چگونه بهترین ارائه‌دهنده اینترنت سازمانی را انتخاب کنیم؟

گزارش بازرگانی،   3980403183
چگونه بهترین ارائه‌دهنده اینترنت سازمانی را انتخاب کنیم؟

 

امروز دسترسی به اینترنت سریع و پایدار برای شرکت‌ها و سازمان‌ها بسیار مهم و ضروری است. برای دریافت اینترنتی قابل اعتماد باید بتوان بهترین ارائه‌دهنده اینترنت سازمانی را انتخاب کرد.در ادامه، گام‌هایی که کسب‌وکارها در انتخاب ارائه‌دهنده سرویس اینترنت باید در نظر بگیرند آورده شده است.

پیش از دسترسی به اینترنت، کسب‌وکارها در برقراری ارتباط با مشترکین، ارائه خدمات، مدیریت کارمندان و محیط سازمان با مشکلات زیادی روبرو بودند. اینترنت در بهبود این موارد انقلابی ایجاد کرد و به ایجاد بازاری کارآمدتر کمک کرد. در حال حاضر کسب‌وکارها به‌طور فزاینده‌ای از یافتن ایده تا مدیریت، تولید تا بازاریابی، مدیریت امور مالی تا بایگانی اسناد مالیاتی و از همه مهم‌تر ارتباط با مشترکین به اینترنت پرسرعت و پایدار نیاز دارند. کیفیت سرویس اینترنت دریافتی تاحد زیادی به اینکه از کدام یک از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی سرویس دریافت کرد، بستگی دارد. با توجه به اهمیت این امر، در ادامه گام‌هایی که لازم است کسب‌وکارها در انتخاب ارائه‌دهنده سرویس اینترنت (پهنای باند) نظر بگیرند تشریح شده است.

گام اول: بررسی انواع روش‌های ارائه سرویس اینترنت سازمانی

در گام نخست انواع سرویس‌های اینترنت سازمانی بررسی شده‌اند. با توجه به مزایا و معایب هر کدام مناسب‌ترین سرویس برای سازمان و یا شرکت را می‌توان انتخاب کرد.

DSL

DSL ارائه اینترنت از طریق خط تلفن (بدون اشغالی خط) است، این سرویس رایج‌ترین شکل ارائه‌ی اینترنت خانگی است. این سرویس اگرچه برای مشتریان خانگی مناسب است ولی به دلیل سرعت و پایداری پایین چندان برای استفاده شرکت‌ها و سازمان‌ها توصیه نمی‌شود.

Wireless

ارائه اینترنت با استفاده از فرکانس رادیویی است که به‌صورت اختصاصی و یا اشتراکی به مشترکین ارائه می‌شود. در سرویس اینترنت بی‌سیم، مشترکین بدون نیاز به خط تلفن یا کابل می‌توانند با نصب تجهیزات رادیویی درجایی که به پاپ‌سایت ارائه‌دهنده سرویس دید دارد (مثل پشت‌بام) از پهنای باند فرکانسی در بستر وایرلس استفاده کنند. در سرویس اشتراکی به ازای چند مشترک یک رادیو سمت پاپ سایت (point to multipoint) وجود دارد و در سرویس اختصاصی به ازای یک مشترک یک رادیو در سمت پاپ سایت (point to point) قرار دارد. یکی از بهترین روش‌های دریافت سرویس اینترنتی در ایران روش بی‌سیم است که نسبت به روش‌های دیگر پوشش دهی و سرعت خوبی دارد.

FTTH

FTTH ارائه اینترنت با استفاده از فیبر نوری است، با وجود اینکه این روش، سرعت و پایدار بسیار خوبی دارد ولی این سرویس هزینه زیادی برای شرکت‌های کوچک و متوسط دارد و از طرفی بسیاری از مناطق ایران از این فناوری بی‌بهره‌اند و این سرویس پوشش دهی مناسبی در ایران ندارد.

TD-LTE

فناوری TD-LTE در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است که اینترنت را به صورت بی‌سیم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این سرویس ارائه اینترنت با استفاده از مودم و سیم‌کارت‌های خاص است که سیم‌کارت در مودم قرار می‌گیرد و وظیفه‌ی دریافت و ارسال اطلاعات را بر عهده دارد. شرکت‌های محدودی این سرویس را در ایران ارائه می‌دهند، به همین دلیل پوشش دهی مناسبی ندارد، همچنین تجهیزات آن به‌صورت انحصاری پشتیبانی می‌شود.

گام دوم: آماده سازی لیست شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت

پس از انتخاب بهترین روش دسترسی به اینترنت، باید فهرستی از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس موردنظر که در محل مورد نظر فرد پوشش دهی خوبی دارند تهیه شود. برای این منظور می‌توان وب‌سایت‌های شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت سازمانی را بررسی و یا با پشتیبانی آن‌ها تماس گرفت و از ارائه سرویس اینترنت در محل سازمان خود اطمینان حاصل کرد.

گام سوم: تعیین میزان پهنای باند موردنیاز

این مرحله شامل انتخاب میزان پهنای باند و یا سرعت سرویس است. کندی اینترنت، تأثیر منفی بر کارمندان و مشترکین دارد که موجب از دست رفتن سرمایه انسانی و اعتماد مشترکین خواهد شد. برای پیدا کردن جواب این سؤال که به چه میزان پهنای باند نیاز دارد، ابتدا لازم است به سؤالات زیر پاسخ داده شود:

چه تعداد کارمند دارید؟ چه تعداد دستگاه نیاز است که به اینترنت متصل شوند؟ میزان آپلود و دانلود روزانه چقدر است؟ از تلفن اینترنتی استفاده می‌کنید؟ از ویدیو کنفرانس استفاده می‌کنید؟ و ...

بهترین مشاور در این زمینه بخش فروش شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت سازمانی است که با در اختیار قراردادن جواب سوالات بالا به آن‌ها، بهترین سرویس را به شما پیشنهاد خواهند داد.

گام آخر: بررسی سایر موارد مهم

در کنار عواملی که مورد بحث قرار گرفت باید متغیرهای متعدد دیگری نیز بررسی شود که به شدت روی سرعت و کیفیت سرویس دریافتی تاثیر می گذارند.

اختصاصی یا اشتراکی بودن سرویس: در سرویس اینترنت اشتراکی، سرویس به صورت مشترک با چند کاربر دیگر در همان شبکه در حال استفاده است. اما در سرویس اینترنت اختصاصی، تمامی پهنای باند اختصاصا به یک مشترک ارائه می‌شود. سرویس اینترنت اشتراکی مناسب برای مصارفی مانند مصارف خانگی و یا دفاتر کوچک است، در مقابل شرکت‌ها و سازمان هایی و یا حتی کسب‌وکارهای کوچک که نیازمند تبادل اطلاعات سریع‌تر ، بدون افت سرعت و پایدار هستند می‌بایست از پهنای باند اختصاصی استفاده کنند.

محدود بودن و یا نامحدود بودن حجم دانلود: در اینترنت حجمی، کاربر هرچقدر از اینترنت استفاده کند به همان اندازه باید هزینه پرداخت کند ولی در سرویس اینترنتی نامحدود، مشترک قادر به تبادل حجم نامحدود اطلاعات است.

پشتیبانی: کیفیت، کانال‌های ارتباطی، سرعت عمل و پیگیری پشتیبانی فروش و پشتیبانی فنی در حوزه‌ی ارائه سرویس‌های اینترنتی بسیار مهم و حیاتی است. اگر مدت زمان پاسخگویی برای حل مشکلات به طول بیانجامد، سرمایه انسانی، مالی و وقت مشترک از بین می‌رود.

پایداری سرویس و امکان ارائه توافق‌نامه SLA: ممکن است که گاهی اوقات سرعت سرویس کاهش یابد، حتی گاهی اینترنت قطع شود. اگر این قطع ارتباط یا کاهش سرعت ترافیک، به صورت مکرر انجام شود مسلما موجب متضرر شدن مشترک خواهد شد. توافق نامه  SLA ارائه دهنده را ملزم به جبران خسارت می‌کند.

روش تأمین تجهیزات: مهم است که بودجه‌ای که مشترک به اینترنت اختصاص داده، با روش تامین تجهیزات متناسب باشد، یا درصورتی که مشترک قادر به خرید تجهیزات نیست، بتواند آن را به صورت امانی و یا استیجاری در مدت قرارداد از ارائه دهنده دریافت کند. ارائه‌دهندگان سرویس پهنای باند اختصاصی حرفه‌ای، امکان دریافت تجهیزات را به صورت امانی و استیجاری برای سازمان‌ها فراهم می‌کنند.

میزان انعطاف‌پذیر بودن قرارداد: باید به این مورد باید توجه شود که قراردادها یک طرفه و به نفع شرکت ارائه دهنده سرویس تنظیم نشود.

امکان ارائه IP: امکان سنجی‌های لازم جهت اینکه مشترک بتواند بر روی سرویس اینترنتی خود رنج IPهای استاندارد را دریافت کند، را اعمال نمایید.

عوامل بالا را به دقت بررسی نمایید، وجود کاستی در هریک از موارد خسارت غیرقابل جبرانی برای کسب‌وکار به‌جا خواهد گذاشت. لازم است با تعدادی از شرکت‌ها و سازمان‌ها درباره‌ی سرویس اینترنتی که دریافت می‌شود صحبت کرد تا بتوان بهترین ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی که مختص شرکت‌ها و سازمان‌ها است را پیدا کرد.

شرکت داده‌پردازی رسپینا دارنده‌ی پروانه FCP و بزرگترین توزیع‌کننده‌ی پهنای باند اختصاصی به‌صورت Point to Point به سازمان‌ها است. تفاوت رسپینا با سایر رقبا، تمرکز ویژه بر ارائه خدمات سازمانی است که منجر به شناسایی دقیق‌تر نیازهای سازمان‌ها و در نتیجه کسب جایگاه و موقعیتی ممتاز در میان سازمان‌ها شده است. رسپینا در حال حاضر به بیش از 3500 سازمان خدمات ارائه می‌دهد و از این حیث در کشور از جایگاه اول برخوردار است.

ویژگی‌های پهنای باند اختصاصی رسپینا

تضمین ارائه‌ی سرویس با پایداری از ۹۹.5% تا ۹۹.9%

بالاترین سرعت در نصب و راه‌اندازی سرویس به‌صورت رایگان

امکان ارائه‌ی پهنای باند متقارن/نامتقارن با توجه به نیاز کاربر

عدم محدودیت در حجم و سرعت

پشتیبانی شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیل

ارائه‌ی خدمات پشتیبانی حضوری به‌صورت رایگان

ضریب بالای سطح پوشش دهی شبکه با ایجاد بیش از 240 پاپ سایت

امکان افزایش پهنای باند در هر زمان

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر از خدمات رسپینا می‌توانند به وب سایت Respina.net مراجعه و یا با شماره 02191070000 در ارتباط باشند.

عناوین مرتبط

پربحث‌های اخیر

  1. از اغتشاشات اخیر، چه چیزهایی میفهمیم!؟

  2. نظرات برگزیده مخاطبین الف: اگر کار احمدی‌نژاد اشتباه بود چرا روحانی آن را تکرار کرد؟/ شبکه ملی اطلاعات، جدا از اینترنت بین‌المللی نیست/ دولت با گران‌کردن بنزین همه را جریمه کرد

  3. اینترنت چه کسانی زودتر وصل می‌شود؟

  4. پزشکان به دنبال کاهش نرخ مالیات کارانه به ۱۰ درصد

  5. خطیب نماز جمعه تهران: هیچ کس با اعتراضات مخالف نیست/ غارت فروشگاه و  تخریب بانک‌ها انتقام از مردم است 

  6. «چندهمسری» در کدام استان‌ها بیشتر است؟

  7. تلاش آمریکا برای تنفس مصنوعی به آشوب‌ها در ایران

  8. ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی ۲۰۱۹

  9. آذری جهرمی: اپراتورها مدت زمان قطعی اینترنت را به مدت اعتبار بسته‌ها اضافه کنند

  10. واکنش عارف به ناآرامی‌های اخیر پس از اصلاح قیمت بنزین

  11. معالی‌آباد شیراز پس از اعتراضات بنزینی

  12. حلقه‌های سه‌گانه آشوب‌های اخیر به روایت زاکانی

  13. رئیسی: مجازات سختی در انتظار اغتشاشگران است

  14. گزارش بانک جهانی/ دولت ایران ناکارآمدتر از ۱۳۰ دولت جهان شد

  15. فردا سومین مرحله یارانه حمایتی واریز می‌شود

  16. تورم نقطه‌ای آبان‌ماه ۲۷ درصد/ نرخ تورم سالانه، ۴۱ درصد

  17. چرا پراید گران شد؟

  18. مرسدس بنز پلاگین هیبریدی

  19. تصرف ساحل توسط تکاوران نیروی دریایی ارتش

  20. روایت فرمانده عملیات بسیج از ناآرامی‌های اخیر/ اغتشاشگران وسایلی داشتند که تابه حال ندیده بودیم

  21. راهپیمایی در مشهد مقدس

  22. سردار فدوی: آمریکا از پایان اغتشاشات ناراحت است/ دولت تمهیدات لازم را برای مردم فراهم کند

پربحث‌های دیروز

  1. چه کسانی از ارزانی بنزین سود می بردند؟! / خطاهای آشکار دولت در اجرای یک تصمیم درست

  2. دیلی میل: هزاران بیمار انگلیسی در بیمارستان‌ها محبوس شده اند زیرا جایی ندارند که بروند!

  3. لیست مناطقی که در آن اینترنت مجددا برقرار شده است

  4. ما و بی‌بی‌سی

  5. فیروزآبادی: اختلال اینترنت به زودی برطرف می‌شود

  6. توهم سعودی‌ها؛ «جنگ به داخل ایران منتقل شد»

  7. نگاهی به نظرات کاربران پس از قطعی اینترنت

  8. مشاجره ازغدی با رئیس‌جمهور رسما تکذیب شد

  9. حکایت زنانی که برای اغتشاش به ایران آمدند

  10. مسکو: از ادعای آمریکا درباره حمایت از مردم ایران «مبهوت» شدیم

  11. رحیم‌پور ازغدی: امضای بیشترین قرارداد با دشمن در۶ سال گذشته/ احتمالا در شورای انقلاب فرهنگی حضور پیدا نکنم

  12. شمخانی: تک تک اغتشاشگران مجازات می شوند/ صف آشوبگران از معترضان جدا است

  13. «آمد نیوز»حرفه‌ای با امکانات بیشتر!

  14. آغاز اتصال اینترنت به صورت محدود

  15. برپایی ‌راهپیمایی محکومیت اغتشاشات روز دوشنبه در تهران

  16. شاه سعودی؛ فرافکنی یا آلزایمر؟

  17. باهنر: دروازه اول شکست، اطمینان به پیروزی در انتخابات است

  18. اتصال اینترنت ۷ دانشگاه بزرگ تهران

  19. گفت و گوی تلفنی وزیر خارجه ژاپن با ظریف

  20. خسارت دیدگان از اقدامات آشوبگران شکایت کنند

  21. حقوق معلمان در کدام کشورها بالاتر است؟

  22. ۱۷ استان در انتظار آب دریای عمان و خلیج فارس

پربحث‌های هفته

  1. سهمیه‌بندی بنزین آغاز شد/ بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان، بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان

  2. از اغتشاشات اخیر، چه چیزهایی میفهمیم!؟

  3. افزایش قیمت بنزین؛‌ چرا حالا،‌ چرا به این شکل؟

  4. عوامفریبی با برچسب پوپولیسم/ چه کسی یا چه چیزی در اجرای تصمیم بنزینی فدا شد؟

  5. حکایت ما و این روزهای اینترنت / از شبکه ملی اطلاعات چه خبر ؟

  6. معترض جان به لب رسیده کجا و چگونه حرفش را بزند؟/ لطفا به معترضان تریبون بدهید

  7. مشاجره رئیس‌جمهور و رحیم‌پور ازغدی درباره بنزین/ روحانی جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ترک کرد

  8. رهبر انقلاب درباره افزایش نرخ سوخت: گفته بودم اگر سران سه قوّه تصمیم بگیرند حمایت خواهم کرد/ تصمیم سران قوا باید اجرا شود/ مسئولین دقت کنند هرچه ممکن است از مشکلات این کار کم کنند

  9. سلاخی ماموران ناجا توسط اغتشاشگران + تصاویر

  10. یک مقام مطلع: محدودیت دسترسی به اینترنت با تصویب شورای امنیت صورت گرفته

  11. نوبخت: پرداخت منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین به خانوارها/ یارانه جدید ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان

  12. چه کسانی از ارزانی بنزین سود می بردند؟! / خطاهای آشکار دولت در اجرای یک تصمیم درست

  13. دروغ پردازی گوگل در مورد اعتراضات شب گذشته تهران + عکس

  14. اشتباهات را بپذیرید؛ راه برای اصلاح باز است

  15. روحانی: افزایش قیمت بنزین به نفع مردم و اقشار ضعیف جامعه است

  16. نظر باهنر درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس/ فرایند تصمیم‌گیری در جلسه سران سه قوه چگونه است؟/ احتمال استعفای محمود صادقی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین

  17. در آینده نزدیک اینترنت وصل می‌شود

  18. دیلی میل: هزاران بیمار انگلیسی در بیمارستان‌ها محبوس شده اند زیرا جایی ندارند که بروند!

  19. طرح سه فوریتی نمایندگان برای جلوگیری از افزایش قیمت بنزین

  20. صدا‌وسیما به معترضان فرصت دهد/ مشاجره ازغدی و روحانی درباره بنزین و تکذیب آن/ انتقاد تند عباس عبدی از شورای نگهبان

  21. لاریجانی بدون در نظر گرفتن نظر نمایندگان مصوبه سهمیه‌بندی بنزین را امضا کرد

  22. نوبخت: درآمد ۳۰ هزار میلیارد تومانی افزایش قیمت بنزین بین مردم باز توزیع می شود

  23. نامه حاجی بابایی به رئیس مجلس در نقد افزایش قیمت بنزین

  24. نظرات برگزیده مخاطبین الف: اگر کار احمدی‌نژاد اشتباه بود چرا روحانی آن را تکرار کرد؟/ شبکه ملی اطلاعات، جدا از اینترنت بین‌المللی نیست/ دولت با گران‌کردن بنزین همه را جریمه کرد

  25. ربیعی: سفره و یخچال خالی بازنشسته‌ها را درک می‌کنیم/ نمی‌توانستیم بگوییم فلان ساعت بنزین گران می‌شود

آخرین عناوین