یک مقام یمن: حملات شدیدتری متوجه عربستان خواهد شد

گروه جهان الف،   3980412008

«نصرالدین عامر» تاکید کرد که هدف عملیات یمنی ها علیه فرودگاه های سعودی، متوقف کردن تجاوز به صورت کامل و رفع محاصره از یمن بود و طی روزهای آینده ضربات دردناک تری به آنها وارد خواهیم کرد.

یک مقام یمن: حملات شدیدتری متوجه عربستان خواهد شد

مهر نوشت: طی روزهای اخیر یمنی‌ها بار دیگر ضرب مهلک جدیدی را به متجاوزان سعودی وارد کردند. بامداد چهارشنبه بود که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فرودگاه «ابها» در جنوب عربستان را با موشک کروز هدف قرار داد. گفته شده موشک کروز ارتش یمن با دقت به هدف خود اصابت کرده است.

پیش از این سخنگوی انصارالله یمن با انتقاد از تداوم محاصره فرودگاه صنعا گفته بود که متجاوزان باید بدانند که فرودگاه‌های آن‌ها در تیررس نیروهای یمنی هستند. وی تهدید کرده بود: «باید به کشورهای متجاوز فهماند که فرودگاه‌های آن‌ها در تیررس آتش یمن قرار دارد و بستن آن‌ها و یا ایجاد اختلال کامل در کار آن‌ها نزدیک‌ترین راه برای شکست محاصره فرودگاه صنعاء است».

این در حالی است که رژیم متجاوز سعودی با طرح این ادعا که یمنی‌ها برخلاف مفاد توافقنامه «استکهلم»، نیروهای خود از «الحدیده» را خارج نکرده اند، به نقض آشکار این توافق ادامه می دهد. از سوی دیگر به نظر می رسد مردم یمن بعد از رویارویی با یک تجاوز ۵ ساله علیه این کشور این بار باید با نوع دیگری از تروریسم یعنی دریافت مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته دست و پنجه نرم کنند.

بر همین اساس با «نصرالدین عامر» قائم مقام وزارت اطلاع رسانی و عضو جنبش انصارالله یمن گفتگو کرده است که شرح آن از نظر می گذرد.

*پیام حملات موشکی و پهپادی یمنی ها به فرودگاه های متجاوز سعودی و تهدید اماراتی ها چیست و چه تاثیری بر بازدارندگی متجاوزان دارد؟

پیام و هدف عملیات اخیر نیروهای یمنی، متوقف کردن تجاوز به صورت کامل و رفع محاصره از یمن بود که برای محقق کردن این اهداف به صورت فعالانه به اعمال فشار بر متجاوزان از طریق عملیات هایی روی آوردیم که تشدید می شود. قطعاً این عملیات تاثیری جدی و دردناکی داشت و طی روزها و ماه های آینده ضربات دردناک تری به آنها وارد خواهیم کرد.

*روند اجرای توافق صلح و آتش بس الحدیده و نقض آن توسط متجاوزان را چگونه ارزیابی می کنید؟

درباره توافق استکهلم و سوئد همانگونه که می دانید ما به صورت یکطرفه گام های بزرگ و مهمی را زیر نظر سازمان ملل برداشتیم که این سازمان از آن استقبال کرد اما طرف مقابل به وعده خود عمل نمی کند.

این در حالی است که الآن توپ در زمین آنهاست ولی عدم جدیت نهادهای بین المللی و حمایت آشکار آمریکا و انگلیس موجب شده تا طرف مقابل در برابر اقدامات اجرا شده توسط ما هیچ گامی برندارد.

*برخی از مقامات یمنی اعلام کردند که سازمان های بشردوستانه در یمن به نفع متجاوزان جاسوسی می کنند. در این خصوص توضیح دهید.

معروف است که سازمان های اطلاعاتی به صورت گسترده تحت عناوین و پوشش های انسانی و حقوقی فعالیت می کنند. زیرا در این صورت فضا و اختیارات و ویژگی هایی خواهند داشت که از طریق آن می توانند اطلاعات کسب کنند و درباره اماکنی که طرف های متخاصم قادر نیستند به صورت مستقیم به آن دست یابند، مطالعه کرده و اطلاعاتی را مستند نمایند.

این را همه می دانند و یک اکتشاف شخصی توسط ما نیست اما در یمن وضعیت بدین صورت است که کشورهای متجاوز مورد حمایت کشورهای سرمایه گذار در فعالیت این سازمان ها هستند. بر همین اساس نیز این سازمان ها در جمع آوری اطلاعات با کشورهای متجاوز همکار می کنند و این بر کسی پوشیده نیست.

برای ما اثبات شده است که این سازمان ها اقدام به بهبود وجهه کشورهای متجاوز پس از رسوایی در جهان می کنند. رسانه های بزرگ اطلاع رسانی آمریکا نیز این موضوع را تایید کرده اند. همچنین اقدام به تخریب وجهه مقامات یمنی و تحمیل جنایت های متجاوزان به این مقامات می کنند!

درباره اقدامات و فعالیت های امدادرسانی آنها نیز باید بگویم که فساد ویژگی برجسته شان است و شهروند یمنی احساس می کند که کمک های تقدیم شده به وی با هدف مسموم کردن و نه کمک کردنش به او تحویل داده می شود.

*نقشه های امارات برای اشغال جزیره سقطری و اهمیت آن برای ابوظبی چیست؟ چه واکنشی به اقدامات متجاوزان در این منطقه می دهید؟

جزیره سقطری از زمان های دور مورد طمع متجاوزان بوده است. زیرا از لحاظ جغرافیایی و طبیعی موقعیت خاصی دارد و از روز نخست تجاوز به یمن و حتی قبل تر از آن نیز اماراتی ها برای سلطه بر این جزیره از راه ها و شیوه های گوناگون تلاش می کردند اما علیرغم هزینه های زیاد با مقاومت شدید مردم جزیره مواجه می شدند.

ما نیز بر این اعتقادیم که جزیره سقطری همانند عدن و دیگر مناطق بخش اشغال شده کشور ماست و دیر یا زود آنها را آزاد خواهیم کرد و بلاشک اشغالگران نیز نابود خواهند شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین