ناجا: کف سن اعتیاد در کشور ۱۶ سال است

گروه اجتماعی الف،   3980412227

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در سالهای اخیر کاهش سن اعتیاد در کشور معنادار نبوده است، گفت: در حال حاضر کف سن اعتیاد در کشور ۱۶ سال است.

به گزارش ایرنا، سردار ایوب سلیمانی، چهارشنبه در نشست خبری در شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص مباحث طرح شده درباره سن اعتیاد و اقدامات این نهاد برای افزایش رصد توزیع مواد مخدر در بین دانش آموزان، افزود: هفته گذشته مطالبی در این باره از قول من در رسانه ها مطرح شد که بعضاً اشتباهی در انعکاس آن صورت گرفته بود.

وی با بیان اینکه کف سن اعتیاد در کشور ۱۶ سال است، اظهار داشت: این موضوع بدین معنا نیست که کف سن اعتیاد قبلاً ۱۸ سال بوده و ظرف مدت کوتاهی کاهش چشمگیری داشته است، در سالهای اخیر از سرعت کاهش میانگین سنی و کف سن اعتیاد کاسته شده و با کاهش چشمگیری در خصوص سن اعتیاد مواجه نبوده‌ایم.

وی به اقدامات پلیس برای آگاهی بخشی به دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته پلیس بصورت مستقیم و چهره به چهره برای یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از دانش آموزان و والدین آنها برنامه‌های آموزشی برای مواجهه با مواد مخدر و آگاهی بخشی در این خصوص برگزار کرده که بسیار در این حوزه تاثیرگذار بوده که این کار در سال جاری هم دنبال شده است.

سلیمانی اظهار داشت: پلیس تمام مدارس در معرض آسیب موادمخدر را در کشور شناسایی و تحت کنترل قرار داده است که این مساله در جلوگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان بسیار موثر بوده است.

وی با بیان اینکه مجموعه پلیس مبارزه با موادمخدر، به تمام تجهیزات سنگین، نیمه سنگین و سبک اعم از پهباد، بالگرد، دوربین‌های برد بلند و....مجهز است، افزود: نظارت و کنترل در مرزها، با استفاده از سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی توسط نیروی انتظامی مهوری اسلامی انجام می شود.

وی با بیان اینکه ناجا مدعی به صفر رساندن فعالیت شبکه‌های مواد مخدر را ندارد، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد موادمخدر جهان در همسایگی کشور ما تولید و از طرفی دیگر نیز ۷۵ درصد از کل کشفیات موادمخدر جهان توسط پلیس جمهوری اسلامی انجام می شود.

سلیمانی با پیش بینی افزایش تولید موادمخدر در افغانستان طی سال جاری گفت: با توجه به بارش های اخیر پیش بینی تولید موادمخدر در کشور افغانستان تا بیش از ۱۰ هزارتن دور از ذهن نیست و این درحالی است که این میزان در سال گذشته ۹ هزار تن بوده است.

وی به جانفشانی های نیروهای انتظامی و نظامی ایران در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: ایران نه تنها مدعی مبارزه بی امان با موادمخدر بوده بلکه بیشترین سهم را در کشفیات بین نیروهای پلیس جهان در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: طی ۱۷ سال حضور آمریکا در افغانستان، تولیدات موادمخدر در این کشور بیش از ۴۵ برابر افزایش داشته و اغلب تولیدات موادمخدر افغانستان در مناطقی است که نیروهای آمریکایی حضور دارند.

جانشین فرمانده ناجا از افزایش چهار درصدی کشفیات مواد مخدر در سه ماهه اول امسال خبرداد.

وی گفت: ۸۰۰ تن موادمخدر در سال گذشته در کشور کشف شده که این عدد ۷۵ درصد کل کشفیات موادمخدر در جهان را شامل می شود و همچنین از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه به نسبت مدت مشابه سال گذشته، چهار درصد کشفیات مواد مخدر افزایش داشته است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین