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد. آزمون در صبح و بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر و صبح و بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار می شود.

برای کنکور سراسری سال ۹۸ با توجه به تغییر نظام آموزش متوسطه یک مجموعه سوال برای دانش آموزان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا نظام قدیم آموزش متوسطه و یک مجموعه سوال برای دانش آموزان نظام جدید (نظام جدید ۶-۳-۳) طراحی شده است.

پس از برگزاری آزمون و پس از تصحیح برگه‌ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه‌ها در مهلت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین