اژه‌ای: انتخاب رئیسی به‌عنوان فرزند خود قوه قضاییه بسیار می‌تواند در تحقق عدالت موثر باشد

گروه سیاسی الف،   3980407106 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول قوه قضاییه گفت: با این انتخابی که مقام معظم رهبری داشتند که یک نفر را از خود قوه قضاییه و آشنا و با تجربه و بزرگ‌شده و فرزند خود قوه قضاییه را به‌عنوان رئیس دستگاه قضا انتخاب کردند، این بسیار می‌تواند در تحقق عدالت موثر باشد.

اژه‌ای: انتخاب رئیسی به‌عنوان فرزند خود قوه قضاییه بسیار می‌تواند در تحقق عدالت موثر باشد

به گزارش تسنیم؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم به برکت همه ائمه اطهار(ع) و به ویژه امام جعفر صادق(ع) به ما توفیق درک صحیح از حق و عمل به حق و استقامت در راه تحقق حق را عنایت فرماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به آخرین روز هفته قوه قضاییه و سالگرد شهادت شهدای هفتم تیر تصریح کرد: هفته قوه قضاییه را خدمت همکارانم در این دستگاه تبریک عرض می‌کنم و یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب و شهدای قوه قضاییه و مخصوصا شهدای هفتم تیر و سید و سالار این شهیدان آیت‌الله دکتر شهید بهشتی را گرامی می‌داریم.

وی خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب عده‌ای به نام انقلابی و اصلاح‌گر و پیشتاز مبارزه با استکبار و امپریالیسم  به ظاهر با ولی امر حضرت امام (ره) بیعت کردند و شعار‌هایی در راستای حرکت مردم سر دادند؛ اما در یک مقطع کوتاهی صف خود را از صف مردم جدا کردند و از امام امت جدا شدند. این عده کارشان به جایی رسید که در مقابل مردم قرار گرفتند و از کشاورز و بازاری و معلم و بسیجی و هر کس را که احساس می‌کردند در مقابل آن‌ها قرار دارد، از دم تیغ سرد و گرم خود می‌گذراندند.

معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: آن‌ها بیش از 17 هزار نفر از مردم ما را از مسئولین تا افراد طبقات مختلف جامعه ترور کردند و به این هم بسنده نکردند و در دامن بزرگترین دشمنان این ملت و انقلاب اسلامی قرار گرفتند.

وی با اشاره به وقاحت و ذلت این عده که در اوایل انقلاب با شعار دروغین حمایت از مردم علیه مردم اقدام می‌کردند، گفت: آن زمانی که صدام به پشتیبانی همه استکبار جهانی علیه مردم ما اقدام به تجاوز کرد، آن‌ها با صدام همدست شدند و در آن موقعی که جوانان مردم برای مبارزه با متجاوزین به جبهه‌ها می‌رفتند، اگر احیانا اسیر می‌شدند، در شکنجه‌گاه‌های صدام این افراد ذلیل به مزدوران صدام برای شکنجه روحی و جسمی جوانان مردم ما کمک می‌کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: همان کسانی که با شعار‌هایی علیه امپریالیسم و کشور‌های غربی عده‌ای از جوانان را جذب کردند، کارشان به جایی رسید که به دامن اسرائیل و آمریکا پناه بردند و تا به امروز هم تحت‌الحمایه آن‌ها هستند و علیه اسلام ناب و مردم ایران اسلامی، با اسرائیل و آمریکا همراهی می‌کنند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه دانستن دلایل انحراف این عده برای ما بسیار عبرت‌آموز است، گفت: باید نگاه کرد که این عده که در طول این چهل سال از مسیر حق و مسیر مردم انحراف داشتند، در چه موقعیتی هستند و نزد مردم چه جایگاهی دارند و از آن مهم‌تر نزد خدا و وجدانشان چگونه هستند؛ اگر کلاه خود را قاضی کنند و بگویند که در طول این چهل سال این اعمال را انجام داده‌اند، به وجدان خود چه جوابی می‌دهند؟

وی با بیان اینکه آیا ذلیل‌تر و حقیرتر و بدبخت‌تر از این افراد، کسی را سراغ داریم، متذکر شد: یکی از علل جدا افتادن این افراد از امام(ره) و ملت و قرار گرفتن آن‌ها  در ردیف دشمنان مردم ایران، منیت و خودخواهی آن‌ها بود. این منیت ممکن است امروز برای بنده و امثال بنده نیز وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: امروز هم ممکن است عده‌ای با همین الفاظ و شعار‌های زیبنده، حرفی را بزنند؛ اما آیا حرف و نامه‌نگاری آن‌ها در جهت خواست عموم مردم و اسلام و رضایت حق تعالی است؟ آیا آن‌ها امروز زیر چتر ولایت برخی از این حرف‌ها را می‌زنند؟ اینجا نقطه‌ای است که باید از گذشته برای آینده عبرت بگیریم و ببینیم که چه شد عده‌ای در اوایل انقلاب در مقابل امام(ره) و مردم قرار گرفتند؛ نکند خدای ناکرده عده‌ای از ما نیز با منیت، از مسیر حق و مردم انحراف پیدا کنیم.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: امروز رهبر ما و نایب امام زمان ما می‌گوید نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد و با او دست دوستی داد؛ چرا که آمریکا خیانتکار است و قابل اعتماد نیست و باز هم خیانت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آمریکا اگر ببیند که ما ضعیف هستیم، علیه ما اقدام می‌کند؛ آمریکا زمانی علیه ما اقدام نمی‌کند که ببیند و بداند ما قدرتمند هستیم؛ این تاریخ است که در مقابل ما قرار دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به سابقه آمریکا در تجاوز به کشور‌های منطقه که در ضعف قرار داشتند، گفت: آن زمانی که بعضی از کشور‌های منطقه مقداری قدرت داشتند، آمریکا به خود اجازه نداد به آن‌ها حمله کند. آن زمانی که صدام مقداری در مقابل برخی از این ابرقدرت‌ها ایستاده بود، غرب به او حمله نکرد؛ چه زمانی به او حمله کرد و چه زمانی صدام را از سوراخ درآوردند و او را به طرز فجیع اعدام کردند؟ آن لحظه‌ای که صدام دست کمک بسوی آن‌ها دراز کرد و آن‌ها صدام را ضعیف دیدند؛ آنوقت به او حمله کردند و با ذلت او را اعدام کردند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: چه زمانی قذافی را از بین بردند و به کشور لیبی حمله کردند؟ چه زمانی به کشور مصر یورش بردند؟ مردم مصر بپاخاستند و قیام کردند؛ مسئولان قبلی خودشان را که خیانت به کشورشان کرده بودند، عقب زدند، عده‌ای آمدند ولی این عده باز به زعم خودشان باید با آمریکا کنار می‌آمدند تا کشورشان پیشرفت می‌کرد؛ آیا مصر وقتی که مرسی آمد پیشرفت کرد؟ مرسی الان کجاست؟ 

وی گفت: چرا امروز عده‌ای باز در مقابل امام امت، ولی فقیه و خواست این مردم انقلابی و متدین و شهید داده، نمی‌خواهند این عبرت را بفهمند یا می‌خواهند و خدای نکرده آگاهانه نسبت به ارزش‌های مردم خیانت می‌کنند؟ این تاریخ و گذشته ما و این مسیر 40 ساله ماست؛ اگر خدای نکرده توجه نکنیم، ما هم دچار سرنوشت همان عده‌ای شویم که با آن خفت نزد عربستان، نزد اسرائیل و نزد آمریکا دریوزگی می‌کنند تا خودشان را نجات دهند و حیات خود را چهار روز ادامه دهند  و علیه کشورشان اقدام می‌کنند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: از آن طرف این واقعه درسی که برای ما داشت، این بود که با این مقاومت و با نثار این خون‌ها امروز مردم عزیز و متدین ما عزیز‌تر، قدرتمند‌تر، آگاه‌تر و آماده‌تر از هر زمان هستند و این عبرت‌هایی است که روبروی ماست.

حجت الاسلام و‌المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به نقش قوه قضاییه در گام دوم انقلاب، گفت: قوه قضاییه باید در گام دوم انقلاب که آغاز شده است، با تجربه 40 سالی که پشت سر دارد بتواند نقش اصلی خود را در جامعه ایفا کند و هدف اصلی این نظام و جمهوری اسلامی را که همان تحقق عدالت در همه ابعاد و زوایاست، محقق نماید.

وی تصریح کرد: تحقق عدالت لوازمی دارد؛ این لوازم قانون خوب، ساختارخوب و مجری خوب است و مهم‌تر از قانون خوب و ساختار خوب، مجری خوب است و با این انتخابی که مقام معظم رهبری داشتند که یک نفر را از خود قوه قضاییه و آشنا و با تجربه و بزرگ شده و فرزند خود قوه قضاییه را بعنوان رئیس دستگاه قضا انتخاب کردند، این بسیار می‌تواند در تحقق عدالت موثر باشد.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید براینکه آنچه که امروز ضرورت دارد، روحیه انقلابی و جهادی است، گفت: به شما مردم و نمازگزاران عزیز قول و تعهد می‌دهیم که اولا با تمام وجود و تمام امکانات و با تمام قدرت و روحیه جهادی و انقلابی در خدمت مردم و این نظام باشیم و ثانیا برای برداشتن قدم‌هایی در جهت برنامه خوب و قانونِ خوب و اجرایِ خوب و ساختارِ خوب تلاش ‌کنیم و در این زمینه نیاز به نقطه نظرات مردم، نخبگان و مسئولان داریم.

وی تصریح کرد: قدم دوم که در جهت تحقق برنامه‌ها برداشته‌ایم، این است که تلاش کردیم برای هر یک از بخش‌های سند تحول، برنامه‌های زمان‌بندی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت داشته باشیم.

معاون اول قوه قضاییه افزود: برنامه کوتاه‌مدت را به مدت 6 ماه تعریف کرده‌ایم که انشاءالله با این زمانبندی مطمئن هستیم که در رابطه با برنامه کوتاه مدت، از برنامه عقب نخواهیم بود؛ اما برنامه میان مدت و بلند مدت حتما نیاز به همکاری دو قوه دیگر، مجلس و دولت و همچنین مردم دارد. در برنامه کوتاه مدت گفته‌ایم که یکسری از عقب ماندگی‌ها را باید جبران کنیم و موانعی را که کمی دست و پا گیر است، سریع‌تر از جلوی پا برداریم تا بتوانیم حرکت شتابانه تری داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: ارتباط با بخش‌های مختلف جامعه اعم از دانشگاه، حوزه، استاد، دانشجو، بازاری، مردم کوچه و بازار، بخش خصوصی و سایر اقشار برقرار شده و همچنان ادامه دارد و توسعه هم پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: آنچه که ما از مجلس تقاضا داریم، این است که با توجه به نیاز به بعضی از قوانین انقلابی و قوانینی که برای تحقق عدالت دست وپاگیر نباشد، به ما کمک کنند. آنچه که از دولت توقع و انتظار داریم این است که نسبت به وظایف خودش به درستی عمل کند؛ اگر دولت به وظایف خود عمل کند، بسیاری از پرونده‌هایی که امروز در قوه قضاییه مطرح می‌شود، مطرح نخواهد شد.

وی افزود: همیشه در این سال‌ها کمتر از 6 میلیون پرونده ورودی ما بوده و اگر دولت، دستگاه‌های مختلف اجرایی و بخش‌های عمومی مانند شهرداری‌ها به درستی به وظیفه خودشان عمل کنند، اصلا با این حجم از پرونده روبرو نیستیم. بعد می‌توانیم روی پرونده‌های خاصی که باید قوه قضاییه وارد آن‌ها شود، متمرکز شویم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به شرکت‌های تعاونی‌ اعتباری که مردم با آنها مشکل داشته‌اند و قوه قضاییه با آنها دست و پنجه نرم می‌کند و خود دولت در مورد آنها با مشکلاتی مواجه بوده است، گفت: تعداد محدودی از شرکت‌های تعاونی‌های اعتباری 3 میلیون سپرده گذار داشتند که اگر پرونده این سه میلیون سپرده گذار وارد قوه قضاییه شود، ببنید چه اتفاقی می‌افتد که بخشی از آن شده است. اما اگر دستگاه‌های مربوط به وظایف خود عمل می‌کردند، این تعداد پرونده را نداشتیم.

وی اضافه کرد: درسال 96، حدود 17 میلیون و 400 هزار چک برگشتی داشتیم که با اقدامات پیشگیرانه، قوه قضاییه و دولت و بانک مرکزی و بانک‌ها به هم کمک کردند و در سال 97، با اینکه تحریم‌های ظالمانه، فشار بیشتری را بر اقتصاد و مردم وارد می‌کرد، اما آمار چک‌های برگشتی به 13 میلیون و حدود 400 هزار رسید و در واقع با یک اقدام، چند میلیون از آمار چک‌های برگشتی کم می‌شود و این اقدامات پرونده‌های قوه قضاییه را کاهش می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به مردم کشورمان گفت: یکی از موضوعاتی که پرونده‌های زیادی در دستگاه قضایی ایجاد می‌کند، نزاع، اختلاف، اختلاف خانوادگی و احیانا برخی رفتارها و توهین‌هاست؛ خواهشم این است که در این جهت تا جایی که ممکن است خود مردم این موارد را حل فصل کنند و اجازه ندهند که منجر به تشکیل پرونده کیفری در قوه قضاییه شود که هم برای مردم سختی داشته باشد و هم برای قوه قضاییه حجم کارها را زیاد کند و باعث شود که نتوانیم به مسائل اصلی برسیم.

دیدگاه کاربران

مصطفيق۹۷۶۳۸۵۲۰:۰۴:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۷
خوشبختانه تاكنون بسيار مدبرانه عمل كرده اند خوشبختانه اميدواري زيادي در احاد جامعه ايجاد شده
بانو۹۷۶۵۴۱۰۰:۰۸:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۸
ببینیم و ما هم تعریف بکنیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین