نماینده اتحادیه اروپا: ایران به تعهدات برجامی خود پایبند باشد

گروه جهان الف،   3980405193

نماینده اتحادیه اروپا در شورای امنیت ضمن ابراز تاسف از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای بر لزوم پایبندی ایران به تعهدات برجامی اش تاکید کرد.

به گزارش مهر، نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع بررسی آخرین تحولات برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل که ناظر بر آن است، برگزار شد.

در این نشست نماینده اتحادیه اروپا از ایران خواست با وجود خروج ایالات متحده از برجام، به این توافق بین المللی پایبند مانده و تعهدات هسته ای اش را انجام دهد.

نماینده «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به گذشت ۴ سال از امضای توافق هسته، حفظ دستاوردهای این توافق را بسیار حائز اهمیت دانست.

وی از برجام به عنوان توافقی یاد کرد که توانسته است برنامه هسته ای ایران را محدود کرده و به جزئی کلیدی در تلاش ها برای جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای تبدیل شود.

گفتنی است امروز چهارشنبه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد مکانیسم مالی ایران و اروپا موسوم به اینستکس وارد مرحله عملیاتی خود شده است.

موگرینی در یک کنفرانس خبری مشترک با «شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان در بروکسل اعلام داشت: من می‌توانم تأیید کنم که بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه نشستی درباره برجام خواهد داشت. ما نه اکنون بلکه از زمان امضای این توافق همه تلاش خود را برای عملی کردن این مکانیسم انجام داده ایم.