درباره برخورد پلیس با دختری در پارک تهرانپارس/ کاهش تنش، وظیفه پلیس آموزش دیده

گروه اجتماعی الف،   3980405069 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

انتشار فیلم برخورد خشونت‌آمیز پلیس با دختر جوانی در پارک پلیس تهرانپارس در چند روز اخیر با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد.

درباره برخورد پلیس با دختری در پارک تهرانپارس/ کاهش تنش، وظیفه پلیس آموزش دیده

روزنامه ایران در ادامه نوشت: واکنش‌هایی که با‌وجود اشتباهات و خطاهای احتمالی متهمان کفه ترازوی افکار عمومی را به سبب خطای انسانی مأمور حاضر در صحنه به نفع دستگیرشدگان سنگین کرد.

هر چند پلیس در دو روز گذشته توضیحاتی در خصوص این فیلم ارائه کرد اما در این خصوص چند نکته حائز اهمیت وجود دارد که به نظر می‌رسد نیروی انتظامی باید با صراحت و شفافیت پاسخگوی آن باشد.

نخست اینکه حتی اگر دستگیرشدگان همگی موادمخدر توهم زا مصرف کرده بودند و در حالت طبیعی نبودند و مرتکب جرم شده‌اند آیا پلیس اجازه دارد که با این افراد چنین برخورد کند؟ پلیس، امین جامعه است و به نظر می‌رسد تخطی یک یا دو مأمور نمی‌تواند خدشه‌ای در زحمات کل پلیس ایجاد کند ولی تکرار رفتارهای خشونت بار پلیس با مردم شاید لطمه‌ای جبران‌ناپذیر بر این وجهه وارد کند. شکیبایی و آرامش از اصول اولیه‌ای است که پلیس آموزش دیده پیش از ورود به یک عملیات و در مواقع بحرانی و حساس باید داشته باشد.

در همین چند ماه یا چند سال اخیر حداقل با چند پرونده اینچنینی روبه‌رو بوده‌ایم؛ برخورد با زن رقصنده در رشت، برخورد پلیس با زن معترض در مقابل استادیوم آزادی، کتک زدن یک راننده در پمپ بنزینی در شیراز از سوی سه مأمور راهور (پاییز 95)، برخورد مأمور گشت ارشاد با زن بی‌حجاب(اسفند97) هر چند در تمامی این موارد پلیس مدعی برخورد با مأمور خاطی شده و از جامعه عذر خواهی کرده اما تکرار این رفتارهای خشن، افکار عمومی را در برخورد قاطعانه پلیس با مأموران خاطی دچار شبهه و تردید می‌کند چرا که اغلب نیز قول برخورد با مأموران خاطی در حد یک خبر می‌ماند و هیچگاه رسانه‌ای نمی‌شود.

دومین مسأله بحث جلوگیری از ترویج خشونتی است که مجموعه پلیس و بخصوص پلیس پیشگیری سال‌ها برای تحقق آن تلاش کرده است. بسیاری از مسئولان و فرماندهان انتظامی در نشست‌ها و مراسم‌ مختلف بر این نکته تأکید داشته‌اند که مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسترساز ترویج خشونت است و دیدن فیلم‌ها و تصاویر شبکه‌های اجتماعی مکمل فرآیند ترویج خشونت. اما وقتی یک مأمور پلیس اقدام به عملی خشونت‌آمیز می‌کند ناخودآگاه می‌تواند همه تلاش‌های مدیران و فرماندهان انتظامی در خصوص مبارزه با خشونت در جامعه را زیر سؤال ببرد و فضا را برای سوء‌استفاده افراد مغرض هموار کند.

نکته سوم هم برخوردهای محتاطانه مدیران بخش‌های مختلف نیروی انتظامی با رسانه‌هاست. رؤسای بخش‌های مختلف پلیس تقریباً هیچ یک علاقه‌ای به اعلام نظر نداشتند یا به نوعی از پاسخگویی طفره می‌رفتند. از فرمانده نیروی انتظامی تا معاونت اجتماعی هیچ‌کدام حاضر به گفت‌و‌گو نشدند و حتی رئیس پلیس پیشگیری هم که چند ثانیه‌ای صحبت کرد ما را تنها به توضیحات مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ ارجاع داد!

عزل مأمور خاطی و جانشین کلانتری

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت در این باره می‌گوید: جانشین کلانتری و مأموری که درگیری ایجاد کرده از مسئولیت عزل شده‌اند و در حال حاضر در اختیار بازرسی ناجا قرار دارند.

جانشین کلانتری در گام نخست اقدام به ارائه تذکر به این افراد کرد که افراد حاضر در محل نیز شاهد این موضوع هستند. اما این افراد با مأموران درگیر شده و اقدام به رفتارهای نامناسبی کردند و به قانون نیز تمکین نکردند که پس از آن درگیری رخ داد.

رئیس پلیس پایتخت درباره اینکه آیا دستگیرشدگان در بازداشت هستند یا خیر عنوان می‌کند: پنج نفر شامل سه مرد و دو زن جوان در بازداشت پلیس هستند. جرم آنها خودداری از عمل به دستور پلیس، هنجارشکنی، درگیری با مأمور و نیز کشف حجاب است.

رحیمی درباره اینکه چرا از مأمور زن در این ماجرا استفاده نشده گفت: گزارش ما از ۱۱۰ به کلانتری واصل شده و بنا نیز بر برخورد نبوده و همکاران ما برای تذکر به این منطقه رفته بودند که آن درگیری رخ داد.

وی درباره اینکه آیا رفتارهای مأموران پلیس مستندسازی می‌شود، تصریح می‌کند: ما رفتار مأمورانمان را مستندسازی می‌کنیم اما در این مورد دوربین نداشتیم.

رئیس پلیس پایتخت همچنین درباره اینکه چطور پلیس مصرف مواد مخدر از سوی این افراد را بلافاصله تأیید کرد، می‌گوید: هنگام حضور پلیس در محل این افراد وضعیت و رفتار عادی نداشتند و به طور کامل کشف حجاب کرده بودند.

مأمور خاطی بازداشت نشده

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند سرکلانتر شرق تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه حوادث «ایران» در خصوص جزئیات این ماجرا می‌گوید: این فیلم از قسمتی منتشر شده که بدرستی واقعیات را نشان نمی‌دهد چراکه آن دختر نوجوان که به ظاهر حالت عادی نداشته پس از تذکرات مأمور پلیس شروع به هتاکی و فحاشی می‌کند و حتی سیلی به‌صورت مأمور می‌زند وعینک او را می‌شکند و در مقابل هم مأمور پلیس عصبانی شده و با او برخورد می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر در نظر بگیریم که آن دختر مواد مخدر توهم زا هم مصرف کرده آیا مأمور پلیس نباید مانع از تنش شده و رفتار شخصی را وارد حریم پلیسی نکند عنوان می‌کند: کاملاً درست است مأموران ما آموزش‌های لازم را در خصوص کاهش تنش‌ها و برخورد با متهمان دیده‌اند و  او هرگز نباید خشم و عصبانیتش را در این ماجرا دخیل می‌کرد.

سرهنگ حسنوند در جواب این پرسش که آیا بحث حالت غیرطبیعی دختر نوجوان و اینکه او مواد مخدر مصرف کرده تأیید شده یا نه تصریح می‌کند: از او آزمایش‌های لازم گرفته شده اما هنوز جواب آن نیامده و استفاده دختر نوجوان از مواد مخدر اثبات نشده است.

سرکلانتر شرق تهران در پاسخ به اینکه گفته می‌شود مأمور خاطی بازداشت شده، آیا صحت دارد یا نه می‌گوید: ایشان بازداشت نشده اما در اختیار بازرسی ناجا قرار دارد تا پس از بررسی مستندات در موردشان تصمیم‌گیری شود.

اما سؤالی که در این میان مطرح می‌شود اینکه اگر این فیلم منتشر نمی‌شد و دستگیرشدگان بعد از چند روز اقدام به شکایت از مأمور خشن و خاطی می‌کردند اتفاقی می‌افتاد؟! آیا پلیس همانند حالا که فیلم دست به دست و با واکنش‌های منفی جامعه هم روبه‌رو شده است، با مأمور خاطی برخورد می‌کرد؟!

واکنش نمایندگان خانه ملت

این ماجرا البته با واکنش‌هایی هم از سوی برخی از نمایندگان مجلس روبه‌رو شد. به‌طوری که محمود صادقی نماینده مردم تهران در خانه ملت هم در خصوص رفتار خشونت‌آمیز مأمور با دختر جوان می‌گوید: این رفتار ناقض اصل کرامت انسانی است و این کار موجب خدشه وارد شدن به وجهه نظام و جمهوری اسلامی است.

نه تنها این کار تأثیر مثبتی در پذیرش هنجارها و ارزش‌های دینی ندارد بلکه موجب بدبینی، کینه و فاصله گرفتن مردم بویژه نسل جوان از حاکمیت خواهد شد وظیفه امر به معروف ونهی از منکر از تکالیف نتیجه محور است و در صورتی که احتمال تأثیر ندهیم انجام این تکلیف ساقط است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید می‌کند: متأسفانه نیروی انتظامی که به ظاهر تحت نظارت وزارت کشور است از نظارت مجلس مصون است و ما به وزیر کشور برحسب وظیفه صوری تذکر می‌دهیم تا وظیفه خود را در نظارت بر رفتار نیروی انتظامی اعمال کند البته اینها به معنای نادیده گرفتن خدمات و ایثارگری‌ها و جایگاه اصیل نیروی انتظامی در جامعه نیست.

پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در حساب توئیتری خود می‌نویسد: «نیروی انتظامی و هیچ نهاد دیگری چه به لحاظ قانونی، چه شرعی و چه اخلاقی، حق و اجازه برخورد خشن با شهروندان ندارد. درباره برخورد بسیار زشت و زننده و آزاردهنده با یک دختر نوجوان، بالاترین مسئول مربوطه باید به مجلس پاسخگو باشد.»

طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس هم با انتقاد از ماجرای پارک تهرانپارس می‌گوید: کلیپ منتشر شده دستگیری یک دختر تحت هر عنوانی رفتار دستگیر‌کنندگان را توجیه نمی‌کند.

طیبه سیاوشی در جلسه علنی روز گذشته در تذکری شفاهی عنوان می‌کند: در روزهای اخیر در تهران با مسأله‌ای فراتر از حجاب در جامعه مواجه هستیم که فقط ایجاد محدودیت در پوشش مدنظر نیست و در واقع امنیت روانی شهروندان تهرانی را سلب کرده است و حرکت در این جهت و پافشاری بر آن علاوه بر زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی در نهایت منجر به خدشه وارد شدن بر اعتبار و حرمت قانونی نهادهای نظم‌دهنده امنیت جامعه خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۷۲۸۱۱۱۱:۳۳:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۵
حق شونه.
ناشناس۹۷۲۸۵۹۱۱:۴۸:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۵
انشالله پلیس بیاید و پسر و دخترت را به خاطر آب بازی کتک بزند تا حقو ببینی..
ناشناس۹۷۳۲۸۶۱۴:۱۵:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۵
عزیزم هر آب بازی خوب نیستا! اینو بدونید تا دختر و پسرها وسط پارک با هم و با مردم نباید انواع آب بازی داشت باشند. چیزی که در خبرها دیدم، ظاهرا این دختر خانم خانواده درستی هم نداره!
ناشناس۹۷۳۴۱۰۱۵:۰۳:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۵
آب بازی جرم کشتی گرفتن با دختر 15 ساله حلاله نه ؟
شایان۹۷۳۳۲۰۱۴:۲۶:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۵
وقتی دستور پلیس اجرا‌ نمی شه پلیس باید برخورد‌ کنه‌ با خواهش و التماس کار پیش‌ نمی ره خارج‌ پلیس بیگناه میکشه‌ کل‌ حکومت‌ طرفشن‌ اینا‌ دیواری کوتاه تر از پلیس نیست
ناشناس۹۷۳۵۹۳۱۶:۳۸:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۵
اینقدر خارج خارج نکنید، خارج پلیس از ترس اینکه نکنه متهم هفت تیر در بیاره ی گوله بزنن تو مغزش اون کارارو میکنه اینجا چی؟ ی دختر 15 ساله هر کاری هم بکنه پلیس حق برخورد فیزیکی نداره بفهم اینو.
ناشناس۹۷۲۸۶۴۱۱:۵۰:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۵
اره هیچوقت دسته خودش را نمی برد. با این مامور نه تنها برخوردی نخواهد شد، بلکه جایزه هم خواهند داد.
ناشناس۹۷۳۱۲۰۱۳:۲۳:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۵
چندتا عکس هم مثل راننده اسنپ میگیره که قهرمانی ملی کشتی کج شده!
ناشناس۹۷۳۱۳۲۱۳:۲۹:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۵
ارتفاء می گیرند!! البته شاید در صدا و سیما هم تقدیر شوند!
ناشناس۹۷۳۶۱۷۱۶:۵۲:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۵
هیچکس ضعف فرهنگی در کشور ما و بی قانونی بعد از سالها ریخت و پاش میلیاردی بودجه های نجومی با صدها سازمان و دسته و گروه ووو را که سال به سال پر رنگ تر شده و مشکلات جوانان و خانواده ها بیشتر شده را نمیبیند پس اینهمه بودجه که باید صرف رفع بیکاری و فقر میشد و به امور فرهنگی با سازمانهای عریض و طویل موازی با وزارتخانه ها میرسید چه شده ؟
ناشناس۹۷۲۸۲۷۱۱:۳۸:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۵
عده ای ندانسته با کارهای خود در این موقعیت حساس که کشور نیاز به جو همدلی مردم دارد، مردم را از نظام دور می کنند. برخورد راننده اسنپ با دختر جوان، برخورد خشن مامور نیروی انتظامی با دختر نوجوان در پارک، بستن رستوران ها و کافی شاپ ها، ایستادن دوباره ماشینهای گشت ارشاد در میدانهای شهرها و...... مردم با این گرانی ها و فشار های آمریکا، نباید زیر فشارهای داخلی هم باشند.
ناشناس۹۷۲۸۲۹۱۱:۳۸:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۵
عزل مامور خاطی؟مطمئنی؟
علی۹۷۲۹۳۰۱۲:۱۲:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۵
ماموران خاطی ، حتما شامل تشویق و ارتقاء درجه و جایزه میشوند شک نکنید
ناشناس۹۷۲۸۳۰۱۱:۳۹:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۵
حجاب اجباری ارزشی ندارد.
هادی۹۷۲۹۲۸۱۲:۱۱:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۵
وقتی موردی قانون باشد باید رعایت شود. حالا به نظر شما ارزشی داشته باشد یا نداشته باشد مسئله ثانویه است. ضمنا مثل این است که بگویید اینکه به زور مواد مخدر را از جامعه جمع کنید ارزشی ندارد. مردم باید در دسترس شان باشد تا خودشان انتخاب کنند. در جامعه ای که مواد مخدر در دسترس نیست ممکن است اگر بعضی ها با مواد مواجه شوند مصرف کنند اما در هر حال شما جامعه سالمتری خواهید داشت. آموزش هم بدهید و سعی کنید که مضرات مواد را به مردم بگویید اما دلیل نمی شود که بگوییم در دسترس مردم بگذاریم؟
ناشناس۹۷۲۸۴۰۱۱:۴۱:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۵
بهتر است یک دستگاه مستقل آماری از محبوبیت و رضایت مندی از نحوه برخورد نیروی انتظامی با مردم تهیه نماید.
سلیمی۹۷۲۸۴۴۱۱:۴۱:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۵
همیشه دم از محرم و نامحرم و حجاب می زنیم اما در این واقعه مامور موهای دختر جوان را گرفته و او را کشان کشان به داخل ماشین می برد! اگر این اتفاق در یک کشور دیگر اتفاق می افتاد ما چه می کردیم؟ آقای محبی نیا نماینده مجلس الحق گفتند که اگر این واقعه صحت داشته باشد پس وای بر ما.
کوروش۹۷۲۸۵۱۱۱:۴۴:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۵
من این کلیپو بارها وبارها دیدم ب این نتیجه رسیدم پلیسه بیشتر از مجرمین در حالت عادی نبوده
هادی۹۷۲۹۱۸۱۲:۰۸:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۵
کسی که قانون شکنی میکنه بعد با مامور پلیس درگیر میشه و به او ضربه میزنه رو باید بهش گل داد؟ کجای دنیا در چنین مواردی پلیس را توبیخ میکنند. نشان ما بدهید ببینیم که قانون شکنی به پلیس حمله ور بشه بعد پلیس او را (طبیعتا به زور) سوار ماشین کند و بعد هم پلیس را توبیخ کنند. نمونه اش کجاست؟ دست از مواضع انفعالی که پلیس را در برخورد با قانون شکن در گوشه رینگ قرار بدهد بردارید.
بنایون۹۷۲۹۴۸۱۲:۱۹:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۵
فرماندهی انتظامی پلیس باید استعفا بدهد. خیلی سریع
ناشناس۹۷۳۳۶۵۱۴:۴۲:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۵
هروقت رییس جمهور استعفا داد اونم استعفا می ده
شهروند۹۷۲۹۵۷۱۲:۲۲:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۵
توقع از نیروی انتظامی بیشتر هست مخصوصا" از نیروهای کلانتری و پاسگاه ها ! واقعا" برخوردشون دور از احساس امنیت و راحتی برای ارباب رجوع هست!!نوع برخورد بیشترشون اصلا" خوب نیست........
خواننده۹۷۲۹۷۴۱۲:۲۸:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۵
تا زمانی که یک سویه قضاوت کنیم / ماحصل کار همینه مأموران باید پاسخگوی کار خود باشند ولی نباید جای متهم اصلی و متهم بعدی تغییر یابد آیا بعد از این با هر مأموری می توانیم هر طوری صحبت کنیم و بعد او را ملزم کنیم که علیرغم فحاشی ما با ادب باشد، نظافت را رعایت کند و کاری به کار ما نداشته باشد. این چه قضاوتی است ؟ این چه جامعه اسلامی است که برای اجرا فرمان خدا ارزشی قائل نیستیم و برای کرامت انسانی را تنها در رفتار مودبانه می دانیم
ناشناس۹۷۲۹۸۸۱۲:۳۶:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۵
حق با پلیس محترمه
ناشناس۹۷۳۰۱۳۱۲:۴۰:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۵
والله ما که همیشه این رفتار از اکثر ماموران راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی دیدم. چیز جدیدی نیست. فقط متصفانه شما از اینا موجود پاکی درست کردید و مردم همیشه مقصر هستند و همه مردم گناهکارند.
ناشناس۹۷۳۰۱۷۱۲:۴۱:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۵
اولین تنبیه مناسب تراشیدن سیبیل اون مامور است.
سیدمحسن۹۷۳۰۳۶۱۲:۴۷:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۵
باسلام ، ضمن احترام به نظرات ارائه شده ، فقط کافیست یکی از این نمایندگانی که نظرهای شیک و قشنگ و حق بجانب میدهند کافیست یکروز بجای ماموران نیروی انتظامی خدمت کنند و سختی های کار را ببینند کار نیروی انتظامی و پلیس شعار نیست عملی مشکل است خیلی انسان باید تهذیب نفس کرده باشد و خودساخته و صبور باشد که در مقام ضابط قضائی بجای اینکه فرد مجرم و هنجارشکن در مقابل قانون تمکین کند با وقاحت سیلی به صورت مامور قانون بزنند مگه اون مامور مشکل شخصی داشته؟ این همان قانونی هست که همین نمایندگان تصویب کرده اند حالا با ژست حق بجانب شعار میدهند
ناشناس۹۷۳۰۴۹۱۲:۵۴:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۵
100 درصد حق با پلیس است میخواستند جلف نباشند
ناشناس۹۷۳۱۰۷۱۳:۱۸:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۵
میخواهند مردم را بجان هم بیندازند.
ناشناس۹۷۳۱۲۴۱۳:۲۵:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۵
مامور مرد می تواند دختر مردم را بغل کند؟؟ چرا ماموز زن نبوده؟
ناشناس۹۷۳۳۸۴۱۴:۵۱:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۵
شما خودت دکتر رفتی رعایت کن، کاری به پلیس نداشته باش! شرط میبندم محرم نامحرم اصلاً اهمیتی نداره! که اگر داشت، اطلاعاتتون بیشتر از این بود!
پیمان۹۷۳۶۴۶۱۷:۰۱:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۵
یعنی چی؟ فکر کن یه زن کلاهبردار که این روزها بسیار زیاد شدن تو خیابان دیده میشه پلیس نباید بتونه درستگیرش کنه و بره دنبال مامور زن؟ شما زنا و روابط نامشروع رو بد نمی دونید اما دستگیری متهم توسط پلیس مرد رو بد میدونید!
ناشناس۹۷۳۲۴۶۱۳:۵۹:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۵
متاسفانه کار بجایی رسیده که امثال این نویسنده به قدری پلیس را تحت فشار تبلیغاتی قرار داده اند که حتی پلیس جرات مقابله با قانون شکنی افراد را ندارد. چرا هیچ یک از شما این را در نظر نمی گیرید که بالاخره دختر مزبور اقدام به قانون شکنی کرده است و در عین حال با مامور قانون درگیر شده است. کجای دنیا سراغ دارید که افراد (حتی بیگناهشان) اینگونه با پلیس برخورد کنند. بالاخره قانون این کشور اسلامی است که حجاب باید رعایت گردد و تا زمانی که این قانون وجود دارد، فرد خاطی قانون شکن هست و باید با او برخورد شود. حال وقتی پلیس به سر صحنه مراجعه می کند و ابتدا از فرد خاطی می خواهد که قانون را رعایت کند و آن فرد نه تنها به بی قانونی خود اصرار می ورزد، بلکه به مامور قانون حمله هم می کند، مامور قانون باید از او خواهش کند که همراهش به کلانتری برود؟!!!!!!!!! یا باید بگذارد طرف به قانون شکنی خود ادامه دهد که خوب در این صورت سنگ روی سنگ بند نمی شود و امنیت روانی جامعه از بین می رود یا باید او را با خود ببرد. حال آیا چنین فرد قانون شکنی با خواهش و تقاضا همراه پلیس به کلانتری می رود. قاعدتاً خیر و پلیس مجبور است او را کشان کشان با خود ببرد و قاعدتا این کشان کشان بردن با خشونت همراه است. هیچ پلیسی در هیچ جای دنیا نمی تواند فرد قانون شکن را با لطافت و نرمی با خود به داخل ماشین پلیس ببرد. قطعا با خشونت همراه است و این ایرادی به پلیس نیست. حالا ما از امریکا می گذریم که پلیس در آنجا به دلیل ظن و گمان و احتمال دادن به اینکه مظنون قصد شلیک دارد، طرف را آبکش نموده و حتی رئیس پلیس هم از او حمایت می کند
ناشناس۹۷۳۲۶۰۱۴:۰۲:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۵
جالبه این سایت از پلیس انتظار دارد کتک بخورد و دم نزند! چه شانی برای نیروی انتظمی دیده اید؟ آیا این نیرو می تواند با این نوع حمایت با مجرم برخورد کند؟ آیا این حمایت موجب جری تر شدن مجرمین نمی شود؟
ناشناس۹۷۳۲۶۲۱۴:۰۲:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۵
سلام دختران بی حجاب وهرزه بایداعدام کردند
ناشناس۹۷۳۷۸۶۱۸:۳۰:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۵
فقط برات متاسفم انسان جان
ناشناس۹۷۳۳۲۷۱۴:۲۹:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۵
این نحوه برخورد با پلیس فردا جامعه رو در اختیار اراذل و اوباش قرار میدهد
ف.خ۹۷۳۴۱۱۱۵:۰۳:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۵
باید در این قبیل موارد از خانم های نیروی انتظامی استفاده شود.
محمدی۹۷۳۶۰۴۱۶:۴۲:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۵
نصف جامعه را زنان تشکیل می دهند و حدود ۲۵ درصد از نقض کنندگان قانون از میان زنان است لذا باید حداقل ۲۵ درصد نیروهای عملیاتی پلیس زن باشند که متاسفانه چنین نیست، چرا ؟ لذا پس از سالها.. وضعیت موجود در عملکرد پلیس و تکرار مداوم آن در خصوص نحوه برخورد با بانوان در شان کشور اسلامی ایران نیست‌.
امیر۹۷۳۶۰۸۱۶:۴۶:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۵
حالا چرا ملاک پلیس امریکا شده اگر ملاک میگذارید مثلا پلیس اطریش را بگذارید امریکا کدام کارش درسته که پلیسش درست باشه من به شخصه ازپلیس راضی نیستم ولی حاضر به تضعیف هم نیستم .
پیمان۹۷۳۶۳۹۱۷:۰۰:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۵
پلیس باید چیکار کنه؟ طرف به پلیس توهین میکنه و میگه گمشو برو! پلیس باید بگه چشم دیگه تکرار نمیشه و بره پی کارش؟
مصطفی۹۷۳۶۵۸۱۷:۰۷:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۵
شرم آوره که یه دختر بچه ناهنجار و دریده اینجوری اقتدار پلیس رو به بازی میگیره. منکه واقعا خجالت کشیدم پلیسی که دستگیری یه دختر بچه آنقدر براش دردسر داره پس چطوری میخواد قاتلین و زورگیرها و گردن کلفت ها رو دستگیر کنه؟ شرم به همچین مردمی. لطفا کل نیروی انتظامی رو تعطیل کنید تا این مردم ناهنجار بفهمن اگه پلیس بالا سرشون نباشه چه بلایی سرشون میارن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین