وزیر ارشاد: زائر ایرانی دیپلماسی حج را در عمل نشان دهد

گروه فرهنگی الف،   3980410028

وزیر ارشاد با اشاره به ضرورت توجه به سلامت حجاج گفت: امنیت هویت حج است که این احساس امنیت باید بین حجاج و خانواده‌های آنها حفظ شود.

وزیر ارشاد: زائر ایرانی دیپلماسی حج را در عمل نشان دهد

به گزارش فارس، نشست اجرایی حج تمتع ۹۸ با حضور شخصیت کشوری و دست اندرکاران حج تمتع امسال همچون سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و تنی چند از مدیران دستگاه‌های همکار و ستادی حج ۹۸ در مشهد مقدس برگزار شد.

ضرورت توجه به سلامت حجاج با توجه به میانگین سنی،گرمای هوا و زمان سفر

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع سلامت حجاج گفت: توجه به حوزه سلامت حجاج کشورمان بسیار ضروری است؛ با توجه به میانگین سنی زائران و همچنین شرایط گرما و طولانی شدن سفر برای حجاج، اهمیت سلامت و توجه به آن مضاعف می‌شود که باید بیشتر به آن اهتمام نماییم تا حجاج با سلامت به کشور بازگردند.

وی در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به موضوع عزت، کرامت و امنیت حجاج خاطر نشان کرد: توجه به عزت حاجی ایرانی اهمیت زیادی دارد. حاجی باید سفیر عزت ایران باشد و این موضوع را مدنظر قرار دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: زائر ایرانی باید پیام‌آور مهرورزی، قانون گرایی، وحدت گرایی و پرهیز از تفرقه باشد تا دیپلماسی حج را با رفتارش عملی کند و پیام وحدت را با رفتارش منتقل کند.

صالحی تصریح کرد: موضوع کرامت نیز باید مورد توجه قرار گیرد البته امسال اهمیت این مهم مضاعف است.

وی توضیح داد: شرایط حج امسال با توجه به مضیقه‌های اقتصادی و از طرفی زیادی سفر حج به گونه ای است که کارگزاران حج باید این کرامت را در نظر داشته باشند و رعایت حال زائران را انجام دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امنیت حجاج را نیز بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امنیت روانی و داشتن احساس امنیت نباید کاهش یابد بلکه مرتباً این موضوع باید مد نظر قرار گیرد و تزریق شود.

صالحی اظهار کرد: انشاالله یک حج امن را دنبال می‌کنیم؛ امنیت هویت حج است که این احساس امنیت باید بین حجاج و خانواده‌های آنها حفظ شود.

وی به موضوع سلامت حجاج اشاره کرد و افزود: توجه به حوزه سلامت حجاج نیز بسیار ضروری است؛ با توجه به میانگین سنی زائران و همچنین شرایط گرما و طولانی شدن سفر برای حجاج، اهمیت سلامت را مضاعف می‌کند که باید بیشتر به آن اهتمام نماییم تا حجاج با سلامت به کشور بازگردند.

مسئولان ستادی حج باید آسیب شناسی حج گذشته را همراه داشته باشند

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت به مسوولان ستادی حج اظهار کرد که آسیب شناسی حج ۹۷ به اضافه شرح وظایف ستادها را همراه داشته باشند و آن را مرور نمایند.

اکبر رضایی معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت در نشست اجرایی حج تمتع ۹۸در مشهد مقدس خطاب به مسوولان ستادی حج اظهار کرد: آسیب شناسی حج ۹۷ به اضافه شرح وظایف ستادها را همراه داشته باشید و آن را مرور کنید.

وی افزود: تمامی مراحل اجرایی را رصد کنید و اشکالات را در محل و با سرعت حل کنید.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت در ادامه توصیه کرد: همواره در دسترس و پاسخگو باشید.

رضایی ادامه داد: هر ساله طرح‌های جدیدی در حوزه های اجرایی آغاز می‌شود که نیاز به همراهی و همدلی شمامسوولان ستادها دارد؛ جلسات شما در موسم حج کاربردی و دوطرفه باشد و اجازه دهید مدیران کاروان و مدیران مجموعه و بقیه عوامل نظراتشان را کامل و شفاف ابراز نمایند.

برنامه‌ریزی هواپیمایی جمهوری اسلامی برای انتقال حجاج به سرزمین وحی

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای انتقال حجاج به سرزمین وحی گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی عملیات حج را توفیق الهی می داند و همه امکاناتش را در این راه می گذارد.

تورج دهقانی زنگنه مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی در نشست اجرایی حج تمتع ۹۸در مشهد مقدس اظهار کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی در خدمت زائران گرامی است.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی عملیات حج را توفیق الهی می داند و همه امکاناتش را در این راه می گذارد.

دهقانی زنگنه تصریح کرد: امسال شرکتهای دیگر مشارکت در عملیات هوایی حج ندارند؛ هواپیمایی جمهوری اسلامی در شرایط کنونی کار حج را بر عهده دارد ولی جای نگرانی وجود ندارد و با امکانات کامل در خدمت حجاج هستیم.

وی افزود: در خدمت رسانی به حجاج نگاه سود آوری نداریم؛ پرواز ایمن و پرواز بدون تاخیر رسالت ما است که زمینه و مقدمات آن را فراهم کرده ایم.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی با اشاره به خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل هوایی به زائران گفت: تلاش ما برای به حداقل رساندن تاخیرها است.

خدمت رسانی به زائران همانند یک امانت است

مدیر عملیات حج تمتع ۹۸ گفت: خدمت رسانی به زائران همانند یک امانت محسوب می شود؛ ارتقا خدمات باید همه ساله انجام پذیرد و باید این وظیفه را به خوبی انجام دهیم.

نصرالله فرهمند مدیر عملیات حج گفت: این خدمت رسانی به زائران همانند یک امانت محسوب می شود.

وی تاکید کرد: ارتقا خدمات باید همه ساله انجام پذیرد و باید این وظیفه را به خوبی انجام دهیم. کشور میزبان نیز طبق قرارداد و قانوناً باید خدمات لازم را ارائه دهد.

مدیرعملیات حج تمتع ۹۸ تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم برای ما خدمات رسانی در مشاعر مقدس است که باید به این مهم نیز توجه صورت گیرد.

فرهمند افزود: ستادهای حج برای اجرای شایسته امور فرهنگی حج با تمام توان تلاش می کنند و برنامه ریزی های مناسبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: به سهم خودمان از زحمات خالصانه تمامی دست اندرکاران و دستگاههای همکار و هواپیمایی جمهوری اسلامی قدردانی می کنیم.

همچنین علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت نیز در این مراسم از زحمات تمامی دست اندرکاران و کارگزاران تقدیر کرد و آخرین برنامه ریزی های اجرایی در عملیات حج تمتع ۹۸ را مورد توجه قرار داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین