پیشنهاد روسیه برای تبادل زندانیان با آمریکا

گروه جهان الف،   3980410201

معاون وزیر خارجه روسیه گفته است مسکو به واشنگتن پیشنهاد تبادل زندانی داده اما آمریکا هنوز به این پیشنهاد پاسخی نداده است.

به گزارش فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت، مسکو به واشنگتن پیشنهاد داده تا در خصوص تبادل زندانیان به توافق برسند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، ریابکوف تأکید کرد که مسکو به واشنگتن پیشنهاد داده تا «کنستانتین یاروشنکو» خلبان روس که در زندان‌های آمریکا به سر می‌برد، در ازای آزادی هر یک از زندانیان آمریکایی در فدراسیون روسیه، آزاد شود.

یاروشنکو خلبان روسی است که به اتهام قاچاق کوکائین به آمریکا در این کشور بازداشت و به 20 سال حبس محاکمه شده است.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر خارجه روسیه که در کنفرانس باشگاه مباحثه بین‌المللی «والدای» سخنرانی می‌کرد، در رابطه با موضوع بهبود روابط با آمریکا گفت:‌«اجازه دهید با موضوعی شروع کنیم که نیاز به تصمیم‌گیری دور از ذهنی در قالب تغییر سیاست‌ها نداشته باشد. بیایید دست‌کم یک تکان کوچک به خودمان بدهیم، شاید بعداً اثرات مثبت نتایج احتمالی چشمگیر باشد.»

وی خطاب به مقامات آمریکایی تصریح کرد: «می‌توان به مسیرهای مختلفی در این رابطه اشاره کرد اما ما از شرکای آمریکایی‌مان می‌خواهیم تا با همراهی یکدیگر، با اتکا به پرونده‌های بشردوستانه در این مسیر گام برداریم. شما یاروشنکو را آزاد کنید و در عوض ما نیز یک یا چند آمریکایی که در حال گذراندن دوره محکومیت خود در روسیه هستند را آزاد می‌کنیم.دارایی‌های دیپلماتیک روسیه را بازگردانید».

ریابکوف همچنین خواستار تسهیل شرایط برای فعالیت سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های دو کشور شد و گفت: «حذف این صف‌‌های طولانی روادید ضروری است. به جای اینکه پشت تصمیماتی درباره کاهش کارکنان این مراکز پنهان شد، می‌توان رویکردی عملگرایانه به سمت جلو در پیش گرفت».

معاون وزیر خارجه روسیه علاوه بر این تأکید کرد که با وجود اینکه مسکو پیشنهاد خود درباره تبادل زندانیان را از طریق نامه‌نگاری دیپلماتیک با واشنگتن در میان گذاشته اما هنوز پاسخی از جانب طرف آمریکایی دریافت نکرده است.

وی در ادامه از واشنگتن خواست تا ضمن توافق درباره تبادل زندانیان، بدون منتظر ماندن برای برگزاری جلسه محاکمه «پاول ولان» تبعه آمریکایی که در روسیه بازداشت شده است، در راستای حل اختلافات میان دو کشور گام برداشته شود.

سرویس امنیت فدرال روسیه دیماه گذشته بود که اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور، «پاول ولان» یک تبعه آمریکایی را در روز 28 دسامبر (7 دیماه) حین انجام فعالیت‌های جاسوسی در مسکو بازداشت کرده‌اند.

پس از اعلام این خبر، وزارت خارجه آمریکا خواستار دسترسی کنسولی به این تبعه خود در روسیه شد و یک روز پس از این درخواست نیز «جان هانتسمن» سفیر آمریکا در روسیه با وی ملاقات کرد.

این تبعه آمریکایی که در حال حاضر با حکم یک دادگان منطقه‌ای در زندان «لفورتوو» مسکو دوران بازداشت خود را سپری می‌کند، به دزدیدن اطلاعات محرمانه دولتی روسیه متهم شده و منتظر است تا زمان برگزاری دادگاه نهایی وی فرا رسد. 

باشگاه مباحثه والدای در روسیه، کنفرانسی را هر ساله  با حضور سیاستمداران، دیپلمات‌ها، کارشناسان و افراد برجسته و شناخته‌شده از بیش از 30 کشور جهان  برگزار می‌کند. میزگردی که امروز در این باشگاه با حضور سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه برگزار شد، به بررسی روابط میان روسیه و آمریکا و دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در اوساکای ژاپن اختصاص داشت.

ریابکوف در این نشست همچنین تأکید کرد که از دیدگاه روسیه مطرح شدن موضوع لغو تحریم‌های ضدروسی با آمریکا در شرایط فعلی اقدام درستی نیست و «چه در سطح دولت‌های دو کشور و چه در سطح ملی، مطرح کردن موضوع لغو تحریم‌های ضدروسی با آمریکایی‌ها نامناسب است».

آمریکا پس از آغاز ناآرامی‌ها در شرق اوکراین و بویژه به دنبال برگزاری همه‌پرسی الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه، به بهانه دخالت ادعایی روسیه در امور داخلی اوکراین، تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین