فرمانده انتظامی تهران: پلیس در مقابل مردم نیست

گروه اجتماعی الف،   3980403105 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سردار رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت گفت: حداقل وظیفه ما به عنوان فرمانده و مسؤول در پلیس پایتخت، دفاع از حقوق و شخصیت همکارانمان به عنوان مجریان و ضابطان قانونی در حین انجام وظیفه است.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس،‌ درخصوص بحث صیانت و دفاع از ماموران پلیس در ماموریت‌‌های محوله اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس است که امنیت بی‌نظیری در پایتخت  برقرار است. 

فرمانده انتظامی تهران به ماموریت‌های متنوع و متکثر پلیس در شب و روز پرداخت و تصریح کرد: همکاران ما انواع و اقسام ماموریت‌ها را انجام می‌دهند و اینگونه نیست که ماموریتشان یکجانبه و یک بعدی باشد؛ مبارزه با سارقان، مواد فروشان و مزاحمان خیابانی و نوامیس و برقراری امنیت عمومی، انضباط اجتماعی و امنیت اخلاقی جامعه از جمله ابعاد مختلف ماموریت همکاران ما در پلیس‌های تخصصی است. 

عالی ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: حداقل وظیفه ما به عنوان فرمانده و مسئول در پلیس پایتخت، دفاع از حقوق و شخصیت همکارانمان به عنوان مجریان و ضابطان قانونی در حین انجام وظیفه است. 

وی با تاکید بر این مطلب که «پلیس هیچگاه در مقابل مردم نیست» و همواره خود را حامی و خدمتگذار مردم می‌داند، گفت: البته باید گفت پلیس با کسانی که قانون را زیر پا گذاشته و حقوق سایر شهروندان را تضییع می‌کنند با اقتدار و جدیت برخورد خواهد کرد. 

سردار رحیمی در پاسخ به دیگر پرسش در این خصوص که آیا حقوق و مزایای ماموران پلیس امنیت اخلاقی با توجه به هجمه‌ای که در برخورد با هنجارشکنان به آنها وارد می‌شود با سایر پلیس‌های تخصصی متفاوت است یا نه، اظهار داشت: حداقل حقوق کارکنان دولت را ماموران پلیس دریافت می‌کنند؛ اما با افتخار باید بگویم که علی‌رغم کمترین دستمزد با تمام وجود برای ایجاد امنیت و آرامش و انضباط اجتماعی برای مردم خدمت می‌کنند.