فرافکنی دولت درباره سامانه حقوق مدیران/روایت جدید از شهادت طهرانی‌مقدم/ مخالفت توکلی با برق مجانی برای مساجد

گروه سیاسی الف،   3980409149 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

فرافکنی دولت درباره سامانه حقوق مدیران/روایت جدید از شهادت طهرانی‌مقدم/ مخالفت توکلی با برق مجانی برای مساجد

سامانه اعلام حقوق مسئولان همچنان در اغما/ دولت چرا فرافکنی می‌کند؟

ماده ۲۹ قانون برنامه ششم، دولت را مكلف كرده بود از سال ۱۳۹۶ حقوق دریافتی تمامی مدیران را در یك سایت اینترنتی منتشر كند تا عموم مردم از آن مطلع شوند. اکنون حدود ۱۵ ماه از پایان مهلت دولت می‌گذرد و این قانون همچنان بلاتکلیف است.

جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی که مسئول اجرای این قانون است در گفت‌وگویی با روزنامه ایران با فرافکنی اعلام کرده است صدا و سیما و قوه قضاییه حقوق مدیران را در این سامانه بارگذاری نکرده‌اند.

انصاری گفته است: «وقتی صراحتاً گفته می‌شود صدا و سیما و قوه قضائیه، اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مدیران خود را در این سامانه بارگذاری نکرده‌اند، کسی به این دستگاه‌ها فشار وارد نمی‌کند. یا وقتی به اجرایی نشدن این قانون اشاره می‌شود، نامی از این دستگاه‌ها برده نمی‌شود. درعوض همواره از دولت سؤال می‌شود که چرا این سامانه راه‌اندازی نشده است.»

طبیعی است برای اجرای قانون، از مجری قانون پرسش می‌شود. پس طبیعتا مطالبه از دولت برای اجرای این قانون منطقی است. از سوی دیگر اگر دولت مدعی است، دستگاه‌های زیرمجموعه‌اش به این شفافیت تن داده‌اند کافی است قانون را اجرا کند و سامانه را برای اطلاع عموم مردم افتتاح کند. طبیعتا با دسترسی عموم مردم، دستگاه‌هایی که در این زمینه همکاری نکرده‌اند رسوا خواهند شد.

چرا انصاری این کار را نمی‌کند؟ چون صریحا در یک گفت‌وگو مدعی شد: «دسترسی به سامانه‌ ما برای دستگاه‌های نظارتی است که می‌خواهند اطلاعات کل سیستم را داشته باشند.»

بیشتر بخوانید:

هشدار توکلی به معاون رئیس‌جمهور: قانون‌شکنی در اجرای ماده ۲۹ را متوقف کنید/ دولت، ادعای شفافيت دارد ولی تكليف قانونی خود را انجام نمی‌دهد

***

شهید طهرانی‌مقدم قربانی توطئه دشمنان خارجی شد؟

خبرآنلاین نوشت: «در قسمت جدید سریال گاندو که سریالی امنیتی - پلیسی است درباره تیمی از سربازان اطلاعاتی کشورمان، ادعایی مطرح شد که پیشتر از سوی مراجع رسمی کشورمان تکذیب شده بود.

در ویدئویی که باشگاه خبرنگاران از این سریال با عنوان ماجرای شهادت شهید تهرانی مقدم در سریال گاندو طرح شد، افسر امنیتی در این باره توضیحاتی داده که فقط یک بار برادر این شهید بزرگوار سه سال قبل مطرح کرده بود.

در این سکانس مامور امنیتی می‌گوید:«در انفجار بیدگنه ابتدا ما فکر می کردیم انفجار یک سانحه بوده اما دوسال بعد در اسنادی که ویکی لیکس منتشر کرد، مشخص شد جاسوسی که با نام رحمت والی به عنوان کارمند به این پایگاه وارد شده بود این عملیات تروریستی را به دستور آمریکایی ها و موساد و همکاری گروهک مجاهدین خلق انجام داده است.»

این ادعایی بود که البته پس از انفجار بیدگنه که شهید تهرانی مقدم پدر صنایع موشکی ایران و چند تن از همرزمانش به شهادت رسیدند، ایهود باراک نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی آن را طرح کرده بود. 

ادعایی که از سوی سردار کوثری نماینده وقت مجلس شورای اسلامی و سردار رمضان شریف مدیر روابط عمومی سپاه پاسداران رد شد.

اگرچه در سال ۱۳۹۵ محمد تهرانی مقدم برادر شهید حسن تهرانی مقدم در سالگرد شهادت ایشان گفته بود شهادت برادرش حاصل جنایتی تروریستی بوده اما هیچ گاه شخص یا ارگانی رسمی این ادعا را تائید نکرده بود تا اینکه رسانه ملی در سریال گاندو به عنوان یک واکنش رسمی به اشاره به همان انفجار ، جزئیاتی از آن عملیات تروریستی را طرح کرده است.»

بیشتر بخوانید:

واکنش سردار کوثری به ادعای سریال گاندو درباره شهادت سردار تهرانی‌مقدم

***

پاسخ زاکانی به آملی لاریجانی

حدود یک ماه پیش علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس در گفت‌وگویی مدعی شد: «کسی که دو رئیس قوه را بیچاره کرده و دچار مشکل بوده و مایه بدنامی قوه قضائیه و زد و بند شده را باید کنار گذاشت، البته این اقدام مناسب است ولی اینکه رها کنند و محاکمه نکنند خیلی غلط است و محاکمه چنین عنصری که همه از او و اشکالاتش اطلاع دارند برای سلامت قوه قضائیه بسیار مفید و حیاتی است.»

بیشتر بخوانید:

زاکانی:‌ کسی که دو رئیس قوه را بیچاره کرده و دچار مشکل و مایه بدنامی قوه قضائیه شده را باید کنار گذاشت

تاج‌زاده در مناظره با زاکانی مدعی شد، زاکانی جرئت ندارد نام فرد فاسد را ببرد که این مسئله باعث شد زاکانی نام طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه را بر زبان آورد. اظهارات زاکانی باعث انتشار مطلبی درباره این موضوع در ایرنا شد. مطلب ایرنا با واکنش تند دفتر آیت‌الله آملی لاریجانی مواجه شد. دفتر آملی لاریجانی در اطلاعیه‌ای نوشت: «برخی از اتهامات مطرح درموردمعاون اجرایی حوزه ریاست قبلاً دردادسرا بررسی شده وکذب بودن آن محرز شده بود. رئیس قوه قضاییه پیشین هم خودمستقلا آن‌ها را بررسی وخلاف بودن آن‌ها برای وی محرز شده بود. مدعیان اگر مدعی وجود اتهاماتی دیگر هستندچرا در طول ده سال آنهارابارئیس قوه قضاییه درمیان نگذاشته اند؟»

بیشتر بخوانید:

واکنش دفتر آیت الله آملی لاریجانی به ادعای زاکانی و خبرگزاری دولت

اما این پایان ماجرا نبود. علیرضا زاکانی در توییتی به آملی لاریجانی توصیه کرد از اکبر طبری، اعلام برائت کند. زاکانی نوشت: «پیرامون آقای طبری و نقش مخرب آن در قوه قضائیه صحبت کردم که از دفتر آیه الله لاریجانی تکذیب شد و تأکید نمودن که ایشان برخی موارد را بررسی کرده و حکم به سلامت آقای طبری داده اند. مشفقانه به رئیس محترم مجمع تشخیص عرض می کنم که اشتباه می فرمایید و تا دیر نشده از وی تبری جویید.»

بیشتر بخوانید:

پاسخ تأسف بار دفتر صادق آملی لاریجانی به علیرضا زاکانی

***

مخالفت توکلی با برق مجانی برای مساجد

استخراج بیت کوین در برخی مساجد و مدارس یکی از موضوعات مورد علاقه کاربران فضای مجازی در روزهای اخیر بوده است.

صحت یا عدم صحت ماجرای استخراج بیت کوین در برخی مساجد و مدارس هنوز محل تردید است. بخش مسلم قضیه اما این است که این موضوع - در صورت صحت – پیامد رایگان کردن برق برای مساجد و مدارس است. این قانون محصول مجلس نهم است و بندی الحاقی به قانون بودجه سال ۹۱ است.

بند الحاقی مذکور با استقبال بی‌نظیر نمایندگان مجلس تصویب شد و فقط احمد توکلی در مخالفت با آن صحبت کرد. حتی علی لاریجانی رئیس مجلس در دفاع از آن گفت: «ما به بخش‌های مختلف فرهنگی از جمله موسیقی، تئاتر و سینما کمک می‌کنیم اما آیا کمکی هم برای مساجد کرده‌ایم؟ برای اینکه مساجد جاذبه داشته باشند باید پرنور و پرفروغ باشند. این حداقل کاری است که می‌شود کرد. این باقیات و صالحات برای نمایندگان است.»

احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس که از ابتدا مخالف رایگان کردن آب و برق مساجد بود، در گفت و گو با «آزادی» می‌گوید: « من وارد بحث بیت کوین نمی‌شوم چون رابطه آن و برق را نمی‌دانم اما معتقدم که پرداخت یارانه غیرنقدی به مساجد و مدارس انگیزه استفاده نابجا را ایجاد می‌کند. بهترین روش آن است که روش پرداخت یارانه را تغییر داده و برق مجانی ندهیم.»

وی توضیح داد: « هزینه و فایده هر امری باید روشن باشد. اگر قرار به پرداخت یارانه به مساجد و مدارس است باید به صورت نقدی پرداخت شود تا این‌ها در مصرف خود اندازه نگاه دارند. به نظر من اگر مبلغ مشخصی به عنوان یارانه به مساجد پرداخت شود موجب خواهد شد که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و پول را هم صرف هزینه‌های خود کند. در مدارس نیز همین‌طور است. باید گفت که یارانه به صورت نقدی پرداخت می‌شود تا اگر خواست صرف امور دیگری مثل پنجره ، شیشه و ... کند اما پول برق را کامل باید پرداخت کند. این رویکرد باعث صرفه جویی خواهد شد.

***

شکوری‌راد: اصولگرایان برنده انتخابات مجلس می‌شوند

علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت درباره مشارکت مردم در انتخابات امسال مجلس گفت:‌ «ميزان مشاركت مردم در حال حاضر بسيار پايين برآورد مي‎شود. ريزش هم از هر دو جناح صورت گرفته است. در گذشته آراي جناح اصولگرا آراي مناسكي بود، يعني طرفداران جناح اصولگرا نه براساس آگاهي بلكه با تلقي نوعي تكليف در انتخابات شركت مي‌كردند و حالا يك رايي هم مي‌دادند، ولي هواداران اصلاحات راي‌شان نوعا براساس انگيزه و آگاهي بود. آنها در هر انتخابات بررسي مي‌كردند كه آيا شرايط براي شركت مناسب است يا نه و اگر شرايط را مناسب مي‌ديدند، شركت مي‌كردند و آراي‌شان را به صندوق‌ها مي‌انداختند. ميزان مشاركت در جامعه براساس نظرسنجي‌هايي كه وجود دارد، نه تنها خيلي پايين بلكه بي‌سابقه پايين است. اين نشان مي‌دهد نه تنها طرفداران اصلاحات در مورد شركت در انتخابات دچار ترديد شده‌اند، بلكه بخشي از بدنه اصولگرايان هم ديگر شركت در انتخابات را براي خود يك تكليف نمي‌دانند. با اين وصف اگر همين فردا انتخابات برگزار شود، شركت كساني كه گرايش به اصولگرايان دارند از ميزان كساني كه متمايل به اصلاح‌طلبان هستند، بيشتر است، بنابراين مي‌‌توان پيش‌بيني كرد كه انتخابات به نفع اصولگرايان خواهد بود با درصد بسيار پاييني از مشاركت مردم. چيزي شبيه انتخابات شوراهاي دوم كه خيلي از اصلاح‌طلب‌ها شركت نكردند و اصولگرايان با درصد راي خيلي پايين كرسي‌هاي شورا را به دست آوردند.»

دیدگاه کاربران

راه۹۷۹۲۴۳۲۱:۴۰:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۹
شهامت زاکانی ناشی از تقوای الهی است ____________ مطالبات مستند این بزرگوار عیناً مطالبات ملت است و مورد حمایت خدا و ۹۸% از مردم ایران است
ناشناس۹۷۹۲۶۹۲۲:۰۲:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۹
چطور بعد از اینهمه جنایت هنوز اقای جاسوس و نورچشمی ..... ، محاکمه و اعدام نشده ؟؟؟ چرا قانون در ایران رعایت نمیشه و روابط فامیلی بر ضوابط قانونی غلبه پیدا کرده ؟؟؟
ناشناس۹۷۹۲۷۲۲۲:۰۴:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۹
سریال گاندو یک سریال عالیه که علیرغم سانسورهای زیاد و دیوانه کننده ، هنوز واقعیت بلایی که فساد مسئولین و جاسوسی اطرافیانشون سر ایران آورده رو تا اندازه ای نشون میده
ناشناس۹۷۹۲۷۵۲۲:۰۶:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۹
یعنی شخص ..... فکر میکنه اگر به زور اسم .... خودش رو مخفی کنه و هر شب دستور سانسور صادر کنه ، مردم هیچی نمیفهمن ؟!
ناشناس۹۷۹۲۷۹۲۲:۰۸:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۹
وااای ، خدایا یعنی خون بچه های صنایع موشکی و تهرانی مقدم مثل خون بچه های اتمی ، به گردن اطرافیان .... و یقه سفیدها و ژنهاست ؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی یک ویزای کثیف امریکا یا اقامت انگلیس یا چند هفته ..... در پاریس اینقدر میارزه که خون پاک این بچه ها بابتش فروخته و ریخته بشه !!!!!!!!!!!!
ناشناس۹۷۹۲۸۳۲۲:۰۹:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۹
همه این بلاهای تحریم و فلاکت و انفجارهای جاسوسی و کشته شدن دانشمندان ما زیر سر رابطه چند تا جاسوس با این الف بچه بوده ؟؟
ناشناس۹۷۹۲۸۵۲۲:۱۰:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۹
آخه مگه مملکت نهاد نظارتی نداره ؟ مگه میشه یک نفر با رابطه خودش با ...... اینهمه بلا سر مردم و خدمتگزاران واقعی مملکت آورده باشه ؟ اینو باید صد بار اعدام کنن !
ناشناس۹۷۹۲۸۶۲۲:۱۲:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۹
اقای .... واقعا متشکریم . البته بهتره بگیم مچکریم .
ناشناس۹۷۹۲۸۹۲۲:۱۳:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۹
این خواهرزاده ...... ، چجوری جواب خون شهید طهرانی و یارانش رو میده ؟
ناشناس۹۷۹۲۹۲۲۲:۱۵:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۹
تا کی باید شاهد جنایت و خیانت بچه ها و برادرزاده ها و خواهرزاده های مسوولین باشیم ؟ تا کی اینهمه دزدی و جاسوسی و دروغ رو باید تحمل کرد و به اسم مصلحت ، سانسورش کرد ؟ تا کی این افراد بانفوذ میتونن از نفوذ خودشون برای محافظت از نورچشمی ها و جاسوسها استفاده کنن ؟
ناشناس۹۷۹۲۹۳۲۲:۱۷:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۹
بیخود نبود که دولت با اون فشار و عجله ، جیسون رضاییان رو آزاد کرد !
ناشناس۹۷۹۲۹۴۲۲:۱۸:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۹
مردم كلن نامحرم هستند.
ناشناس۹۷۹۲۹۸۲۲:۲۱:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۹
خانواده شهدای موشکی باید علیه خانواده..... شکایت کنن
ناشناس۹۷۹۳۱۷۲۲:۳۸:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۹
حمایت کردن از عملکرد افرادی که برای ۸۶ میلیون نفر ایرانی هزاران هزار مشکل و سختی و ........... به ارمغان آورده اند چه معنا و مفهومی دارد ، حامیان بدانید که عالم محضر خداست .
ناشناس۹۷۹۳۴۰۲۲:۵۹:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۹
یکی بگه خواهرزاده .....الان کجاست و ایا باهاش برخورد شده؟؟
ناشناس۹۷۹۳۴۷۲۳:۰۴:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۹
قشنگ سانسورش کردن رفت !! مردم هم که نفهمیدن ؟
ناشناس۹۷۹۴۴۷۰۱:۱۲:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۱۰
خوب بود البته ادعای اقای زاکانی دلیلی نداشت و پاسخ ایشان غیر منطقی تر بود تا پاسخ دفتر اقای لاریجانی
ناشناس۹۷۹۵۳۰۰۶:۴۳:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۱۰
اصلا مجانی بودن مایه گرفتاریست بخصوص مساجد
ناشناس۹۷۹۶۲۸۰۸:۴۳:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۱۰
حفاظت اطلاعات قوه قضاییه چرا هیچ اعلام نظری نکرد بر علیه و یا له آقای طبری؟
ناشناس۹۷۹۹۲۷۱۱:۳۷:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۱۰
گاندو را سريالي قرار دادن که با نمايش تکنولوژي جديد باعث رعب و وحشت مردم شده و دست از انتقاد که از اصول اساسي دين و قانون است بردارند. چقدر کثيف اين کار شده است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین