پیشبرد طرح افزایش بودجه اتاق جنگ اقتصادی آمریکا با ایران/ افزایش ۱۰ میلیون دلاری بودجه خزانه‌داری آمریکا برای حمایت تحریم‌های

گروه جهان الف،   3980406014

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۲۶ رأی موافق و ۱۹۵ رأی مخالف به پیشبرد طرحی در این مجلس رأی داد که خواستار افزایش ۱۰ میلیون دلاری بودجه ««دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» خزانه‌داری آمریکا برای حمایت از اجرای تحریم‌ها علیه ایران شده است.

پیشبرد طرح افزایش بودجه اتاق جنگ اقتصادی آمریکا با ایران/ افزایش ۱۰ میلیون دلاری بودجه خزانه‌داری آمریکا برای حمایت تحریم‌های
 

به گزارش فارس، مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) به پیشبرد طرحی رأی داد که خواستار افزایش ۱۰ میلیون دلاری بودجه «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی خزانه‌داری آمریکا» در راستای حمایت از اجرای تحریم‌ها علیه ایران شده است. 

این طرح که با هدف تقویت نهادهای دخیل در اجرای تحریم‌ها علیه ایران ارائه شده بود با ۲۲۶ رأی موافق و ۱۹۵ رأی در مرحله‌ای موسوم به «ارجاع به کمیسیون» به تصویب قانونگذاران مجلس نمایندگان رسید. 

مرحله «ارجاع به کمیسیون» یک مرحله قبل از تصویب نهایی یک طرح در مجلس نمایندگان آمریکا است. این تاکتیک به حزب اقلیت فرصت می‌دهد آخرین اصلاحات مدنظر خودشان را در طرح مورد نظر اعمال کنند. 

پایگاه واشنگتن‌تایمز تصویب این طرح را یک پیروزی برای حزب جمهوری‌خواه توصیف کرده است. ۳۷ نماینده دموکرات به این طرح که مورد حمایت حزب جمهوری‌خواه بود رأی موافق دادند. 

«مایک والتز»، یکی از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا در صحن مجلس ادعا کرد که این بودجه برای تضمین منافع ملی آمریکا ضروری بوده است. 

رسانه‌های آمریکایی اشاره‌ای به اینکه رأی‌گیری نهایی بر سر این طرح چه زمانی انجام خواهد شد نکرده‌اند. 

وی گفت: «این طرح، سیاست‌های تحریمی علیه روسیه، کره شمالی، داعش و به ویژه ایران را اجرایی خواهد کرد. من به طور ویژه از خطرات جدی ایران علیه منافع مالی کشورمان آگاه هستم.»

ساختار سازمانی اتاق جنگ اقتصادی 

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» یا «FTI» در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شد و بر اساس آنچه تا کنون مشخص شده در واقع مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.  

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مأموریت ادعایی خود را «اجرای راهبردهای دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین‌المللی، تدوین و اجرای راهبردهای ملی در خصوص مبارزه با شبکه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اعلام می‌کند. 

این دفتر چنانکه در چارت سازمانی زیر دیده می‌شود شامل چهار زیرمجموعه است: ۱-دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفاک) ۲- دستیار وزیر در امور اطلاعات و تحلیل ۳- دستیار وزیر در امور تأمین مالی تروریسم و ۴- شبکه اجرای قوانین مربوط به جرائم مالی.

جنگ اقتصادی با ایران

 یکی از مهم‌ترین اهداف و محورهای فعالیت «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را هدایت جنگ اقتصادی علیه ایران، ضربه زدن به گروه‌های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام مالی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشورهای ناهمسو با این کشور تشکیل می‌دهند. 

«سی‌ان‌ان» در گزارشی در سال ۲۰۱۰ «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را «اتاق جنگ ساکت» علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته است: «آنها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند.» «سی‌ان‌ان» نوشته فعالیت‌های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می‌شوند اما اثرگذار هستند. 

اهداف افزایش بودجه 

پیش از این بررسی‌های خبرنگار بین‌المللی فارس از سند پیشنهادی ترامپ برای بودجه سال مالی ۲۰۱۹ آشکار کرده بود که او خواستار افزایش ۳۶ میلیون دلاری بودجه «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری» شده  و گفته این منابع مالی برای منزوی‌سازی کره شمالی و «افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران» هزینه خواهند شد.

در این سند، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد اختصاص ۱۵۹ میلیون دلار بودجه به این دفتر را داده و گفته که این رقم معادل ۳۶ میلیون دلار افزایش نسبت به بودجه مالی سال ۲۰۱۷ خواهد بود. 

در بخشی از آن سند، درباره دلیل این افزایش بودجه توضیح داده شده است: ««این منابع اضافی برای منزوی کردن اقتصادی کره شمالی، تکمیل 'مرکز مبارزه با تأمین مالی تروریسم' در عربستان سعودی، افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران با تدابیر مختلف از جمله اجرای قانون 'کاتسا' تخصیص داده خواهند شد.»

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین