افشاگری درباره نقش چهار خانواده در واردات ۱۲۵ هزار خودرو خارجی/ روایتی از تشکیل باندهای فساد اقتصادی خانوادگی

گروه اقتصادی الف،   3980412050 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۴ هزار خودرو غیرقانونی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ ثبت سفارش شده است و همچنین چهار خانواده با استفاده از رانت و تشکیل باندهای فساد اقتصادی ۱۲۵ هزار خودرو خارجی را به کشور وارد کردند.

افشاگری درباره نقش چهار خانواده در واردات ۱۲۵ هزار خودرو خارجی/ روایتی از تشکیل باندهای فساد اقتصادی خانوادگی

به گزارش فارس، امیر خجسته در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: فساد در سراسر دنیا وجود دارد اما برای مبارزه با فساد باید برنامه  داشته باشیم لذا با مدارک و مستندات ورود پیدا کردیم و در این راستا  گرایش‌های سیاسی برایمان مهم نبوده و نیست.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس قوانین کافی را برای مبارزه با فساد در دست دارد و این فراکسیون در زمینه اعاده اموال نانشروع، شفافیت اموال مسؤولین و پیگیری دستور هشت ماده‌ای رهبری اقداماتی را شروع کرده است.ما در بحث قوانین مشکل نداریم بلکه در بحث اجرا مشکل داریم و مجلس نباید اغماض و سکوت کند چرا که سکوت مجلس سکوت دستگاه‌های نظارتی را به دنبال دارد.

وی افزود: خصوصی‌سازی در کشور باید تعیین تکلیف شود چرا که عده‌ای در حال غارت بیت‌المال هستند.

 خجسته اعلام کرد: از این محل توانستیم پالایشگاه کرمانشاه را از چنگان مفسدان نجات دهیم و سیلوی همدان هم در حال بازگردان است.

وی افزود: در خصوص معدن طلای قروه گزارشاتی برای ما رسیده است و با وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد.

خجسته در ادامه سخنان خود به برخی مفاسد مکشوفه اشاره کرد و گفت: ٣٤هزار خودرو غیرقانونی در سال‌های ٩٦و ٩٧ ثبت سفارش شده است و همچنین چهار خانواده با استفاده از رانت و تشکیل باندهای فساد اقتصادی ١٢٥ هزار خودرو خارجی را به کشور وارد کردند.

وی افزود: مطالبه مردم همین است که در برابر رانت و غارت آقازاده‌ها بایستیم و در بحث معدن طلای قروه  نیز باید وزیر جوابگو باشد چرا که دستمزد کارگران خارجی در این معدن سه تا چهار برابر ایرانی‌هاست و سهم ایران از ٥١ درصد به ٣٠درصد کاهش پیدا کرده است و طرف خارجی نیز تکنولوژی را که باید واگذار می‌کرد که تاکنون عملی نکرده است.

خجسته اعلام کرد: قانونی را در مجلس در دستور کار داریم که به رسانه‌ها و افراد حقیقی که مفاسد اقتصادی را اطلاع‌رسانی کنند حق‌الکشف تعلق خواهد گرفت و از آنان در برابر خطرات محافظت خواهد کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش‌نویس این قانون هم اکنون در نوبت طرح در صحن مجلس است و امیدواریم این مهم هرچه زودتر عملی شود. 

خجسته اظهار داشت: با اذن رهبری بر مجموعه‌های زیر نظرشان از جمله بنیاد مستضعفان نیز نظارت خواهیم کرد.

وی افزود: بانک‌ها ابرچالش برای مردم ایران و مانع رونق تولید هستند و مفاسد متعددی از سوی بانک‌ها کشف شده است که در یکی از این موارد یک مجموعه‌ای ٦٠ شرکت صوری تشکیل داده و از بانک‌ها تسهیلات گرفته بود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک سری با تضمین‌های ناچیز و با فشارهای سیاسی و باند و رانت صدها میلیارد تومان تسهیلات گرفته‌اند.

خجسته در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: بودن حراست‌ها زیر نظر مدیران به هیچ وجه صلاح نیست و نباید نیروهای حراست با مدیران هماهنگ شوند لذا در این خصوص با وزیر اطلاعات صحبت‌هایی انجام داده‌ایم و در کمیسیون امنیت ملی این مهم را در قالب طرح سؤال از وزیر اطلاعات مطرح کردیم.

دیدگاه کاربران

مازندرانی۹۸۳۱۵۲۱۰:۲۱:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۱۲
شما که رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی هستیدباید جواب بدین .
ناشناس۹۸۳۴۶۶۱۲:۴۱:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۱۲
تنها را نجات و پاکسازی اقتصاد ملی کردن ثروت های کلان است که 99.999999 درصد آن هم از راه غیر صواب بدست آمده است این است و جز این نیست نسخه نجات بخش کشور
ناشناس۹۸۳۱۶۹۱۰:۳۱:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۱۲
در سایت انتخاب که وابسته به دولت است کلی مشکات مطرح شده . انگاری که رفع این مشکلات وظیفه مردم ایت و دولت فقط اطلاع رسانی میکند. به این چهار خانواده هم مردم باید رسیدگی کنند یا دولت؟
ناشناس۹۸۳۱۷۱۱۰:۳۲:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۱۲
سه چهار نفر سيستمش را بهم بزنند يا يك جمشيد بسم الله كل ارز و دلار را بهم بريزد معلوم است كه سيستم فشل است . امروز فقط براي ما سخنرانان باقي ماندند
ناشناس۹۸۳۲۳۸۱۱:۰۵:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۱۲
مطمئنی ۴ خانواده بوده ؟ شاید ۳/۵ یا ۴/۵ خانواده باشند این را نمی گویند اطلاع رسانی بلکه بقول حجاریان این روش فشار از پایین چانه زنی از بالا نامیده میشود
ناشناس۹۸۳۲۹۷۱۱:۳۷:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۱۲
بگیریداگر خلافی کردهاند بعد از مصادره اموال درغل وزنجیرشان کنید
حمید۹۸۳۳۴۶۱۱:۵۵:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۱۲
ممنون ا ز شما . ولی دیگه افشاگری دردی دوا نمیکنه . ما مردم اشد مجازات در اسرع وقت می خواهیم. این باندهای فساد خانوادگی به اعتماد مردم به نظام ضربه زده و بعد به اقتصاد که متاسفانه بعد از افشا و قطعی شدن حکم به چند سال زندان ناچیز محکوم می شوند که در روحیه مردم تاثیری ندارد . بجز بدبینی
محمد مهدی۹۸۳۳۴۸۱۱:۵۵:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۱۲
چرا این چهار خانواده را نمی گیرند؟
ناشناس۹۸۳۳۶۰۱۲:۰۰:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۱۲
اسامی افراد و خانواده های رانت خوار را از تریبون مجلس اعلام کنید
ناشناس۹۸۳۳۷۳۱۲:۰۶:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۱۲
چرا به ما می گید، مردم از بیت المال به شما و نهادهای اطلاعاتی قضائی حقوق میدن که این اتفاقات نیفته، نه اینکه با هم بشینیم روضه بخونیم. واقعا روز قیامت چطور به صورت شهدا نگاه خواهید کرد؟!
ناشناس۹۸۳۴۳۱۱۲:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۱۲
این پرونده مفاسد اقتصادی و جاسوسان را در گاندو 3 و 4 نشان دهید. بسیار سریال جذابی است.
بدبخت بینوا۹۸۳۵۱۰۱۲:۵۳:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۱۲
نماینده محترم مجلس که اظهار می کنی 4خانواده 125000خودرو خارجی وارد کردند یکی از خودروهای ثبت نامی تیوولی مال من بدبخت بوده اگر راست میگویی اسم این 4خانواده بی وجدان رابگو .. آبروی نظام بردید من خودم سابقه 27ماه خدمت در زمان جنگ دارم بخدا.. الان مدت 2سال شرکت رامک خودرو ماشین من را نمی دهد 9ماه شکایت کردیم تهران حتی ابلاغیه هم برایمون نیامده حالا چه دلم می خواست من یه خلاف کوچک کرده بودم 100پیام وابلاغیه صادر شده بود
ناشناس۹۸۳۶۰۰۱۳:۳۰:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۱۲
افشای مطالب تکراری و نخ نما ، سوخته و اکنون کدام مشکل را حل کرده است که حالا بکند .
کریم۹۸۳۶۵۴۱۳:۵۱:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۱۲
وقتی مملکت بدست افرادی اداره شود که بعضا هیچ اطلاعی از مملکت داری ندارند، این می شود که میبینید. اگر شما در یک شرکت خصوصی یک مدیر مقتدر و بادانش روز نداشته باشید و مدیر شمابخاطر بی سوادی وعدم اطلاع از اهداف کلان آن شرکت، تنها به ظاهر رفتاری شما اهمیت بدهد، شما می توانید هرکاری که بخواهید در آن شرکت انجام داده وشرکت را بچاپید بدون آنکه آب از آب تکان بخورد. کافیست فقط وقتی آن مدیر را میبینید، رفتاری مودبانه داشته و ظاهر پوشش شما مطابق سلیقه آن فرد باشد.
ناشناس۹۸۳۷۲۹۱۴:۲۵:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۱۲
سالهاست که در تمام شرکت های خودروسازی مدیران حراست رفیق مدیران عامل هستند و از پست حراست به پست های مهمتر تا مدیر عاملی شرکت ها می رسند . وقتی مدیران عامل که عمدتا آقازاده و ناشایست و پارتی سالار هستند می توانند مدیر حراست تا حسابرس مستقل و داخلی را خود انتخاب کنند آنوقت باید هم منتظر همچین فساد گسترده ای در سطح کشور باشیم .....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین